Muistakaas erilaiset äidit nyt :) kotisynnytys(kö)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27663800]Eli edelleenkään et myönnä, että on tyhmää jättää ultraus väliin. Et taida edes tietää, että istukan paikalla on aika iso merkitys raskauden ja synnytyksen onnistumiseen, vetoat vaan johonkin hulluun väitteeseen siitä että ultraukset vastaa sikiöseulontaa.

Summa summarum; ehdottomuutesi on kyllä ihan omaa luokkaansa ja kertoo paljon sun henkisestä iästä ja maailmasta, jossa elät. Kaikella kunnioituksella :)[/QUOTE]

On se MINUN mielestäni huono asia jättää ultraus väliin. En tekisi ikinä itse niin. Sen sijaan en ole nähnyt tutkimuksia siitä, miten iso riski sen väliin jättäminen on sairaalassa/kotona synnyttäessä. Eli kuinka usein siitä seuraa jotain vammautumisia, häiriöitä synnytyksen kulussa tai lapsen/äidin kuolema. Olen aika monta kertaa sanonut, että ko. pariskunta otti aivan liikaa riskejä, kun jättivät sekä ultran että kätilön pois.

Muiden henkilökohtaisia ominaisuuksia arvostelemalla kerrot eniten itsestäsi. :)
 
"höpönlöpön"
Tosta ultrauksesta sen verran, että en ymmärrä, miksi sen katsotaan olevan jotain sikiöseulontaa. Voihan siinä ultran alussa sanoa, että haluaa vaan istukan paikan tarkistettavan. Tai, että katsotaan vaan isoimmat jutut, että teidetään, jos vauvalla onkin joku henkeä uhkaava tila heti syntymän jälkeen, jotta osataan varautua. Ei sen tarkoitus ole se, että ultraaja päättää, mitä asioita katsotaan ja miten niihin suhtaudutaan.

Ihan liikaa riskejä otti tuo pariskunta. Olisikohan meininki ollut toinen, jos olisivat pitkään joutuneet yrittämään vauvaa? Ehkä sitten ei enää olisi tuntunut siltä, että lapsen kuolema on vaan osa elämää, vaan olisi halunnut tehdä enemmän sen hyväksi, jotta saa lapsen elävänä syliin.
 
sssssssss
Mies toimi siis kätilönä, oppi tuli hänelle kirjoista. Eikös menneisyydessä ennen sairaala-aikaa kumminkin useampia synnytyksiä hoitaneen/ammattitaitoiset naiset hoitaneen näitä synnytyksiä saunoissa ym. On sitä itseluottamusta perheessä, että mies on valmis puolisonsa ja vauvansa kuoleman vastaanottamisessa, jos ei mies osaisi hoitaa mahd. perätilasynnytystä tai vauva olisi jäänyt hapettomaan tilaan liian kauaksi aikaa. Mies ei varmaan edes olisi tajunnut syyllistyä kuolemista, koska niin oli siis määrä tapahtua... Ja olisi hetken kuluttua hakemassa uutta vaimoa ja tekemässä uutta vauvaa..
 
.,.
Toisaalta voi sanoa, että hyvä että kaikki meni lopulta hyvin, ainakin äiti ja lapsi jäivät henkiin. Mutta..toisaalta..Kun nyt meni- sattumalta- hyvin, niinkuin useimmissa synnytyksissä menee, he ehkä kuvittelevat sen omaksi ansiokseen, ja se voi taas tulevaisuudessa kannustaa yhä suurempiin riskinottoihin. Eikä aina välttämättö käykään yhtä hyvin.

