<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 13 <3<3

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT KE 14.11.2012

Vilijonkka....................26.................kp 47/29-35..................yk 8
Miuyy..........................21.................kp 43/28........................yk 2

Hydrangea..................26................kp 40/26.......................yk 9
PilkeSilmäkulmassa......?.....................kp 40/28-29..................yk 2
Lilja87......................25................kp 34/30-44?...............TJOT/yk 3
eläväinen................19..................kp 31/30-38.......................TJOT
pantera...................19.................kp 31/27-28.........................yk 3

empp......................21.................kp 25/30..............................yk 7
buffy......................23..................kp 25/28.............................yk 7
leonella..................28..................kp 23/28............................yk 2
Lullaby89................23....................kp 21/31-36....................yk 13
Niiu........................26...................kp 21/27-31......................yk 4

ralliruutu..................23...................kp 21/28.........................yk 2
Henrietta-.............. 25..................kp 18/38-49.......................yk 2
tuttikeiju...............22...................kp 16/28-35........................yk10
Kali85...................27....................kp 15/30-38.........................yk 5
Slallu...................25....................kp 14/28-41.........................yk2
Ensimmänen.............28....................kp 14/27-30.....................yk2
Fiinaliina.....................23................kp 13/33...........................yk 4

Miss_piggy..................31................Kp 8/29.......................... yk 7
maimai83....................29................kp 6/27-33...................... yk6
Dana-........................28.................kp 4/28........................yk 17
Fireweed...................23.................kp 4/27-30.......(virallinen) yk 1

ODOTUKSEN ODOTTAJAT (Ilmoita dpo/pp halutessasi piinailijoihin)

pantera dpo 17
naapurintyttö dpo5
ensimmäinen dpo 1

HAAMUJENGI/RKTT

TAUSTALLA KUUMEILEE
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
miranenn
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora
Cheer115-

PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2199247-rolleyes-esikoishaaveista-plussanneet-2012-2013-rolleyes/

Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3

Viimeksi muokattu:
Dana hmm... mulla on kyllä ollut aina säännölliset menkat ja sanoin sille gynellekin. Paitsi nyt tässä keirrossa ne teki alkuaan normia aiemmin ja oli sellasta nyt alkaa meininkiä ja sitte eilen alko kunnon kivuilla. KOlmen tunnin välein, ku muistaa särkylääkettä ottaa (paracetamol ei auta todellakaan näihin kipuihin). Onneks viime yönä heräsin sellaseen ihan pieneen alkavaan kipuun ja uutta lääkettä vaan kitusiin ja unta palloon. Ärsyttävää. Tää päivä varmaan viel kipuillen. Mut on myös pisimmät menkat ikinä, kun nyt kp6. MIeteinkin, että otan nyt noiden pc:n ovistestie nkaveriks ehkä niitä digejä niin sitte varmistuu toi ovis. Ja alan testaileen parin päivän päästä vaikka nyt vielä vuodankin. Onkohan se mun alitajunnan stressi mikä saa tän kierron sekoileen näin, ku niin kovasti toivoo sitä vauvaa. Just viime viikonlopulla miehelle kiukuspäissäni sanoin, ettei meille ikinä mitään vauvaa tule ja jokuhan täällä joskus sanoi sanoneensa miehelleen, että sun siittiötkin taitaa olla niin kännissä ettei löyd' perille niin senkin sitten laukasin saunassa ollessa ja miehen kaljaa hörppiessä. Vaikka sitä kuinka ajattelis ettei stressaa ja ei muka ajattelis tätä vauva projektia niin tottahan sitä ajattelee kokoajan. Ärsyttää niin paljon, ku menkat nostaa painoakin. Kilon nousu laihduttajalle on aina kovapaikka kuukaudessa :( Mut jos se paino tulis vauvasta niin ei haittais yhtään.
Hirmusti tsemppiä tähän aamuun <3 Miten sujui ensimmäisen piikin kanssa?

