Petetyksi tulleet: Halusitteko tietää kuka se toinen on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aikanani kun tapasin mieheni, hän oli ollut jo asumuserossa ja ero astui voimaan sillä samalla viikolla kun tapasimme ensimmäisen kerran (töissä). Asui siis omassa kämpässään, lapsiaan hoiteli jne. Exällään oli uusi miesystävä (joka oli ollut eron syy) ja kaikki sujunut suht iisisti. Kun sitten ME aloimme tapailla, sai ex päähänsä että olimme olleet yhdessä jo aiemmin ja päätti että olenkin se "toinen nainen". Kiva soppa alkoi, kun jahtasi mm äitiäni kysymyksillä "mitä se teki kesällä silloin ja silloin" vaikka en edes asunut äitini kanssa samalla paikkakunnalla :)

Että joillain on todella tarve jonkinmoiseen ihme vauhkoiluun...

Haluaisin tietää KAIKEN. En tiedä miksi, kai siksi että se helpottaisi mahdollista anteeksiantoa. Jos toinen nainen olisikin ollut paras ystäväni tai vaikka joku sukulainen, olisi vihani varmasti syvä myös häntä kohtaan. Jos taas toinen olisi ollut kännilortto Tinatuopista, voi olla että hän ei esimerkiksi olisi tiennyt mieheni olevan varattu.

Tuli muuten mieleen eräs tietty Frendit -kohta, kun Rachel ja Ross olivat tauolla.... No ei siitä sen enempää ne jotka on katsonut niin tietää :D :snotty:

Haluaisin tietää KAIKEN. En tiedä miksi, kai siksi että se helpottaisi mahdollista anteeksiantoa. Jos toinen nainen olisikin ollut paras ystäväni tai vaikka joku sukulainen, olisi vihani varmasti syvä myös häntä kohtaan. Jos taas toinen olisi ollut kännilortto Tinatuopista, voi olla että hän ei esimerkiksi olisi tiennyt mieheni olevan varattu.

Tuli muuten mieleen eräs tietty Frendit -kohta, kun Rachel ja Ross olivat tauolla.... No ei siitä sen enempää ne jotka on katsonut niin tietää :D :snotty:

Tinatuopista :D Ootko sä turkulainen vai onko muuallakin Tinatuoppi? :D

Suurin kysymys taisi aluksi olla se että miksi minä en riittänyt. Nähtyäni naisen kuvan, oli helpompi ajatella että mitään vikaa minussa ei ollut vaan mies oli täysi idiootti. Ja siis varmasti minussakin oli vikoja ja niitä mies sitten pakeni muualle. Nainenkin oli oikein sievä. Muutaman viikon taisin ahkerasti luoda mielikuvia heistä kahdesta ja purin hammasta. Ilman tietoa nimestä ja kuvasta, en ehkä olisi päässyt asian yli niin nopeasti. Case closed.

Halusin tietää kaiken. Jokaisen yksityiskohdan, paikan, sanan, teon, ajatuksen, ihmisen, kerran, tapahtuman JOKAISEN yksityiskohdan. Ja sainkin tietää. Oliko järkeä? Ehkä ei. Ne asiat on päässä ikäänkuin videonauhana, jota voin halutessani aina pohtia. Sairasta? Ehkäpä. Sattuuko? Aivan helvetisti. Vaikka tapahtumasta on aikaa, "videonauhan" kelaaminen sattuu aivan helvetisti ja sitä teenkin toisinaan.

Mutta en olisi kestänyt tietämättömyydessäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;27717720:
Jos kyseessä on joku muu kuin tuntematon baarireissulta, eli siis jollain tapaa tuttu jotakin kautta, niin mitkä tiedot asiassa vaikuttaisivat siihen että saa anteeksi? Ikä, ulkonäkö, mikä? Saisiko anteeksi jos olisi:

a) nuorempi ihan nätti työkaveri
b) samanikäinen tavallisen näköinen luokkakaveri
c) vähän vanhempi ruma naapuri

Ymmärrän että jos kyseessä olisi vaikka oma kaveri, niin olisi vihainen myös sille kaverille. Mutta sitä en ihan tarkkaan ymmärrä miksi sen vastapuolen henkilöllisyydellä olisi väliä, jollei se ole joku jonka olettaisi jo minun ja hänen välisen ystävyyden/sukulaisuuden tms. takia olevan koskematta mun mieheen.