Ja voin sanoa, että minua, tosi monta kertaa synnyttänyttä ihmistä, kyllä riepoi noi itseriittoiset tietämättömät kommentit. Sellaset, että sairaalassa on synnytyshuoneessa kymmenen lääkäriä ja kätilöä, kätilö repii lapsen ulos yms!!
Kas kummaa, kun minun kattavalla kokemuksella koskaan ei ole näin käynyt, mut kaipa he sit tietää paremmin, mulla kun ei ole kuin 11 synnytyksen kokemus, joista yksi oli ystäväni, jossa sain olla mukana.
Enkä ole muuten pyytänyt tai saanut koskaan mitään kipulääkettä, ei sitä väkisin keneenkään työnnetä.
Ja vesiammetta en ole mistään lastentarvikeliikkestä tarvinnut ostaa, mulle on hyvin riittänyt koti- tai sairaaalasuihkuhuoneen lämmin suihku.
Että tässä muutamia ajatuksia mulla tästä aiheesta.
 
"Sanna"
Toisaalta voi sanoa, että hyvä että kaikki meni lopulta hyvin, ainakin äiti ja lapsi jäivät henkiin. Mutta..toisaalta..Kun nyt meni- sattumalta- hyvin, niinkuin useimmissa synnytyksissä menee, he ehkä kuvittelevat sen omaksi ansiokseen, ja se voi taas tulevaisuudessa kannustaa yhä suurempiin riskinottoihin. Eikä aina välttämättö käykään yhtä hyvin.

Ja voin sanoa, että minua, tosi monta kertaa synnyttänyttä ihmistä, kyllä riepoi noi itseriittoiset tietämättömät kommentit. Sellaset, että sairaalassa on synnytyshuoneessa kymmenen lääkäriä ja kätilöä, kätilö repii lapsen ulos yms!!
Kas kummaa, kun minun kattavalla kokemuksella koskaan ei ole näin käynyt, mut kaipa he sit tietää paremmin, mulla kun ei ole kuin 11 synnytyksen kokemus, joista yksi oli ystäväni, jossa sain olla mukana.
Enkä ole muuten pyytänyt tai saanut koskaan mitään kipulääkettä, ei sitä väkisin keneenkään työnnetä.
Ja vesiammetta en ole mistään lastentarvikeliikkestä tarvinnut ostaa, mulle on hyvin riittänyt koti- tai sairaaalasuihkuhuoneen lämmin suihku.
Että tässä muutamia ajatuksia mulla tästä aiheesta.
Näinpä. Ihme on, jos saavat lapsensa pysymään hengissä täysi-ikäiseksi asti. Sen verran vaarallista riskinottoa heillä oli lapsen terveyden ja turvallisuuden suhteen.

Sairaalasynnytyksestä heillä ei todellakaan ollut mitään todenmukaista käsitystä. Omia luuloja, vääriä sellaisia, ainoastaan. Minä synnytin molemmat lapseni isossa sairaalassa, mutta rauhallisesti. Esikoisen syntymä kesti kokonaisuudessaan 5,5 h, josta sairaalassa oltiin 2,5 h ja kuopuksen syntymä kesti 2 h, josta sairaalassa ehdin olla puoli tuntia. Molemmat vauvat pääsivät heti rinnoilleni ja he olivat rauhallisia. Seuraavana yönä rutiinimittauksissa selvisi nuoremman vauvan sydänäänissä hälyttäviä asioita, jolloin hänet siirrettiin tehotarkkailuun. Kotona ei tällaista olisi kukaan huomannut.

Luomuiluun ja ekoiluun ei tosiaan sovi ammeen ostaminen uutena kaupasta. Minulle riitti suihkussa käyminen ja ihan luomuna synnytin minäkin, vaikka sairaalassa kävin lapseni ulos pullauttamassa. Onneksi kävin, koska sain repeämiä ja saatiin kursittua heti kasaan. Uudelleen synnyttäjillä on suuri riski saada pahoja jälkisupistuksia ja minä sainkin niitä harvinaisen voimakkaina. Heti synnytyksen jälkeen alkoivat valtavat tuskalliset ja yhtenäiset jälkisupistukset. Se kipu oli paljon pahempaa kuin synnytyskipu, enkä olisi kestänyt sitä kovin kauaa, joten onnekseni sain heti synnytyssalissa kipupiikin. En olisi selvinnyt myöskään imettämisen laukaisemista jälkisupistuksista ilman voimakasta kipulääkitystä.
 
ok
[QUOTE="vieras";27667084]Tätä en kyllä tajua. Eikö mielipidettä voi koskaan perustua siihen, että joku sanoo asian olevan niin jos asiasta kerran jotain tietää? Esim. itse olen nähnyt ja myös kentältä kuullut moniakin tilanteita, jossa etinen istukka on johtanut äidin ja lapsen hengenvaaraan, yksi ystäväni meinasi istukan repeämän takia kuolla synnytyksessä, vauvalla ei ollut silloin hätää.