Leonella tervetuloa mukaan. Toivotaan, että ois tärppi käynyt heti <3 Jos haluat listalle niin laita punaisella tietojasi.. niin laitan sut tonne listaan :)

Niin joo tosta erilaiset äidit ja teiniäidit Siitä on kyselty täällä. En ole katsonyt, mut tota teiniäidit jaksoa katsoin toissapäivänä neitstä. Oisin halunnut alusta asti katsoa, mutta vanhin minkä löysin tais olla toinen vai kolmas jakso. Ja ajattelin, että erilaiset äiditkin katson netistä. Mielenkiinnosta, kun täällä on niistä höpisty. Itkuhan siinä tuli, kun katseli niit pikkusii. Mieskin totes mun selän takaa, et onks toi nyt sun uus lempi ohjelma. No ei nyt ihan. Sitte kaivoin mun varastosta laatikoita ja sielt tuli mun lh-koulun tokan vuoden kirja "hoitamalla hyvää oloa" Tuli niin vauvaläheisyys kaipuu kun niit kuvii ja asioita lueskeli. Onneks Olivia muuttaa meille :) Hänestä päivitys.. Hän oli osastolla opettelemassa syömään kiinteitä ruokia, kun se ei oikein ottanut onnistuakseen... 5pvä osastolla ja alko sujuun. Maanantaina menivät kotiin...pitääkin soittaa kuinka kotona on sujunut...

Pitääkää muuten peukkuja, että tänään mun asuntoa katsova haluaa myös vuokrata sen!

Lissää kaffia ja sit hetken pääst Ruun kanssa ulos!

miss_piggy
Leonella: Eli tietoihin tulee sun ikä, sitten monesko kiertopäivä menossa esim kp 3/28 ja monesko yrityskierto eli esim yk 2 :)

Ja noista teroluteista, niitähän pitäis syödä kp 15-24 mutta ite en enää uskalla vastaku 18-27, kun ne saattaa ilmeisesti keskeyttää ovulaation tai estää sen tulemisen kokonaan :/

Miks mulla on dpo1? :D
Huoh mä oon edelleen kipee. On ollut lievää kuumetta jo puoli toista viikkoa ja sairas lomaa viime torstaista asti. Nyt taas lisää sairaslomaa loppu viikko. No onneks koulussa on nyt ollut vaan aika paljon itsenäistä työskentelyä niin en jää jälkeen. Oikeastaan täytyy enää opinnäyte työ tehdä ja joulun jälkeen työharjoittelu niin valmistun :D
Harmittaa silti olla näin paljon pois. Ihan mielelläni menisin jo kouluun mutta kun on kummetta ja heikko olo muutenkin niin parempi se on kait sitten levätä ja napsiä särkylääkettä.
Olen koko päivän ollut varma että täti tulee kun on mahassa outoja kramppeja tai kouristuksia, niinkuin menkka kipuja mutta kestää hetken ja loppuu sitten ja en usko sitä raskausoireeksi. Mutta testaamalla se selviää. Eli tesaan huomen aamuna tod. näk. jos täti ei tänään ilmesty :)

• Tykkää
Reactions: maimai83
pantera, negapahoittelut. :hug: Toivotaan myöhäistä plussaa sinne. :)

Leonella ja Fireweed, tervetuloa! :wave: Toivottavasti kaksi viivaa tulisi pian tikkuun ja vierailunne tällä puolella jäisi lyhyeksi. :)

Dana, hieno juttu, että siellä ollaan positiivisin mielin hoitojen suhteen. Niin ollaan täälläkin, ainakin toistaiseksi. :) Hieman jännittää, onko anazoleista mitään iloa. Jos nyt viimein pääsen ne aloittaan, niin folliultra olisi sitten joulukuun toisella viikolla, niin sinne asti täytyy jännätä. Tsemppiä pistelyihin! :)

maimai, kuten jo täällä kerrottiin, niin terot ja primot on yleisimmin käytettyjä keltarauhashormonivalmisteita, mutta ne tosiaan saa vain menkat tulemaan. Jos sulla on tiputteluvuotoja, niin ne voisi viitata keltarauhasen vajaatoimintaan, jolloin lugesteron eli luget olisi sulle varmaan parempi vaihtoehto. Niitä käytetään korvaamaan kehon oman keltarauhashormonierityksen vajaatoimintaa ja usein tukena hedelmöityshoitojen yhteydessä.

