Ä
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ensimmäinen lapsi ei kuulu tähän perheeseen, joka on kituuttanut talon takia yhdessä. Hän on saanut elatusmaksunsa.
Alkuperäinen kirjoittaja Äitipuoli ja äiti.;27634655:Lapsellista aikuisen naisen katkeruutta. Sillä aikaa, kun maksoitte esikoiselle elatusmaksuja, elätitte myös niitä muita lapsia. Jos ette elättäis - niillekin kuuluis elatusmaksut. Samoin perintö kuuluu kaikille lapsille - perinnöt ja elatukset kun on kaksi täysin eri asiaa - ette ole niitä omiakaan elättämässä enää (elättävät jo todennäköisesti itse itsensä), kun kuolette pois, silti perintö kuuluu myös heille tasapuolisesti kaikkien muidenkin lasten kesken.
Kikkailusta - voittehan toki kirjoittaa kaikki omistusasiakirjat sun nimiin, jolloin perinnönkin saavat vain sinun lapset. Tuskin se kuitenkaan sopisi miehellesi, ja jos itse olisin miehesi tajuaisin heti kun tuollaista ehdottaisit, ettet ole arvoiseni. Olet katkera ja ilkeä. Olen siis nainen, äitipuoli yhdelle ja äiti kahdelle. Miehenikin on siis isäpuoli yhdelle ja isä kahdelle - ja voin vain kuvitella miten lentelis ärräpäät siinä vaiheessa, kun/jos hän ehdottaisi jättää minun esikoiseni ilman perintöä - elättäähän hänkin esikoistani, vaikkei isä hälle olekaan.
Kuten aikaisemmin totesin, yhdessä mieheni kanssa olemme tähän ryhtymässä. Miehen(kin) mielestä ensimmäinen on saanut osansa. Hän perii äidiltään talon, jonka äiti osti alennettuun hintaan. Alennetun hinnan asumiskustannusten ero alentamattoman hinnan kustannuksiin on sitä ensimmäisen lapsen perintöä.
Periikö?
Äitihän voi myydä talon ja mällätä rahat vaikka uhkapeleihin, eikä esikoiselle jää mitään. Äiti voi tavata uuden miehen ja tehdä 7 lasta jakamaan tätä huimaa talo-omaisuutta.
No se on sitten voi voi ja olipas kusipäinen ämmä.
No se on sitten voi voi ja olipas kusipäinen ämmä.
Kostat katkeruutesi miehesi exää kohtaan lapselle?
Mitä pahaa tämä exä on sinulle tarkalleen tehnyt, mieshän on sinun nyt, anna naisen lapsineen olla! Itse valitsit koko paketin, kai nyt sentään tiesit että miehellä on lapsi!
Jaa-a, miten pitkälle voikaan hallintatestamentin ulottaa.
Kai ymmärrät että sitten 40 vuoden päästä teidän älvärissä ei ole enää mitään perinnöksi jätettävää![]()
Yritä nyt jotain parempaa.
Noh, toivottavasti kupsahdatte ENNEN KUIN olette ehtineet keittojanne hämmentää. Se olisi miehesi esikoisen kannalta parasta. Teissähän hän ei paljoa menettäisi.
Heitän vähän lekkeriksi: Sehän riippuu siitä, kuinka vittumainen ämmä minä silloin olisin.
Alkuperäinen kirjoittaja Äitipuoli ja äiti;27634772:Just joo.. Vittumaisuutta oli varmaankin juuri se, ettei exä suostunut maksamaan täyttä hintaa, eikä muuttamaan poiskaan talosta lapsen kanssa, vaan osti lopulta talon itselleen alennettuun hintaan. Sulta saattoi jäädä huomaamatta se, että sähän oot se vittumainen exä eron sattuessa, jos et muuta lasten kanssa pois yhteisestä kodista etkä maksa täyttä hintaa miehellesi. Silloin miehesi uusi vaimoke lapsineen kikkailee sun lapsia pois isän perinnöstä.. Ken toiselle kuoppaa kaivaa... vai miten se meni? Korjaa jos oon ihan väärässä. Etenkin kiinnostaisi selvennös siitä exän vittumaisuudesta - miten se on ilmennyt?
Mistäs tuo nyt tuli? Ihmettelen, että aina, kun puhutaan "sun ja mun lapsista", vedetään toi katkeruus puolison exään -kortti.
Et sinä kyllä penaalin terävin kynä ole, tai lukemisen ymmärtäminen mättää. En ole missään sanonut, että mieheni ex-puoliso olisi tai olisi ollut vittumainen. Mieheni on ex-puolisonsa kanssa eronsa hoitaneet vuosia ennenkuin minä tulin kuvioihin. Miksi olisin katkera ihmiselle, joka ei minun elämääni ole vaikuttanut eikä vaikuta tulevaisuudessakaan.
Tämä kuvio vain miehen puolelta hakee taustansa sieltä. Silloin hän ajatteli ensimmäisen lapsen etua, nyt yhteisten lastemme etua. Ja kyllä, se sopii minulle oikein hyvin.
Öitä.
Näin se menee...
Eli yhteinen omaisuus 200 000/2=100 000/lärvi, tästä puolisolle 50 000 ja loput 50 000/3...