Palstailuko sulle on aiheuttanut tuon, että pitäis jokaiseen faktaan löytää samantien viralliset tutkimukset luettavaksi? :LOL:

Jos joku sanoo mulle, että polkupyörän ja auton törmäyksessä pyöräilijälle käy usein huonosti, niin kyllä minä voin sen uskoa enkä ala vaatimaan tutkimuksia, jossa on selvietty kuinka suurella todennäköisyydellä sille pyöräilijälle käy ja miten huonosti. :D[/QUOTE]
Mä oon kanssa kuullu näitä, lisäksi yhtä kaveriani ei ultrattu sairaalaan tullessa, ja kesken kaiken kun homma ei edennytkään, paljastui että vauva oli perätilassa, peppu edellä tulossa. Eihän se perätilasynnytyskään mahdotonta ole, mutta siinä tapauksessa päädyttiin kiireelliseen sektioon.
 
"vieras"
Uskon enemmän tutkimusta kuin mutua, niin se vaan on. Etenkin, jos se mutu on luettu palstalta. Täällä nyt kuka vain voi sanoa mitä tahansa. Nuo jatkuvat nauruhymiösi eivät muuten anna sinusta vakavastiotettavaa vaikutelmaa tai houkuta keskustelemaan aiheesta kanssasi. Onhan täällä moni ollut sitä mieltä, että kotisynnytys ylipäänsä on lähes automaattinen kuolema vaikka se voi olla suht turvallistakin, jos sairaala on lähellä, paikalla on kätilö, ei ole riskiraskaus kyseessä jne. Joidenkin kohdalla siis. Uskon, että useimmiten sairaala on kyllä paras paikka synnyttää.
Niin, onhan nuo nauruhymiöt paljon typerämpiä kuin esmes. tämä :p

:LOL:

Ja jos ei sen vertaa tajua, että istukka voi revetä, niin vähän sullakin on jäänyt tuosta kymmenen vuoden palstailusta mieleen :D
 
"vieras"
Uskon enemmän tutkimusta kuin mutua, niin se vaan on. Etenkin, jos se mutu on luettu palstalta. Täällä nyt kuka vain voi sanoa mitä tahansa. Nuo jatkuvat nauruhymiösi eivät muuten anna sinusta vakavastiotettavaa vaikutelmaa tai houkuta keskustelemaan aiheesta kanssasi. Onhan täällä moni ollut sitä mieltä, että kotisynnytys ylipäänsä on lähes automaattinen kuolema vaikka se voi olla suht turvallistakin, jos sairaala on lähellä, paikalla on kätilö, ei ole riskiraskaus kyseessä jne. Joidenkin kohdalla siis. Uskon, että useimmiten sairaala on kyllä paras paikka synnyttää.
Ja kerro mulle, kuka on ollut sitä mieltä tässä ketjussa, että kotisynnytys on automaattinen kuolema? Kun kätilö on paikalla?
 
[QUOTE="vieras";27668355]Ja kerro mulle, kuka on ollut sitä mieltä tässä ketjussa, että kotisynnytys on automaattinen kuolema? Kun kätilö on paikalla?[/QUOTE]

Ei tässä ketjussa vaan ketjussa, jonka aiheena oli kotisynnytys.
 
Mäkin uskon yleensä ennemmin tutkimusta kuin mutua. On kuitenkin ihan yleisesti tiedossa asioita, joita ennen synnytystä on hyvä tietää, jotka saa selville ultralla. Jos pelkältä tältä palstalta tietosi hankit, niin ymmärrän että et halua sanoa mihinkään mitään kantaa, kun et kerran mistään varsinaisesti mitään tiedä.