Te jotka haluaisitte tietää, millä tarkkuudella haluaisitte? Siis tyyliin riittäisikö "yks Pirjo jonka tapasin baarissa", vai haluaisitteko tietää miltä Pirjo näyttää, onko Pirjolla lapsia, missä Pirjo asuu, mikä on Pirjon ammatti, onko Pirjo sinkku vai ei... Minkälaisia asioita haluaisitte tietää ja miksi?

Minä tiedän mitä tapahtui, missä ja koska ja miksi, mutten tiedä kuka se toinen nainen oli. Riitti silloin.

En ymmärrä, miksi korostat tuota ulkonäköä joka ikisessä viestissäsi. Ja joo, sä et ehkä ymmärrä, muttei sun oikeastaan tarvitsekaan. Me ihmiset kun olemme erilaisia. Mulle vaikutusta olisi esimerkiksi sillä, olisiko kyseessä esimerkiksi miehen työkaveri. Mies on ollut 12 vuotta samassa työpaikassa ja siellä tulevat työkaverit tietysti tutuiksi, niin naiset kuin miehet. Jos mun mies pettäisi jonkun työkaverinsa kanssa, niin kyllä se kielisi siitä, että kyseessä olisi jotain muutakin kuin ns. kertapano. Ihan sama, mitä mies väittäisi. Jos haluaa olla sinisilmäinen ja ummistaa silmänsä tuollaisilta mahdollisuuksilta, niin mikäs siinä. Ei se minun asiani ole. Itse en halua niin tehdä.

Eikä se, että haluaisin tietää, tarkoita sitä, että alkaisin stalkata kyseistä naista tai että haluaisin tietää hänestä kaikki yksityiskohdat. Mä olen parisuhteessa mun mieheni kanssa (olen ollut jo yli 15 vuotta), en mahdollisen toisen naisen kanssa. Ei mua se toinen nainen sen enempää kiinnosta. Mä kuitenkin tunnen mieheni sen verran hyvin, että osaisin siitä toisen naisen henkilöllisyydestä päätellä, mitä on meneillään. Ja sen perusteella taas tekisin omat johtopäätökseni siitä, olisiko suhteellamme enää mitään tulevaisuutta.

Ja ei, mitkään baari-Pirjot eivät taas kiinnosta pätkän vertaa.

Onhan sillä suuri merkitys asian käsittelemisessä kun tietää kenen kanssa petti. Etenkin siis jos suhde jatkuu. Mä en saanut tietää kenen kanssa yksi ex petti mua eikä väliä, koska jätin sen sian samantien. Mutta seuraavassa suhteessa kun mies petti, oli tärkeää, että sain tietää tarkasti kuka oli kyseessä ja miten asiat menivät pettämiseen. Jatkoin jonkin aikaa sitä suhdetta, mutta katkeruuden vuoksi se ei toiminut.

On aivan normaalia, että haluaa tietää kaiken, likaiset yksityiskohdatkin pettämisestä. Silloin asia on käsitelty eikä sitä tarvitse loppuikäänsä miettiä niin paljon. On tietysti niitäkin, jotka kykenevät sulkemaan ikävät asiat pois mielestä eivätkä halua kuulla niistä yhtään mitään enää.

Voisko tämän ketjun vastauksista päätellä että ne jotka ajattelevat pysyvänsä silti suhteessa haluaisivat tietää ihan kaiken, ja ne jotka ottaisivat pettämisen takia eron eivät halua tietää koska siitä ei tule kun pahaa mieltä?

Asun Keravalla, täällä oli mutta se suljettiin joku puoli vuotta sitten :D

Aa, okei :D

Mutta siis joo, itse aiheeseen... Itse haluaisin tietää kaiken mahdollisen. Ja mulle tärkeintä olisi nimenomaan nähdä tää nainen, joko livenä tai kuva hänestä. Ihan vaan siksi että näkisin mitä siinä naisessa on mitä mussa ei. Pahinta olisi varmaan jos nainen olisi joku selvästi mua rumempi. Sen nyt ymmärrän jos mies pokaa jonkun kauniimman tai parempi kroppaisen, enkä varmaan osaisi olla edes vihainen.
Mutta onneks olen avoimessa suhteessa niin ei tartte tollaisia miettiä :D

Yhteistyössä