onko tää opettajan toiminta enään laillistakaan?

  • Viestiketjun aloittaja jaahajaaha
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";27620044]Tällä palstallahan käy ihan aikuiset kommentoimassa, mitä ovat nähneet uimahallin suihkuhuoneessa tai saunassa.
Aikuisenako ihmiset vasta muuttuvat typeriksi?[/QUOTE]

Siitä itsekin tuossa ylempänä totesin, kas kun ei kukaan siihen kommentoinut :p
 
jotain vikaa liikunnanopeissa
Blue taitaa olla liikunnanope....
Sadistinen kiusaaja

Tai sitte hlö jolla on ammatti, jossa ollaan alasti

googlatkaa vaikka keskusteluja siitä, millaisia liikuntatraumoja liikunnanopettajat ovat aiheuttaneet, miksi nuoret vihaavat liikuntaa jne
 
Kepsis
Siitä itsekin tuossa ylempänä totesin, kas kun ei kukaan siihen kommentoinut :p
Huono itsetunto kuuluu teiniaikaan tavallaan, tai epävarmuus, mutta ei se ole syy jättää tekemättä normaaleja asioita, semmoinen yliherkkyys kiusaamiseen sillä tavalla että pitäisi välttää jokainen tilanne missä semmoiseen voi altistua on aikalailla typerää toimintaa, et sinä oikeastikkaan vältä kiusaamista jos sellaista on tapahtuakseen, varsinkin jos opettaja on sitten pukkarissa vaikkapa läsnä sen vartin sitä varten että kaikki saa käydä ilman kiusaamista suihkussa niin miten tämä sitten selitetään?

Jos nyt ymmärsin väärin sen mitä sinä ajat takaa väärin, niin kerro toki.
 
Blue
No oliskohan alan ammattilainen vähän eri asia, kuin ylemmyyskompleksinen, kikatteleva teinityttölauma.
Ne samat luokkakaverit joiden kanssa vietetään 25h viikossa muuttuvatkin yhtäkkiä pahiksiksi juuri siellä suhkussa? Jos tähän vedotaan niin sillä logiikallahan ne kaikki tytöt ovat ihan yhtä epävarmoja, joten sehän on loistava paikka opetella sitä toisten edessä alastioloa. Eikö?? Ja tietysti heille joita kiusataan turvataan se rauhallinen suihkussakäynti myös, huomaamattomasti vahtien. :)
 
Kai sitä voi jumppavaatteet päällä mennä suihkuun jos haluaa. Aivan sama. Tosin minä en suostuisi olemaan hikihajuisen luokkalaisen vieressä sekunttiakaan. Sellaiset oppilaat saisi laittaa toiseen kouluun johon kerätään kaikki hajuhaittaiset henkilöt. Hyi.
 
Blue
Blue taitaa olla liikunnanope....
Sadistinen kiusaaja


Tai sitte hlö jolla on ammatti, jossa ollaan alasti

googlatkaa vaikka keskusteluja siitä, millaisia liikuntatraumoja liikunnanopettajat ovat aiheuttaneet, miksi nuoret vihaavat liikuntaa jne
Jep, välillä mä olen mies, välillä julma, välillä ärsyttävä, välillä kiusaaja, välillä muuten vaan tyhmä, välillä lapseton, välillä tunnevammaisia lapsia kasvattava.... You name it! ;)
 
"äiti4"
Siinä pitää olla alasti toisen edessä, vieläpä ihan vieraan.

Miten ne uimahallikäynnit hoidetaan?
Terveydenhoitaja on nähnyt satoja ellei tuhansia erilaisia ihmisvartaloita, hänen edessään uskaltaa olla oma itsensä. Ja se tuskin nauraa jälkeen päin pienille rinnoille tms.
Epävarmoille ei ne uimahallikäynnitkään herkkua ole, mutta ne harvat kerrat esim. koulussa (2 krt vuodessa) joko käydään hammasta purren tai lintsataan. Miksi se on sinulle niin suuri onglelma, jos on olemassa vartaloistaan epävarmoja ihmisiä? Toiset on epävarmoja vartalostaan, toiset voivat olla jostain muusta asiasta.
Ja sitten on ihan erikseen vielä NE täydellisyydet, jotka eivät vaan ole epävarmoja mistään.
 
