jätin tärkeän tentin väliin, koska minulle ei ole annettu aikaa lukea!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rva hillevi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onpas kehno tekosyy. Ensinnäkään tenttiin ei tartte valmistautua viikkokausia, toisekseen miten lapset estävät opinnot?

lapset estää sen verran että joka viikonloppu menee lasten kanssa klo 7-21.30. joka arkipäivänä kaikki vapaa-aika menee lasten kanssa. No töissä ollessani tai lähitunneilla ollessani en myöskään voi lukea kokeisiin tai tehä etätehtäviä.

ja kyllä tarttee valmistautua viikkokausia kun aihe on niin hankala että hyvä jos edes ymmärtää mitä lukee. plus että joillekkin ehkä riittää se ykkönen mutta mä haluan hyvän arvosanan!

jos olisin lapseton mullahan ois aikaa lukee vaikka kuinka paljon. nyt oletan että mies voi hoitaa lapsia kun valsitaudun kokeisiin, silloin harvoin kun mulla kokeita on, mutta se on vissiin liikaa pyydetty.

noi asiat on mulle aika vaikeita, el iei auta jos mulla on 15-20min sieltä täältä epäsäännöllisesti aikaa,ei auta jos koetan niitä väsyneenä puurtaa. pakk oolla skarppi ja mielummin useampi tunti hiljaisuudessa aikaa jotta voin tajuja noi asiat ja oikeasti opiskella. Kyllä mä oon opiskellut yhden lapsen yh äitinä joskus mutta silloin ala oli sellanen että tartti kerran lukee ja se oli siinä.

Nyt täytys osaa laskee hapetuslukui, reaktioyhtälöitä, normaalipotentiaaleja. pitäs osaa tasapainottaa rektioyhtälöt. osaa kaikki alkuaineet, ymmärtää mitä muodostuu kahdesta alkuaineesta. muistaa kemialliset sidokset ja osaa antaa esimerkkei. yms.yms.yms

ei mee mun järkeen tosta noin vain, vaan oikeesti pitäs tehä töitä että tajuaa ja osaa ja muistaa noi.

Mä veikkaan että kovin moni ei tajuaisi noita juttui ihan *naps* vaan

Mut ei tietenkään miesten tartte ajatella muita sehän on akkojen tehtävä ymmärtää ja tukee ukkoi, ukot tekee sit mitä lystää. se on se tämän palsata mielipide.

ps. Mä en ala soittelee millekkään anopille/apelle... ei ne oo mulle mitään sukua tai mitenkään läheisiä!

Miksi sulla olisi vain 15-30min aikaa? Lähdet kirjastoon kun mies tulee kotiin, vaikka kerran tai pari viikossa ja olet aina 2-3h kerrallaan. Ja otat aamuisin tai iltaisin aikaa eli heräät viidelta tai kuudelta tai valvot illalla myöhempään.

Itsesiassa minä itse opiskelin noita samoja asioita kun lapset oli 2v, 3v ja 4v. Kun tulin kotiin koulusta lasten kanssa n.klo 17, sitten laitoin ruuan ja söin ja sitten tein loppuillan olkkarissa koulutehtäviä ja vahdin lapsia samalla. Tentteihin luin makkarissa n. tunnin kerrallaan kun mies oli lasten kanssa...
Tiedän että ihmisillä ei ole samanlainen kyky keskittyä, mutta kyllä pystyy opiskelemaan lasten kanssa jos haluaa.

Varmaan joudut jättämään opiskelut sikseen, kun kerran koko maailma on sitä vastaaan etkä sä voi yhtäänlainkaankerrassaanmitään millekään asialle. Appi/anoppi on ventovieraita, mies ei lue ajatuksia, lapsi on 24/7 kiinni puntissa, maailmassa ei ole yhtäkään avuliasta vapaaehtoista/sukulaista/tuttavaa järjestämässä opiskeluaikaa ilman pyytämistä, opiskella ei voi aamulla, päivällä, illalla, yöllä, opiskeltava materiaali on liian vaikeaa omaksuttavaksi jne ad nauseam.

