G: Rumin/oudoin/kauhein sukunimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja galluppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika harva sukunimi on kaunis. Yleensä sellaisia neutraaleja blääh, mutta sitten nuo ääkkösrykelmät usein hurjankuuloisia ja merkitykseltään negatiiviset pitäs kieltää täysin. Toiveissa ois vielä joskus kantaa kaunista sukunimeä, mutta eiköhänmyö sellainen muotoilla.

• Tykkää
Reactions: Data
Toiveissa ois vielä joskus kantaa kaunista sukunimeä, mutta eiköhänmyö sellainen muotoilla.

Minusta sukunimessä on ideana se, että sitoo henkilön sukuunsa ja juuriinsa. Olen terveydenhuollossa töissä ja näen ties minkälaisia sukunimiä, mutta minua ärsyttää vaan joku aamunsini-tyylinen tms. sukunimi, josta arvaa heti, että se on itse keksitty kun joku nuori pari on halunnut valita ihan itse itselleen söpön sukunimen.

Itse olin kyllä onnekas, kun sain vaihtaa lapsuuden vähän rumahkon sukunimen mieheni kauniimpaan sukunimeen. Siinä nimessä on kivaa se, että sitä on alle 60 hengellä suomessa ja siitä tietää, että kaikki joilla se on, ovat jotain sukua keskenään. Jos miehelläni olisi ollut joku todella outo ja rumahko sukunimi, kantaisin sitäkin varmaan ylpeydellä, olisipa sitten ihmisillä ihmettelemistä:)

No joskus ajattelin että oma nimeni kun se on erikoinen, enää en ajattele niin kun olen kehujakin siitä saanut ja tajuan harvinaisen nimen arvon. En ikinä ottaisi esim. miehen nimeä! En vaikka oma nimeni olisi tavallinenkin, jos haluaisin vaihtaa, ottaisin jonkun nätin nimen omasta suvusta.
Rumuus on makuasia, Sikiö on minusta ruma nimi ja esim. Paukku. Mutta eipä se nimi miestä pahenna...