3v. alkanut pissailemaan housuun useasti päivässä, mitä tehdä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keinot loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keinot loppu

Vieras
Eli tyttö nyt reilu 3v. ja ollut päiväkuiva vuoden päivät. Viimeiset pari kuukautta alkanut pissailemaan housuun useita kertoja päivässä. Ei malta eikä halua mennä vessaan. Pistää vastaan joka asiassa ja myös kehoitukset vessaan menosta menee ihan kuuroille korville ja saa kauheat raivarit(kuten myös muistakin asioista) jos pakottaa. On pissannut sohvat, sängyn, oman turvaistuimensa jo ihan piloille ja pyykki konee pesee jatkuvasti pissapyykkiä kun useammat housut menee päivässä. Yövaippa laitettiin takaisin kun sänky alkoi olla märkänä joka yö vaikka oli jo ueamman kuukaudenkin yökuiva. Tänään tuli mitta täyteen kun 3 housut oli jo menossa ja laitoin vaipan johon päätti sitten kakatakkin..

Osaisiko joku auttaa?? Olen itse aivan neuvoton, kun ei tilanne tunnu korjautuvan hyvällä eikä pahalla. Meillä on itkuinen vauva ja esikoinen on totta kai turhautunut jo jatkuvaan huutoonkin, mutta saako lapsen antaa bäin vaan taantua vai voiko tälle tehdä jotain???

No meillä pojalla on aina silloin tällöin ollut vastaavia kausia, joinakin päivinä on tosiaan mennyt muutamat housut. "Kaudet" ovat menneet itsestään ohi.
Tyttärellä oli aikoinaan samanlaisia vaikeuksia ja kävimme hänen kanssaan lääkärissäkin. Hänellä todettiin ummetusta (kävi kyllä kakalla, mutta silti suoleen kertyi "tukosta"). Ummetuslääkkeet auttoivat myös pissanpidätysvaivoihin.

Tuo että teillä on pieni vauva kertoo jo enemmän ku 1000sanaa..lapsi on mustasukkainen vauvasta ja siksi pissaa housuun. Saako isompi syliä ja huomiota tarpeeksi? Ehditkö myös isompaa pitämään sylissä?viekö vauva aina "paikan" isommalta kun aloittaa itkun? jolloin isompi jää sivuun ja vauva saa kaiken huomion.

• Tykkää
Reactions: bud
[QUOTE="vieras";27533765]No meillä pojalla on aina silloin tällöin ollut vastaavia kausia, joinakin päivinä on tosiaan mennyt muutamat housut. "Kaudet" ovat menneet itsestään ohi.
Tyttärellä oli aikoinaan samanlaisia vaikeuksia ja kävimme hänen kanssaan lääkärissäkin. Hänellä todettiin ummetusta (kävi kyllä kakalla, mutta silti suoleen kertyi "tukosta"). Ummetuslääkkeet auttoivat myös pissanpidätysvaivoihin.[/QUOTE]

Ootteko vaan vaihtanut housuja vai tehnyt asialle jotain?? Meillä tuo tyttö ei tunnu välittävän yhtään asiasta, pissat housussa ja housut märkänä jatkaa vaan leikkejä.. Meillä tosiaan patjat ja kaikki on piloilla kun jatkuvasti niihin pissailee joten pakko tehdä asialle jotain :|

Mä veisin lääkäriin ja pyytäisin että katsottaisiin että ei oo pissatulehdusta. Meillä on molemmilla tytöillä ollut monesti ja noin alkaa juuri,että pissaa housuun. Ei mee vessaan kun pyydetään väittää että ei oo hätä ja hetken päästä on housussa.

Tuo että teillä on pieni vauva kertoo jo enemmän ku 1000sanaa..lapsi on mustasukkainen vauvasta ja siksi pissaa housuun. Saako isompi syliä ja huomiota tarpeeksi? Ehditkö myös isompaa pitämään sylissä?viekö vauva aina "paikan" isommalta kun aloittaa itkun? jolloin isompi jää sivuun ja vauva saa kaiken huomion.

