Ihanaa, ihanaa, ihanaa!!

Mä olen onnellinen kun tämä vuoden ankein aika alkaa olla ohi. Joulu on niin oksettavaa aikaa. Ihmiset sekoo lahjoista, tääkin palsta on täys lahja- ja jouluhehkutusta. Mä en lämpene joululle. Monelle sityä joulua ei tänäkään vuonna tullut, ja toiset mättää kinkkua turpaansa niin että napa ratisee. Mutta kaipa se hetken mässääminen tekee edes jonkun onnelliseksi.

Itsekkään en ymmärrä sitä kaupallista osuutta.
Sitä kuinka ihmiset kieli vyön alla juoksevat kun on "pakko" sitä ja "pakko" tätä..

Mä en halua lapsille opettaa joulua kasana lahjoja kamalan stressin keskellä juhlana.

Kyllä meillä lapset saa muutamia lahjoja,yleensä niitä mitä tarvitsevat (asioita joita olisi hommattu muutenkin) ja jotkut mieleiset lelut.
Hyvää ruokaa myös tehdään,mutta niin muinakin päivinä.
Jouluna tavataan sukulaisia niitä joita nähdään useammin sekä niitä joita harvemmin tavataan.
Viedään myös tyttäremme haudalle kynttilä ja kynttilällä muistetaan muitakin rakkaita jotka ovat pois menneet.

Kyllä sitä usein joulun alla pysähtyy miettimään miten hyvin omat asiat on,kun on katto pään päällä,ruokaa kaapissa ja ihania ihmisiä elämässään..jopa kaiken sen surun keskellä.
Silti en jätä joulunaKAAN nauttimatta hyvästä ruoasta.
Se,että oltaisi syömättä ei muille ruokaa pöytään tuo.

Juluna,kuten muinakin pyhinä huomaa sen ihmisten hulluuden siinäkin,kun sitä ruokaa hamstrataan parin pyhän takia kaappi väärälleen ja sitten pilaantuneena heitetään pois.
Sitä en voi käsittää!

• Tykkää
Reactions: Horuksen silmä
Voisko joku selventää mikä se salaperäinen joulumieli sitten on? Ja miksi se pitäisi juuri jouluna löytyä ihmisestä? Miksi juuri jouluna pitää pysähtyä miettimään miten hyvin asiat ITSELLÄ on ja unohtaa miten huonosti ne monella muulla on? Joulu nyt vaan sattuu olla aikaa jolloin se ihmisten eriarvoisuus korostuu. Ja ainakin itse huomaan joka joulu miettiväni niitä jotka eivät istu siellä joulunpitopöydässä joka notkuu kinkun painosta ja pursuaa ruuan ylitarjonnasta.

Khimaira
Meille joulu on rentoa yhdessä olemista, pitkien vapaiden viettämistä, herkkuja ja leffoja ( kohtuudella..), ei pakkoa mistään, saa nukkua pitkään...lista jatkuu :xmas:

Toki laitetaan kuusi, joulukoristeet, ulkovalot, jne. mutta ne symboloivat enemmänkin valoa, ts. pimeän ajan valaisemista ennen kevään tuloa kuin jotain vapahtajan syntymää..
Sovittiin että ensijouluna ei laiteta mitään jouluruokia, korkeintaan parin kilon kinkku ja piirakoita- luovutaan kaikista laatikoista, yms.

• Tykkää
Reactions: Horuksen silmä

Yhteistyössä