Rehellisesti, mitä ajattelet jos joku ei imetä koska ei vain halua?

• Viestiketjun aloittaja liberaali
  • Ensimmäinen viesti
liberaali
Täällä palstalla kun ammattipaheksujia löytyy, niin laitetaan tähän väliin tälläinen kysymys.

Oma vastaukseni on: en ajattele mitään. Jokaisen oma valinta.

"Kylli"
Että ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.... Siis äidinmaito on parasta lapselle niin täytyy olla jotenkin ajattelematon/ tyhmä jos ei sitä parastaan lapselle halua. Siksi en sano ääneen mitään koska osa haluaisi imettää muttei pysty....

No enpä tiedä. Ignoranttina pidän, jos ei edes kokeile, eikä vaivaudu selvittämään mitä eroa on "pullomaidolla" ja "tissimaidolla".

Tietty onhan niitä sellaisia, jotka kokeilun kautta toteavat, ettei ole "mun juttu", tai jos vauva on yyberallerginen.

5x
Minä en imetä kuin max. 4-6vkoa, joten jos joku toinen ei imetä ollenkaan, ei minulla ole sitä mitenkään tarve kummastella. Itse inhoan imetystä ja sen myös sanon suoraan jos joku on niin utelias, että kyselee. Minulle on ollut tärkeintä lasten hyvinvointi ja he eivät voi hyvin jos minä olen hermoraunio.

"vieras"
Minusta itsekästä on huudattaa nälissään olevaa vauvaa, koska on pakko tunkea se tissi suuhun, vaikka pullosta joisi hienosti.
Itsekästä on imettäminen myös silloin jos sitä tekee inhon tunteista huolimatta, kyllähän vauva sen vaistoaa ettei ole tervetullut rinnalle.

"Entinen Ksantippa S."
Olisin hiljaisesti pahoillani kyseisen ihmisen puolesta. Vähän samoin kuin jos joku sanoisi, ettei hyvä ruoka, musiikkielämys tai pusuttelu puolison kanssa kiinnosta.

Ehkä saattaisin ohimennen miettiä, onko ko. ihmisen henkilöhistoriassa tapahtunut jotakin ikävää, joka on vaikuttanut hänen kehosuhteeseensa. Mutta minullehan se taas ei kuulu.

myötätuntoinen
Mietin, mitä syitä voisi taustalla olla. En ala utelemaan syitä, saatikka luennoimaan imetyksen eduista ja imetysnikseistä. En myöskään ala kertomaan tällaisessa seurassa oman imetykseni positiivisista kokemuksista. Itselleni imettäminen on ollut alkutuskien jälkeen pääosin ihanaa, mutta kiitos keskustelupalstojen, tiedän monien kokevan sen ihan eri tavalla. On ollut todella avartavaa lukea erityisesti juuri sellaisten äitien mietteitä, jotka kokevat imettämisen epämiellyttäväksi, vaikka imetyksessä ei olisi sinänsä mitään kipua aiheuttavaa, rintaraivareita, lakkoilua tai erityisen tiheästi syövää lasta, ns. tavallisemmin mainittuja syitä.

Imetystukiäitinä toivoisin, että jokainen äiti saisi halutessaan tukea, jotta voisi imettää juuri niin pitkään kuin hän itse haluaa. Jos ei halua imettää ollenkaan, niin tätä päätöstä kunnioitan.

Yhteistyössä