Millaisen summan käytät omien lasten joululahjoihin per lapsi?

  • Viestiketjun aloittaja "Ellu"
  • Ensimmäinen viesti
halipupu harmaana
Mä en ajattele lahjoja rahassa, vaan hommailen pitkin vuotta tarpeellista tai kivaa, jota sitte voi laittaa pukinkonttiin. Nyt pitäisi käydä tuo yksi kaappi läpi ja katsoa mitä sinne on vuoden mittaan kertynyt. Lisää lahjoja en varmaan enää lapsille hommaile, kaikkea on ja liikaakin ja sukulaisilta tulee kuitenkin lahojoa ja mieskin hommaa yleensä ihan joulun aluspäivinä jotain junaratajuttuja lapsille.
 
huhhuhh
Minun lapset ovat jo lukioiässä ja olen nyt ostanut jokaiselle yhden n 50e lahjan ( pojalle uusi salibandymaila, toiselle tytölle Nescafe Dolce Gusto ja toiselle 2 iso pyyhettä + torkkupeitto) sekä jokaiselle vielä noin 50eurolla muuta. Nyt vanhin toivoo vielä hajuvettä ja O.N.E. kelloa. Jos ostan hänelle nuo, noin 100e yhteensä, on minun ostetta muillekin sitten vielä satasella... Eli nyt mennyt 100e / nuori ja menee vielä 0-100e / nuori.
 
Rollolainen
Minun lapset ovat jo lukioiässä ja olen nyt ostanut jokaiselle yhden n 50e lahjan ( pojalle uusi salibandymaila, toiselle tytölle Nescafe Dolce Gusto ja toiselle 2 iso pyyhettä + torkkupeitto) sekä jokaiselle vielä noin 50eurolla muuta. Nyt vanhin toivoo vielä hajuvettä ja O.N.E. kelloa. Jos ostan hänelle nuo, noin 100e yhteensä, on minun ostetta muillekin sitten vielä satasella... Eli nyt mennyt 100e / nuori ja menee vielä 0-100e / nuori.
miksi kaikien on saatava samalla rahalla jotakin?
 
hipshei
[QUOTE="Lis";27639531]200-300 e per lapsi, ovat viela pienia niin ei kulu hirveasti rahaa.[/QUOTE]

Mulle noi on isoja summia. Olisi mielenkiinotista tietää, mitä nämä summat sisältävät. Mulla kolme alle kouluikäistä lasta ja rahaa menee n. 70 euroa/lapsi. Tuntuu, että ihan hirveesti kaikkea kivaa tolla summalla jo saatu. Meillä toki isovanhemmatkin ostavat lahjoja.
 
huhhuhh
miksi kaikien on saatava samalla rahalla jotakin?
No ei tietenkään ole pakko saada samalla summalla, mutta koska esimerkiksi hajuvesi ei ole minusta tarpeellistä, siis välttämätöntä, niin on kohtuullista että muutkin saavat suunnilleen samanarvoisesti. Jos joku tarvitsisi vaikka 1000e tietokoneen, niin olisi perusteltua, että se on kalliimpi kuin muiden lahjat.
 
"vieras"
Esikoise lahjoihin (3v) n. 130€, kuopuksen (1v) 40€, tilanne tällä hetkellä.. Esikoiselle ei osteta enää muuta mutta kuopukselle tulee vielä ilmeisesti yksi paketti ostettua. Saavat lisäksi kummeilta ja isovanhemmilta, joten oikein hyvin riittävät nämä ja uskon, että mieleisiä lahjoja on! :)
 
Rollolainen
Mulle noi on isoja summia. Olisi mielenkiinotista tietää, mitä nämä summat sisältävät. Mulla kolme alle kouluikäistä lasta ja rahaa menee n. 70 euroa/lapsi. Tuntuu, että ihan hirveesti kaikkea kivaa tolla summalla jo saatu. Meillä toki isovanhemmatkin ostavat lahjoja.
meilä tänä vuonna sii tytär 18v saa judopuvun, joka maksa noin 150e ja lisäksi hiusjuttuja, karkkia , suihkushamppoita. pojat 11 ja 12v saavat noin 100 arvoiset kosketusnäyttöpuhelimet ( samsum galaxy y:t) ja lisäkis karkkia, ajt oiselle pojalle myös lompakko ja toiselle reppu. Poika 17v saa lahjakortteja vaate ja peliliikkeseseen sekä karkkia taidan hänelle myös leffaliput hankkia
Koko perheelle siten ostan ice ace 4, se oli kaikilla joulupukilta pyyntönä.
 
