* S i s u s t u s k u v i a *

Nyt on semmonen juttu, että uskoin uusiin tapeteihin mätsäävän yli 30 vuotta sitten HobbyHallista tilatut verhot. Kaksi löytykin omista komeroistani, yks ukolta ja yks on kateissa.



Ehkä tuo ei tarviikaan toista tummaa verhoa. Ajattelin koota ne tampeilla sivuun.
Lainaan itseäni:

Tuosta tulee mieleen ihan joku 'hotlaefekti'! Menen äkkiä tekemään sille jotain!
 
"jep"
[QUOTE="jep";27523323]Minäpä laitan kohta jos osaan kuvia meidän makkarin mustista seinistä, aika cool :)[/QUOTE]

No voi höh, eipä onnistunut :(
Mutta ehkäpä mies auttaa kun palaa reissusta:)

Tässä ketjussa on kyllä kivoja, persoonallisia kuvia kodeista laitettu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Minni-hiiri
Multa loppu seinät :(

Mulla on siis 'paikkaansa hakeva' mummon pieni kirjakaappi/vitriini, josta en voi luopua. Makkarissa on komeroita lattiasta kattoon neljä kappaletta.

Roudasin lipaston niiden kahden vähemmän käytetyn komeron eteen ja aion naamioida ovet verholla. Vanhat ovet otetaan pois, tilalle liukuovet ja sisälle korihyllysysteemi (joskus).
Verho tulee olemaan huomaamattoman värinen ja saatanpa ottaa komeron ovet pois kokonaan.

Nyt siinä on väliaikaisesti tuo :D


Keittiöön en myöskään halua liikoja reikiä tehdä, joten sinne joskus tulevalle hyllylle laitan kirpulta eurolla ostettuun kirjatelineeseen (?) kellon :)

 
Viimeksi muokattu:
Nyt on semmonen juttu, että uskoin uusiin tapeteihin mätsäävän yli 30 vuotta sitten HobbyHallista tilatut verhot. Kaksi löytykin omista komeroistani, yks ukolta ja yks on kateissa.



Ehkä tuo ei tarviikaan toista tummaa verhoa. Ajattelin koota ne tampeilla sivuun.
Onko kaksi verhokiskoa? Saisit verhot menemään limittäin esim vaaleampi lasia vasten ja tummempi päälle. Verhokaupoissa myydään tupsuja (?), joilla verhot voi koota yhteen. Tulis varmasti ihan nätti, kehittele ideaa. Itsellä on ollut olkkarissa kahteen otteeseen tällaiset eripariverhot ja tykkäsin. Nyt on tylsät valkoiset, kun on muuten väriä.
Oikeat kodit on paljon mielenkiintoisempia kuin sisustuslehtien lavastukset. Saahan niistä ideoita, mutta muistakaa että kaiki kuvat on stailattuja tietyn tunnelman luomiseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Minni-hiiri
Onko kaksi verhokiskoa? Saisit verhot menemään limittäin esim vaaleampi lasia vasten ja tummempi päälle. Verhokaupoissa myydään tupsuja (?), joilla verhot voi koota yhteen. Tulis varmasti ihan nätti, kehittele ideaa. Itsellä on ollut olkkarissa kahteen otteeseen tällaiset eripariverhot ja tykkäsin. Nyt on tylsät valkoiset, kun on muuten väriä.
Oikeat kodit on paljon mielenkiintoisempia kuin sisustuslehtien lavastukset. Saahan niistä ideoita, mutta muistakaa että kaiki kuvat on stailattuja tietyn tunnelman luomiseksi.
Ajattelet mun aivoillani! Just mietin tuota limittäinasettelua!

Verhotankoja on vain yksi, kun en hennois porata enempää reikiä. Tuo systeemi on tosiaan mietinnässä ja nuo verhot on tosi vanhoja - mallaan vaan. Kissa oli silloin pentu ja roikku verhoissa, jotka siis ei nyt näytä mitenkään siisteiltä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Kiitti Minni-hiiri. Siis tanko eikä kiskoa? Toisen kiskon kaveriksi olisi ollut helppo porata kattoon kiinni toinen kisko. Olen joskus kokeillut myös kahden verhon päällekkäinompelua, mutta mun taidoilla niistä tuli hirveät. Eli verhot limittäin päällekkäin ja farkkusauma, joka saa siis näkyä. Idea oli loistava (kuten aina), mutta toteutus ei :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Minni-hiiri
Toisen kiskon kaveriksi olisi ollut helppo porata kattoon kiinni toinen kisko. Olen joskus kokeillut myös kahden verhon päällekkäinompelua
Niin olis. Miniän äidillä on semmonen systeemi, mutta mulle liian kallis. Katossa oleva kisko olis maksanut 200€! Nounou!

