"Kohtuutonta vaatia 31-vuotiasta perheenäitiä näyttämään 18-vuotiaalta"? Tuoko naisellinen vartalo:D

• Viestiketjun aloittaja harpya
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kolmen äiti";27621677]No sanokaa nyt että onks toi oikeesti 'paha?' :D Oon nimittäin lähössä tänään viihteelle ekaa kertaa vuosiin ja ekaa kertaa -20kg projektini jälkeen (kolme lasta kolmessa vuodessa) ja mä näytän aika lailla tolta nyt sitten. 5-10kg pois on lopullinen tavote, mutta tässä kohtaa ehdin tähän. Mulla on vähän isommat tissit, kapeampi lantio kuin A.C:lla. Tosin mustan mekon meinasin laittaa, mutta yläosan leikkaus on aika samanmoinen. Helma on polviin ja leveä, ilmava.

Nimimerkillä 'nyt tuli paineita' :D Mutta mä ihan oikeesti kuvittelin jo näyttäväni ihan ihmiseltä ja oikeastaan ihan hyvältäkin..[/QUOTE]

Yh lähtee mieheniskuun?

Jos oot avioissa niin mitä väliä edes? Tuskin kukaan oksentaa päälle vaikka näyttäis miltä. I hope.

"Vieras"
Vai että 20kg ylipainoa kuvien Aquileralla :D

Ehkä niissä Vinkuheinä-piireissä itseään sättivien ja muodokkaita haukkuen muodottomien keskuudessa.

Christina näyttää minusta oikein hyvältä. Ylipainoa hänellä kuitenkin lienee reilusti, eli sinä, joka epäilit, että hänen bmi olisi jossain 26-27 paikkeilla, olet kyllä hakoteillä. Mulla itsellä on parisenkymmentä kiloa ylipainoa, ja näytän aika samalta, kuin Christina, jopa ehkä hoikemmalta. Että kyllä hänellä ylimääräistä on, ja reilusti.

[QUOTE="jarna";27621592]Mulle on ihan sama miltä kukakin näyttää. Jos joku viihtyy jenkkakahvoissaan tai pitää niitä esteettisesti miellyttävinä, niin ihan kaikessa rauhassa. Ärsyttää vaan sellainen yleinen harhaluulo myös äitien keskuudessa, että lapsen syntymän jälkeen ikään kuin "kuuluu" näyttää "muodokkaalta ja kurvikkaalta"=läskiltä. Että jenkkikset ja muut makkarat kuuluvat siihen samaan pakettiin kuin riipputissit ja arvet. Noille jälkimmäisille ei oikein mitään voi, mutta niille makkaroille voi kyllä antaa kyytiä tai semmoisia voi olla ylipäätään hankkimatta. Moni tuttava äiti yrittää jopa syyllistää sanomalla" no olishan se kiva käydä jumpalla, mutta sitten se olisi lapsilta ja perheen yhteisestä ajasta pois". Mitenkähän se on pois lapsiltani jos esim. heidän nukkuessaan käyn treenaamassa...? Tai jos heitä tuossa nostelen ilmaan tai lähden vetämään pulkalla mäkiä ylös ja alas..?[/QUOTE]

Kaikki eivät kuitenkaan elä samanlaisessa elämäntilanteessa kuin sinä. Siihen vaikutta moni tekijä, kuten lasten ikä ja käyvätkö molemmat vanhemmat töissä(ja millaisessa työssä ovat). Ja jos joku on oikeasti tyytyväinen itseensä jenkkahavoineen niin siten on. Tuollainen "olispa mullakin aikaa", ei välttämättä viittaa siihen, että valittaja olis erityisen tyytymätön omaan ulkonääköönsä, vaan että hän on ennemmin kateellinen, että sinulla on ehkä enemmän omaa aikaa ja mahdollisuus huolehtia itsestäsi.

Sitä paitsi kuka senkin päättää, mikä on harhaa ja mikä ei. Ehkä joku on oikeasti sitä mieltä, että tiettyyn ikään tultaessa pieni pyöreys kuuluu asiaan. Sekin on vain ko. henkilön oma mielikuva miltä äidin "kuuluu" näyttää, ihan yhtä lailla kuin sinun käsityksesi, että äitienin pitäisi näyttää hyväkuntoisilta ja timmeiltä.

• Tykkää
Reactions: BettyBoop
"hehee"
En tiä onko se tää ikä vai mikä, mutta nyt oon oppinut näkemään tän entistä selkeämmin ja arvostamaan asiaa vielä enemmän kuin ennen.
Johtuukohan se jotenkin siitä, etten ole nuori enkä vanha, olen ikäänkuin kaiken keskellä ja näen joka suuntaan.. En osaa selittää, mutta jonkinlaista valaistumista on havaittavissa.
Totta kai aina olen pitänyt erilaisuutta rikkautena, mutta en oo osannut nauttia siitä.
Joo ikä, muuten vain moni luulee sinua teini-ikäiseksi juttujen tason vuoksi ja mustavalkoisuuden. Tähän ketjuun liittymättä.

