[QUOTE="susu";27711654]Mikä sitten erottaa miehesi kaltaisen migreenin ja ns tavallisen päänsäryn?[/QUOTE]
Migreenissä ei aina kaikilla edes tule päänsärkyä. Mulla tulee joskus, joskus ei. Päänsäryttömässä migreenikohtauksessa ensin alkaa voimakas huimaus ja oksettava olo. Sitten alkaa silmissä vilkkua, ja äänet kaikuvat korvissa, kaikki kuuluu kuin tunnelin päästä. Silmät tulevat valonaroiksi ja alkavat vuotaa vettä.Puhe puuroutuu ja sanoja on vaikea tuottaa. Toisen puolen raajoja pistelee ja voi tuntua puutumisen tunnetta. Alkaa palella voimakkaasti, ja tulee erittäin heikottava olo, niin että pakko on mahd.pian päästä petiin peiton alle, hämärään huoneeseen ja nukkua. Sillä kohtaus menee ohi, mutta senkin jälkeen yleensä koko päivän on heikko ja väsynyt olo.
Mulle tulee ehkä vain puolessa kohtauksista päänsärkyä. 4vkoa sitten kävin viimeksi neurologilla, ja sanoi että monilla on tällaista päänsärytöntä migreeniä, mutta nuo muut oireet ovat niin voimakkaita että siinäkin todellakin tuntee itsensä sairaaksi. Moni migreenistä tietämätön ei vaan millään meinaa ymmärtää että miten voi tuntea olonsa sairaaksi jos on päänsärytön migreeni. Sitten kun kuvailen kaikki oireeni tarkkaan, alkavat ihmiset ymmärtää paremmin, ettäei todellakaan ole liioittelua...
Mulla on nyt joku hiton vaikea kausi meneillään, viikon aikana ollut 7 migreenikohtausta, kolmessa päänsärkyä, neljä päänsärytöntä. Loma alkoi juuri, saas nähdä alkaako estolääke vaikuttaa ennen kuin loma loppuu...yleensä se alkaa vaikuttaa noin 9 päivässä, katsotaanmiten nyt käy...