On oikeasti tainnut käydä niin, että viiden viikon aikana lukeminen ei ole ollenkaan kiinnostanut ja nyt kun tentti tuli ajankohtaiseksi ja lukeminen tuli mieleen viimeisenä iltana, alkoi kiukuttelu, että ei koskaan ehdi lukemaan kun ei ketään auta.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
On oikeasti tainnut käydä niin, että viiden viikon aikana lukeminen ei ole ollenkaan kiinnostanut ja nyt kun tentti tuli ajankohtaiseksi ja lukeminen tuli mieleen viimeisenä iltana, alkoi kiukuttelu, että ei koskaan ehdi lukemaan kun ei ketään auta.
Auts. Just tuolleen mulle on 'pari' krt käynyt tässä opiskeluvuosien aikana :snotty:

Sitten on niin helppo todeta, että kyl mä muuten mutku lapset ja mies...vaikka syy oli vain minussa itsessäni. Ja kun otin kirjan kauniiseen käteen viimeisenä iltana & heräsin aamulla lukemaan niin kummasti mä ne tentit läpäisin.

onpas taas avuliasta palstaväkeä. tekis mieli huitaista. ollaan niin supermammoja, vaan kukas se onkaan oikeasti super kun opiskelee noin hankalaa tutkintoa tuollaisten paineiden alla?!! :D tsemppia rva hillevi! ravistele vähän sitä miestä ja sano että jos se ei halua olla lopun ikäänsä perheen pääelättäjä niin vois pikkasen alkaa miettiä muutakin kuin että "minä olen ollut töissä koko päivän, olen siis ansainnut saada pelkkää lepoa kotona". tuli jotenkin tuttu tunne viestejäsi lukiessa. teilläkin taitaa olla sellainen tilanne että työ, talous ja perhe-elämä kaikki aiheuttaa hirveää stressiä ja masennustakin, mutta sitä ei tietenkään sovi kelleen näyttää. ei siinä tilanteessa auta kuin hyvä keskustelu sen puoliskon kanssa, että ymmärtääkö se ettei sinunkaan elämä mitään lomaa ole vaikka saatatkin olla kotona enempi. työssäkäyvillä miehillä tuntuu muutenkin olevan sellainen käsitys että koulu on suunnilleen lomaa ja ettei ammattitutkintoa opiskellessa tartte oikeasti tehdä läksyjä. sanot sille ukolle että nyt järki käteen ja ymmärtää että perhe-elämä ei ole gvain sitä perheen elätystä vaan yhteistyönä pitäis ne lapsetkin kasvattaa. kyllä teilläkin on pian ero edessä tuota menoa. tukiverkostoakin tarvisit lisää. kehtaisitko vaikka soskusta kysyä olisiko jotain vapaaehtoistyöntekijää tai jotain joka vois tulla autteleen tarpeen vaatiessa jos ei ystävistäkään ole avuksi?

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
onpas taas avuliasta palstaväkeä. tekis mieli huitaista. ollaan niin supermammoja, vaan kukas se onkaan oikeasti super kun opiskelee noin hankalaa tutkintoa tuollaisten paineiden alla?!! :D tsemppia rva hillevi! ravistele vähän sitä miestä ja sano että jos se ei halua olla lopun ikäänsä perheen pääelättäjä niin vois pikkasen alkaa miettiä muutakin kuin että "minä olen ollut töissä koko päivän, olen siis ansainnut saada pelkkää lepoa kotona". tuli jotenkin tuttu tunne viestejäsi lukiessa. teilläkin taitaa olla sellainen tilanne että työ, talous ja perhe-elämä kaikki aiheuttaa hirveää stressiä ja masennustakin, mutta sitä ei tietenkään sovi kelleen näyttää. ei siinä tilanteessa auta kuin hyvä keskustelu sen puoliskon kanssa, että ymmärtääkö se ettei sinunkaan elämä mitään lomaa ole vaikka saatatkin olla kotona enempi. työssäkäyvillä miehillä tuntuu muutenkin olevan sellainen käsitys että koulu on suunnilleen lomaa ja ettei ammattitutkintoa opiskellessa tartte oikeasti tehdä läksyjä. sanot sille ukolle että nyt järki käteen ja ymmärtää että perhe-elämä ei ole gvain sitä perheen elätystä vaan yhteistyönä pitäis ne lapsetkin kasvattaa. kyllä teilläkin on pian ero edessä tuota menoa. tukiverkostoakin tarvisit lisää. kehtaisitko vaikka soskusta kysyä olisiko jotain vapaaehtoistyöntekijää tai jotain joka vois tulla autteleen tarpeen vaatiessa jos ei ystävistäkään ole avuksi?