Yleensä äidit on vanhempia kuin 20 v. Vanhemmiten elimistön toiminta hidastuu, kiloja tulee helpommin. Harvalla on tosi laiha mummo esim.

Kaikki tää kun lapsesta asti on iskostunut aivoihin, on niin luonnollista. Ehkä tää uuden sukupolven ajattelu on sitten erilaista. Mun nuoruudessa silikonit ja tekojutut oli asioita, joille naurettiin. Nyt ne on esim. nykynuorisolle arkea.

Mut siitä on ihan jokainen ikään liittymättä vastuussa, et miten ajattelee kanssaihmisistään. Te jotka olette kovia arvostelemaan ja haukkumaan, ette voi sitten yhtään valittaa siinä vaiheessa kun lapsenne ovat joko kiusaajia/KIUSATTUJA. Nämä asenteet kyllä välittyvät lapsille.

Muokkasin mokani. ;)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LauhkeaLehmä
"Haha"
[QUOTE="Vieras";27621696]Vai että 20kg ylipainoa kuvien Aquileralla :D

Ehkä niissä Vinkuheinä-piireissä itseään sättivien ja muodokkaita haukkuen muodottomien keskuudessa.[/QUOTE]

Miltä sä sitten kuvittelet, että 20 kg ylipainoa näyttää? Mun päällä ainakin hyvältä, ja Christinan päällä myös ;) Katos kun ei ne kilot kaikilla kerry mahaan ja naamaan :)

heheh
Yleensä äidit on vanhempia kuin 20 v. Vanhemmiten elimistön toiminta hidastuu, kiloja tulee enemmän. Harvalla on tosi laiha mummo esim.

Kaikki tää kun lapsesta asti on iskostunut aivoihin, on niin luonnollista. Ehkä tää uuden sukupolven ajattelu on sitten erilaista. Mun nuoruudessa silikonit ja tekojutut oli asioita, joille naurettiin. Nyt ne on esim. nykynuorisolle arkea.

Mut siitä on ihan jokainen ikään liittymättä vastuussa, et miten ajattelee kanssaihmisistään. Te jotka olette kovia arvostelemaan ja haukkumaan, ette voi sitten yhtään valittaa siinä vaiheessa kun lapsenne ovat joko kiusaajia/kiusaajia. Nämä asenteet kyllä välittyvät lapsille.
Sitten voi syödä omaan vartaloonsa sopivalla tavalla. :) Ei kolmekymppinen voi oikein vielä selitellä, että ikä teki tehtävänsä vai miten pahassa jamassa nykyajan nuoret naiset ovat jos jo alle viiskymppiset selittelevät asioita iällä? :O Miksi pitää selitellä jos kerta asia on ok? Olkoot tukevia, eihän se minulle tosiaan kuulu, mutta tekosyitä nyt on hauska kuunnella. :D

Lunatic
[QUOTE="hehee";27621707]Joo ikä, muuten vain moni luulee sinua teini-ikäiseksi juttujen tason vuoksi ja mustavalkoisuuden. Tähän ketjuun liittymättä.[/QUOTE]

Kaikissa meissä asuu pieni teini. :mad: ;)

• Tykkää
Reactions: BettyBoop
Sitten voi syödä omaan vartaloonsa sopivalla tavalla. :) Ei kolmekymppinen voi oikein vielä selitellä, että ikä teki tehtävänsä vai miten pahassa jamassa nykyajan nuoret naiset ovat jos jo alle viiskymppiset selittelevät asioita iällä? :O Miksi pitää selitellä jos kerta asia on ok? Olkoot tukevia, eihän se minulle tosiaan kuulu, mutta tekosyitä nyt on hauska kuunnella. :D
Eihän luonnollinen asia ole selittelyä. Joskus vaan täytyy vääntää rautalankaa kun ei näköjään ihmiset ymmärrä itsestäänselviä asioista.

Tietenkin, jos niin paljon oma paino kiinnostaa voi syödä sitten vähemmän ettei lihoisi. Kai tämän nyt jokaisen pitäisi taas tajuta ilman että täytyy erikseen kertoa. Ei näköjään.

Kyllä mä lupaan painaa pääni kun tulee vastaan huippuunsa treenattu kolmekymppinen äiti-ihminen. Ootte sen ansainneet kaiken sen pumpin ja hien, kaikkien niiden tuntien, hikipisaroiden ja kilometrien jälkeen. Kyllä te olette niiiiiiiiiiiiin parempia. *nyök nyök*

"jarna"
Tähän on vielä pakko puuttua. Ensinnäkin toiset näkee, ja sit se ryhmä, jota ei oikeasti jaksa niin kiinnostaa onko niinku parhaimmillaan vaiko ei. Siis miks ihmeessä tarvis olla?

