Meneekin sitten joulu astioita tiskatessa!

[QUOTE="vieras";27660962]Siis mitäh?? Alan jo veikkailemaan, että sinulla on siellä joku vieras alkoholistijengi, joita olet jostakin syystä alkanut hyysäilemään. Miehen sukulaisia eivät voi olla, koska kai sille olisi mies tehnyt jo stopin. Uskomatonta.[/QUOTE]

Alkoholistijengi alkaa kuulostamaan jopa paremmalta. Eivät olisi varmaan niin vimpan päälle kaikesta. Ja mies todella on puolellani. Hän on järkevä!

Olisi minulla kuulkaa eräs todella hyvä vaihtoehto. Menen töihin! Sitä kukaan ei ihmettelisi ja se olisi kaikille ok. Miltäs teistä kuulostaisi tämä vaihtoehto?

No jos se lopettaa tuon ruikutuksen, niin hyvä idea.
Mutta veikkaan, että sitten marmattaisit siitä, kuinka sinä joudut jouluna paiskomaan töitä, kun kukaan ei ymmärrä sinua, eikä kukaan koskaa tee mitään sinun eteesi jne jne

Olisi minulla kuulkaa eräs todella hyvä vaihtoehto. Menen töihin! Sitä kukaan ei ihmettelisi ja se olisi kaikille ok. Miltäs teistä kuulostaisi tämä vaihtoehto?

Jeps. Parempi vaikka näin. Ja sitten teet toooosi lyhkäset ja iisit päivät (jos pystyt näin junailemaan) syöt illalla kotona suklaata ja lemppari jouluruokiasi, tiskaat vasta kun astiat loppuu..ennen kaikkea nautit :)

No, teen omat ratkaisuni lähipäivinä. Mitä sitä turhaa vatvomaan. Pakko oli vaan saada purnata turhasta. Tulenko kertomaan mihin ratkaisuun päädyn. Nyt vihtoehtona on jäädä kotiin yksin, lähteä reissuun, mennä töihin tai jotain muuta mitä.

Suosittelen todella vakavasti tätä vaihtoehtoa, jos suinkin on mahdollinen. Siitä saa sentään rahaa korvaukseksi ja siihen ei mene koko viikkoa (eihän ole mitään järkeä lähteä parin päivän takia 500km päähän), joten voit rentoutuakin. Ihan oikeasti uskon että on lapsillekin parempi vaihtoehto.

[QUOTE="Hoh";27661026]No jos se lopettaa tuon ruikutuksen, niin hyvä idea.
Mutta veikkaan, että sitten marmattaisit siitä, kuinka sinä joudut jouluna paiskomaan töitä, kun kukaan ei ymmärrä sinua, eikä kukaan koskaa tee mitään sinun eteesi jne jne[/QUOTE]

En. Se olisi oma valintani.

[QUOTE="hitsi";27661027]Jeps. Parempi vaikka näin. Ja sitten teet toooosi lyhkäset ja iisit päivät (jos pystyt näin junailemaan) syöt illalla kotona suklaata ja lemppari jouluruokiasi, tiskaat vasta kun astiat loppuu..ennen kaikkea nautit :)[/QUOTE]

Kuulostaa tosi hyvältä. Takkaan tuli, villasukat jalkaan ja suklaarasia viereen ja voisin lukea vaikka kirjan.

• Tykkää
Reactions: Minskii
[QUOTE="jep";27661036]Suosittelen todella vakavasti tätä vaihtoehtoa, jos suinkin on mahdollinen. Siitä saa sentään rahaa korvaukseksi ja siihen ei mene koko viikkoa (eihän ole mitään järkeä lähteä parin päivän takia 500km päähän), joten voit rentoutuakin. Ihan oikeasti uskon että on lapsillekin parempi vaihtoehto.[/QUOTE]

Näin uskon minäkin.

