Tässä on tullut reippaasti esimerkkejä, kiitos niistä.
Mulla on hirmu yksinäinen olo tässä suhteessa ja joskus koetan saada miehelle puhuttua, että me tavittaisiin jotain muutakin yhteistä kuin osoite ja lasten huoltajuus. Ja seksi. (joka sekin vähenee koko ajan, kun kipinä on suhteesta muuten hukassa)
Mies luulee, että odotan jotain ihmeellistä ja maata mullistavaa. Tämä ketju sisältää hänelle oivia esimerkkejä siitä, mitä se yhdessäolo nyt sitten voisi olla. Arkisia asioita, joita on hauskempi tehdä siksi, kun niitä saa tehdä yhdessä.
Listasitte reilusti yli 20 eri asiaa, joista lähinnä pihahommien teko ja puuhommat ovat sellaisia, joita meillä tehdään, eikä niitä kyllä voi luonnehtia yhdessäoloksi. Yksi kolaa pihan toista ja toinen toista puolta, puita tuodaan yhdessä vain siksi, että se käy nopeammin ja oven saa pikemmin kiinni, ettei lämpö karkaa tyystin.
Miehen mielestä hän on paljon kotona ja käytettävissä ja siinä mielessä onkin, että jos jokin on rikki, niin hän kyllä korjaa sen heti tai hän katsoo lapsia, jos minä käyn kaupassa jne. Mutta mulla pitäisi olla aina joku hyvä syy pyytää hänet omista hommistaan sisälle, muuten hän marisee ja hermoilee ja huokailee, miten paljon työtä pitäisi tehdä ja miten aika kuluu ihan hukkaan sisällä istuskellessa. Viikonloppuisin mies on joskus omissa hommissaan 12h putkeen, mitä nyt käy syömässä ja pa*kalla välillä. Ymmärrän hyvin, että hän yrittää tuoda leivän taloon ja vähän voitakin, mutta en mä mielestäni paljoa pyydä.
Tulee aika mitätön olo, jos kokee, ettei yhdessäolo ole miehelle riittävä syy olla aloillaan edes tunnin silloin, toisen tällöin. "No eikö täällä ole mitään tekemistä? Mitä mä täällä teen?" Yrittää se tietysti välillä järkätä jotain kivaa mitä seksiosastoon tulee, mutta mä en enää saa oikein kipinää siihenkään puuhaan, jos en kerran tunnu kelpaavan muuhunkaan.
Jos mä olisin selannut tämän ketjun muutama vuosi sitten, iso osa noista jutuista olisi päätynyt listalle "meilläkin tehdään noin" - mihin helvettiin ne jutut katosivat ja koska? Tai no joo, ne loppuivat, kun alettiin rakentaa taloa ja väsyttiin molemmat, mutta miksei niitä saa takaisin, kun töllikin on ollut pystyssä jo kauan?