Face ja joulukuvat

• Viestiketjun aloittaja sivistyneesti alkoa
  • Ensimmäinen viesti
sivistyneesti alkoa
Kannattaa vähän kurkata mitä postaatte fasebookkiin
jos ensin hehkutatte(sielläkin)että ei meillä juoda kuin ruuan kera ja ihan sivistyneesti. Sitten kun on ne joulukuvat haluttu laittaa niin joka kuvassa joko viinilasia konjakkilasia tai olut/siideri/lonkerotölkkiä kun lapsille kasataan leluja
Näin meillä sujuu kasaaminen

lucifer
Kannattaa vähän kurkata mitä postaatte fasebookkiin
jos ensin hehkutatte(sielläkin)että ei meillä juoda kuin ruuan kera ja ihan sivistyneesti. Sitten kun on ne joulukuvat haluttu laittaa niin joka kuvassa joko viinilasia konjakkilasia tai olut/siideri/lonkerotölkkiä kun lapsille kasataan leluja
Näin meillä sujuu kasaaminen
mitä sitten? tuskin on sinulta pois. tosin kuka muka juo viiniä tai konjakkia yleensäkään!??!?!?!?

"aapee"
mitä sitten? tuskin on sinulta pois. tosin kuka muka juo viiniä tai konjakkia yleensäkään!??!?!?!?
Kyllähän se silmiin pistää jos vierellä on pari tölkkiä nurin ja kolmas pystyssä ja leluja kasataan, kun edellisviikolla on hehkutettu kuinka juodaan sivistyneesti.
Sivistynyttähän se tietysti on kun juodaan lasten nähden ja otetaan oikein perinne valokuvia.Ruokapöytä kuvasta puhumattakaan joten siellä perheessä ollaan oltu sivistyneesti kännissä.

Hmm... Omien facebook-kavereiden joulukuvista en ole kyllä mitään ryyppäysbileitä bongannut. En kylläkään ole tihrustanut mitä juomia kenelläkin näkyy joulupöydässä olevan mutta siis mitkään pullo/tölkkiröykkiöt tai selkeästi humalaisen näköiset aikuiset eivät ole noista silmiin pistäneet.

Viime vuonna huomasin parin tuttava perheen jouluvista sama.
Tyhjää kaljalaatikkoa,tölkkejä ja humaltuneen näköisiä ihmisiä..
Tänä vuonna onneksi ei,mutta vielä kerkee?

Meidän joulukuvissa saattaa vilahtaa glögilasi,mutta sekin oli terästämätöntä.

[QUOTE="aapee";27756452]
Sivistynyttähän se tietysti on kun juodaan lasten nähden ja otetaan oikein perinne valokuvia.[/QUOTE]

Hmm, olisiko jotenkin parempi käydä salaa vaatehuoneessa juomassa? Mitä pahaa on siinä, että juo alkoholia lasten nähden?

"hiphei"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;27756553:
Kun joku vielä kertoisi, mitä pahaa tai kamalaa siinä viini- tai konjakkilasissa sisältöineen on...?
niinpä.. itse olin maailman huonoin äiti palstan mielestä, kun otin jouluaterialla lasin punkkua ja saunassa siiderin.

kipiänä
Meillä voi näkyä valkoviinipullo, punaviinipullo ja oluttakin. Mutta täytyykö sen heti tarkoittaa sitä, että porukka on ollut perseet olalla aattona?

Olutta juotiin kolmen aikuisen voimin kahden ruokailun aikana yhteensä noin 6-7 dl ja viiniä on laseihin kaadettu ehkä 40 cl. Vaikka mä olen tunnettu siitä, ettei mulla ole viinapäätä ja alkoholia eilen ruoan kanssa join, olisin voinut lähteä rattii milloin tahansa, sillä se ei noussut päähän lainkaan. Myös kaikki muut aikuiset olivat ajokunnossa, eivätkä siis edes huppelissa.