Muuten, itsekin käytät nauruhymiöitä ja virnistyksiä. Niinhän se on, että ärsyttää kun joku muu on besserwisser, kun taas omat kommentit on ah niin nokkelia ;)
Mä en enää edes ymmärrä, mistä tässä jankutetaan. En mä ole jättämässä ultraa väliin tai pidä sitä turvallisena. Sanoin jo, että Tea ja Erkki ylipäänsä ottivat liikaa riskejä.
 
"ninni"
Mä en enää edes ymmärrä, mistä tässä jankutetaan. En mä ole jättämässä ultraa väliin tai pidä sitä turvallisena. Sanoin jo, että Tea ja Erkki ylipäänsä ottivat liikaa riskejä.
Kuule, ihan vinkkinä vaan, noihin jankuttajien viesteihin ei kande loputtomasti vastata. Sama kela pyörii vaan ja tekee kaiken muun keskustelun mahdottomaksi. Jossain kohti kannattaa jättää kommentoimatta. Esim tän oot jo sanonut aika monta kertaa.
 
  • Tykkää
Reactions: tytsi-89
Khimaira
En jaksa kahlata koko ketjua kun tytsi saapui paikalle sivulta kaksi :snotty:

Itse ohjelmaan halusin kommentoida: hulluja, hulluja, hulluja. Kuten pariskunnan mies itsekin totesi :whistle:
Jos mä olisin synnyttänyt luomuna kotona mieheni kanssa, ilman mitään etukäteistutkimuksia ( kuten tämäkään pari ei mennyt kamalaan ultraan joka aiheuttaa ihan vasenkätisyyttä..) jompikumpi tai molemmat meistä olisimme menehtyneet vauvan jäätyä sisälle.
Mistä ensikertalainen osaa varmasti lähteä sairaalaan kun hätä on?
"kyllä keho kertoo jos joku asia ei sovi tai on vauvalla on hätä" :snotty:
 
  • Tykkää
Reactions: kepsis
"jeps"
Katsoin just jakson ja vaikuttivat ihan mukavilta ihmisiltä, tosin Erkki ehkä vähän turhan ehdottomalta. Nää säteilyjutut ja Lootus-synnytykset jne. oli vähän turhan yliampuvia. Ja se että eivät ultranneet, ja 20 pv yli kotisynnytys! Huh. Mutta yleisesti ottaen vaikuttivat kivoilta ja ajattelevilta ihmisiltä.

Itse kyllä mietin, että siellä sairaalassakin voi kuomuna synnyttää. (Itse kyllä otin epiduraalin, oli niin infernaaliset kivut). Eikä se nyt niin kamala paikka ole. Hämärässä huoneessa oltiin miehen kanssa kahdestaan suurin osa ajasta, myös suihkussa. Katselin kaunista maisemaa ikkunasta kun ponnistelin, oli oikein mukavaa. :) Silloin tällöin kävi kätilö piipahtamassa. Ponnitusvaiheen lopussa oli kätilö+harjoittelija miehen lisäksi paikalla. Edelleen hämärää ja rauhallista (paitsi minää huusin kuin peijooni).

Sain vauvan suoraan rinnalle ja imemään jossa hän oli noin tunnin jonka vietimme rauhassa kolmistaan. Onneksi sitten tarkistettiin vauvan kunto, koska tällä oli hypoglykemia. Suihkun jälkeen saimme taas olla kolmin ja vauva sai isältä pullosta lisämaitoa niin virkosi. :) Osastolla vauvaa suositeltiinkin pitämään ihokontaktissa ja vierihoidossa, mulla vauva tais asua pyjamani alla ekat kolme päivää, joskus toisen päivän iltana pohdin et voishan sille omatkin vaatteet laittaa... :) Ja jos haluaa niin eihän sinne osastolla oo pakko jäädä, voi mennä synnytyksen jälkeen kotiin köllimään. Itse kyllä diggasin valmiista aterioista, ikävä puoli oli ettei mies voinut olla yötä.

