Mikä se on joka elämästä pitäs tietää??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elämänkevät"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Elämästä pitää oppia miten tullaan sopusointuisesti toimeen yhteiskunnassa jossa eletään, pyritään löytämään oma sisäinen harmonia häiritsemättä toisten, pyritään tyytyväisyyteen ja tasapainoon, mielenrauhaan, empatiakyky ja sosiaalinen äly ovat avaintekijöitä muiden kanssa toimimisessa, aina kun on (paljon) niitä jotka eivät koskaan näitä läksyjä opi ja silti heidänkin kanssaan on tultava toimeen.

Eihän se tietenkään haittaa jos tietää maailman menosta ja on jollain tasolla yleissivistynyt, spesifioidumpi tieto sitten auttaa sillä alalla muttei ehkä enää niin yleisesti elämässä. Itsensä ilmaisua kannattaa (varsinkin tällaisessa palstaelämässä) harjoitella jonkin verran, siitä kun tuppaa syntymään kahnauksia ja konflikteja niin henkilökohtaisella kuin yleisemmälläkin tasolla ihan tuolla reaalimaailmassakin..

Tässä nyt joitain mitä omalla kohdallani olen saanut pohdiskella, jokainen löytää oman tiensä. Toivottavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja minä se olin;24582436:
Tarkotin sivistystä, sivistynyttä käytöstä, kykyä ajatella ja hahmottaa asioita laajemminkin, empatiaa, kykyä hahmottaa toisen tilanne hänen lähtökohdistaan EI omista katsottuna jne. Ihan perusjuttuja jotka tuntuu olevan monelta kadoksissa. Niinkuin nyt hänkin kenen viestiään kommentoin eli kuinka typerä pitää ihmisen olla että tekee tulkintoja toisesta esim. juuri tatuointien, tupakoinnin tai vaatetuksen perusteella kun taustalta löytyy mensaan kelpaava tohtori...joo eli mietipä tätä, järkeä eikö...? Vai menikö sitten yli yli hilseen...no sekin kertoo sitten paljon niinkuin koko aloituksesi.

Siis kertakaikkiaan!! Oon niin samaa mieltä! Ihmiset ei ollenkaan ajattele asioita toisten näkökulmista. "Tuo on läski, se ei jaksa sitä eikä tätä". Ja se saattaa silti juosta vaikka maratonin. Jne. Ja näitä tämmösiä suppeakatseisia on maailmassa ihan liikaa!

Yhteistyössä