Olenko kauhea vaimo jos kiellän miestä lähtemästä bileisiin

• Viestiketjun aloittaja "Wenla"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isäsankari;27701105:
Isä oli esikoisen kanssa yli vuoden koti-isänä. Silti meno on nykyään tälläistä.
Eihän sillä vuodella kovin pitkälle ratsasta! Vai meinaako nyt, että on hommansa hoitanut?
Mä kyllä antaisin miehelle tossa tilanteessa tasan 2 vaihtoehtoa.

Isäsankari
Eihän sillä vuodella kovin pitkälle ratsasta! Vai meinaako nyt, että on hommansa hoitanut?
Mä kyllä antaisin miehelle tossa tilanteessa tasan 2 vaihtoehtoa.
Tää oli kyllä ehkä enemmän niille, jotka syyttelevät äitejä siitä, että tekevät itsensä muka korvaamattomiks. Olen siis antanut miehelle tilaisuuden olla osallistuva isä. En ole omiva äiti. Aina kaikki ei ole äidin syy ja joskus on tosi vaikea jättää rakastamansa lapset isän hoiviin.

Syystä.

Enpä paljon miettis saanko vai enkö saa kieltää jos oma mies alkais noin oudosti käyttäytyä. Kieltäisin heti, ja päinvastaisessa tilanteessa saman tekisi hän. Sitten oiskin varmaan aikamoisen kekustelun paikka, että miten tätä perhe-elämää tulisi kunkin mielestä elää, että kaikilla ois taas mukavaa.

Peyote
Sä oot huonosti kouluttanut sun miehesi. Pitää opettaa heti alusta asti tottelevaisemmaksi. ;)
Ei mies oo koira. Mut sen sijaan alusta asti pitäs olla niin, ettei vaan hyväksy huonoa käytöstä, eikä suostu olla mikään palvelija.

Ja edelleen mua ihmetyttää ihmiset, jotka mieluummin valitsee jatkuvasti olla jonkun muun kuin puolisonsa seurassa.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
waaaaat
Alkuperäinen kirjoittaja Isäsankari;27701064:
Ei oo muuten ihan helppo mennä, jos mies ei omaehtoisesti suostu olemaan lasten kanssa keskenään. Multa meni loputkin menohaaveet, kun jätin lapset miehelle huimaavaksi neljäksi tunniksi. Mies oli riidellyt isomman kanssa, jonka seurauksena lapsi oli huutanut pari tuntia ja oksennellut ympäriinsä. Pienempi sentään itki vain ikäväänsä.

"Oman ajan" seuruksena lapset ei halua nyt sitten enää päästää mua kotona toiseen huoneeseen, jos isä on paikalla. Jee!

Roskat, jos meen viemään, molemmat huutaa naama punasena.
Siis mitä??kiusannu lapsia koska joutu omiaan hoitamaan??ei jumalauta!!nyt menis kyllä ja lujaa sittenkin äijä!!!!!

IhanaValo
Minkä ikäisiä lapsia teil on? Jos on vauva niin ymmärrän vähän paremmin jos pitää imettää tms. mut jos isompia niin mikä mies siulla muka on jos ei osaa ees ruokaa tehdä lapsille?? Jos muu ei auta niin tee heille valmiiks sapuskat minkä voi lämmittää, vai eikö se osaa käyttää mikroakaan?

