Ei taida löytyä sellaisia kenkiä, joissa mun varpaat eivät jäätyisi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jäävarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jäävarvas

Vieras
Nyt mulla on kengät, joissa on thinsulate-vuori ja tänään oli vielä tavalliset puuvillasukat ja siinä päällä villasukat ja niin vaan oli varpaat ihan jäässä parin tunnin ulkona olemisen jälkeen. Etenkin toisen jalan pottuvarvas jäätyy herkästi.

Mulla vähän samaa ongelmaa. Joulun jälkeen pitäis aleista katella jotain kunnon talvikenkiä. Vaikka hitto kuomat sitten, ihan sama. Nyt jotkut ns. talvikengät karvavuorella, mut joutuu 5 sukkaa jalkoihin tunkee ja silti paleltaa :|.

Mulla on sellaiset kuomien tyyppiset karvavuoriset saappaatkin ja niissä ihan sama juttu, varpaat jäätyy. Ongelma mulla on se, että kun pyörällä kuljen tuon parisen tuntia, niin siinä erityisesti nuo varpaat jäätyy. Noiden uusien kenkien kanssa pääsee sentäs vähän pitemmälle kuin vanhojen ennen kuin pottuvarvasta alkaa paleltamaan. Sormien suhteen olen jo luovuttanut täysin, koska ei voi kauhean paksuja hansikkaita laittaa käteen ja on ehdottomasti oltava sormikasmallin käsineet. Postinjaosta siis kyse.

Sievin turvakenkä alumiinifoliopohjallisella.

Ei palele.

Onhan ne ehkä vähän HessuHopomaiset kärjet, mutta koska viellä on ilmaan niin pysyy lämpöisenä. Jopa mulla, ja olen lapsena palelluttanut varpaat sairaalahoitoa vaativaan kuntoon.

http://www.sievi.com/index.php?sivu=kengat_tulostus&kengat_id=713&koko=500

[QUOTE="vieras";27736464]Sievin turvakenkä alumiinifoliopohjallisella.

Ei palele.

Onhan ne ehkä vähän HessuHopomaiset kärjet, mutta koska viellä on ilmaan niin pysyy lämpöisenä. Jopa mulla, ja olen lapsena palelluttanut varpaat sairaalahoitoa vaativaan kuntoon.

Sievi ? Sievin Jalkine Oy[/QUOTE]

ja ihan vahingossa löydetty :D

Osta sellaiset Sorel-talvikengät, joissa on ns. huopatossu sisällä. Ei todellakaan jäädy varpaat noissa. Et tarvitse edes villasukkaa. Mulla on nämä, ja ovat joka euron arvoiset: http://www.brandos.fi/sorel/1964-premium-cvs-nl1717-435-mystery/a65036

Huopikkaissa ei palele! Muista vaan ostaa tarpeeksi isot.

Nykyisiin kenkiisi voisit kokeilla kahta kikkaa:
1) Onhan sulla lämpimät pohjalliset? Jos ei, niin heti hankkimaan sellaiset, mitkä on villaa ja missä on toisella puolella sellainen hopean värinen alumiini(??)kerros. Se tulee pohjaa vasten ja heijastaa lämpöä takaisin
2) unohda puuvillasukat talvella! Hanki villasekoitesukkia, villasukkia, villasilkkisukkia tai mitä vaan, missä ei ole puuvillaa. Villasukkia on siis sellaisia ohuita, ihan puuvillasukan näköisiä. Ja on villafroteesukkiakin. Laitat sellaiset ja villasukat ja luulis että sitten tarkenee!

Tosiaan talvikenkien kannattaa olla tarpeeksi väljät, että niihin mahtuu villapohjalliset ja villaista sukkaa ja lisäksi vielä vähän tilaa. Jos varpaat ovat ihan tiukasti kengässä, ne palelevat varmasti.

Onhan sulla muuten myös tarpeeksi lämpimät pitkikset (suosittelen sitä villaa!) ja toppahousut?