"neljän mamma"
4 lasta ja rahaa lahjoihin menee n.300e. silti saavat mitä toivovat. mm. lego monsterilinna ja lego friends ratsastuskoulu on toiveissa, ja ne tulee. olen vain hyvin penkonu nettikaupat ym läpi mistä sais halvimmalla :) kummit on myös hyväksi käytetty. Jokainen saa 3-5 lahjaa.
 
vaikea sanoa. Isompi tenavista on jo saanut yhden lahjan ja sen päälle ei montaa enää tule. Pienempi saa muutaman lahjan..jos hänen kohdallaan selviäisi 200e ja vanhin saa tällä kertaa vain yhden lahjan kun ei ole paikalla enkä halua lähettää iso määrää paketeja toiseen kaupunkiin postitse.
 
Mulla kolme lasta joista jokainen saa 6 pakettia.
Vanhimman lahjat ovat maksaneet yht. 45€, keskimmäisen 27€ ja nuorimman nyt 25€. Nuorimmaiselle pitäs vielä yksi paketti kehittää.
Oon aika tehokkaasti käyttänyt hyväkseni kaikki alet ja aloittanut lahjojen ostelun jo kesällä. Kaikki saavat ainakin pari juurikin toivomaansa lelua ja muuta mikä nyt IN leluosastolta sekä muuta tarpeellista kuten vaatteita.
 
"vieras"
Jonkun 100 euroa korkeintaan. Ovat vielä pieniä. Minä olen aika nihkeä ostamaan leluja tms. muutenkaan, esikoisen synttäreillä kaikki sen kaverit ihmettelivät, että miten meillä on niin vähän leluja... mutta kun noistakin on suurin osa aina lelulaatikossa, kun lapset leikkivät lähinnä legoilla ja nukeillaan.
 
"Veeruska"
Meillä tällä hetkellä hankittu 4 v tytölle kirpputorilta nukke 5 eur, sille uusi vaate kaupasta 5 eur ja Barbie koruineen ja vaatteineen kirpputorilta 4,50 eur. Vanhemmalle vasta yksi lahja 12 eur. Pitäisi ostaa hänelle vielä jotain.
Vanhempani ostavat myös vielä lahjoja ja sukulaisilta tulee lapsille vielä jotain lisää. Itse en tykkää turhasta krääsästä, vähän jo pelottaa mitä anoppi on jostain alelaarista kaivanut... Joiltakin olemme pyytäneet pääsylippuja HopLopiin, elokuviin tms
 
Kellekään ei ole vielä lahjoja ja varmaan riistäytyy vielä homma käsistä ennen joulua :)

Kummilapsille max 30 €/hlö. Omalle 3,5-veelle varmaan 100 €. Vanhemmilleni ostetaan varmaan jotain yhdessä max 50 €/hlö niin saadaan yksi isompi lahja ostettua.
 
No ei tietenkään ole pakko saada samalla summalla, mutta koska esimerkiksi hajuvesi ei ole minusta tarpeellistä, siis välttämätöntä, niin on kohtuullista että muutkin saavat suunnilleen samanarvoisesti. Jos joku tarvitsisi vaikka 1000e tietokoneen, niin olisi perusteltua, että se on kalliimpi kuin muiden lahjat.
Mä en käsitä tuota ajatusmaailmaa. En vaikka mun oma äitini on sitä mulle koittanut koko ikäni tuputtaa. Sillä on hirveä stressi siitä, että ostaa myös kaikille lapsenlapsilleen aina just samalla summalla... Ja jos ei ole varaa ostaa kaikille just sillä summalla, ei osta sit kelleen mitään (ja kovasti kertoo, kuinka hän ei nyt ostanut, koska ois sit kaikille pitänyt ostaa tasapuolisesti ja se ois tullut liian kalliiksi).

Ei. En tee noin enkä ajattele noin. Mä ostan sen mukaan, mitä kukin tarvitsee ja haluaa. Enkä mä oleta saavani aina samalla summalla kuin siskoni. Mulle on ihan ok, että mun siskot saa vaikka satkulla ja mä vaikka kympillä. Ei se hinta lahjasta hyvää tee.
 
"vieras"
17e. Muumien numeropeli ja leikkimikrofoni 4-vuotiaalle. Lahjoja tulee sukulaisilta liikaakin, eikä lapsi ole oikein esittänyt mitään toiveita, joten mielestäni turha ostaa vain ostamisen takia kun mitään tarvetta ei ole.
 

Yhteistyössä