"vieras"
[QUOTE="Wenla";27700823]Kauhean järjestelyn takana: No voihan se olla että se tuntui vain siltä mutta siis päivä ja aika piti sopia ajoissa etukäteen ja kaikki laittaa valmiiksi jne.. Johtunee siitä että mies ei paljoo kotona ehdi lasten kanssa olla ja ruokaa ei ole laittanut ikinä niille.
[/QUOTE]

Eihän se nyt hyvänen aika koskaan opikaan laittamaan ruokaa ja huolehtimaan muista asioista, jos aina laitat kaiken valmiiksi. Miksi opettelisikaan, kun ei kerran tarvitse? Mä päätin jo lapsen syntyessä, etten ala aikuista miestä neuvomaan ja holhoamaan lapsenhoidon suhteen. Jos mies joskus aluksi kyseli "turhia" (esim. mitä vauvalle pitää laitta sisällä päälle) niin vastasin vain et koita pärjätä :D muutenhan sitä saisi olla vieläkin laittamassa lastenvaatteet valmiiksi ja ruuat annosrasioissa jääkaappiin listan kanssa josta näkee milloin tarjotaan mitäkin... En usko että juuri kukaan mies on oikeasti niin tyhmä mitä vaimot kuvittelee, ja kykenemätön ruokkimaan ja vaatettamaan lapsiaan (tai opettelemaan ko. asioita), mutta tietysti pääseehän sitä helpommalla kun esittää tyhmää, niin saa kaiken valmiina :)

• Tykkää
niinpä niin
[QUOTE="vieras";27701197]Eihän se nyt hyvänen aika koskaan opikaan laittamaan ruokaa ja huolehtimaan muista asioista, jos aina laitat kaiken valmiiksi. Miksi opettelisikaan, kun ei kerran tarvitse? Mä päätin jo lapsen syntyessä, etten ala aikuista miestä neuvomaan ja holhoamaan lapsenhoidon suhteen. Jos mies joskus aluksi kyseli "turhia" (esim. mitä vauvalle pitää laitta sisällä päälle) niin vastasin vain et koita pärjätä :D muutenhan sitä saisi olla vieläkin laittamassa lastenvaatteet valmiiksi ja ruuat annosrasioissa jääkaappiin listan kanssa josta näkee milloin tarjotaan mitäkin... En usko että juuri kukaan mies on oikeasti niin tyhmä mitä vaimot kuvittelee, ja kykenemätön ruokkimaan ja vaatettamaan lapsiaan (tai opettelemaan ko. asioita), mutta tietysti pääseehän sitä helpommalla kun esittää tyhmää, niin saa kaiken valmiina :)[/QUOTE]

Näin meilläkin! Ja ei mun tarvitsee lapsia isälle "jättää", hän hoitaa ne samoin kuin minäkin. Vai kokeeko naiset, että miehet jättävät lapset teille hoitoon?

Aika monen äidin ongelma on varmaan juurikin siinä, että ohjataan liika. Ja mikä vielä pahempaa, pidetään vaan se oma tapa oikeena, jolloin miehellä häviä aika nopeasti halua edes koittaa pärjätä.

• Tykkää
Ei kai aikuista ihmistä voi KIELTÄÄ lähtemästä.

..mutta ei tuollaista tarvitse hyväksyäkkään.
Kunnon keskustelun paikka.
Jos yhdessä lähteminen ei ole mahdollista,mene yksin seuraavana päivänä.
Tehkää YHDESSÄ selkeät pelisäännöt.

"jenni"
[QUOTE="vieras";27701197] Jos mies joskus aluksi kyseli "turhia" (esim. mitä vauvalle pitää laitta sisällä päälle) niin vastasin vain et koita pärjätä :D muutenhan sitä saisi olla vieläkin laittamassa lastenvaatteet valmiiksi ja ruuat annosrasioissa jääkaappiin listan kanssa josta näkee milloin tarjotaan mitäkin... [/QUOTE]

Näin homma toimii. Mäkään en ole suostunut vastaamaan tyhmiin kysymyksiin, mutten myöskään ole moittinut, jos miehen näkemys hyvistä sisävaatteista ei ole vastannut omaani. Välillä jos mies on ollut paljon töissä ja päässyt vähän vieraantumaan arjesta, on pidetty päivityspalavereja tyyliin "syysvaatteita ollaan siirrytty talvikamppeisiin ja nuorempi ei syö puuroa jos siinä ei ole voisilmää ja anna ruoka ennen neljää tai alkaa kiukuttelu". Mut noi on arjen pieniä helpottavia yksityiskohtia, ei mitään sellaista, mitä ilman mies ei millään pärjäisi.