Meinasin aloittaa oman ketjun, mutta kysyn nyt tässä kun samaa asiaa mietin :)

Eli suositelkaa hyviä talvikenkiä, pitäis olla pitkävartiset ja sillain siistit että voi käydä myös kaupungilla. Eli ei kuomia ;)
Ostin viime talvena kahdet kengät, molemmat nyt hajalla eikä ne ees olleet lämpimät :mad: vaikka toisissa oli ihan paksu villavuori, tosin pohja aika ohut. Toisista hajosi vetoketju ja toisista kantapään sauma, ketuttaa koska eivät olleet ihan halvimmat kengät kuitenkaan. Joulun jälkeisistä aleista ostin, hintaa jäi vielä 40% jälkeen muistaakseni lähemmäs 80€ ja tosiaan käyttöä ei nyt ihan hirveesti ollut.

Eli, hyvät ja lämpimät kengät ja siistit myös, suosituksia?

Mulla on sellaiset kuomien tyyppiset karvavuoriset saappaatkin ja niissä ihan sama juttu, varpaat jäätyy. Ongelma mulla on se, että kun pyörällä kuljen tuon parisen tuntia, niin siinä erityisesti nuo varpaat jäätyy. Noiden uusien kenkien kanssa pääsee sentäs vähän pitemmälle kuin vanhojen ennen kuin pottuvarvasta alkaa paleltamaan. Sormien suhteen olen jo luovuttanut täysin, koska ei voi kauhean paksuja hansikkaita laittaa käteen ja on ehdottomasti oltava sormikasmallin käsineet. Postinjaosta siis kyse.

Villakerrasto päälle! Käsiin kynsikkäät ja ranteenlämmittimet? Tai vielä kylmemmällä hansikkaat, niiden päälle numeroa paria isommat kynsikkäät?

Eli suositelkaa hyviä talvikenkiä, pitäis olla pitkävartiset ja sillain siistit että voi käydä myös kaupungilla. Eli ei kuomia ;)
Ostin viime talvena kahdet kengät, molemmat nyt hajalla eikä ne ees olleet lämpimät :mad: vaikka toisissa oli ihan paksu villavuori, tosin pohja aika ohut. Toisista hajosi vetoketju ja toisista kantapään sauma, ketuttaa koska eivät olleet ihan halvimmat kengät kuitenkaan. Joulun jälkeisistä aleista ostin, hintaa jäi vielä 40% jälkeen muistaakseni lähemmäs 80€ ja tosiaan käyttöä ei nyt ihan hirveesti ollut.

Mulla on ollut vagabondin, eccon ja tenpointsin mallistoista talvikenkiä, hyvin ovat kestäneet ja lämmittäneet. Tietty ostaessa katon, että on paksu pohja, kenkä on kunnon nahkaa, siinä on vuori, saumat näyttä kestäviltä jne.

Noi tän hetkiset kengät ehkä on liian kapeat, mutta enpä ole vielä löytänyt sellaisia talvikenkiä, jotka olisivat tukevat ja kevyet kävellä ja tarpeeksi leveällä lestillä. Tuntuu että talvikengät on just ihmeen kapeita. Yhdet villasekoitesukat mulla on tällä hetkellä, mutta niistä ei ole ollut mitään apua, samalla tavalla niiden kanssa on varpaat paleltanut. Nyt on tilauksessa yhdet tekniset sukat, jos ne joskus saapuisivat.
Pitkiksinä mulla on fleecehousut, mitkä työnpuolesta ollaan saatu ja ei mun jalkoja muuten palele vain varpaa on jäässä.
Ton jakopiirin ongelma on se, että siinä ei pääse sisälle, kuin ihan lenkin loppuvaiheessa hetkeksi, joten ulkona joutuu olemaan ihan koko ajan, toisissa piireissä on kerrostaloja ja omakotitaloja sekaisin, niissä taas ongelma on usein se, että sisällä tulee hiki ja sitten ulkona helposti palelee, kun hikoilee. Ei siis mikään ihanteellinen työ talvella :)

Niin mäkin luulin kunnes ostin Emut. Olen tarjennut paukkupakkasilla hyvin myös shepherd merkkisillä aamutossuilla mutta ne on liukkaat. Ja siis mitkään oikeat kengät, ei edes huopikkaat, ei ole niin hyvät.