Verhojen päällekkäinompelua mietin keittiössä, kun sielläkin on ongelma; kappa ja sivuverhot yhteen tankoon?
 
Mun mielikuvan mukaan verhokiski ei kauheesti rautakaupassa maksa tai sitten muistan ihan väärin.
Tuli vielä yksi idea mieleen, jos sitä voisi jotenkin hyödyntää. Sopii sellaiseen verhoon, joka pysyy paikoilaan ja ei tarvitse liikutellä auki ja kiinni kuten kappa.
Tarraryppynauha: toinen puoli ommellaan kankaaseen kiinni ja toinen puoli on itsekiinnittyvä liiman ansiosta. Näissä on sisäpuolella karhutarraa (dementia, oikea sana on hukassa), jolla yhdistetään.
Laitoin tällä tavoin vessan allaskaappien rumien ovien tilalle verhon.
 
  • Tykkää
Reactions: Minni-hiiri
Mun mielikuvan mukaan verhokiski ei kauheesti rautakaupassa maksa tai sitten muistan ihan väärin.
Tuli vielä yksi idea mieleen, jos sitä voisi jotenkin hyödyntää. Sopii sellaiseen verhoon, joka pysyy paikoilaan ja ei tarvitse liikutellä auki ja kiinni kuten kappa.
Tarraryppynauha: toinen puoli ommellaan kankaaseen kiinni ja toinen puoli on itsekiinnittyvä liiman ansiosta. Näissä on sisäpuolella karhutarraa (dementia, oikea sana on hukassa), jolla yhdistetään.
Laitoin tällä tavoin vessan allaskaappien rumien ovien tilalle verhon.


Nin minäkin tein!
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Tsiirpp
Tähän ketjuun kun osallistuu niin pitää olla valmis kivitettäväksi.. Koitan ainakin!
Me asumme vuokralla opiskelija-asunnossa ja olen tosi tyytyväinen kotiimme kun ottaa huonot puitteet ja pienen budjetin huomioon. Huonekalumme on pääosin kierrätettyjä/ itse tuunattuja tai tehtyjä.

Pimeä kuva olkkaristamme:

 
Tähän ketjuun kun osallistuu niin pitää olla valmis kivitettäväksi.. Koitan ainakin!
Me asumme vuokralla opiskelija-asunnossa ja olen tosi tyytyväinen kotiimme kun ottaa huonot puitteet ja pienen budjetin huomioon. Huonekalumme on pääosin kierrätettyjä/ itse tuunattuja tai tehtyjä.

Pimeä kuva olkkaristamme:

Antaa kivittäjien olla. Paskat niistä.
"Joka heittää ensimmäisen kiven jne..."

Tykkään eriparituoleista ja puupöytä on IHANA! Tuo lasinen pöytä sopii sen pariksi loistavasti!

Ja jos tuo on opiskelija-/vuokra-asunto niin mimmoinenhan mahtaa olla joskus sun ikioma asuntos?!
 
Viimeksi muokattu:
Tähän ketjuun kun osallistuu niin pitää olla valmis kivitettäväksi.. Koitan ainakin!
Me asumme vuokralla opiskelija-asunnossa ja olen tosi tyytyväinen kotiimme kun ottaa huonot puitteet ja pienen budjetin huomioon. Huonekalumme on pääosin kierrätettyjä/ itse tuunattuja tai tehtyjä.

Pimeä kuva olkkaristamme:

Ihana ruokapöytä :)
 
"Anne"
Ajattelet mun aivoillani! Just mietin tuota limittäinasettelua!

Verhotankoja on vain yksi, kun en hennois porata enempää reikiä. Tuo systeemi on tosiaan mietinnässä ja nuo verhot on tosi vanhoja - mallaan vaan. Kissa oli silloin pentu ja roikku verhoissa, jotka siis ei nyt näytä mitenkään siisteiltä ;)
Juu ei tarvitse porata reikiä. Heitä verhot päällekkäin ja sopivan limittäin johonkin ja rapsi nipsut kiinni. Reunoista verhot yhteen, muuten nipsut limittäin ja takaisin kiskoille vaan!
 

Yhteistyössä