Ei oo muuten ihan helppo mennä, jos mies ei omaehtoisesti suostu olemaan lasten kanssa keskenään. Multa meni loputkin menohaaveet, kun jätin lapset miehelle huimaavaksi neljäksi tunniksi. Mies oli riidellyt isomman kanssa, jonka seurauksena lapsi oli huutanut pari tuntia ja oksennellut ympäriinsä. Pienempi sentään itki vain ikäväänsä.

"Oman ajan" seuruksena lapset ei halua nyt sitten enää päästää mua kotona toiseen huoneeseen, jos isä on paikalla. Jee!

Roskat, jos meen viemään, molemmat huutaa naama punasena.
kivan miehen kanssa oot parikin mukulaa vääntänyt. miksi? eikö jo ekan jälkeen ollut selvää, että on aikalailla eri intressit teillä? oma moka, sanoisin.

Meillä oli aikoinaan sellainen systeemi, että se, joka merkitsi menonsa ensin yhteiseen kalenteriin, sai mennä mielensä mukaan. Jos toinen halusi myös menoihinsa, oli hänen järkättävä lapsenlikka.

Nyt, kun lapset ovat jo isompia (11-17v) ja päästäisiin melkein milloin huvittaa minne haluttaa, niin ei jakseta lähteä :D

"piupali"
Alkuperäinen kirjoittaja Isäsankari;27703151:
Johan mä kerroin, että mies oli esikoisen kanssa koti-isänä yli vuoden. Mikä selvinnäkijä mun olis pitäny olla?
Hey, don't mind... Ymmärrän sua hyvin. Meillä helvetti alkoi vasta, kun aloin toista lasta odottamaan. Että eipä näitä asioita voi aina etukäteen tietää :(

Mies oli riidellyt isomman kanssa, jonka seurauksena lapsi oli huutanut pari tuntia ja oksennellut ympäriinsä.
Mistä riitelivät?
Kaikki syyllistävät vain miestä, mutta esimerkiksi meidän poika yrittää AINA höykyyttää isäänsä kun ovat kahden. Esimerkiksi tietokoneen pelaamisesta saavat aina "riidan" aikaiseksi ja kun molemmat ovat tulisia ja periksiantamattomia luonteita, ei se ole kaunista katsottavaa..

En ymmärrä mitä perheellinen mies hakee bileistä, joka toinen viikonloppu, mutta ei mun tarttekkaan. Sitten jonkun ajan päästä huudetaan, kun on ero edessä ja uusi löytynyt tai muuten vain petetty.

"..."
Et ole kauhea vaimo! Minkä takia naiset lähtee tuohon? Senkö takia ettei muut ajattelisi että olette kauheita akkoja?! Perhe on yhtälailla miehen vastuulla. On tottakai typerää, jos miestä pitää joutua kieltämään, mutta jos ei itse ymmärrä niin sitten ei. Älkää ottako sitä marttyyrin roolia naiset! Jos tuosta syntyy kotona riita, niin hyvä vain: on jo aikakin keskustella asiat tasapuoliseksi.

Et todellakaan ole kauhea vaimo! Lapset on yhteisiä, miksi siis miehellä olisi ainoastaan oikeus päästä välillä bilettämään, jos sä et koskaan pääse? Ja vielä jos käy noin usein. Ei mukavaa ollenkaan sua kohtaan :( Kyllä suhteessa pitäisi molemmilla olla samat oikeudet, koska muuten tulee katkeruutta ja riitaa, sehän on selvä. Nyt vaadit miestäs jäämään lapsenvahdiksi ja painelet itse tanssilattialle päästämään höyryjä :D

Yhteistyössä