Minä ostin viime talvena zdar -merkkiset huopikkaat. Ohuissa villasukissa minun viluvarpaat hikoilevat -20 asteen pakkasissa ja noita ilkeää käyttää myös kaupungilla liikkuessa. Hinta on.. noh, kovahko, mutta nuo kestää varmasti useamman talven kevyesti! Suosittelen!

Gore kengissä aina ehdottomasti villasukat! Ei missään nimessä puuvillaisia! Meillä taaperolla eccon goret ja villasukat kengissä ja tänäänkin oli -20 ja tunnin pihalla olon jälkeen varpaat olivat lämpimät. Kerran oli puuvillaiset -10 pakkasilla ja puolen tunnin jälkeen totesin sisälle tultuani, että oli kylmät varpaat likalla.

Noi tän hetkiset kengät ehkä on liian kapeat, mutta enpä ole vielä löytänyt sellaisia talvikenkiä, jotka olisivat tukevat ja kevyet kävellä ja tarpeeksi leveällä lestillä. Tuntuu että talvikengät on just ihmeen kapeita. Yhdet villasekoitesukat mulla on tällä hetkellä, mutta niistä ei ole ollut mitään apua, samalla tavalla niiden kanssa on varpaat paleltanut. Nyt on tilauksessa yhdet tekniset sukat, jos ne joskus saapuisivat.
Pitkiksinä mulla on fleecehousut, mitkä työnpuolesta ollaan saatu ja ei mun jalkoja muuten palele vain varpaa on jäässä.
Ton jakopiirin ongelma on se, että siinä ei pääse sisälle, kuin ihan lenkin loppuvaiheessa hetkeksi, joten ulkona joutuu olemaan ihan koko ajan, toisissa piireissä on kerrostaloja ja omakotitaloja sekaisin, niissä taas ongelma on usein se, että sisällä tulee hiki ja sitten ulkona helposti palelee, kun hikoilee. Ei siis mikään ihanteellinen työ talvella :)

ne sivevit ja foliopohjalliset ;) meni viime talven paukkupakkasetkin helposti 4-5 tunnin ulkojaksoilla . Kannattaa sovittaa että tulee oikea koko, mullakin yhtä pienemmät kuin yleensä.

Mulla kuomat ja kyllä olen käyttänyt niitä myös kaupungilla ja jopa baarissa kun bilistä käytiin pelaamassa :D Ehkä ihan clubille / juhliin en noita tietenkään laittaisi, mutta ihan perussiistit kengät on kuomatkin varsinkin jos muuten pukeutuu sopivasti ja nätisti. Ja itsellä ainakaan ei ole varpaat palelleet. Myös moni lähipiiristäni ottanut tänä vuonna kuomat luottokengikseen ja nekin jotka eivät ole ottaneet ovat voineet silti kehua.

Ja kyllä todellakin katson minkä näköisenä ulos lähden eli tyylitajuton en ole. Enkä tarkoita lähipiirilläni mitään marttakerhoa vaan ihan nuoria aikuisia 22-30v ihmisiä pääasiassa.

Sievi ja Pomarfin tekee muutamaa mallia kenkiä aina leveälestisenä, niissä roikkuu sellainen x-wide lappu muiden lipuskoiden joukossa kaupassa. Itse ostan aina kun tulee eteen uudet silmääkin miellyttävät ja jalkaan istuvat mallit.

Urheilu ja eräliikkeistä kannattaa käydä katselemassa sukkia, hintaa niillä on moninkertaisesti verrattuna tavallisiin puuvillasukkiin.

Uusimmat

Yhteistyössä