Ihan sama mitä miehelle lahjaksi annan!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Veera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miehet on käytännöllisten lahjojen perään, olen huomannu. Mun mies ei ainakaan ymmärrä mitään henk. koht. tarpeetonta mutta mukavaa tavaraa. Se saa siis tänävuonna kengät, dödön ja pari kirjaa -jotka mä olen ostanu ihan yhtä paljon itselleni, mut pistän ny kuitenkin sille pakettiin :D!. Mut kenkiä on pakko käyttää, ilman palelee jalat, ja se ei osta ite uusia niin kauan kun vanhat jalassa pysyy, eli mä ostan melkein jokavuosi talvikengät:laugh:
JOs mies ei koe tarvitsevansa jotain, se jää käyttämättä. Mies sai isältään lisävalot autoon muutama vuosi sitten ja sen paketin mä olen viimeksi nähny tuolla koirien huoneessa, eli vanhassa karjakeittiössä -avaamattomana toki.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Meillä mies vähän samanlainen, sillä erotuksella et se kyllä toivoo melkein joka kerta jotain ja aina mää ne toiveet oon toteuttanu, mut vaikka se on toivonu (ja ei en oo toivomusta väärin ymmärtäny) sit ku se sen saa niin hyvä jos pakkauksen avaa, usein kerran käyttää ja se on siinä. Mää oon jo miettiny et kannattaako mun niitä toiveita edes toteuttaa kun ei niitä sit kuitenkaan käyttöön ota.

Miksi et kysy mieheltä suoraan mitä haluaa?
Valitan mutta osatamasi lahjat menee samaan tasoon kuin meillä miehen äiti ostaa miehelleni eli pojalleen ja minulle.
Yhtenä vuonna tuli sellainen iso koira hökötys josta peppua kun painoi tuli cd kotelo esiin,
muuten ihan kiva varmaan mutta kun me meilkein kuunnellaan radiota ja ne 2cd joululevyä voi olla ihan kirjahyllyn laatikossakin säästössä kuin isossa cd hökötyksessä.
Viimejouluna tuli semmoinen oikein ihqu yleis kaukosäädin, siinä oli muistaakseni joku avaimenperä hommelikin että sen avaimenperän kun kiinnitti vaikka avaimiin ym niin sillä kivalla kakella ne siten löyti.
Arvaa onko tuo edelleen paketissa ja odottaa kierrätykseen menoa.
Samoin minä olen kyseiseltä ihmiseltä saanut mm saippuakupin jossa oli yksi tuikkukynttilä,
luuli kai sitä tuikkukipoksi :laugh:
ja jokavuosi saamme aina yllättyä miehen äidin mielikuvitusta mitä kivaa :D
sieltä milloinkin tulee.
Anoppi eli miehen äiti siis käyttää kivasti tätä omaa luovaa mielikuvitustaan lahjojen hankinnassa
ja koskaan hän ei vaivaudu kysymään mitä me ehkä toivoisimme,
surullisinta tässä on se että nuo lahajtkin on yleensä olleet vielä aika arvokkaita eli hinnat on jääneet lahjaan.
Toisi vaikka kahvipaketin ja joulukukan,
siihen olisimme tyytyväisiä,
kun valittaa pientä eläkettä suurta laskupinoa ja ostaa jotakin täysin meille olevaa roskaa.

Mä kuuntelen miestä mistä haaveilee. Onneksi tuo on sellainen. Tänä vuonna lahjat ovat sellaisia mitä on itse aikonut ostaa. Esim. kotiteatterisarja on yksi niistä.

miten se kiittää lahjoista joita annat? Vai onko välinpitämätön jo silloin? Lapsellisen epäkohteliasta ainakin tuo käytös. En ostais mitään tollaselle possulle.

Onneksi minulla on korvat päässä ja osaan jopa kuunnella miestäni.
Minäpä tiedän että minun kultani tulee tykkäämään lahjastaan ;) :) kuten on tykännyt joka vuosi :)

Meillä on tapana laittaa listat puolin ja toisin, niistä voi sitten molemmat valita, että mitä haluaa ostaa. Tää systeemi on toiminut tosi hyvin, ei tule mitään pettymyksiä sitten kenellekään.

