Ei taida löytyä sellaisia kenkiä, joissa mun varpaat eivät jäätyisi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jäävarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Turvakenkien ongelma on se, että ne painaa yleensä ainakin niin pirusti, mulla iskias alkaa vaivaamaan helposti, jos liian raskaita kenkiä käytän tai ainakin niin tapahtui kesällä, kun käytin töissä kenkiä, joissa oli kärkivahvike.

Turvakenkien ongelma on se, että ne painaa yleensä ainakin niin pirusti, mulla iskias alkaa vaivaamaan helposti, jos liian raskaita kenkiä käytän tai ainakin niin tapahtui kesällä, kun käytin töissä kenkiä, joissa oli kärkivahvike.

Joo, noissa on tosi paljon eroa niin valmistajien kuin mallienkin kesken. Oli pakko punnita, mun ne varrelliset painaa pohjineen 514 g, tuntuu oikeasti kevyiltä. Mutta jokainen hakee ne omat suosikkinsa ja jalaoille sopivat :)

Toivottavasti löydät pian, palelu on ihnaa :(

Mulla palelee aina varpaita, jos villasukkien alla on sukat. Käytän pelkkiä villasukkia, eikä varpaita palele.
Ja lukeudun niihin, joilla on aika huono ääreisverenkierto, mikä ilmenee juurikin varpaitten ja sormien paleluna.

Sä oot nyt ymmärtänyt jotain pahasti väärin. Thinsulate tai gore- tex eivät ole mitään lämmitysmateriaaleja, vaan eristeitä ettei kengän sisään pääse vettä ja osittain myös eristävät ilmaa. Se ohut muovikerros ei kuitenkaan lämmitä yhtään. Ihan sama kuin kuvittelisi riittävän että talo on eristetty ja seinissä on villat, jotta sisällä olisi lämmin. Siellä kengässä pitää olla lisäksi myös se lämmittävä kerros (vertaa talossa patterit), eli kunnon vuori. Etsi siis mieluummin kengät joissa on villavuori, esim. Sorell, Emu yms ja unohda nuo tekniset kerrokset, niitä kun ei tarvitse kuin loskakelillä. Niin ja heitä se puuvillasukka hiiteen, se kylmentää.

Noi Sorelin kengät on kivan näköisiä, onko ne kaikki lämpöisiä vai vaan joku tietty malli?

Ja joo, voihan Kuomia käyttää ihan missä vaan, itse en vain sellaisia halua.

Veikkaan, että noissa sandaalimalleissa voi tulla vilu. :D

Kannattaa katsoa kengän kuvaus, että siellä on se huopatossu sisällä. Mä kuljen omissa Soreleissani paljain jaloin läpi talven, sukka on melkein liikaa. Mulla tosin onkin järjetön ääreisverenkierto...

Itse suosittelisin lämmitettäviä pohjallisia. Esim. motonet myy niitä http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=54-2482
Itse ostin miehelle juuri joululahjaksi, kun valitteli, että hiihtäessä kylmemmillä keleillä paleltuu jalat.

Oletko saanut kokeilla niitä postin villapohjasukkia?

Jotain vastaavaa ekaksi kerrokseksi, tai pelkkä villa kuten Feger sanoi.

Puuvillasukat pois, heti, heti.

Pyöräiletkö sen kaksi tuntia, jaat samalla, ja kaikki ulkopiiriä :O
Jos näin, niin ja pyöräilymatkat ei pitkiä, vaan kävelet välillä, niin silloin saatat onnistua näilläkin vinkeillä:

Yksi numero isompi tavallinen lenkkitossu, tai joku lämpimämpi kenkä tietenkin myös.
Niin iso, että tilaa tosiaan jää varpaisiin yli sentti. Alussa pitää varoa kaatumista, kun tossu on iso.

Pohjallinen. Kunnon pohjallinen, paksu tai tekninen.
Se villapohjasukka. Käy heti urheilukaupassa ostamassa sellainen, lämpimin ja paksuin, kysy myyjältä :)

Nämä tavalliset lenkkarit riittävät noin 10 pakkasasteella, jos pääsee kävelemäään välillä.

Jos mitenkään kykenet, kysele mahdollisuutta lisäjakopiirin, tai piirin vaihtoon, että olisi edes yksi ei-ulkopiiri, ja mieluimmin tietenkin sijainti niin, että pääsisi koska tahansa välillä lämmittelemään.