Mä olisin esim. itse varmasti paljon paremman näköinen jos olisin timmimpi, hoikempi jne. mut miks pitäis olla?

Miten se parantaisi mun elämänlaatua sun mielestä kun mä en itse keksi. Äläkä ota tähän nyt mitään terveyspuolta, koska kysyn nyt vaan näin kun kerran tässä on haukuttu nimenomaan ulkonäköä, ei puhuttu terveysasioista, koska jokainenhan kuitenkin ihan itse tietää mitkä on terveellisimmmät elintavat.

Siis missä olen väittänyt, että pitää näyttää hoikalta ja timmiltä...? Jokainen saa puolestani näyttää ihan miltä tahansa tai painaa vaikka 200kg:a, ei ole minulta pois mitenkään. En vaan pidä siitä yleisestä harhaluulosta, että äiti-ihm,inen ei saisi tai voisi näyttää enää timmiltä. Tai kuten itse olen kokenut, että jopa syyllistetään siitä, että näyttää hoikalta ja treenatulta.

Minä en tiedä, mitä hyötyä sinulle olisi timmistä kropasta. Itse ainakin tykkään olla vahva ja terveen näköinen, nautin siitä että jaksan arjessa hyvin, kestän monenlaista rasitusta jne. Nautin myös siitä, että mieheni silmissä olen haluttava ja voin vaatekaupassa laittaa vaikka minkälaisen makkarankuoripuvun päälleni ja näyttää siinä hyvältä. Läski ei mielestäni ole kaunista, vaan helkkarin rumaa. silti ymmärrän, että jonkun toisen mielestä jenkkikset voivat olla sexyt.

No tuota...
Mä en ymmärrä, miksi kenenkään ylipainoisen pitäis selitellä kenellekään mitään. Mä oon ainakin ylpeä muodoistani ylipainosta huolimatta. Olen tyytyväinen kroppaani, enkä koe tarvetta laihduttaa.

[QUOTE="jarna";27621740]Siis missä olen väittänyt, että pitää näyttää hoikalta ja timmiltä...? Jokainen saa puolestani näyttää ihan miltä tahansa tai painaa vaikka 200kg:a, ei ole minulta pois mitenkään. En vaan pidä siitä yleisestä harhaluulosta, että äiti-ihm,inen ei saisi tai voisi näyttää enää timmiltä. Tai kuten itse olen kokenut, että jopa syyllistetään siitä, että näyttää hoikalta ja treenatulta.

Minä en tiedä, mitä hyötyä sinulle olisi timmistä kropasta. Itse ainakin tykkään olla vahva ja terveen näköinen, nautin siitä että jaksan arjessa hyvin, kestän monenlaista rasitusta jne. Nautin myös siitä, että mieheni silmissä olen haluttava ja voin vaatekaupassa laittaa vaikka minkälaisen makkarankuoripuvun päälleni ja näyttää siinä hyvältä. Läski ei mielestäni ole kaunista, vaan helkkarin rumaa. silti ymmärrän, että jonkun toisen mielestä jenkkikset voivat olla sexyt.[/QUOTE]

Eli oli vain suunsoittoa sitten. Ok. ;)

Ihmiset saa olla bodareita tai lölleröitä. Kaikki on ihmisiä.

Toki se pistää silmään kun löllerö pukee päällensä ihoa nuolevan leopardimekon. :D Mutta en mä mee sitäkään haukkumaan ja nauramaan sille päin naamaa. Ehkä sillä ei oo sitä ihmistä joka vihjais et hei, toi ei oikein näytä kivalta. Hehe.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;27621737:
Kyllä mä lupaan painaa pääni kun tulee vastaan huippuunsa treenattu kolmekymppinen äiti-ihminen. Ootte sen ansainneet kaiken sen pumpin ja hien, kaikkien niiden tuntien, hikipisaroiden ja kilometrien jälkeen. Kyllä te olette niiiiiiiiiiiiin parempia. *nyök nyök*
En kyllä mielestäni ole muita parempi, vaikka treeni maistuu. En myöskään koe tarpeelliseksi puuttua kenenkään painoon, oli ruumiin rakenne sitten mikä tahansa.

"jarna"
Eli oli vain suunsoittoa sitten. Ok. ;)

Ihmiset saa olla bodareita tai lölleröitä. Kaikki on ihmisiä.