On aikamoinen riski kyllä tuo kotisynnytys, lapsivuode- ja lapsikuolleisuus on tosi korkea niissä maissa joissa tuota kotisynnytystää harrastetaan yleisesti todella korkea. Tokan lapsen kanssa uskaltaisin jostivat tietäisin että sairaala on lähellä, vauva oikein päin jne. Hurjaa kun eivät ultranneetkaan... Mutta ihana poika heille syntyi ja vaikuttivat onnellisilta ja hyviltä vanhemmilta... Aina vaan ei kannatatis antaa ideologian sumentaa järkeä.
 
"vieras"
[QUOTE="jeps";27672648]Katsoin just jakson ja vaikuttivat ihan mukavilta ihmisiltä, tosin Erkki ehkä vähän turhan ehdottomalta. Nää säteilyjutut ja Lootus-synnytykset jne. oli vähän turhan yliampuvia. Ja se että eivät ultranneet, ja 20 pv yli kotisynnytys! Huh. Mutta yleisesti ottaen vaikuttivat kivoilta ja ajattelevilta ihmisiltä.

Mutta ihana poika heille syntyi ja vaikuttivat onnellisilta ja hyviltä vanhemmilta... Aina vaan ei kannatatis antaa ideologian sumentaa järkeä.[/QUOTE]

Ihan pakko kysyä; miten he ovat sun mielestä ajattelevia ihmisiä tai hyviä vanhempia, jos he ovat valmiit riskeeraamaan vauvan hengen? Sanovat vaan, että kuolema on osa elämää, sekö susta on hyvää vanhemmuutta?

Mun mielestä taas ei. Hyvä vanhempi ei ota mitään riskejä, että vauvan henki vaarantuu. Jos kotona aikoo synnyttää, hyvä vanhempi hoitaa sinne asiantuntevan KÄTILÖN paikalle, eikä lue kirjoja/kattele youtubea ja luule sen jälkeen olevansa asiantuntija.

Ihan hulluutta tuo pariskunnan käytös ja vaikka vauvasta nyt huolta pitäisivätkin, niin eivät missään mielessä ole mun silmissä hyviä vanhempia. Enkä kyllä katso, pitävät huolta jatkossakaan, jos luulevat lapsensa lääketieteelliset ongelmat hoitavan itse kaikki kotona jollain homeopaattisilla härpäkkeillä.

Hulluja mitä hulluja.
 
Nyt kun olen ajatellut tuota jaksoa enemmän niin mielestäni tuo toiminta oli kyllä älyttömän vastuutonta, uhkarohkeaa ja vaarallista. Siinä ei toteutunut lapsen etu. Riskejä oli yksinkertaisesti liikaa (ei ultria, kotisynnytys ilman kätilöä...). Oli todella riskialtista antaa synnytyksen mennä yliaikaiseksi ja synnyttää puolitoista vuorokautta kotona ilman kätilön läsnäoloa, kun ei edes ollut tietoa, onko kyseessä riskiraskaus. Lapsella olisi voinut olla esim. hapenpuutetta. Aluksi mietin, kun pariskunta vaikutti niin lukeneilta ja oppineilta, että tässä olisi jokin hyvä perustelu taustalla, mutta sellaista tuskin löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
sevenDay
Erkki on saanut Tean pauloihinsa ja selittänyt utopiaa sen verran vakuuttavasti ettei Tea ole tajunnut mitään. Taitaa tuolla adventisti taustalla olla jotain tekemistä, sieltä oppii tavan manipiloidaan ihmisen mieltä uskomaan ties mitä paskoo taivaasta etc. Luulis koulunkäynnin pikkasen auttavan pitää sitä järkeä päässä mutta jos se henkinen puoli mättää nii tuossa on sen sokean rakkauden riskinsä. Voi parkaa!
 
