Ok, meillä vaan ei oo ollut tapana jaotella, kun kyseessä on PERHE!Alkuperäinen kirjoittaja lekning förbjudet;27701597:Vika on sussa kun otat vittuiluna
On uusperhe, ja nämä kaksi kortitonta siis minun lapsiani, sitten on miehen lapsi ja yksi yhteinen, ihan nyt vaan selkeyttäkseni. Ymmärrän toki että niillä "omilla" on se oma paikka siellä sydämessä mutta voisi sitä nyt edes kohteliaisuussyistä vähän edes huomioida kun samassa huushollissa asutaan kaikki!Onko kyseessä siis uusperhe? Että nämä kaksi kortitonta lasta on sinun lapsiasi?
Jos näin on, voin vielä jotenkin käsittää anopin ajatusmaailman tässä asiassa (vaikka en samaa kyllä tekisi itse). Jos taas kaikki neljä lasta ovat sinun ja miehesi, ottaisin kyllä vittuiluna.
Lähettäkää te sitten kortti vain appiukolle
Kaksi "omaa" lapsenlasta.Siis onko nämä kaksi kortin saanut vain hänen lapsenlapsiaan vai kaikki neljä?
No lähettäisi sitten edes kaikille yhteisen joulukortin. Sen ei luulisi olevan ylivoimainen teko sinun lapsiasi(kaan) kohtaan.On uusperhe, ja nämä kaksi kortitonta siis minun lapsiani, sitten on miehen lapsi ja yksi yhteinen, ihan nyt vaan selkeyttäkseni. Ymmärrän toki että niillä "omilla" on se oma paikka siellä sydämessä mutta voisi sitä nyt edes kohteliaisuussyistä vähän edes huomioida kun samassa huushollissa asutaan kaikki!
No mietippäs itses anopin kenkiin... Okei, nyt on kyse vain korteista. Mut yleisellä tasolla, ottaisitko oman poikasi uuden naisen lapset kuin omat lapsenlapsesi? Eli lapset, ketkä ei ole sulle yhtään mitään noin sukulaisuustasolla vaan toisen miehen lapset? Ooppa rehellinen.Ei niitä tule, ei varmasti tule. Hänen lapsenlapset ja sit on nää miun kakarat, nyt ainakin viimeistään sen osoitti.
No kuulemma kyllä, mutta kyllä nämä ihme tempaukset jaksaa silti joka kerta hämmästyttää. Rouvalla itsellään on ollut uusperhe joten kuvittelisi että osaisi olla meidän saappaissa.Onko muutenkin suosinut aina omiaan? Jos on, niin ei varmaan tullut yllätyksenä. Toisaalta joillekin ihmisille ne verisiteet on niin tärkeitä ja kaikki ei vain osaa suhtautua oikein uusperheisiin, varsinkaan vanhankansanihmiset. Onneksi on sitten niitä joille nuo asiat ei merkitse, vaan kaikki lapset samanarvoisia. Valitettavasti näitä on vähemmän.
No me kyllä laitetaan joulukortti jossa on meidän perheen KAIKKI lapset ja hyvänjoulun toivotus. Leikelköön sitten vaikka tärkeimmät itse irti jos siltä tuntuu :kieh:Kyllä loukkaantuisin. Aikuisen ihmisen pitää osata olla.. no niin, aikuinen ja nähdä lasten asiat lastenkin tasolta. Pari korttia lisää tuskin hetkauttaa kenenkään budjettia, tai koko perheelle yhteinen kortti. Ei voi olla niiiin ylitsepääsemätöntä!
No miehen lapsi onkin tyystin eri asia, sen tiesit saavasi kun miehes valitsit. Enpä viitsi asiaan enempää pureutua kun et pointtia halua nähdä.No on minun sydämessä tilaa vaikka kuinka, noin vain mahdutin sinne miehenikin lapsen, jota hoidan myös kotona omieni ohessa, näkee minua varmaan enemmän kuin omia vanhempiaan tällä hetkellä!
"Ne muut" saavat omilta isovanhemmiltaan koko perheelle yhteisen joulukortin.No sitten en pitäs tuota vittuiluna. Eihän hänen ole pakko muistaa kaikkia. Hyvä jos lapsenlapsensa muistaa. Kait ne muut saa kortit omilta iso-vanhemmiltaan?