Ymmärrän ap:ta täysin. Hänellä on "kiltin tytön syndrooma". Mulla on samaa vikaa. Toisille on hirvittävän vaikea sanoa ei. Sitten kun on kasvattanut selkärangan ja on oppinut sanomaan sen Ei-sanan, saa hirvittävät syytökset päälleen, jos on sellainen jengi, joka on oppinut käyttämään hyväkseen kilttiä ihmistä, joka tekee aina kaiken. Koska aina on ollut kiltti ja tehnyt kaiken, niin syyttelyt laiskuudesta yms. tuntuvat aivan kauheilta. Tähän soppaan kun lisää ap:n uupumuksen, niin en pätkääkään ihmettele ap:n hermojen menoa reissun suhteen.

Tuosta käyttäytymistyylistä on todella vaikea päästä irti. Itse olen kokenut sen todella haastavaksi. Varsinkin kun äitini on minut selkärangattomaksi kasvattanut. Hän ei vieläkään ymmärrä, että on luvallista sanoa ei, jos jotain ei jaksa tehdä.

Enpä osaa muuta neuvoa antaa kuin, että yritä pikku hiljaa näyttää ihmisille, että et tee kaikkea. Se syyllistäminen vie varmasti hermot, jos kertarysäyksellä yrität lopettaa kaiken tekemistä. Ota edes osaa aterioita varten kertakäyttölautaset mukaan ja yritä pyytää edes mieheltäsi ja pojaltasi apua.

Kaikesta huolimatta mukavaa joulua ja hyviä hermoja!

Työt on hyvä vaihtoehto. :) (Kunhan työt ei aiheuta sinulle yhtä paljon stressiä kuin sukujoulu.)

Jos äkillistä töiden ilmaantumista ihmetellään, niin valehtele (tai käske miehen), että työporukassa joku muu sairastui yllättävästi tms. niin joudut paikkaamaan. Ja tietenkään et tiedä mihin työkaveri sairastui, kun pomolla on vaitiolovelvollisuus.

[QUOTE="viv";27661074]Ymmärrän ap:ta täysin. Hänellä on "kiltin tytön syndrooma". Mulla on samaa vikaa. Toisille on hirvittävän vaikea sanoa ei. Sitten kun on kasvattanut selkärangan ja on oppinut sanomaan sen Ei-sanan, saa hirvittävät syytökset päälleen, jos on sellainen jengi, joka on oppinut käyttämään hyväkseen kilttiä ihmistä, joka tekee aina kaiken. Koska aina on ollut kiltti ja tehnyt kaiken, niin syyttelyt laiskuudesta yms. tuntuvat aivan kauheilta. Tähän soppaan kun lisää ap:n uupumuksen, niin en pätkääkään ihmettele ap:n hermojen menoa reissun suhteen.

Tuosta käyttäytymistyylistä on todella vaikea päästä irti. Itse olen kokenut sen todella haastavaksi. Varsinkin kun äitini on minut selkärangattomaksi kasvattanut. Hän ei vieläkään ymmärrä, että on luvallista sanoa ei, jos jotain ei jaksa tehdä.

Enpä osaa muuta neuvoa antaa kuin, että yritä pikku hiljaa näyttää ihmisille, että et tee kaikkea. Se syyllistäminen vie varmasti hermot, jos kertarysäyksellä yrität lopettaa kaiken tekemistä. Ota edes osaa aterioita varten kertakäyttölautaset mukaan ja yritä pyytää edes mieheltäsi ja pojaltasi apua.

Kaikesta huolimatta mukavaa joulua ja hyviä hermoja![/QUOTE]

Voi KIITOS!!!

