Eipä enää astro ja data kuhertele palstalla.

• Viestiketjun aloittaja ero edessä?
  • Ensimmäinen viesti
Niin... mutta toki vaihtoehtona olisi myös ollut siun jäädä lasten kanssa Helsinkiin. Eiköhän se olisi ollut puhtaasti absoluuttisesti parempaa verrattuna siihen että olisivat ilman sinua jääneet Helsinkiin? No mutta varmasti kaikista parhain nyt kun saavat olla kanssasi ja saivat myös uusia kivoja sisaruksia, ovat sopeutuneet hyvin jne.
Ei minusta, mutta olenkin itse ollut myös isoveljeni kanssa mummilassa asumassa muksuna ja minulla on tästä kokemusta myös lapsen tasolta.

"vieras"
Mun oli ihan pakko tulla katsomaan mitä täällä taas kohkataan monen sivun verran....hankkikaa nyt oikeesti elämä itsellenne.Rakastaa,ei rakasta...vittuako tuo meille kuuluu. Menkää nyt antaa sitä lämpöä omille ukoille, ettei niiden tarvi vonkaa mun perässä viikonlopusta toiseen:(

Mie ajattelin lasteni parasta. He olisivat jääneet äitini luo, joka asunut vuosia kanssamme ja ollut kiinteä osa perhettä, kuin se toinen vanhempi. En ylläpidä kuvitelmaa, että biologinen äitiyteni tekisi minusta ylivertaisen huoltajan joka tilanteessa. Tarkoitus oli siis tarjota lapsille mahis pitää elämänsä mahdollisimman muuttumattomana.

Lapset harkitsivat asiaa ja me aikuiset mietimme. Päädyimme siihen, että lapsille mahis käydä Helsingissä usein ja viettää arkea täällä koko perheen kanssa. Mm. paikalliset koulumahdollisuudet avittivat päätöstä. Vain palstalla lastensa puhdasta absoluuttista parasta ajatteleva leimataan potentiaaliseksi hylkääjäksi.
Jo on sokerilla kuorrutettu lasten jättäminen. Kai sen sitten voi noinkin ajatella

dfggg
Tiedän, että en ole kummoisen näköinen. Tämän olen oppinut hyvin varhain ja se iskostttu vuosien toiston kautta päähäni. Oletan, ettei Data ole kanssani ulkoisen pintani tähden.
No se, että iskostetaan vaikuttaa paljon. Minusta sinä olet kovin nätti ja viehättävä, terveen näköinen nainen.
-

No hei, moni (?) mies kutsuu naistaan täydelliseksi tai vaikka lapsiaan.
Ei sillä välttämättä tarkoiteta sitä, etteikö toisessa olisi huonoja puoliakin, mitä on kaikissa...

dfggg
[QUOTE="mhm";27663344]No niinpä. Pääasia että äidin on päästävä uuden rakkautensa perään?[/QUOTE]

Hei haloo...

Lastensa parasta voi ajatella niin monella tapaa.
Kaikki ei ole niin mustavalkoista.

Ja on se uusi rakkaus varmasti tärkeää, muttei tarkoita että tarvitsisi leimata lastensa...ties miksikä...

"Vieras"
Mitä sitten? Ei kaikki jaksa kuherrella 24/7 ja vaikka jaksaisi, niin monilla se hyytyy _syystä tai toisesta_ jossain vaiheessa; pidemmäksi tai pienemmäksi ajaksi.
Me ollaan niitä kuhertelijoita vieläkin, pian 20 vuotta, tosin ei tällä, eikä millään muullakaan palstalla. Osataan kyllä olla ns. lääppimättä, mutta viihdytään yhdessä, pusutellaan ja "hempeillään".

taustalta puuttuja
Mie ajattelin lasteni parasta. He olisivat jääneet äitini luo, joka asunut vuosia kanssamme ja ollut kiinteä osa perhettä, kuin se toinen vanhempi. En ylläpidä kuvitelmaa, että biologinen äitiyteni tekisi minusta ylivertaisen huoltajan joka tilanteessa. Tarkoitus oli siis tarjota lapsille mahis pitää elämänsä mahdollisimman muuttumattomana.

Lapset harkitsivat asiaa ja me aikuiset mietimme. Päädyimme siihen, että lapsille mahis käydä Helsingissä usein ja viettää arkea täällä koko perheen kanssa. Mm. paikalliset koulumahdollisuudet avittivat päätöstä. Vain palstalla lastensa puhdasta absoluuttista parasta ajatteleva leimataan potentiaaliseksi hylkääjäksi.
Pakkoa puuttua tähän "Vain palstalla lastensa puhdasta absoluuttista parasta ajatteleva leimataan potentiaaliseksi hylkääjäksi"

Eiköhän tuossa ole vähän liioittelua. Eiköhän lasten puhdas ja absoluuttinen paras olisi ollut, että sinä olisit malttanut odottaa vähän ja edetä rauhassa. Olisitte sitten muuttanut koko poppoo sinne stadiin jos ja kun suhde jatkuu. Kyllä tässä on teidän aikuisten mieliteot ihan ensimmäisenä listalla ollut.

