Meillä kekseliäitä (JA HALPOJA) itse tehtyjä + kierrätettyjä joululahjoja, vaikka oma kehu haiseekin

• Viestiketjun aloittaja käsistään taitavat
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tulipas jotenkin paha mieli aloittajan puolesta.
Toinen on kierrätysintoinen ja selvästi myös pihi, mutta ylpeä itse tehdyistä lahjoista.

Tykkäsin kovasti painetuista pefleteistä ja tyynyliinoista, ja jos ne tyynyliinat on priimakuntoiset ja uudenveroiset, niin omille vanhemmille sellaiset kehtaisin laittaa, mutta en muille.

Viinipullot sisustuselementtinä.. kenties omaan kotiin?
Opelle vaikka vanhaan sillipurkkiin liimaatte ne kivet jotta voi käyttää vaikka kynttilälyhtynä tai tuhkakuppina, mutta itsetehtyä sisustustavaraa en antaisi kellekään jonka kotona en ole käynyt ja tiedä hänen makuaan.

Hipsuliz
Itsetehtyjen lahjojen on yleensä tarkoitus antaa mielikuva, että on tahdottu nähdä vaivaa ja ajateltu lahjan saajaa lämmöllä. Kuten ne tavalliset lapaset, villasukat yms.. ei niitä voi koskaan saada liikaa muuten.. :)

Nuo ap:n kuulostaa hyvin pihin ihmisen tekemiltä. Jos ei varaa ostaa lahjoja eikä halua liikaa "näperrellä" niin olis sit antamatta mitään.

Osa olikin ihan näppäriä.. ne paperinuket.
Painetut tyynyliinat ovat useimmiten aivan ihania.. mutta käytettyjä!? Olisipa ihanaa nukkua toisen vanhoilla tyynyliinoilla jeps.. muistihan aloittaja valkata ne kaikista rikkinäisimmät pinttyneimmät tai ne, jotka kuluvat puhki viimeistään parin pesun jälkeen. ;)

Mutta miltä aloittajasta tuntuisi, jos joku antaisi omia roskiaan lahjaksi? Kiva idea hei silti.. antaa nyt tyhjiä pulloja, kun ei viitsi niitä palauttaa. Olen joskus muuten saanut täyden viinipullon koristeltuna.. se oli ihana! Mutta tyhjänä olisi tullut aika ankea siitäkin... noin mielikuvana.

Jos vielä tarvii siis tehdä lisää lahjoja.. niin käytä tyhjiä maito- tai piimäpurkkeja (ÄLÄ edes pese, kuluu vettä turhaan ja toimivat myöhemmin siten "ilmanraikastajina..) joihin liimailet makaroneja. Esim. värikkäitä simpukoita. Tulee tosi hienoja maljakoita ja pääsee näppärästi eroon nestekartongeista. Jos tulee keitettyä liikaa joskus makaroneja, niin nekin voi käyttää eikä turhaan biojätteeseen viskata. Näyttävät jänniltä ja pinta muuttuu ajan kanssa hyvällä tuurilla. Voit syyttää lapsia niiden tekemisestä muuten helposti..

Joulukinkun rasvastakin sais vaikka mitä hauskaa! Ehkä tyhjään hillopurkkiin laittais rasvaa.. sitä voi käyttää uusiks sitten, jos tarvii rasvata jotain? Jos mitenkää raaskiin, niin sekoittaa kanelia ym mausteita siihen. Ah, tulipa hienoa tuoksurasvaa! Tuolla asenteella vois tosiaan tehdä tosi halpoja lahjoja.. eikä mene kauaa.. :D

aivanniiin
juu ja edelliseen lisäisin että niistä makaroneista voi askerralle vaikka mitä kivaa :) liimaa pahivalustaan niin saat pannunalusen, pujottele naruun ja voit tehdä vaikka naruverhot (jotka voi niihin kyllästyttyään keittää ruuaksi)

"vieras"
Must noi tyynyliinat ja pefletit on hyvä idea MUTTA ehdottomasti uudet tyynyliinat ap!! Ne ei paljoa jossain halpahallissa maksa, järkyttävää antaa käytetyt vaikkakin tuunattuna lahjaks!
Viinipullot ja muut koriste-esineet on järkkyjä pölynkerääjiä, en tykkäis. Eri asia ehkä jos tekijänä ois lapset etkä sinä, ei tommosia turhakkeita kannata antaa. Tykkäisitkö ite?
Kudo mieluummin sukat, lapaset tai vaikka pipo, ne ois ihania lahjoja!