Meillä on jo ekaluokkalaisella liikuntatunnin jälkeen suihkupakko. Hyvä niin. Meillä oli aikoinaan myös koulussa suihkupakko liikuntatuntien jälkeen. Olen lullut, että tuo on ihan normaalia. Varsinkin teini-ikäisillä kun on kovempaa tuo meno ja hiki ym. alkaa jo haisemaan.
 
Kepsis
Blue taitaa olla liikunnanope....
Sadistinen kiusaaja

Tai sitte hlö jolla on ammatti, jossa ollaan alasti

googlatkaa vaikka keskusteluja siitä, millaisia liikuntatraumoja liikunnanopettajat ovat aiheuttaneet, miksi nuoret vihaavat liikuntaa jne
Onhan niitä huonoja opettajia jotka aiheuttaa traumoja jok'ikisessä aineessa koulussa.

Kuinka moni on saanut elinikäiset traumat vieraista kielistä? Matematiikasta? Historiasta?

Se on tasan kiinni opettajasta miten se homma menee, on niitä opettajia ennenkin saatu viralta kun he toimivat väärin koululaisia kohtaan, helppoahan se nyt ei ole, mutta ei se saa olla lähtökohta että ennakoidaan johonkin asiaan mikä ei ole automaattisesti niin missään.
 
"äiti4"
Kai sitä voi jumppavaatteet päällä mennä suihkuun jos haluaa. Aivan sama. Tosin minä en suostuisi olemaan hikihajuisen luokkalaisen vieressä sekunttiakaan. Sellaiset oppilaat saisi laittaa toiseen kouluun johon kerätään kaikki hajuhaittaiset henkilöt. Hyi.
Vaikutat nirppanokalta. Itse kouluaikana minun luokalla oli pari kolme AINA hielle/tupakan savulle/pahalle haisevaa lasta (kotona huonot olosuhteet, eivät saaneet puhtaita vaatteita jne). Olisi aika kato ollut luokassa jos "ne hyvälle tuoksuvat" oppilaat olisivat ajatelleet samalla tavalla kuin sinä. Siellä tunnilla oli pakko olla, haisi siellä pahalle tai ei.
 
Ai se jättää ihan traumoja, että joutuu käymään suihkussa? Voi helvetti sentään!!!!

Traumoja jättää liikunnanopettaja joka haukkuu läskiksi ja laittaa vääntäytymään telinevoimistelutunnilla nuoret solmuun, vaikka mitään kykyä siihen ei ole. Suihkussa käymisestä ei voi saada mitään traumoja!
 
Voin kyllä sanoa että suuri on ihmetys huomata että aikuiset naiset puolustelee kiusaamiseen vedoten suihkun skippaamista.

Eikös samasta syystä voida sitten skipata välitunnit kun se on oikein otollista aikaa kiusata toisia. Kävellään luokassa rinkiä ja ikkunat auki raikkaan ilman takia.
Niin totta! Välitunneilla tapahtuu niin paljon enemmän kiusaamista kuin muissa kouluntilanteissa, että miksi kukaan ei vaadi niiden pitämisen lopettamista ?!
Arvo Ylppö taisi lenkkeillä 15 minuuttia joka aamu huoneessa jossa ikkuna oli auki. Ja siis ihan raittiin ilman saamisen takia. :D
 
Blue
[QUOTE="äiti4";27620087]Terveydenhoitaja on nähnyt satoja ellei tuhansia erilaisia ihmisvartaloita, hänen edessään uskaltaa olla oma itsensä. Ja se tuskin nauraa jälkeen päin pienille rinnoille tms.
Epävarmoille ei ne uimahallikäynnitkään herkkua ole, mutta ne harvat kerrat esim. koulussa (2 krt vuodessa) joko käydään hammasta purren tai lintsataan. Miksi se on sinulle niin suuri onglelma, jos on olemassa vartaloistaan epävarmoja ihmisiä? Toiset on epävarmoja vartalostaan, toiset voivat olla jostain muusta asiasta.
Ja sitten on ihan erikseen vielä NE täydellisyydet, jotka eivät vaan ole epävarmoja mistään.[/QUOTE]