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Leonella :) Sull sitten melkein heti jännät paikat tulossa :)

ON Tosiaan tänään oli eka pistospäivä. Kyllä mua vähän jännitti se pistäminen. Pitäis joka päivä pistää samaan aikaan ja ajattelin et klo10 olis just hyvä kun aina silloin oon kotona, mut vähän viivästy kun olin laittanu vaa herätyksen pois ja jatkanut unia. Heräsin vasta melkein puol 11 :) Mut menin sitten heti laittamaan piikin valmiiks..
Ja siitä pistämisestä.. Se ei tuntunu miltään. Ei siis ihan oikeesti. Se kun neula meni ihon läpi niin sen tunsin, mutta mitään muuta en tuntenut. Voisin sanoo et hyttysen pistokin tuntuu enemmän ku tuo neula. Sen jälkeen kyllä pistoskohtaa hieman kirveli, mut tosi vähän.. Eli ainakin toi eka kerta oli kyllä niin helppo, että ei haittaa pistellä useamminkin..

• Tykkää
Reactions: Hydrangea ja Marpa
Moikka. Ajattelin tulla kertomaan, ettei täällä tapahdu vieläkään mitään. Yk9 on loppumassa ja yk10 alkamassa, eilen alkoi hieman jo tuhruttaa, ehkä ne alkaa tossa huomenna noi menkat. Hullu kun olen niin testasin ja kaksi kirkasta negaa sain aikaiseksi eilen ja toissapäivänä. KM pikkasen sekotti vissiin tätä kroppaa, koska yk 8, eli se KM jälkeinen kierto venyi kp38 asti ja nytkin on menossa vissiin 31. Kierrothan yleensä oli sitä 30päivää. Hirveesti en ole täällä edes käynyt lukemassa. Tosi allapäin olen useasti ja suoraan sanottuna v*tuttaa kaikki mahdolliset vauvauutiset, kuten se että Essi Pöysti saa keväällä vauvan.. ihan kun se olisi multa pois.

Noh vuoden alussa ottaavat meidät vastaan YTHSllä ja sitten aletaan vissiin kattomaan, tutkimaan ja hutkimaan, että missä kohti mättää kun ei tärppää ja lähetettä kouraan lyömään. Ajattelin nyt vielä tässä tän yk10 kokeilla taistella kaikin asein ja tilata niitä digiovulaatiotestejä yms. Sitten jos ei vielä silloinkaan tärppää niin sitten odottelen, että joku kertoo mulle kädestä pitäen mitä muuta voisin tehä.

Ihan kun tää lapsen tekeminen ois jotain rakettitiedettä, ja mä en vaan osaa sitä.

Leonella Tervetuloa, ja plussa onnea ensi viikolle!:wave:
Marpa nega pahoittelut. :hug: teillä samoissa yk:ssa mennään siis kun meillä. tiedän tunteen. todella turhauttavaa. Mulla tosin todettuna jo endo ja leikkausta odottelen kuukauden sisällä.

ON En ymmärrä näitä ovistestejä, kun melkein koko ajan näyttänyt suht vahvaa viivaa, ei yhtä vahvaa kun kontrolli mutta ei kertaakaan haaleaa viivaa. väälillä tummempi välillä vaaleampi. mistä tästä sitten tietää koska se tapahtuu oikeasti. edelleen jokapäivästä kipua vasemman lantioluun vieressä :confused:
Että en tosiaa tiiä mitä tää mun kroppa sekoilee..

Täällä pidetty hiljaiseloa, kierron "tylsin" vaihe menossa.. kp nyt siis 15 ja ovista aloin tikuttelemaan jo maanantaina, vaikka edellinen ovis olikin vasta kp22. Kovasti on sellaiset olot että pian hymiö pärähtäis. Toivottavasti, sillä vkl ollaan miehen kanssa erossa toisistamme.