Idea ei olekaan huono, vaan toteutuksen pitää olla hyvä. Esim. nuo sun linkittämät on vähän eri tasoa kuin...ööö...ei niin hyvin toteutetut :whistle:
Ne on sellaiselta sivustolta mihin voi laittaa noita trash design juttuja. Ihan mielettömiä ideoita siellä. Ihan noita pikku juttuja ja sitten isompiakin.
Nuo ap:n pefletit oli paras idea noista. Itsekkin olen lasten kanssa tehnyt myös tyynyliinoja aikanaan.

---/--
Ihania ideoita :) mutta tyynyliinat ehdottomasti uusina. Ja omalle kummilapselle ostaisin kyllä lisäksi jotain. Paljon ajatusta ja vaivaa nähty. Hyvä kuitenkin miettiä se käytännöllisyys. Olen itse lastenhoitaja ja en halua Lahjoja hoitolapsilta. Sen takia joku koristeltu pullo olisi kauhistus. Mieti miltä kotini näyttäisi muutamien vuosien päästä jos saisin tuollaisia lahjoja joka vuosi. Sama pätee varmadti opettajiin. Sukulaiselle kiva idea, jos tietää että on saajan tyylinen. Ajatus on tärkein mutta tuntuu kurjalta, jos tarkoitus on vain se että menee rahaa mahdollisimman vähän. Kannatan kierrätystä mutta lahjoissa hyvin harkiten. Aikuiset harvoin edes odottavat lahjoja. Itse tykkään itsetehdyistä korteista.

"vieras"
:O

No näin puuseppänä ja entisöijänä kyllä olen mm. entisöinyt lahjaksi Ilmari Tapiovaaran keinutuolin sekä tehnyt itse lahjaksi ruokailuryhmän, mutta tuntuu että painin nyt hieman eri sarjassa.

"mie"
Millä liimalla esim. kivet pysyvät pullon kyljessä? Tyhjää pulloa en minäkään antaisi, mutta kaverille voisin antaa lempiviiniä, josta poistaisin etiketit ja tuunaisin jotenkin.

isto
[QUOTE="vieras";27591146]Kerrotko vielä että mistä tässä nyt ollaan kateellisia, "hyvistä" ideoistako :xmas:[/QUOTE]

Empaattisuudesta, kekseliäisyydestä ja ahkeruudesta. Monet ovat laiskoja ja ostavat valmista krääsää kaupasta. Ap ajatteli esim. sitä kuinka iloinen vauva on kun saa katsella tuollaista itse tehtyä himmeliä.

dhfhd
Itseä ahdistaa tällä hetkellä kun on tullut jostain jotain krääsää lahjaksi ja siitä haluaisin eroon mutta sitten ahdistaa se että jos se lahjan antaja tietää että viskasin roskiin. Itse teen lahjaksi neuleita sillä ehdolla että lahjansaaja on toivonut tämmöistä. Ne on sentään käyttökelpoisia

"vieras"
Trukkilevyistä, raakalaudoista, jämäpaloista, purkujätteistä ja ylijäämämaaleista olen tehnyt maalaisromanttisia puulaatikoita, naulakoita ja sen sellaista, semmoisista pitäville.

pettymys
Kuulostaa kamalille lahjoille. Saattaisin jopa loukkaantua saadessani jotain tuon tyyppisiä lahjoja. Minusta nuissa ei ole takana "ajatus on tärkein" vaan kuhan on jotain hutastu halvalla. Pakkoko se on antaa mitään, jos esim. raha mietityttää. Koen tyynyliinatkin jotenkin henkilökohtaisiksi, etten kyllä haluaisi niitä käytettynä.

Kuulostaa kamalille lahjoille. Saattaisin jopa loukkaantua saadessani jotain tuon tyyppisiä lahjoja. Minusta nuissa ei ole takana "ajatus on tärkein" vaan kuhan on jotain hutastu halvalla. Pakkoko se on antaa mitään, jos esim. raha mietityttää. Koen tyynyliinatkin jotenkin henkilökohtaisiksi, etten kyllä haluaisi niitä käytettynä.
toivottavasti saat kasan risuja=)

"Mona"
Muakin ois kiinnostanut kuvat. Pefletit ja tyynyliinat kivoja. Musta omille vanhemmille voi antaa myös käytettyjä tyynyliinoja kierrätysidealla jos ovat hyväkuntoisia. Toisin kuin useimmista, musta myös Mobile kuulosti kivalta. En osaa ajatella opettajan asemaa, mutta mielelläni saisin sellaisen vaikka veljeni lapsilta meidän vauvalle.

Yhteistyössä