Jo on sokerilla kuorrutettu lasten jättäminen. Kai sen sitten voi noinkin ajatella
Kumpikohan nää meidän elämän realiteetit tietää? Jos olisin joku bailumutsi niin oisi mie voinu jo vuosia sitten heivata lapset etävanhemmalle tai vaikka sitte huostaan. Alusta alkaen oli selvää, että mie olen lasten paras erotilanteessa. Mutta tilanne analysoitii uusiksi muuton kohdalla. Esim.lapsen sm-tason urheiluharrastus painoi vaa'assa ja kolme vuotta kestäneet venäjän opinnot. En sulata edelleenkään ajatusta, että tilanne on stagnaattinen.

Kuopus on bestiksensä luona parhaillaan yökylässä ja esikoinen oli eilen mummin työpaikalla jeesaamassa itsenäisyysjuhlaa vanhuksille perinteen mukaisesti. Hyvä vanhempi osaa myös pistää oman tarpeensa olla se ainut oikea lapsilleen. Nyt tää vaikuttaa kyllä hyvältä näin, lapset asumassa kanssani ja siteet Helsinkiin saatu ylläpidettyä. Minä en halua olla äiti, joka pilaa lastensa elämän. Eikä näin ole käynyt. Vaihtoehdot tutkittava kriittisesti, lapsen etu mielessä. Data on tytöille kuin oikea isä ja tämä on sinetöinyt perheen yhteen. Saman katon alle.

• Tykkää
Reactions: Data
Kumpikohan nää meidän elämän realiteetit tietää? Jos olisin joku bailumutsi niin oisi mie voinu jo vuosia sitten heivata lapset etävanhemmalle tai vaikka sitte huostaan. Alusta alkaen oli selvää, että mie olen lasten paras erotilanteessa. Mutta tilanne analysoitii uusiksi muuton kohdalla. Esim.lapsen sm-tason urheiluharrastus painoi vaa'assa ja kolme vuotta kestäneet venäjän opinnot. En sulata edelleenkään ajatusta, että tilanne on stagnaattinen.

Kuopus on bestiksensä luona parhaillaan yökylässä ja esikoinen oli eilen mummin työpaikalla jeesaamassa itsenäisyysjuhlaa vanhuksille perinteen mukaisesti. Hyvä vanhempi osaa myös pistää oman tarpeensa olla se ainut oikea lapsilleen. Nyt tää vaikuttaa kyllä hyvältä näin, lapset asumassa kanssani ja siteet Helsinkiin saatu ylläpidettyä. Minä en halua olla äiti, joka pilaa lastensa elämän. Eikä näin ole käynyt. Vaihtoehdot tutkittava kriittisesti, lapsen etu mielessä. Data on tytöille kuin oikea isä ja tämä on sinetöinyt perheen yhteen. Saman katon alle.
Joo, joo.

"vieras"
Pakkoa puuttua tähän "Vain palstalla lastensa puhdasta absoluuttista parasta ajatteleva leimataan potentiaaliseksi hylkääjäksi"

Eiköhän tuossa ole vähän liioittelua. Eiköhän lasten puhdas ja absoluuttinen paras olisi ollut, että sinä olisit malttanut odottaa vähän ja edetä rauhassa. Olisitte sitten muuttanut koko poppoo sinne stadiin jos ja kun suhde jatkuu. Kyllä tässä on teidän aikuisten mieliteot ihan ensimmäisenä listalla ollut.
Joten ollaan hiljaa!!! minä pyydän! Ne tykkää toisistaan!

Miksi lasten sukunimet vaihdettiin? Muistan kuinka kesällä A tai D kehui kuinka se ei maksanut mitään. Miksi lapsen identiteettiin puututaan noin raa'alla tavalla? Vaihdetaan lapselle melkein tuntemattoman ihmisen sukunimi.

Olette monet todella ilkeitä ja inhottavia ihmisiä. Olen kiitollinen, etten tunne moisia irl. Toivon, että sydämenne päästää irti katkerasta myrkystä joskus. Onneksi en ktse käytä aikaani siihen, että toivoisin pahaa toisille ja arvostelisi ihmisten valintoja van siksi, että ne erilaisia kuin omani. Tosin, ymmärrän, ettei monikaan yllä hyvyyteen, koska se ei ole tavoitteenne.

Yhteistyössä