Miksi on väärin toivoa tiettyä sukupuolta?

• Viestiketjun aloittaja miksi??
  • Ensimmäinen viesti
Nojaa
Alkuperäinen kirjoittaja 3tyttöä:
Ei kai se väärin ole toivoa ja luulen että jokainen(jopa lopulta ne jotka hoidoilla raskautuneet!!!)toivoo ainakin salaa tiettyä sukupuolta.mulla on molempia sukupuolia useempikin,mutta kun aloin odottaa tätä tulevaa,toivoin poikaa - mutta useiden ultrien mukaan saadaan tyttö.hetken aikaa "harmitti" mutta nyt kun laskettuunaikaan on kk aikaa niin tyttökin ihan ok ja jo nyt rakastettu.
Me teimme ensimmäistä lasta 5 vuotta, ja voin rehellisesti sanoa, että ei ollut mitään väliä, kumpi sieltä tulee, kunhan jompikumpi tulisi. Toisen kohdalla ehkä jo vähän mietti, että kumpi olisi kivempi, mutta ei sitä edes toivomukseksi saakka asiaa ajatellut.

"Heli"
Tottakai saa toivoa. Ymmärrän sinua täysin.

Minä halusin itselleni yli kaiken tyttöä. Olisin varmasti romahtanut, jos en olisi saanut. Kerrankin elämässäni kävi tuuri ja esikoiseksi syntyi tyttö. Kuopus on poika ja siinä vaiheessa sukupuolella eii enää ollut merkitystä, koska sen kovasti kaipaamani tytön jo sain. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etten rakastaisi kumpaakin lastani ihan yhtä paljon ja kohtele heitä tasapuolisesti. Tosiasia on, että tyttöjen maailma on erilainen kuin poikien ja nautin niistä naisten jutuista, joita saan tyttöni kanssa tehdä. Poika on enemmän kiinnostunut miesten maailmasta ja tykkää puuhailla isänsä kanssa, käydä metsällä ja kalalla. Minua taas nämä eivät kiinnosta.

jjkj
Vähän asian vierestä, mutta mua ärsyttää muiden ihmisten toiveet mun odottaman vauvan sukupuolesta. Meillä on yksi tyttö ja kolme poikaa ja odotan vauvaa. Kaikki tuntuvat olevan varmoja siitä, että tyttö tulee. Mulle se on ihan sama kumpi on tulossa, mutta ihmisten kommentit "pakko tulla tyttö"- asenteella käyvät jo hermoon.

Vähän asian vierestä, mutta mua ärsyttää muiden ihmisten toiveet mun odottaman vauvan sukupuolesta. Meillä on yksi tyttö ja kolme poikaa ja odotan vauvaa. Kaikki tuntuvat olevan varmoja siitä, että tyttö tulee. Mulle se on ihan sama kumpi on tulossa, mutta ihmisten kommentit "pakko tulla tyttö"- asenteella käyvät jo hermoon.
Minulla sama ongelma! Odotamme vieläpä esikoista. Miehen suvusta on nyt tullut useammalta kommenttia että "kyllä se poika on" ja "poika sen olla pitää.." Odotusaika on ollut todella raskas ja vauva meinasi syntyä jo rv 23+5 josta lähtien olen maannut sairaalassa. Varsinkin nyt, kun vauvan hengestä on jouduttu taistelemaan, tuntuu niin kurjalta tuollaiset kommentit, eikä sukupuolella tosiaan ole mitään väliä, vaan sillä että vauva selviäisi... Tuntuu pahalta koska tulee olo että tämä pieni ihminen, jonka tiedämme olevan tyttö, ei olekaan kaikkien mielestä "odotetunlainen." :'(

jjkj
Minulla sama ongelma! Odotamme vieläpä esikoista. Miehen suvusta on nyt tullut useammalta kommenttia että "kyllä se poika on" ja "poika sen olla pitää.." Odotusaika on ollut todella raskas ja vauva meinasi syntyä jo rv 23+5 josta lähtien olen maannut sairaalassa. Varsinkin nyt, kun vauvan hengestä on jouduttu taistelemaan, tuntuu niin kurjalta tuollaiset kommentit, eikä sukupuolella tosiaan ole mitään väliä, vaan sillä että vauva selviäisi... Tuntuu pahalta koska tulee olo että tämä pieni ihminen, jonka tiedämme olevan tyttö, ei olekaan kaikkien mielestä "odotetunlainen." :'(
Tsemppiä! Ihmiset osaa kyllä olla ajattelemattomia. Kaikkea hyvää odotukseesi :)

Minulle käy kumpi vaan, sillä haluan luultavasti vain yhden lapsen. Kaverini selitti asian aika hyvin, että ei hän vaihtaisi pikkumiehiään mihinkään maailmassa, suree vaan tytärtä jota ei koskaan saa. Heillä kai siis lapsiluku täynnä.

tyttelityyy
Mä toivon raskausaikana poikaa, kun meijän suvus on vaan tyttöjä, mulla monta siskoa, serkut siskoja paitsi yks poika, siskolla 2tyttöä, tällä poikaserkulla on 2 lasta tyttö ja poika. Ite oisin halunnu pojan, mut tiesin kokoajan et tyttö sielt tulee, et en ees pettynyt ultrassa kun ilmoitti että tyttö se sielä. :)

Yhteistyössä