Danalle toivon sydämestäni kyytiläistä uusien keinojen avulla! ja mukava kuulla että pistäminen sujui hyvin.

Marpalle pahoittelut negasta! Tiedän niin ton "essi pöysti" tunteen, eihän se meiltä pois oo mutta mutta.. Mulla työkaveri ilmoitti jokin aika sitten että saa vauvan, huhtikuussa laskettu aika, joten sitä saan nyt sit elää kokoajan. On meinaa jo nyt kovin raskaana.. Ei onnellisen raskaana vaan sellaisen "en mä mitään voi tehdä ny kun oon raskaana"-tyyppisesti.

Plussatuulia kaikille ja jaksamista marraskuun sateisiin kaikesta huolimatta!!

Mulle voi päivittää kp1. Tunti sitten alkoi tuhrua tuleen ja koko ajan vaan enemmän. Eipä tarvinnu turhan negoja testailla. Mutta olen iloinen että menkat alkoi nyt. Kerrankin normaali kierto. Ja vähän ajattelinkin tässä,että jos jotain on edes yrittäny kiinnittyä niin tuskin pysyisi matkassa kun olen ollut kipeä yli viikon. No ehkä ens kierrossa sitten.

//: Muoks. vuoto on taas vähentynyt niin ehkä ei tarvitse päivittää mitään. Huoh. Aluksi tuli ihan suht reilusti siihen nähden että olis eka vuotopäivä ja taas ei melkein mitään vähän pyyhkiessä

Viimeksi muokattu:
Marpa!! Mukava kuulla susta, vaikkakin harmi, ettet tullu hyviä uutisia kertomaan :( Onneksi ei oo enää pitkä aika vuoden vaihteeseen, niin jos sitte alkais tutukimusten myötä asioita tapahtumaan..Eipä vahvasti mee täälläkään..edelleen makkoja odottelen kp 47!!!!!!!!

Dana: hyvä et eka pistos oli positiivinen kokemus! Siitä se lähtee, pidän teille kovasti peukkuja :)

Mut voi ottaa pois sieltä odotuksen odottajista :( en oo oikeen jaksanu täälläkään käydä lueskelemassa kun ottaa niin tämä oma tilanne päähän, anteeks tytöt siitä!Yritän vaan unohtaa koko vauva-asian, vaikkei se oikein onnistukaan mitenkään. Todella turhauttavaa ku ei voi mitää tehä!! Tänään olin ultrassa, jossa tutkittiin ärtyneitä imusolmukkeita...just mun tuuria et ne teki sen kätilöopistolla ja jokasella vastaantulijalla oli tietty maha pystys paitsi mulla :( surulliseksi tulin... Vielä pitäs oottaa viikko et gyne tulee lomalta..eipä löydy uskoa et siihen mennes menkat alkais..ne on hävinny ku tuhka tuuleen :( :( :( anteeksi omanapaisuus jälleen kerran :(

Ha haa... se on sitten joku muu jos et sinä :D Pitääkin paalta takasinpäin ketäs se olikaan ku ilmotti dpo0 eilen :D Sorry, my mistake! Tää oli siis tarkoitettu eläväiselle :). Eli se dpo oli tarkoitettu olevan ensimmäisen :)

Viimeksi muokattu:
Huoh. Nyt vuoto on taas loppunut. Yleensä ei oo tämmöstä vaan sillon ku menkat alkaa niin ne kans alkaa kunnolla. No jos ei nyt illalla ala niin testaan aamulla. Vuoto oli kyllä semmosta niinkuin aina menkkojen aluks eli vähän rusehtavaa vuotoa ja sitten punaista hetken päästä. ja nyt yht äkkiä loppu. Yleensä se vaan kiihtyy iltaa ja yötä kohden

Tervetuloa miunkii puolesta uusille kuumeilijoille! Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja kovasti tsemppiä :)

täällä mennään kp14, ovista ootellaan saapuvaksi, toivottavasti edes vähän aikasemmin ku viime kierrossa (kp 24-25?). Luulin jo että oli viikonloppuna ku pupuilujen yhteydessä tosi kovaa vihlontaa vasemmalla munasarjojen seudulla ja kohdunsuulla, mut limoja ei oo ollu. Pari testiäki tein, lauantaina haalee viiva ja tiistaina vieläki haaleempi. Vahvistuuko se viiva tasasesti ovikseen saakka vai voiks se olla mitä vaan ennen sitä varsinaista plussaa?