Erkki on saanut Tean pauloihinsa ja selittänyt utopiaa sen verran vakuuttavasti ettei Tea ole tajunnut mitään. Taitaa tuolla adventisti taustalla olla jotain tekemistä, sieltä oppii tavan manipiloidaan ihmisen mieltä uskomaan ties mitä paskoo taivaasta etc. Luulis koulunkäynnin pikkasen auttavan pitää sitä järkeä päässä mutta jos se henkinen puoli mättää nii tuossa on sen sokean rakkauden riskinsä. Voi parkaa!
Olisihan se Erkki siellä synnytyksessä soittanut vaikka heti, jos Tea olisi halunnut sairaalaan.
 
"vieras"
Nyt kun olen ajatellut tuota jaksoa enemmän niin mielestäni tuo toiminta oli kyllä älyttömän vastuutonta, uhkarohkeaa ja vaarallista. Siinä ei toteutunut lapsen etu. Riskejä oli yksinkertaisesti liikaa (ei ultria, kotisynnytys ilman kätilöä...). Oli todella riskialtista antaa synnytyksen mennä yliaikaiseksi ja synnyttää puolitoista vuorokautta kotona ilman kätilön läsnäoloa, kun ei edes ollut tietoa, onko kyseessä riskiraskaus. Lapsella olisi voinut olla esim. hapenpuutetta. Aluksi mietin, kun pariskunta vaikutti niin lukeneilta ja oppineilta, että tässä olisi jokin hyvä perustelu taustalla, mutta sellaista tuskin löytyy.
Niinpä niin, yhden normaalin ensisynnytyksen kokeneena lähdin toiseen synnytykseen hyvillä mielin ja ajattelin että se menee varmaan hyvin ja nopeasti. Mitään viitteitä riskitekijöistä ei neuvolaseurannassa ja ultrissa ollut. Olin kotona niin pitkään kun pystyin, olo oli hyvä ja kestin kivun hyvin, ei ollut mitään viitteitä siitä että joku on olisi pielessä. Saavuin sairaalaan täydet 10 cm auki ja pääsin heti ponnistamaan, silti lapsi syntyi hapenpuutteessa hätäsektiolla- eli koskaan, ei koskaan voi tietää milloin se hätätilanne tulee eteen. Jos olisin synnyttänyt kotona (lähin sairaala yli 30min päässä), poikani olisi aivovaurioinen tai kuollut.
 
[QUOTE="vieras";27681627]Niinpä niin, yhden normaalin ensisynnytyksen kokeneena lähdin toiseen synnytykseen hyvillä mielin ja ajattelin että se menee varmaan hyvin ja nopeasti. Mitään viitteitä riskitekijöistä ei neuvolaseurannassa ja ultrissa ollut. Olin kotona niin pitkään kun pystyin, olo oli hyvä ja kestin kivun hyvin, ei ollut mitään viitteitä siitä että joku on olisi pielessä. Saavuin sairaalaan täydet 10 cm auki ja pääsin heti ponnistamaan, silti lapsi syntyi hapenpuutteessa hätäsektiolla- eli koskaan, ei koskaan voi tietää milloin se hätätilanne tulee eteen. Jos olisin synnyttänyt kotona (lähin sairaala yli 30min päässä), poikani olisi aivovaurioinen tai kuollut.[/QUOTE]

Mä pidän sairaalasynnytystä periaatteessa aina turvallisempana vaihtoehtona äidin ja lapsen kannalta. Kotisynnytys niin, että on kätilö paikalla, lyhyt matka sairaalaan, ultrat tehty jne. on kuitenkin paljon ymmärrettävämpää kuin tämän pariskunnan ratkaisu.
 
