Ihanan koiran omistaja
Ostimme pari kuukautta sitten ihanan 8 viikkoisen söpön koiranpennun. Saatiin terveystarkastustodistus mukaan. Kun soitimme eläinlääkäriin, minua haastateltiin että mistä koira on hankittu, osoitetiedot jne. Ostimme koiran virolaiselta naiselta. Tänään selvisi, että ostimme koiran naiselta joka maahantuo koiranpentuja laittomasti ja terveystarkastustodistus on väärennetty. Tuli eläinsuojeluviranomaiselta soitto että on tultava paikalle heti koiran kanssa selvittelemään asiaa. Paikan päällä shokki on melkoinen, kun minulle annettiin kolme vaihtoehtoa, että meidän pieni söpöliinipallo lopetetaan heti nyt paikan päällä, tai asettavat koiran karanteeniin puoleksi vuodeksi (joka maksaa kuulemma ihan hirveesti, ettei keskituloinen pärjää maksuista) tai palauttaa koira omistajalle. Itku ja epätoivo tuli välittömästi. Meille annettiin pari viikkoa aikaa, jonka ajan kuluessa koira on palautettava huijarille. Toisella eläinlääkärillä (joka ei kysynyt tarkkoja tietoja) kävimme tekemässä rokotukset, tarkistuksen, saatiin neuvoja, varattiin uusi aika tehosterokotukselle jne. Tuleeko nyt se tieto myös heille, että koira on "laiton"? Eläinsuojeluviranomaiset sanoivat että jos en palauta koiraa niin he tekevät rikosilmoituksen ja poliisi tulee pakkokeinolakia noudattaen noutamaan pennun kotoa lopetettavaksi. Nyt en tiedä yhtään mitään tehdä, olen shokissa eikä tule mitään ideoita mitä asialle voi tehdä jotta meidän uusi perheenjäsen jäisi meille asumaan ='(