Meillä ei tuu ikinä olemaan keinoja estää vastuuttomia ihmisiä tekemästä vastuuttomia asioita! Jos joku haluaa riskeerata lapsensa nukkumalla humalassa perhepedissä, niin silloin hän sen tekee. Tuo ei ole itse perhepedin vika, vaan kyseisen vanhemman! On väärin, että perhepetiä (ja vanhempia, jotka sitä oikein käyttävät) syyllistetään toisten typeryydestä. Mä en ansaitse haukkuja siitä, että nukutan lapseni pedissä, jonka puolesta tutkimustulokset puhuvat!
Mä nyt en muutenkaan hyväksy sitä, että kotona on pieni lapsi ja molemmat vanhemmat ympäripäissään (näin asia useimmissa perhepetikuolemissa käsittääkseni ollut). Pienen lapsen (ja isommankin) hoidossa on niin paljon asioita, joissa tarvitaan sitä selvää hoitajaa. Meillä sai kyllä vanhemmat vuorollaan ottaa, mutta baarista kun kotiutui, niin kutsui sohva. Ja jos oli kyse saunaoluesta, niin silloin vauva pääsi pinnasänkyyn. Eiköhän tossa oo taustalla jo jotain muutakin, jos kännispäiten perhepetiin joudutaan. En usko, että siinä olisi enää auttanu, vaikka kuinka olisi lääkärit asiasta kyseisille ihmisille mesonnut...