Tyhmä kysymys, mutta voiko ovis tulla kahdesti kuukaudessa? Siis että kaksi munasolua irtoaisi eri aikaan kuukaudesta. Nimittäin sellaiset tuntemukset on, että olisi ovis tulossa tai jotain merkillistä tuntuis olevan meneillään :O

Mulla oli tänään pari tuntiä ällö olo. Ja vatsassa tuntu siltä että menkat alkaa mut se meni myös ohi sen ällön olon kanssa samoihin aikoihin. En uskalla edes toivoa et tää merkitsisi mitään. Enkä tasan tee yhtään testiä ennen menkkoja ja jos niitä ei näy niin aikaisintaan ens viikon lopulla :)

Onko tuo raskautuminen kuinka perinnöllistä? Mun äiti sano et se oli sellanen et melkee ku ajatteli et voisin olla raskaana niin olikin :LOL: Siskolla taas niin pitkä kierto et ajoittaminen on hankalaa mut ei senkään ole tarvinnut niin hirveän monia kertoja yrittää. Alle puol vuotta molempien lapsien kohdalla.

Onko tuo raskautuminen kuinka perinnöllistä? Mun äiti sano et se oli sellanen et melkee ku ajatteli et voisin olla raskaana niin olikin :LOL: Siskolla taas niin pitkä kierto et ajoittaminen on hankalaa mut ei senkään ole tarvinnut niin hirveän monia kertoja yrittää. Alle puol vuotta molempien lapsien kohdalla.
Olen miettinyt ihan samaa. Omassa suvussa raskaaksi tuleminen ei ole ollut ilmeisesti kovinkaan vaikeaa, kaikki serkut on syntyneet aika lähekkäin toisistaan. Äiti ja isä kuulemma yrittivät minua kaksi kiertoa ja siskokin tuli aika nopeasti perään (ikäeroa 1v 8kk). Veli sai alkunsa, kun äiti oli poistattanut kierukan tarkoituksena laittaa uusi kuukauden päästä - jostain syystä ei sitten laitattanut sitä enää :LOL: Mies taas on toinen kaksosista ja suvussa on muutenkin paljon monikkoperheitä. Miehen sisaruksien perheessä lapsia on tullut ehkäisyn läpi tai ensiyrittämästä. Toivon ettei meilläkään menisi kauaa, kun raskautuminen molempien puolen suvussa on ollut niin helppoa :p

Ralliruutu, joo toivottavasti ei mene kauaa :) Meitä on yhteensä 5 lasta, ikäerot niin et 1 ja 2 välissä 1 v 6 kk ja 2 ja 3 välissä 1 v 9 kk. Kaksi nuorinta onkin sitte tehty selvästi myöhemmin, vuosissa 4 v ja 7 v myöhemmin mut kaikki viisi ollaan 10 vuoden sisään tehtyjä =)

Mä luulen et jos mulla on kaikki vaan ok niin ajoittaminen ei pitäisi olla ongelma. Pilerit lopetin elokuussa, sen jälkeen joka kierto on ollut kohtalaisen tarkkaan 28 vrk, kerran taisi mennä 29 vrk puolelle. Ovulaationkin huomaan tai ainakin kuvittelen huomaavani just siinä kierron puolivälin paikkeilla. Noh, saas nähdä. Testit on ja pysyy laatikossa niin kauan et menkat on myöhässä vähintään sen 2-3 päivää, oli se sitte ens viikolla tai vuoden päästä.

Yhteistyössä