Alkuperäinen kirjoittaja köhö;27602389:
Höpöhöpö. Kaikkihan nyt itsestään antaa netissä valikoidun kuvan, rehellisetkin, ja hienoimpaankin huijaukseen tulee totuutta väkisin mukaan.
Kyllä sinä feikit tiedät. Sinisulka, Milanna, Lispetti, Jennan Unelma.
Motiiveja on monia, hulluudesta hauskanpitoon, mutta törkeää silti. Harmaana olkoon kuka mitä on, mutta järjestelmällinen huijaaminen vähän pelottaa.
Njääh, musta toi "feikkiys" ei vaan ole yhtään niin mustavalkonen asia. Tunnen IRL useitakin todella.... noh, erikoisia ihmisiä, jotka, jos palstailemaan toimettuisivat, tuomittaisiin suoralta kädeltä feikeiksi, kun jutut on niin ufoja.
Tai esim. yksikin patologinen valehtelija... Olen tuntenu tyypin jo vuosia, ja ammattipsykologin diagnoosi olisi varmaan sama, eli mistään harmittomasta "värittäjästä" ei ole kysymys. Ja ihan oikea ihminen tuo on ja melko mukavakin, kun vaan osaa suhtautua juttuihin aika isolla varauksella. Heebo jää siis jatkuvasti kiinni valheistaan, mutta uskoo silti itse niihin ja omaan seikkailuntäyteiseen elämäänsä ihan täysillä ja tosissaan. Onko hän feikki?
Ymmärsin kyllä, mitä ap ajoi takaa ja Hukkapiru sen ääneen tuossa sanokin, mutta mua kiinnostais just tietää, missä menee se raja, koska joku palstalainen on ns. "feikki-feikki", ja koska vaan ei-ihan-niin-todenmukanen palstapersoona. Itsekin sen sanoit:"Heinoimpaankin huijaukseen tulee totuutta väkisinkin mukaan". Ja toisaalta: "Kaikkihan nyt itsestään antaa netissä valikoidun kuvan, rehellisetkin".
Sori suht kepeän aiheen synkistäminen köökkifilosofialla, mutta mua nyt vaan simona kiinnostaa manipulaatio noin ylipäätään, ja varsinkin nämä suht anonyymit nettiympyrät, jotka mahdollistaa sekä muiden palstailijoiden, että erityisesti oman elämän ja persoonan (tietoisen tai tiedostamattoman) manipuloinnin.