Edullinen, mutta käyttökelpoinen navigaattori?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puuhkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puuhkis

Vieras
Onko sellaista olemassakaan? Kalleimpiin malleihin mulla ei ole varaa, mutta jos halvin vaihtoehto tarkoittaa käyttökelvotonta laitetta, ei semmoisestakaan ole mitään iloa.

Onko hintahaitarin edullisemmassa päässä yhtään käypäistä vaihtoehtoa? Kokemuksia?

Kännyköissä on ihan ok navigaattorit. Eli ota kytkynä joku puhelin, missä on navi. Mulla on ollu Nokian E7 (tykkäsin vehkeestä muutenkin, mutta on TOOOSI herkkä, tunnen monta, kenellä on sohlannu kosteusvaurion takia ihan vaan siksi, että on ollu sateella tarkussa, myös omani).
Nyt mulla on Samsung Galaxy xcover ja siinäkin on ihan jees navigaattori, mutta ei oo muuten yhtä mukava kun E7, mutta mulla on se siksi, että se on iksu- ja kosteus suojattu.

Ja miten eroavat navigaattorit, joiden karttojen kattavuudesta sanotaan

-paikalliset kartat
-mannerkohtainen kartta
-maakohtaiset kartat + isoimmat mannertiet?

Näyttääkö joku noista siis tyyliin "näin pääset Tampereelta Jyväskylään", mutta ei pikkuteitä ja katuosoitteita? Minkä ostan, jos tarvitsen laitetta kotimaassa ja haluan sen vievän mut tiettyyn paikkaan osoitteen tarkkuudella?

Huutonetistä kantsii katsoa noita uusia mutta merkittömiä navigaattoreita.
Jos kytky kännyä meinaa ostaa niin samalla täytyy ostaa nettiliittymän ettei tule yllätyslaskuja.

Siis eihän mihinkään naviin voi sokeasti luottaa, vaan kyllä pitää olla muutenkin "kartalla" minne on menossa. Ne voi ajattaa ihan miten sattuu SILTIKIN, vaikka kuinka laittaa ne asetukset niin, ettei se hae mitään kinttupolkuja tai esim. losseja. Nimimerkillä kokemusta on... Mä tosin olen aina ollut kaukaa fiksu ja kattonut myös netin reittiohjeen, että on joku käry, minne olen menossa, esim. kaupunkialueella, jossa ei niin vaan tehdä uukkaria, jos menetkin vahingossa väärälle kaistalle tai tien pään ohi. Mun navi esim. käski ajaa tampereella yksisuuntaista väärään suuntaan, eikä millään meinannut osata korjata ja jatkaa oikeaan paikkaan, kun en sitten jostain kumman syystä mennytkään niin, kun se neuvoi... :D Mutta perille pääsin, kun oli paperinen versiokin kuitenkin mukana.

Yhteistyössä