Kun ostaa netistä pankkikortilla ja siel kysytään pankkikortin numeroa niin mikä numerosarja se on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kortin numero on se rimpsu siitä etupuolelta. Lisäksi pitää syöttää voimassaoloaika joka on myös etupuolella. Sitten kysytään vielä 3-numeroista turvalukua joka löytyy kortin takapuolelta sellaiselta valkoiselta alueelta eri fontilla kuin muut numerot.

En muista pankkikortin numeroa kysytyn koskaan, kun maksu pankista menee yleensä verkkopankin varmenteiden kautta. Luottokortilla maksettaessa kysytään ja se on se pitkä numerorimpsu nimen ja voimassaoloajan välissä.

Oletko maksamassa ostosta millaisella pankkikortilla? Debit kortilla vai luotollisella (drbit/credit) pankkikortilla? Hyväksyykö yritys debit -kortin maksuvälineeksi?

Laitoin sen pitkän rimpsun niin ei hyväksy vaikka hyväksyy kaikki muut jutut mitä pitää kortista laittaa :O Mikä se pankkikortin numero siis on? Neuvokaa tyhmää.

Oletko ostamassa ulkomailta? Pankkikortti ei kelpaa, vaan pitää olla luottokortti.

Numero on tosiaan sen pitkä rimpsu. Lisäksi tarvitse turvanumeron takapuolelta ja viimeisen voimassaolokuukauden.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27759043:
Kortin numero on se rimpsu siitä etupuolelta. Lisäksi pitää syöttää voimassaoloaika joka on myös etupuolella. Sitten kysytään vielä 3-numeroista turvalukua joka löytyy kortin takapuolelta sellaiselta valkoiselta alueelta eri fontilla kuin muut numerot.

No niin mä laitoin. Pankkikortin numero: se pitkä rimpsu. voimassaolokuukausi, -vuosi ja tarkistenumero piti myös laittaa, nuo kolme viimeistä se hyväksyy mutta ei korttini numeroa vaikka oon yrittäny moneen kertaan ja numero on varmasti oikein. (ja korttikin on sellainen jolla voi maksaa netissä :D :D ). Höh. Pitäneet jättää ostokset neettikaupan kassalle.

[QUOTE="sasa";27759050]Oletko ostamassa ulkomailta? Pankkikortti ei kelpaa, vaan pitää olla luottokortti.

Numero on tosiaan sen pitkä rimpsu. Lisäksi tarvitse turvanumeron takapuolelta ja viimeisen voimassaolokuukauden.[/QUOTE]

Täs nettikaupas annettiin vaihtoehdoiksi visa, visa electron tai mastercard. Kaikki noi 3 pitäisi kelvata koska ne kerran oli vaihtoehtoina joista piti ruksata mitä käÿttää.

No niin mä laitoin. Pankkikortin numero: se pitkä rimpsu. voimassaolokuukausi, -vuosi ja tarkistenumero piti myös laittaa, nuo kolme viimeistä se hyväksyy mutta ei korttini numeroa vaikka oon yrittäny moneen kertaan ja numero on varmasti oikein. (ja korttikin on sellainen jolla voi maksaa netissä :D :D ). Höh. Pitäneet jättää ostokset neettikaupan kassalle.
Olethan maksutavoista valinnut oikean kortin eli visa/mastercard/joku muu?
Ja ethän laita niitä välejä siihen numerorimpsuun vaan kaikki yhteen?

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27759066:
Olethan maksutavoista valinnut oikean kortin eli visa/mastercard/joku muu?
Ja ethän laita niitä välejä siihen numerorimpsuun vaan kaikki yhteen?

Olen valinnnut oikean maksutavan enkä laittanut välejä numeroihin. Ja kun ei onnistunut niin palasin vielä takaisinpäin ja kokeilin uusiksi eikä onnistu sittenkään. Jätän siis ostokset ostamatta. Sieltä saisi kyllä laskullakin mutta en halua mitään laskuja.

Onko sinulla se visa kortti luotollinen? Visa tarkoittaa maksuvaihtoehdoissa yleensä sitä luotollista visakorttia ja voi olla, ettö debit-korttia ei hyväksy.. Jos sulla on debit-kortti niin kokeile laittaa maksu vaihtoehdoksi electron.. Meneekö sitten läpi?

Olen valinnnut oikean maksutavan enkä laittanut välejä numeroihin. Ja kun ei onnistunut niin palasin vielä takaisinpäin ja kokeilin uusiksi eikä onnistu sittenkään. Jätän siis ostokset ostamatta. Sieltä saisi kyllä laskullakin mutta en halua mitään laskuja.
Luulen että et ole joko syöttänyt kaikkia numeroita tai sitten jonkun numeromn väärin.
Kortin kuvioinnista riippuen numerot voi olla hankala nähdä siitä kortista.
Tai sitten korttisi ei ole visa eikä mc.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27759086:
Luulen että et ole joko syöttänyt kaikkia numeroita tai sitten jonkun numeromn väärin.
Kortin kuvioinnista riippuen numerot voi olla hankala nähdä siitä kortista.
Tai sitten korttisi ei ole visa eikä mc.

Oon jo monta kertaa yrittänyt mutta pitänee kokeilla vielä kerran :D

Ainiin.. Ja yksi juttu vielä. Milloin kortti on vanhenemassa? Jos vanhenee parin kuulauden sisällä, niin joskus ei anna tehdä tilausta tästö syystä. Ainakin ulkimaalaisissa verkkokaupoissa kortilla pitää olla voimassaoloaikaa vielä jöljellä 1-5 kk että voi tehdä tilauksen.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27759114:
Mikä se korttisi tarkalleen on? Visa Debit, Visa Credit, Visa Electron, Mastercard, joku muu. Visa Debitillä ei voi maksaa verkossa ja Electronillakin vain joissain paikoissa.

JOs verkkokauppa antaa vaihtoehdoiksi visa electron, mastercard debit ja visa niin eikö se tarkoita sitä että kaikki 3 käyvät yhtälailla maksuvälineeksi? Eikö sinne kuitnekin laiteta vaihtoehdoiksi (joista pitää klikata mitä käyttää) vain kelpaavat välineet?

[QUOTE="Miranda";27759150]Eiku rustitat vain sen vaihtoehdon, mikä noista se sun kortti on.[/QUOTE]

No niinhän mä teinkin ja kahteenkertaan tarkistin että on varmasti oikein.

Eli silloin sinulla on visan luottokortti, debit mastercard tai visa electron? kun puhuit pankkikortista, niin oletan sen olevan tuo debit mastercard, koska se on ainut jota voi kutsua "pankkikorttikdi" noista kolmesta (ei luotto-ominaisuutta, mutta ei electronkaan). Jos näin on, niin vika on siellä yrityksen päässä jos kortin tietoja ei hyväksy... Laita asiakaspalautetta menemään.

[QUOTE="vieras";27759199]Eli silloin sinulla on visan luottokortti, debit mastercard tai visa electron? kun puhuit pankkikortista, niin oletan sen olevan tuo debit mastercard, koska se on ainut jota voi kutsua "pankkikorttikdi" noista kolmesta (ei luotto-ominaisuutta, mutta ei electronkaan). Jos näin on, niin vika on siellä yrityksen päässä jos kortin tietoja ei hyväksy... Laita asiakaspalautetta menemään.[/QUOTE]

Sori. Mä vaan sanon kaikkia kortteja pankkikortiksi :ashamed:

Yhteistyössä