[QUOTE="vieras";27743080]Voi hyvää päivää! "Surutyötä tehtävä"... Surutyötä lapsen odottamisesta? Luonnollista on pohtia, kumpi on tulossa ja ehkä miettiä, että jompi kumpi sukupuoli olisi itselle helpompi. Mutta sukupuolesta ahdistuminen; sen sureminen; kovat yritykset vaikuttaa sukupuoleen; uuden lapsen yrittäminen vain saadakseen halutun sukupuolen; ja erityisesti väärää sukupuolta olevan lapsen dissaaminen ovat kyllä puhtaasti väärin. Toki suru, viha, ahdistus ym. ovat luonnollisia tunteita, mutta tässä yhteydessä ei ole niiden aito paikka, joten niille täytyy tehdä jotain.[/QUOTE]
Surutyötä siitä, että yllätysvauva on juuri sitä toista sukupuolta, mitä ei koskaan ollut edes ajatellut saavansa. Olen miettinyt äidiksi tuloa jo vuosia, enkä milloinkaan ole oikein osannut ottaa huomioon sitä vaihtoehtoa, että lapsi voisikin olla poika. Kaikki ajatukset lapsesta ovat keskittyneet tyttöön. Olen itse ainoa lapsi ja valtaosa ystävieni lapsista on tyttöjä. En ole koskaan oikeastaan edes ollut tekemisissä pienten poikien kanssa, enkä tiedä, miten niiden kanssa ollaan.
Tämä raskaus oli tosiaan yllätys ja vahinko, mutta jos joskus yrittäisimme toista lasta, mieheni on jo nyt antanut minulle luvan käyttää erilaisia kikkakakkosia, jotta tyttösiittiöllä olisi paremmat mahdollisuudet voittaa kisa. Niin pitkälle hän tuskin suostuisi menemään, että laittaisi rahaa ulkomailla tehtävään siittiöseulontaan, mutta karpalokapselit, sitruunamehut ja muut kotikonstit hän kuulemma hyväksyy.