Miksi et kysy mieheltä suoraan mitä haluaa?
Valitan mutta osatamasi lahjat menee samaan tasoon kuin meillä miehen äiti ostaa miehelleni eli pojalleen ja minulle.
Yhtenä vuonna tuli sellainen iso koira hökötys josta peppua kun painoi tuli cd kotelo esiin,
muuten ihan kiva varmaan mutta kun me meilkein kuunnellaan radiota ja ne 2cd joululevyä voi olla ihan kirjahyllyn laatikossakin säästössä kuin isossa cd hökötyksessä.
Viimejouluna tuli semmoinen oikein ihqu yleis kaukosäädin, siinä oli muistaakseni joku avaimenperä hommelikin että sen avaimenperän kun kiinnitti vaikka avaimiin ym niin sillä kivalla kakella ne siten löyti.
Arvaa onko tuo edelleen paketissa ja odottaa kierrätykseen menoa.
Samoin minä olen kyseiseltä ihmiseltä saanut mm saippuakupin jossa oli yksi tuikkukynttilä,
luuli kai sitä tuikkukipoksi :laugh:
ja jokavuosi saamme aina yllättyä miehen äidin mielikuvitusta mitä kivaa :D
sieltä milloinkin tulee.
Anoppi eli miehen äiti siis käyttää kivasti tätä omaa luovaa mielikuvitustaan lahjojen hankinnassa
ja koskaan hän ei vaivaudu kysymään mitä me ehkä toivoisimme,
surullisinta tässä on se että nuo lahajtkin on yleensä olleet vielä aika arvokkaita eli hinnat on jääneet lahjaan.
Toisi vaikka kahvipaketin ja joulukukan,
siihen olisimme tyytyväisiä,
kun valittaa pientä eläkettä suurta laskupinoa ja ostaa jotakin täysin meille olevaa roskaa.

Lue koko ketju. En kai ole niin tyhmä ettenkö kysyisi mitä mies haluaa!!

No niin, onpas täällä helppo hehkuttaa että "minäpäs ostan niin hyviä lahjoja että niistä aina tykätään" ja "mitäs ostat tuollaisia lahjoja, oma vikasi". Teillä, jotka näin sanovat, ei SELVÄSTIKÄÄN ole tuollainen mies kuin ap:lla, joten pitäkää sitten suunne supussa!

Minun isäni on aina ollut tuollainen ja tiedän mistä puhut. Hän innostuu ehkä kerran 10 vuodessa jostain lahjasta, loput jää käyttämättä ja jopa avaamatta. Yhtään lahjatoivetta ei kuitenkaan suostu kertomaan, vaan olettaa että kyllä me läheiset jotenkin telepaattisesti arvataan mitä hän haluaisi. Voi että se ottaa päähän! Joka joulu ja syntymäpäivät yritän (yritämme, myös siskoillani on sama ongelma) jotain kivaa keksiä. Eikä auta vaikka hankkisi jotain isän harrastuksiin liittyvää, ihan yhtälailla jää käyttämättä.

Ei itseasiassa tee mieli mitään hankkia enää, mutta sitten hän olisi pettynyt kuin iso vauva jollei häntä muistettaisi. Nykyään päädyn usein ostamaan jonkun vaatteen, siinäkin hän on aika tarkka että mikä kelpaa, mutta useimmiten päätyy kuitenkin käyttöön. Vähän tuntuu pettyneeltä kun saa ns. pehmeän paketin, mutta olkoon. En jaksa enää panostaa tämän enempää. Joskus olen myös antanut lahjaksi lehitilauksen, on ollut ihan ok ilmeisesti. Lahjakortit nyt varsinkin jäisivät käyttämättä, koska siinähän pitää nähdä itse vaivaa kun sen lunastaa.

