Millaisen summan käytät omien lasten joululahjoihin per lapsi?

  • Viestiketjun aloittaja "Ellu"
  • Ensimmäinen viesti
"Ellu"
Siinä se kysymys olikin. Tuli vain mieleeni, että ollaankohan turhan pihejä, kun lahjoihin käytetään vain n. 30-40 euroa/lapsi. Varaa olisi törsätä enemmänkin. Taidetaan satsata kummilapsiinkin enemmän.
 
Omiin 5 ja 7-vuotiaisiin ehkä 200-400 per lapsi.
15-vuotiaaseen noin 1000.
Vanhemmat lapset eivät saa mitään (yhtä lukuunottamatta. Hänen lahjansa maksoi noin 120) ja lapsenlapset ehkä 30-100 sen mukaan millaisia tarpeita heillä on.

:)
 
[QUOTE="Ellu";27639199]Siinä se kysymys olikin. Tuli vain mieleeni, että ollaankohan turhan pihejä, kun lahjoihin käytetään vain n. 30-40 euroa/lapsi. Varaa olisi törsätä enemmänkin. Taidetaan satsata kummilapsiinkin enemmän.[/QUOTE]

Mulla ei ole mitään tarkkaa summaa, minkä käytän lapsien (tai mulla on 14-v ja 16-v), mutta tänä vuonna menee aika lailla kumpiinkin n. 5000 e.
 
Rollolainen
eri märiä kätetään, koska on lapsila eri tarpeet. esim tyär 18v saa judopuvun joka on maksnaut noin 150e, mutta hän tarvi uuden. pikkuveljet saa kosketusnäytökännykät ja tulle 17v:lle lahjakortteja. ja saavat tietenkin karkkia ym myös . meillä taas määrältään ei ole paljon, mutta kuitenkin sit haluavat/ tarvitsevat. 3-4 paketia/ nenä+ rahat jotka saavat. se riitäää kyllä. lahjoja ei tula kuin anopilta lisäksi, sekin on ylensä karkkia tai luettavaa ,paketti/ lapsi.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Rollolainen
[QUOTE="aapee";27639248]Kauhistus, millaisia summia käytätte. Taidankin tästä kipittää kauppaan ja ostaa hyvällä omallatunnolla lapsilleni lisää lahjoja.[/QUOTE]

viime vuonna nuo "pikkupojat" sai kalleiman lahajn , tietikonen yhteseksi tänä vuonna kalleimamt lahajt tuli koko perheen käyttöön,läppäri ja pieni tietsikka telkun viereen aj eriksen vielä käyttis siihen laittesen (ei ollut ostettaessa käyttist. ;kaiken tämn kutienkin sai alle noin 800e.
 
[QUOTE="aapee";27639248]Kauhistus, millaisia summia käytätte. Taidankin tästä kipittää kauppaan ja ostaa hyvällä omallatunnolla lapsilleni lisää lahjoja.[/QUOTE]

Heh. Se aina kiinni tarpeista. Ei siis niin, että itseisarvoisesti kalliita lahjoja vaan sitä, mitä kulloinkin tarvivat.

:)
 
"Mämämä"
No en tiedä vielä ostanko mitään itse. Saavat nuo kuitenkin isältään ja tämän suvulta.
Tulostinta harkitsen, kun isompi toivoi sellaista.
Tietysti saattaa olla, että jos jotain edullista vaatetta tai käyttötavaraa tulee vastaan, niin laitan pakettiin.
Tuskin paria kymppiä enempää per muksu kuitenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27639290:
järkyttäviä summia. miten esim. suurperheen äidillä on vara noin isoon rahamäärään
Tarkoitatko minua?
En minä tiedä, miten... kahden aikuisen palkasta ostetaan se, mitä lapset tarvivat. Kallein on läppäri 15-vuotiaalle. (ja kännykkä viimeisiä vetelevän tilalle)
Hän sai miniläppärin joitain vuosia sitten, mutta se ei enää riitä tarpeisiinsa ja on muutenkin huollon tarpeessa.

Huoltoon menee vähän toista sataa ja sitten tuunataan siitä miniläppäristä lahja 7-vuotiaalle (uudet muovokuoret). Slalomkoulu ja uudet varusteet sitten se toinen lahja noille pienille (vanhat menevät kierrossa sisarustenlapsille) Pikkuveli saa myös "Aku Ankan" tuolin huoneeseensa.

Lapsenlapsille tarpeen mukaan. Jollekin lelu, jollekin vaatetta, yhdelle kitaratunteja, yhdelle uusi turvaistuin eli se kallein ostos jne.
Ei siis montaa pakettia kellekään vaan se tarvittava kauniissa paketissa ja kivan joulurunon höystämänä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Tarkoitatko minua?
En minä tiedä, miten... kahden aikuisen palkasta ostetaan se, mitä lapset tarvivat. Kallein on läppäri 15-vuotiaalle. (ja kännykkä viimeisiä vetelevän tilalle)
Hän sai miniläppärin joitain vuosia sitten, mutta se ei enää riitä tarpeisiinsa ja on muutenkin huollon tarpeessa.

Huoltoon menee vähän toista sataa ja sitten tuunataan siitä miniläppäristä lahja 7-vuotiaalle (uudet muovokuoret). Slalomkoulu ja uudet varusteet sitten se toinen lahja noille pienille (vanhat menevät kierrossa sisarustenlapsille) Pikkuveli saa myös "Aku Ankan" tuolin huoneeseensa.

Lapsenlapsille tarpeen mukaan. Jollekin lelu, jollekin vaatetta, yhdelle kitaratunteja, yhdelle uusi turvaistuin eli se kallein ostos jne.
Ei siis montaa pakettia kellekään vaan se tarvittava kauniissa paketissa ja kivan joulurunon höystämänä.
Ihanaa, ja on fiksuja lahjoja!
 
Meillä
mä olen ostanut ehkä n.70 eurolla kummallakin,en tie mitä mies ostaa,ostaa lahjat aina ihan viimetipassa.
Kummilapsen äiti esitti yllättävän kalliin toiveen tänä vuonna,yli 70e,ostin sen,rahatilanne ok.
 
minnee
40€ sille ainokaiselle. Ollaan aika varmoja, että tulevat kuitenkin olemaan mieluisia lahjoja. :)

Jos varaa olisi, minä saattaisin käyttää aika isojakin summia läheisten (ei pelkästään lapsen) lahjomiseen.
 
"vieras"
Aika paljon on mennyt rahaa. Nyt on ensimmäinen joulu sellainen, että molemmat meistä vanhemmista on töissä. Kolme alakouluikäistä lasta ja rahaa on mennyt yhteensä jotain reilu 1000e. Esikoinen saa yhden 400 euroa maksavan lahjan. Muualta lapset ei lahjoja saa. Omat vanhempanikin ovat antaneet minulle rahaa, jotta ostaisin lapsille heidän toiveita, kun he eivät itse osaa ostaa.
 

Yhteistyössä