"ninaTT"
Mun piti tulla tähän kauhistelemaan, että noinko nopeasti olette mut unohtaneet ku ekasivulla jo ollaan ihan että "HÄÄÄÄH, mitä istukka jätetään kiinni, mitvit, täh vauvaa pissatetaan" jne. Enkö mä ole tarpeeksi aikoinani paasannu lotussynnytyksistä ja vessahätäviestinnästä ku palsta ei enää muista? :LOL: Nimimerkillä omaa vauvaani pissatin ihan vastasyntyneestä asti. Ei, sitä lasta ei tungeta pottaan, vaan sitä pidetään sylissä, ns puskapissatusasennossa. Ihan vastasyntynyttä kehtoasennossa, vähän isompaa pidetään selkä aikuisen rintaa vasten ja aikuinen pitää kiinni reisistä/polvitaipeiden kohdalta. Ja KYLLÄ, istukan voi syödä! Kuivaaminen on kätevä tapa säilöä sen hyviä ominaisuuksia. Jenkeissä monet tekee niistä sellasia kapseleita.

Mut juu, törmäsin tuohon ikävään vrs-tytsi-minä hommeliin. Mä en yleensä ihmissuhdeasioitani julkisesti ruodi, mutta sen verran nyt sanon, että ihan turha teidän on spekuloida mitä on tai ei ole tapahtunut ja että musta on erittäin, erittäin huonoa käytöstä, typerää ja lyhytnäköistä ruveta julkisesti avautumaan ihmissuhdeongelmista ja haastaa riitaa aiheesta.
 
"hmmm"
[QUOTE="ninaTT";27681713]Enkö mä ole tarpeeksi aikoinani paasannu lotussynnytyksistä ja vessahätäviestinnästä ku palsta ei enää muista? :LOL: Nimimerkillä omaa vauvaani pissatin ihan vastasyntyneestä asti. Ei, sitä lasta ei tungeta pottaan, vaan sitä pidetään sylissä, ns puskapissatusasennossa. Ihan vastasyntynyttä kehtoasennossa, vähän isompaa pidetään selkä aikuisen rintaa vasten ja aikuinen pitää kiinni reisistä/polvitaipeiden kohdalta. J[/QUOTE]

Noihan puhui tossa täydestä vaipattomuudesta. Että vauvalla ei tulla käyttämään ollenkaan, koskaan vaippoja. En vaan tajua miten se voi toimia esim -20C pakkasella jos vauva nukkuu ulkona? eikö sillä ole kaikki vaatteet ihan litimärkinä?
 
"hmmm"
[QUOTE="ninaTT";27681713]Enkö mä ole tarpeeksi aikoinani paasannu lotussynnytyksistä ja vessahätäviestinnästä ku palsta ei enää muista? :LOL: Nimimerkillä omaa vauvaani pissatin ihan vastasyntyneestä asti. Ei, sitä lasta ei tungeta pottaan, vaan sitä pidetään sylissä, ns puskapissatusasennossa. Ihan vastasyntynyttä kehtoasennossa, vähän isompaa pidetään selkä aikuisen rintaa vasten ja aikuinen pitää kiinni reisistä/polvitaipeiden kohdalta. J[/QUOTE]

Noihan puhui tossa täydestä vaipattomuudesta. Että vauvalla ei tulla käyttämään ollenkaan, koskaan vaippoja. En vaan tajua miten se voi toimia esim -20C pakkasella jos vauva nukkuu ulkona? eikö sillä ole kaikki vaatteet ihan litimärkinä? tai yleensäkään pakkasella ilkona ollessa.
 
"ninaTT"
[QUOTE="hmmm";27681749]Noihan puhui tossa täydestä vaipattomuudesta. Että vauvalla ei tulla käyttämään ollenkaan, koskaan vaippoja. En vaan tajua miten se voi toimia esim -20C pakkasella jos vauva nukkuu ulkona? eikö sillä ole kaikki vaatteet ihan litimärkinä?[/QUOTE]

Veikkaisin, että tää pariskunta ei kauheasti nukuta lasta vaunuissa ulkona. Eikä vauvat sitäpaitsi pissaa unissaan, vaan vasta havahtuessaan hereille... :D Todennäköisesti vauva nukkuu unensa pääasiassa kantoliinassa tai aikuisen vierellä sängyssä, niin kuin omakin vauvani aikoinaan. Joskus yli vuoden ikäisenä nukkui rattaissa, sitä ennen ei edes ollut vaunuissa ku ehkä neljä kertaa.
 

Yhteistyössä