Voi noita kiittämättömiä. Itse iloitsen lähes kaikista lahjoista ja vaikka teeskentelen tarvittaessa. Ei lahjan saajan pidä saada tietää jos ei miellytäkään, ajatushan on aina tärkein. Nämä ovat ihan perus käytöstapoja mielestäni.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän tunteen tosiaan;27748719:
No niin, onpas täällä helppo hehkuttaa että "minäpäs ostan niin hyviä lahjoja että niistä aina tykätään" ja "mitäs ostat tuollaisia lahjoja, oma vikasi". Teillä, jotka näin sanovat, ei SELVÄSTIKÄÄN ole tuollainen mies kuin ap:lla, joten pitäkää sitten suunne supussa!

Minun isäni on aina ollut tuollainen ja tiedän mistä puhut. Hän innostuu ehkä kerran 10 vuodessa jostain lahjasta, loput jää käyttämättä ja jopa avaamatta. Yhtään lahjatoivetta ei kuitenkaan suostu kertomaan, vaan olettaa että kyllä me läheiset jotenkin telepaattisesti arvataan mitä hän haluaisi. Voi että se ottaa päähän! Joka joulu ja syntymäpäivät yritän (yritämme, myös siskoillani on sama ongelma) jotain kivaa keksiä. Eikä auta vaikka hankkisi jotain isän harrastuksiin liittyvää, ihan yhtälailla jää käyttämättä.

Ei itseasiassa tee mieli mitään hankkia enää, mutta sitten hän olisi pettynyt kuin iso vauva jollei häntä muistettaisi. Nykyään päädyn usein ostamaan jonkun vaatteen, siinäkin hän on aika tarkka että mikä kelpaa, mutta useimmiten päätyy kuitenkin käyttöön. Vähän tuntuu pettyneeltä kun saa ns. pehmeän paketin, mutta olkoon. En jaksa enää panostaa tämän enempää. Joskus olen myös antanut lahjaksi lehitilauksen, on ollut ihan ok ilmeisesti. Lahjakortit nyt varsinkin jäisivät käyttämättä, koska siinähän pitää nähdä itse vaivaa kun sen lunastaa.

Voi noita kiittämättömiä. Itse iloitsen lähes kaikista lahjoista ja vaikka teeskentelen tarvittaessa. Ei lahjan saajan pidä saada tietää jos ei miellytäkään, ajatushan on aina tärkein. Nämä ovat ihan perus käytöstapoja mielestäni.

KIITOS! Löytyipä joku joka ymmärtää asian :)
Hyvää joulua sinulle!

voi luoja mitä roskaa minäkin saisin jos kaikki mistä olen lukenut tutkimuksia ym. sasin pakettiini.
Se että joskus laitan ääntä lisää kun kuuluu jonkun tietyn artistin laulu radiosta ei tarkoita että haluan sen levy.
Sori mutta noi KORVAVALOT :D :D

Korvavalot.. Varmaan ihan kiva ajatus taustalla, mutta ne vaikuttaa kyllä vahvasti kusetukselta. Niiden toimintaperiaatteesta on tehty yksi "tieteellinen" tutkimus, ja sen kirjoittaja omistaa osan korvavaloja valmistavasta firmasta.

Muuten olen sitä mieltä, että kannattaa painostaa suunnilleen tökkäämään sormella kuvastoon, että tätä minä haluan :D Niin välttyy molemmat mielipahalta.

Korvavalot tais olla valinnan kohde vuoden turhakkeeksi.

mulla vahan sama... mies ei ikina halua muuta kuin minut. siina sitten pahkailet mita ostat. yleensa olen onnistunut ostamaan lahjoja joista tykkaa. tana vuonna mietin ipad minia tai hermesin vyota. sinulle voin ehdottaa home cinema, iphone5, bosen kuulokkeet jos matkustaa/lentaa, hermes/dior/gucci/kenzo kravatti/vyo/kalvosinnapit, uusi kevyt matkalaukku, nahkainen merkkisalkku toihin, arvokkaammat nahkakengat etc

Yhteistyössä