Mulle on ongelma se siksi koska se on perua vanhemmista. Niin kuin Kepsis tuolla ylempänä sanoi niin koko teini-ikä on epävarmuutta ja ne asiat mitkä nostetaan pintaan, ja mitä vanhemmat ruokkivat, jäävät niiksi traumoiksi. Jos alusta asti totutetaan siihen että suihkussa käydään niin se on täysin luonnollinen tapahtuma heille. Minä näen tätä joka päivä.
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
jepsjuu
Missä satumaailmassa sä elät? Kaikissa kouluissa on paperilla ja mielikuvissa nollatoleranssi koulukiusaamiseen, mutta vain harvalla koululla on aidosti tahtoa toimia periaatteiden ja hienojen lauseiden mukaan. Niissä kouluissa joissa kiusaamiseen oikesti puututaan ja joissa sitä ei oikeasti hyväksytä edes hiljaisesti sitä oikeasti ei ole. Tai voi sitä esiintyä, mutta se kitketään pois.

Lapsilla on toki omat riitansa ja kaikista ei vaan voi pitää, mutta epäsopu ei saa mennä kiusaamiseksi. Ammattitaitoinen ja viitsivä (välittävä) henkilöstö osaa hoitaa asiat oikein niin, että kiusaaminen loppuu ennen kuin se oikeasti ehtii alkaakaan.
Nyt meni mun pointti kovaa ohi.
TÄTÄ NIMENOMAAN TARKOITAN. Lapsia itsellä ollut yhteensä neljässä eri koulussa ja jokaisessa on mainostettu, että meidän koulussa on nolla toleranssi kiusaamiseen! Ja hyvin on toiminut juu (sarkasmia).

Omakin lapseni oli rankasti koulukiusattu. Yritti jopa itsemurhaa sen vuoksi, joten itsekkin asiasta jotain tiedän. Olen itkenyt (oikeasti) opettajille ja terveydenhoitajille, rehtoreille kun puhuminen ei enää ole riittänyt. Yhden rehtorinkin sain itkemään puhtaasti empatiasta kun selitin tytön tilannetta. Jokainen koulu on vakuutellut, että tekevät kaikkensa, mutta valvojia ei vaan yksinkertaisesti voi riittää joka kulmalle. Lisäksi kiusaaminen jatkuu koulumatkalla ja esim. netissä. Mukana oli asianajaa ja poliisia yms.

Itse olen käynyt aikoinaan yksityiskoulua jossa ns.empatian opetukseen panostettiin paljon. Oli näytelmiä, tarinoita, keskustelua jne..Kiusaamista ei oikeasti juurikaan ollut. Joku kirjoittikin, että asioista pitäisi puhua enemmän esim. yhteiskuntaopin tms tunneilla. Hemmetin hyvä ajatus. Ajatus jota olen tarjonnut varmaan kymmeniä kertoja palavereissa koulussa. MUTTA opetussuunnitelmassa ei ole tilaa, resurssit ei riitä (yksityiskouluissa monesti eritavalla toteutettu opetussuunnitelma)!! Keskustelin paljon asiasta opettajien kanssa ja sain sen käsityksen, että opetussuunnitelmaa ja järjestelmää pitäisi rukata paljon, jotta sinne saadaan tälläinen istumaan. Opettajat ovat todella pulassa kun lyhyessä lukuvuodessa pitäisi saada kamalat määrät asiaa opetettua (järjetöntä, mutta se on jo toinen keskustelu).

Eli uskon että joka koulussa pyritään tuohon nollatoleranssiin, toisissa suuremmalla panostuksella kuin toisissa, mutta pyrkimys on sama. Ja se miten nolla toleranssi toteutuu ei todellakaan ole mikään ylpeilyn aihe.