Tuleeko sulle useinkin tällaisia väkivaltaisia mielitekoja?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
sillälailla. poimitaan se yksi juttu mikä ei mitenkään liity ap.n asiaan. hei ihmiset yleensä tekee tällaisia aloituksia jos nillä on oikeasti ongelma ja haluasivat asiallisia mielipiteitä ja neuvoja. tukea peräti. mutta eihän täällä ikinä.

sillälailla. poimitaan se yksi juttu mikä ei mitenkään liity ap.n asiaan. hei ihmiset yleensä tekee tällaisia aloituksia jos nillä on oikeasti ongelma ja haluasivat asiallisia mielipiteitä ja neuvoja. tukea peräti. mutta eihän täällä ikinä.

Sulla meni vissiin ihan tyystin ohi tuo keskustelun ensimmäinen sivu, jossa oli ap:lle annettu tukea ja ehdotuksia vaikka kuinka paljon, mutta mikään niistä ei kelpaa/toimi/onnistu/pysty/kykene ap:lle milloin mistäkin syystä.

luin kyllä kaikki nopsaa läpi mutta jäi aika veemäinen olo koko ketjusta. tuntui että kaikki vain oli niin superia että kyllähän he vain ovat saaneet vaikka missä tilanteessa luettua ja tuntui että syyllistettiin ap.tä että ihan omaa saamattomuuttaan on pulassa. tyypillistä.

Palstalaiset toki tiesivät taas paremmin kuin ap, että ap on vain laiska, ja tuo on vain tekosyy, silläkyllähän kaikkien pitäisi osata laskea kemiaa samalla kun toisella kädellä hämmentää soppakauhaa ja toisella silmällä tarkkailee lasten puuhia. :xmas:

Tsemppiä ap, koeta puhua miehesi kanssa. Eihän tuosta opiskelusta mitään tule, jos et saa sille aikaa rauhoitettua.

kaikkien perhe-elämä ei ole samanlaista. kaikki ei voi luottaa siihen että ukko edes pitää lapsia silmällä jos ite vaan päättää lähteä jonneki oman rauhan toivossa. sitte jos jotain sattuiskin niin tietenkin se oli äidin syy kun lähti. eihän äiti saa olla itsekäs.

kaikkien perhe-elämä ei ole samanlaista. kaikki ei voi luottaa siihen että ukko edes pitää lapsia silmällä jos ite vaan päättää lähteä jonneki oman rauhan toivossa. sitte jos jotain sattuiskin niin tietenkin se oli äidin syy kun lähti. eihän äiti saa olla itsekäs.

Onko tuollainen sitten perhe-elämää? Se, että ei voi luottaa perhettään sille toiselle aikuiselle. Ei, se on sitten jotain yh:na olemista jonkun "aikuisen" loisen kanssa. Sopii varmaan jollekin, mutta eikös parempi olisi sitten yksin?

Ei meilläkään ole ketään kelle lapsia veisi että saisin rauhassa lukea kokeisiin tai rauhassa tehtäviä tekisin, silti on kiitettäviä tullut kun lukee hälinästä huolimatta =)

On se niin kamalaa jos mies joskus voisi hoitaa omia lapsiansa. Olisi teilläkin akat varmasti eri ääni kellossa, jos mies olisi se opiskelija. "Tottakai rakas mieheni lähden lasten kanssa ulos, jotta saat opiskella rauhassa". Mutta kun nainen sattuu olemaan se opiskelija, niin heti pitäisi olla kapasiteettia tehdä sata asiaa samaan aikaan, eihän muuten ole täydellinen mamma.

On se niin kamalaa jos mies joskus voisi hoitaa omia lapsiansa. Olisi teilläkin akat varmasti eri ääni kellossa, jos mies olisi se opiskelija. "Tottakai rakas mieheni lähden lasten kanssa ulos, jotta saat opiskella rauhassa". Mutta kun nainen sattuu olemaan se opiskelija, niin heti pitäisi olla kapasiteettia tehdä sata asiaa samaan aikaan, eihän muuten ole täydellinen mamma.
No minusta monikaan ei ole olettanut ap:n olevan täydellinen. Keskustelusta ei myöskään selviä pyysikö ap miestä ottamaan lapset ja menemään mummolaan (pyytäminen toimii paremmin kuin vihjailu lähestyvästä tentistä) ja jos pyysi niin miksi mies ei tehnyt niin. Jos mies ei tule vastaan, voi mennä kirjastoon lukemaan. Jos ei pysty irtoamaan, niin menee johonkin huoneeseen, sulkee oven (lukkoon jos mahdollista), tulpat korviin ja lukee.

Kun todella haluaa lukea, niin kyllä sitä aikaa löytyy. Se on lapsilta pois, kun äiti ei ole kotona, mutta viisi viikkoa ei oo pitkä aika, vaikka olis lukenut joka päivä.

Yhteistyössä