Ei taida löytyä sellaisia kenkiä, joissa mun varpaat eivät jäätyisi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jäävarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo piiri jota nyt teen, on täysin ulkopiiri ja pääosin ajan siinä siis pyörällä, aina välillä pitää vähän kävellä, mutta se on aika minimaalista. Tuo ei onneksi ole mun vakipiiri, mutta sijaistan tuota säännöllisesti ja nyt olen tehnyt jostain marraskuun puolelta asti tuota yhtäjaksoisesti ja enköhän minä tän talven aikana tule tuota vielä jatkossakin tekemään.
Noi uudet kengät jotka hankin ja joissa on thinsulate-vuori, niin ne on sisällä aivan turkasen kuumat ja tuolla ulkona menee suht pitkään että varpaat pysyy lämpiminä, mutta kyllä ne loppua kohden alkaa jäätymään.

Uskoisin, että kävellessä ei tuota ongelmaa noin pahasti olisikaan, kuin mitä on pyöräillessä.

Mulla on sellaiset kuomien tyyppiset karvavuoriset saappaatkin ja niissä ihan sama juttu, varpaat jäätyy. Ongelma mulla on se, että kun pyörällä kuljen tuon parisen tuntia, niin siinä erityisesti nuo varpaat jäätyy. Noiden uusien kenkien kanssa pääsee sentäs vähän pitemmälle kuin vanhojen ennen kuin pottuvarvasta alkaa paleltamaan. Sormien suhteen olen jo luovuttanut täysin, koska ei voi kauhean paksuja hansikkaita laittaa käteen ja on ehdottomasti oltava sormikasmallin käsineet. Postinjaosta siis kyse.

Mulla on kuomat ja kertaakaan ei ole jalka palellut, vaikka asteita on ollut parhaimmillaan -40. Mutta voi olla että pyöräillessä toinen juttu, kun ne varpaat ei saa siinä liikuntaa riittävästi. Suosittelen kuomia tai huopikkaita, ehdottomasti.

Ja sulla on ihan selvästi kerrospukeutumisen perusohje ihan hukassa. Ei sinne jalkaan tungeta mitään puuvillasukkaa, villa pitää otta lähimpänä ihoa. Eli pelkkä villasukka sinne lisäksi.

Enkä sinuna luovuttaisi sormienkaan suhteen. Mitä jos käyttäisit ohkaisia villasormikkaita, joiden päällä olis aitoa karvavuorta olevat kintaat? Ja kintaat nakkaat pois, kun alat jakamaan postia, pyöräillessä pidät ne kädessä.

Columbian omniheatit miesten puolelta.
Mupaavat pitää jalat lämpimina -54 asti eikä kyllä oo palellu. Paitsi ihan ohuessa sukassa kun varpaat oli valmiiks hikiset mut sitä ei lasketa.:-D

[QUOTE="Anne";27737687]Tuli muuten Thinsulatteesta mieleen, että minulla on sen merkin käsineet, tumput joissa sormikkaat sisällä ja pitäisi laskea höyryt mutta pitää lämpö sisällä ja olla vedenpitävät jne.
5min ulkona lumitöissä kun oli navakka tuuli niin sormia sai puristella vartin lämpimäksi sisällä. Enkä vitsaile, olivat ihan punaiset ja poltteli.[/QUOTE]

Mulla on kunnon nahkarukkaset eikä sormet palele :)

kuomat ja pelkkiin vilasukiin. Villa lämmittä parhaiten jos ei ala ole mitään sukkaa. Huom. oletko trkistantu kuinka moonta prosenttia vilaa sniissä sukissa on. usiemiten vilasukiss aon tosi vähä AIOT Avillaa mik lämmittää.
Oikea villa on lämmin kylmälä, mutta viileä kesällä. siski esim sappaassa pidetään kesälläkin viaukkaa.

Minäkin elin aina varpaat umpijäässä, mutta sitten löysin nämä!

http://fi.zoovillage.com/productdetail.aspx?did=78873&pos=11#

Lämmittää koko ihmistä ihan eri lailla, kun varpaat on aina lämpöiset ja nuo pitää vettäkin <3

Tossa villassa on yksi pieni ongelma, se kutittaa niin kamalan herkästi, jos on paljasta ihoa vasten, siksi on noi toiset sukat välissä, niin kestää pitää. Tänään ihme kyllä varpaat pysyivät suht hyvin lämpiminä, kun ei juurikaan tuullut, mutta jos on yhtäänkään tuulista, niin se on pahinta just siinä pyöräillessä, tuntuu että se tuuli menee niistä kengistä läpi polkiessa.

Alkuperäinen kirjoittaja jäävarvas;27736431:
Nyt mulla on kengät, joissa on thinsulate-vuori ja tänään oli vielä tavalliset puuvillasukat ja siinä päällä villasukat ja niin vaan oli varpaat ihan jäässä parin tunnin ulkona olemisen jälkeen. Etenkin toisen jalan pottuvarvas jäätyy herkästi.

häh parin tunnin ulkona olon jälkeen jääty ja susta se on herkästi jäätymistä? mulla on hyvät kengät ja 14 asteen pakkasessa pystyn olee 15min ulkona sit alkaa jäätyy..

5asteen pakkasella voin olla 30min ulkona ni varpaat on jäässä

Tuli tuosta villa-kutinasta mieleen että itellä sama homma, jos sisällä ollessa laitat paljaaseen jalkaan villasukan ja siis oleilet vain siellä sisällä niin alkaa kutista iho mutta kun laittaa saman villasukan vasta ulos lähtiessä paljaaseen jalkaan niin eipä kutitakkaan. En tiä mikä siinä on, mutta ei tosissaan kutita villasukka ihoa kun ulkoilee.

Yhteistyössä