Mulla on nää
http://www.crocs.fi/crocs-womens-crocband-ii-5-multi-winter-boot/12425,fi_FI,pd.html?cid=067&cgid=women-footwear-boots

Ei oo tarvinnu viel ees pitää villasukkia niissä! Ja on myös hyvin kevyet! :)

11466712.jpg

Mulla nämä: Sorel Caribou- on lämpöset, eikä ainakaan vielä oo varpaat palellu(muutoin mun varpaat palelee aina, ja joo, mulla on huono ääreisverenkierto)

[QUOTE="Sirkkeli";27736880]Mulla on kans nuo Sorelin saappaat, ja ei jalat palele, vaikka ilman sukkia menisin niillä 20 asteen pakkaseen. (iltaisin koiran kusetus)[/QUOTE]

Niin ja mulla todella huono ääreisverenkierto. Aina varpaat sinisenä sisällä.

Samaa mieltä monen muun kanssa, puuvillasukat heti pois. Itse käytän pelkkää villasukkaa, useimmiten, jos on oikein kova pakkanen ulkoillessa, laitan teknisen urheilusukan alle. Käytössä on viime talvena ostetut Kieppi-merkkiset kengät, jotka on hyvät.

Noista pitkiksistä muuten, että kun on tarpeeksi lämmin kerros siellä alla, niin ei palele varpaat eikä sormetkaan niin helposti. Eli villakerros sinne alle myös :)

Tarpeeksi löysät kengät. Tiukemmissa palelee herkemmin. Ja liikkuminen tietysti aina auttaa.

Ja ne villa(sekoite)sukat alimmaksi. Itellä ei oo tullu testattua (kun ei varpaat niin herkästi palele kun vaan vähänkin liikkuu), mut lapsella olen testannu, ja villasekoitesukat+kuomat yhistelmällä pysyy varpaat selvästi lämpimämpänä kuin jos alimmaiseksi laittas lisäksi tavalliset sukat.

Mä ostin melkein kymmenen vuotta sitten huopikkaat ja ovat olleet varmaan elämäni paras hankinta. Ihanan lämpimät, vaikka pakkasta olisi kuinka.
Puuvillasukat kannattaa unohtaa talvella. Mulla on villasekoitesukkia ja jotain villapohjasukkia. Lisäksi tarvittaessa ohuenohuet itseneulotut villasukat, niin taatusti tarkenee.
Huopikkaiden ja nahkasaappaiden lisäksi mulla on Tretornin Hockeyboots-talvitennarit. Nekin ovat yllättävän lämpimät, paljon lämpimämmät kuin saapikkaani. Kengät on täysin vedenpitävät, joten niitä voi käyttää loskakelilläkin ja villainen pörrövuori on tosi lämmin. Ovat jalassakin mukavat, suosittelen.

Tuli muuten Thinsulatteesta mieleen, että minulla on sen merkin käsineet, tumput joissa sormikkaat sisällä ja pitäisi laskea höyryt mutta pitää lämpö sisällä ja olla vedenpitävät jne.
5min ulkona lumitöissä kun oli navakka tuuli niin sormia sai puristella vartin lämpimäksi sisällä. Enkä vitsaile, olivat ihan punaiset ja poltteli.

[QUOTE="Anne";27737687]Tuli muuten Thinsulatteesta mieleen, että minulla on sen merkin käsineet, tumput joissa sormikkaat sisällä ja pitäisi laskea höyryt mutta pitää lämpö sisällä ja olla vedenpitävät jne.
5min ulkona lumitöissä kun oli navakka tuuli niin sormia sai puristella vartin lämpimäksi sisällä. Enkä vitsaile, olivat ihan punaiset ja poltteli.[/QUOTE]

Mä ostin kans vähän aikaa sitten lapaset, joissa on Thinsulate-vuori. Piti olla lämpimät, kun on aitoa villaa se päällinenkin. Ja pyh, sanon minä. Ei pysy lämpimänä kädet. Täytyy varmaan tehdä vielä toiset lapaset sinne alle, josko sitten löytyis apu.

Painiskelin saman ongelman kanssa kuin ap. Ostin viime syksynä tällaiset alesta http://heppo.fi/naisten-kengat/bootsi/klara-120007-0014. Ohuet sukkahousut/sukat riittävät jalkaan eli enää ei palele. Olen todella tyytyväinen. Lämpimät ja pitävät. :)

Yhteistyössä