Toki se pistää silmään kun löllerö pukee päällensä ihoa nuolevan leopardimekon. :D Mutta en mä mee sitäkään haukkumaan ja nauramaan sille päin naamaa. Ehkä sillä ei oo sitä ihmistä joka vihjais et hei, toi ei oikein näytä kivalta. Hehe.

Suunsoitto???

Noh, oli miten oli. Tämä mamma pakkaa nyt kimpsut ja kampsut ja lähtee tuohon lumimyrskyyn tarpomaan...Salille nääs!!

No tuota...
Mies voi tykätä muustakin kuin hoikasta. Silloin kun painoin 20 kiloa vähemmän kuin nyt, mieheni toki halusi minua, ja seksielämä oli hyvää. Nyt, kun olen lihavampi, hän suorastaan himoitsee minua koko ajan, puristelee tisseistä ja takapuolesta, eikä malta pitää näppejään erossa millään :) On itsekin sanonut, että olen naisellisempi ja herkullisempi kuin koskaa, ja seksi on taivaallista. Näin meillä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;27621761:
En kyllä mielestäni ole muita parempi, vaikka treeni maistuu. En myöskään koe tarpeelliseksi puuttua kenenkään painoon, oli ruumiin rakenne sitten mikä tahansa.
Tämä olikin niille, joita ärsyttää se että joku muu kuvittelee kelpaavansa yhtä hyvin omana itsenään kuin trimmatut he.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti;27621402:
Saako kysyä miten sä treenaat sen 5krt viikossa? Ja tätä mä just tarkoitin. Vitsi kun olis ihanaa kun sais jonkun vahtimaan lapsia tuon 5x/viikko. :)
No siis mun mies vahtii omia lapsiaan viisi kertaa viikossa,palkkaa en kyllä maksa että oonko kohtuuton..?! Oikeesti, jos ei kotonaan voi jumppavideota tehdä läpi silloin kun molemmat vanhemmat on kotona niin jossain mättää. Ei mun tartte anella lupaa lähteä lenkille,mies jo kyllä tietää että tunnin lenkki muutaman kerran viikossa on ihan vakio. Ei miehenkään tarvitse kysyä lupaa jos lähtee vaikka tunniks kaupungille.

"-p-"
Voitaisko vain sopia, että kukin saa olla minkä muotoinen haluaa, eikä se ole keneltäkään pois? Ja ne pulkannaru- ja läskimoosesjutut pidetään siellä oman pään sisällä. Kyllä mua luonnostaan hoikkana/laihana ainakin loukkaa nuo tuulenraiskaamat vinkuheinät sun muut haukkumasanat. Ne ei todellakaan kuulu kenenkään itseään ja muita arvostavan aikuisen ihmisen sanavarastoon. Nih.

"-p-"
Mies voi tykätä muustakin kuin hoikasta. Silloin kun painoin 20 kiloa vähemmän kuin nyt, mieheni toki halusi minua, ja seksielämä oli hyvää. Nyt, kun olen lihavampi, hän suorastaan himoitsee minua koko ajan, puristelee tisseistä ja takapuolesta, eikä malta pitää näppejään erossa millään :) On itsekin sanonut, että olen naisellisempi ja herkullisempi kuin koskaa, ja seksi on taivaallista. Näin meillä. :)
Ja kai tämäkin asia nyt on täysin selvä kaikille yli 20-vuotiaille naisille? Jotkut miehet tykkäävät muodokkaammista, ja jotkut taas eivät. Sellaista se on, elämä. Meille kaikille (myös tällaisille laihoille laudoille) löytyy ottajansa.

Blue
[QUOTE="hmm";27621406]Oikeasti ei tarvitse paljoakaan tehdä että saat sellaisen terveen motoisen timmin kropan. Pienetkin lihakset kyllä tekevät ihmeitä jos kropassa ei ole löllyvää. :) Muista se, lihavassa kropassa ne todellakin pysyvät piilossa. Hoikan ei tarvitse paljoa liikkua edes näyttääkseen hyvältä, temppiä! :)[/QUOTE]

Mitä tämä tarkoittaa?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti;27621419:
No ehkä mä vaan sitkeästi yritän jatkaa. :D Mä niin haluaisin olla ensi kesänä n. 12kg kevyempi ja muutenkin edes vähän paremmassa kunnossa kun nyt. :)
itse poljen kuntopyörää ja steppaan sillä wii-pelin laudalla iltaisin kun katson telkkaria. Tulee helposti huomaamatta tunnista kahteen liikuntaa ja paikat on kiinteytynyt. Lisäksi käyn lenkillä aamuisin aina kun pääsen. Ei siihen muuta tarvita.

"vieras"
mun mielestä tuo näyttää ihan hyvältä. Mutta olenkin sen verran kieroutunut että myös victorias secretin mallit näyttävät hyvältä.
ei tarvitse olla niin rajoittunut..

Yhteistyössä