Mulla ei ole kyllä juurikaan aikaa esikoiselle :( Isänsä työ on kyllä sellaista että on paljon kotona joten huomiota tyttö kyllä saa.. Vauvaa ei kohdista varsinaisesti mitään mustasukkaisuutta, mutta selkeästi on turhautunut :(

Vauva on 6kk, mutta kipeä ja siksi itkuinen.

Mitä tälle asialle voisi tehdä? Pistetäänkö vaan tkaisin vaippoihin vai mitä pitäisi tehdä?

No voisko johtua uudesta vauvasta? Meillä isompi alko tahalleen pissaamaan lattioille kun pienempi harjoitteli potalle ja pienemmälle tuli tietty alkuun vahinkoja niin isompi alkoi 'matkia'. Tähän auttoi se että laitto isommalle vaipan (mieluummin mahdollisimman epämukava, vaikka pirkkavaippa). Tuon ikäistä kuitenkin märkä vaippa häiritsee, haluaisi pissan jälkeen ottaa vaipan pois mutta sanoin vaan että ei yhden pissan takia vaippaa vaideta ja pian kävi taas mieluummin vessassa kuin pissi vaippaan.

[QUOTE="kirsikka";27533849]Mä veisin lääkäriin ja pyytäisin että katsottaisiin että ei oo pissatulehdusta. Meillä on molemmilla tytöillä ollut monesti ja noin alkaa juuri,että pissaa housuun. Ei mee vessaan kun pyydetään väittää että ei oo hätä ja hetken päästä on housussa.[/QUOTE]

Pissatulehdusta olen itsekkin miettinyt, mutta hylännyt sen kun ei ole muuten kipeänoloinen.. Pitänee kuitenkin käydä tarkistuttamassa asia.Kiitos vinkistä!

Olemme vain vaihtaneet housuja. Viime vuonna päiväkodissakin (poika oli silloin 3v) henkilökunta halusi mieluummin, että lapsi on ilman vaippaa ja että vahinkojen sattuessa vaihdetaan housut, kuin että olisi palattu vaippojen käyttöön. Lapsella saattoi mennä pari kuukautta ilman vahinkoja, sitten taas pari kuukautta pyykkikassi odotti joka päivä, kun hain lapsen hoidosta. Minun piti oikeasti ostaa kasa uusia housuja, kun en ehtinyt pyykätä samaa tahtia, kun lapsi kasteli niitä :D. Pojalla on yhä yövaippa joka yö, hän ei ole vielä oppinut lainkaan yökuivaksi, mutta taito kehittyy sitten kun on sen aika.

Pissatulehdusta olen itsekkin miettinyt, mutta hylännyt sen kun ei ole muuten kipeänoloinen.. Pitänee kuitenkin käydä tarkistuttamassa asia.Kiitos vinkistä!

Voisiko pissatulehdus tosiaan olla noinkin pitkään, että kuukausia noin vähäoireinen. Jotenkin kuulostaa erikoiselta. Kuvittelisin, että jos pissatulehdusta ei hoida muutamassa päivässä, niin johan se alkaa oireilla pahemmin.

Jos teidän arkeanne ja öitänne helpottaa, niin miksi ette laittaisi yöksi vaippaa? Jos itse olisin sinun asemassasi, niin toimisin ehdottomasti niin. En jaksaisi joka päivä pestä lakanoita, enkä tuuletella ja puhdistella patjaa, ei oikeasti näkisi siinä mitään mieltä. Teidän lapsukaisenne on kuitenkin vielä niin pieni, että ehtii kyllä yökuivaksi, ei vaippa mitenkään häntä taannuta, koska jos pissa tulee yöllä nukkuessa, se tulee oli vaippa tai ei.

Meillä on 2,5veellä sellaista, että ei malta mennä vessaan ja pikkuisen lorahtaa housuun. Sen verran että pikkuhousuja saa koko ajan vaihtaa. Ollut kuivana jo 10kk. Pikkusisarus on yli 1v joten ei ole siitä kyse, eikä pissatulehduksesta. Minä vaan vien pissalle. Vaihtoehtoja ei ole. Nyt ollaan n. Kuukauden käytetty tarrapolkua. Aina kun pissaa ja pissaa niin ettei housuun lirahda, saa tarran. Ja lopulta pienen yllärilelun. On auttanut. Kokeilkaa.

Yhteistyössä