Sainkohan nyt ilmaistua itseni selkeästi :)
 
[QUOTE="äiti4";27620107]Vaikutat nirppanokalta. Itse kouluaikana minun luokalla oli pari kolme AINA hielle/tupakan savulle/pahalle haisevaa lasta (kotona huonot olosuhteet, eivät saaneet puhtaita vaatteita jne). Olisi aika kato ollut luokassa jos "ne hyvälle tuoksuvat" oppilaat olisivat ajatelleet samalla tavalla kuin sinä. Siellä tunnilla oli pakko olla, haisi siellä pahalle tai ei.[/QUOTE]

Tupakille tuoksui muutamien vaatteet, siihen aikaan kun oli ihan ok vanhempien polttaa sisällä. Mutta eipä hiki haissut, oli kaikille itsestään selvää, että suihkuun mennään. Mutta silloin ei kyllä tuijotettu toisten pillukarvoja tai muitakaan juttuja. Toisin kuin nyt opetetaan lapsille. Pitää ihan suurennuslasin kanssa katsoa mitä toisella on pillussa.
 
Ai se jättää ihan traumoja, että joutuu käymään suihkussa? Voi helvetti sentään!!!!

Traumoja jättää liikunnanopettaja joka haukkuu läskiksi ja laittaa vääntäytymään telinevoimistelutunnilla nuoret solmuun, vaikka mitään kykyä siihen ei ole. Suihkussa käymisestä ei voi saada mitään traumoja!
Suomessa rakastetaan traumoja ja jos niitä ei ole tullut niin niitä tehdään ihan mistä tahansa...jotta ollaan tyytyväisiä...
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Kepsis
Niin totta! Välitunneilla tapahtuu niin paljon enemmän kiusaamista kuin muissa kouluntilanteissa, että miksi kukaan ei vaadi niiden pitämisen lopettamista ?!
Arvo Ylppö taisi lenkkeillä 15 minuuttia joka aamu huoneessa jossa ikkuna oli auki. Ja siis ihan raittiin ilman saamisen takia. :D
Minä väitän tietäväni tästä kiusaamisaiheesta ihan riittävästi sanoakseni että jos jotain kiusataan, sitä kiusataan oli paikka mikä hyvänsä, heti kun opettaja kääntää edes päänsä niin tökitään jo kylkeen ja irvaillaan. Potkitaan tuolia, tönitään, haukutaan jne... Auta armias mitä se meininki on sitten kun opettaja ei ole edes paikalla.

Kiusaamisen lääkkeet on ihan muualla kuin normaalien asioiden karsimisessa kiusauksen pelon takia.
 
Jos te aikuiset naiset jo häpeätte noin paljon omaa vartaloa ja tuotte sen kotonakin tyttärille esille, niin ei ole ihme, että kasvaa epävarmoja, häpeileviä, toisia katselevia ja arvostelevia nuoria. Toki ikä on vaikea, mutta pää pystyyn, rinta ulos ja ryhtiä näihin teinityttöihin täytyy saada. Häpeilemällä ei pääse mihinkään.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"äiti4"
Mulle on ongelma se siksi koska se on perua vanhemmista. Niin kuin Kepsis tuolla ylempänä sanoi niin koko teini-ikä on epävarmuutta ja ne asiat mitkä nostetaan pintaan, ja mitä vanhemmat ruokkivat, jäävät niiksi traumoiksi. Jos alusta asti totutetaan siihen että suihkussa käydään niin se on täysin luonnollinen tapahtuma heille. Minä näen tätä joka päivä.
Sinisilmäistä ajattelua. Aina se ei todellakaan mene niin, että vaikka kuinka pidettäisiin alastomuutta luonnollisena ja saunottaisiin kimpassa ja kirmailtaisiin ilman vaatteita, niin se ei takaa sitä, että ihminen on aikuisena sinut vartalonsa kanssa. Vaikka SINÄ näetkin sitä joka päivä...

Nyt on poistuttava, näppis sauhuaa.
 

Yhteistyössä