Joten voi voi, jos joulukuvissamme näkyy muutakin, kuin vesilasit.

jeejejj
Niin, no ymmärrän ap:n asian, jos ensin on kaksi viikkoa jaettu tilapäivityksiä "Anna lapselle raitis joulu" ja sitten kuvissa vilahtelee pulloja ja tölkkejä :D Mä en niin piittaa, mitä kukain juo, itsekin juon lasten aikana joskus oluen tai kaksi ilman huonoa omaatuntoa, mutta en kyllä ikinä koskaan vetäisi mitään superkännejä lasten aikana, vaikka olisivat nukkumassakin. Ensinnäkään en jaksaisi aamulla herätä, ja toiseksi, voisiko siinä muka rentoutua, jos joutuu kokoajan puolella korvalla kuunnella lastenhuoneen puolelle?

• Tykkää
Reactions: maitovara
Saattaahan useammassakin kuvassa tosiaan ne viinilasit näkyä, kenties punkkupullokin.

Se pullo avattiin eilen. Aikuisia joulunvietossa oli 6 kpl. Ja pullosta on edelleen puolet juomatta (ihan normikokoinen pullo, mikä 0,7 l se lieneekään).

Saattaa näkyä myös glögilasit. Alkoa ei glögissä ollut.

Meen äkkiä suttaamaan ne, ettei aapeelle tuu paha mieli.

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
Huuh
Alkuperäinen kirjoittaja kipiänä;27756602:
Meillä voi näkyä valkoviinipullo, punaviinipullo ja oluttakin. Mutta täytyykö sen heti tarkoittaa sitä, että porukka on ollut perseet olalla aattona?

Olutta juotiin kolmen aikuisen voimin kahden ruokailun aikana yhteensä noin 6-7 dl ja viiniä on laseihin kaadettu ehkä 40 cl. Vaikka mä olen tunnettu siitä, ettei mulla ole viinapäätä ja alkoholia eilen ruoan kanssa join, olisin voinut lähteä rattii milloin tahansa, sillä se ei noussut päähän lainkaan. Myös kaikki muut aikuiset olivat ajokunnossa, eivätkä siis edes huppelissa.

Joten voi voi, jos joulukuvissamme näkyy muutakin, kuin vesilasit.
Rattiin noilla määrillä...

Asian vierestä, saako fb.stä jotekin pois tuon toiminnon, joka heittää aina uudelleen omalle sivulle kysymyksiä.

Tarkoitan näitä, mitä kuuluu Ultramariini? Millainen päiväsi on ollut? Miten menee?|O
Pieni ärsytyksen aihe tämä, mutta silti... sillä kun valmiiksi v.tuttaa, jatkuva miten menee kysely ärsyttäää

"vieras"
Vaikka se ehkä kuulostaa oudolta, mutta kyllä sivistyneestikin voi olla kännissä. Se tarkoittaa sitä ettei kukaan toikkaroi tuhannen päissään, vaan ollaan nätisti pienessä maistissa. Te jeesustelijat ette sitä kyllä vain ikinä opi ymmärtämään.

[QUOTE="vieras";27759893]Vaikka se ehkä kuulostaa oudolta, mutta kyllä sivistyneestikin voi olla kännissä. Se tarkoittaa sitä ettei kukaan toikkaroi tuhannen päissään, vaan ollaan nätisti pienessä maistissa. Te jeesustelijat ette sitä kyllä vain ikinä opi ymmärtämään.[/QUOTE]

Niinpä - olen ihan samaa mieltä. Joskus tuntuu, että keskustelupalstojen porukka elää ihan toisessa maailmassa kuin itse. Minä en äkkiseltään muista yhtäkään tuttua, joka enää aikuisiällä käyttäytyisi törttöillen tai muuten häiritsevästi humalassa, mutta näillä palstoilla vaan sitkeästi elää käsitys, että jo yhden lasillisen jälkeen alkaa mieletön oksentelu, kaatuilu, sekoilu ja sikailu.

Yhteistyössä