[QUOTE="vieras";27661092]Häh? Teidät on kutsuttu kylään ja SINÄ ainoana tiskaat koko viikon? En ymmärrä.[/QUOTE]

Kaikki suvut eivät ole ystävällisen tasapuolisia vaan joku on sitte orjana joka suostuu. Ei muuten tulis kuuloonkaan meijän suvuissa että joku/jotku vaa tekis kaiken.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
[QUOTE="viv";27661074]Ymmärrän ap:ta täysin. Hänellä on "kiltin tytön syndrooma". Mulla on samaa vikaa. Toisille on hirvittävän vaikea sanoa ei. Sitten kun on kasvattanut selkärangan ja on oppinut sanomaan sen Ei-sanan, saa hirvittävät syytökset päälleen, jos on sellainen jengi, joka on oppinut käyttämään hyväkseen kilttiä ihmistä, joka tekee aina kaiken. Koska aina on ollut kiltti ja tehnyt kaiken, niin syyttelyt laiskuudesta yms. tuntuvat aivan kauheilta. Tähän soppaan kun lisää ap:n uupumuksen, niin en pätkääkään ihmettele ap:n hermojen menoa reissun suhteen.

Kaikesta huolimatta mukavaa joulua ja hyviä hermoja![/QUOTE]
Mä tein aikoinaan tuon kertarysäyksellä. Vähän yli kolmekymppiseksi asti kärsin "kiltin tytön synroomasta", mutta sen jälkeen aloin sanoa kaikkeen EI. Sellaisiinkin asioihin, joihin olisin voinut sanoa kyllä. Osa ympärilläni olevista ihmisistä katosi, kun eivät voineetkaan enää käyttää kiltteyttäni hyväksi. Osa veti herneitä nenään, koitti syyllistää mua ennenkuulumattomasta ja äkillisesti ilmenneestä itsekkyydestä, mutta ajan myötä hyväksyivät asian eivätkä kaikonneetkaan minnekään. Ja osa sitten silmät pyöreinä hämmästyksestä ja pientä rispektiäkin äänessään totesivat vain "OHO, mistäs nyt tuulee" ja hyväksyivät yllätyksen muitta mukinoitta.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Ei herranen aika millainen suku sulla on. En ymmärrä miten yksikään naispuolinen ihminen voi katsoa sivusta miten yksi nainen tiskaa ja tiskaa.. miehet valitettavasti ei näitä tajua joten heidän välinpitämättömyytensä ei tule yllätyksenä. Mutta toiset naiset, ihmettelen suuresti millaisia ihmisia teillä siellä oikein on. Ja ap, itse olet tilanteesi luonut. Mitäs jos antaisit itsellesi joululahjaksi itsetunnon ja ylpeyden?

[QUOTE="vieras";27661127]Sori, mutta.... :laugh: Ennemmin töihin, kuin että joutuisi esim. kahdesti päivässä tiskaamaan?[/QUOTE]

Naura vaan! Kyse ei ole kahdesti päivässä tiskaamisesta, vaan 5 päivässä tiskaamisesta ja 10 ihmisestä. Vieläkö naurattaa. Toki kerttikset alkaa jo kuulostaa loistavilta, mutta luulen, että ei tule ihan sopimaan tähän joukkoon nekään. Minä alkaisin jo kallistumaan siihen. Mikä töissä on vikana? Ei kaikki vihaa työtänsä!

Ei herranen aika millainen suku sulla on. En ymmärrä miten yksikään naispuolinen ihminen voi katsoa sivusta miten yksi nainen tiskaa ja tiskaa.. miehet valitettavasti ei näitä tajua joten heidän välinpitämättömyytensä ei tule yllätyksenä. Mutta toiset naiset, ihmettelen suuresti millaisia ihmisia teillä siellä oikein on. Ja ap, itse olet tilanteesi luonut. Mitäs jos antaisit itsellesi joululahjaksi itsetunnon ja ylpeyden?

Kuule kyllä niitä on. Kiva jos muiden lähipiirit on täynnä ystävällisiä, välittäviä, huolehtivia ja auttavaisia. Kyllä kuulu naisetkin osaa ja ne vasta osaakin.

Yhteistyössä