Että ärsyttää kun syntymäpäiville kutsutut eivät tule oikeana päivänä vaan haluavat itse määritellä milloin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Öttiäinen";27499792]...mutta kuten jo aikaisemmin totesin, tämä on vieraalle tilanne, jossa ei voi kun hävitä. Voisiko ap kertoa miten vieraan tulisi toimia, jotta ap olisi tyytyväinen, jos ap:n määräämä ajankohta ei vieraalle sovi?[/QUOTE]

ilmoittaa heti kutsun saadessaan ettei päästä. Mun mielestä on törkeetä ilmoittaa samana päivänä ettei tullakkaan vaikka on luvattu.

Minun odotetaan menevän joka uudenvuodenaatto klo13 kummipoikani syntymäpäiville vajaan 100km päähän. Uudenvuodenaatto on mulla työpäivä mikäli ei osu viikonlopulle. Vaikka lähdenkin aattona aikaisemmin pois töistä, niin kamalan vaikeaa on ehtiä klo 13 vajaan 100km päähän. Ja sitten vedetään herne nenään kun myöhästyn vaikka miten sanon, etten ehdi siihen mennessä paikan päälle työn vuoksi.

[QUOTE="vieras";27499888]No onpas ihan hirveesti vaadittu että kerran vuodessa pääsis kummilapsen synttäreille,varsinkin kun se synttäripäivä harvemmin tulee yllätyksenä. "Ei pyöri teidän aikataulujen ympärillä".. No kyllä se mun mielestä aika kovastikin pyörii sen ympärillä joka ne juhlat järjestää. Sanotko aikuisillekin että "emmä nyt jaksa tulla sun viiskymppisille mut käviskö et vedettäs kännit vaikka ens viikonloppuna?".

Jos ei pääse juhliin silloin kun on kutsuttu niin sit ei pääse. Tässä on mun mielestä ihan päinvastanen kun mun mielestä taas noi ap:n tutut olettaa että ap:n perhe-elämä pyörii heidän aikataulujensa ympärillä ja että tottakai se sopii koska vaan tulla juhlapöytään seuraavan kolmen viikon sisällä.[/QUOTE]

Peesi. Jos olisin ap niin varmaan ensi vuonna jättäisin noin hankalat vieraat kokonaan kutsumatta.

Joo, voi tsiisus. Mua ottaa niin päähän, kun kutsutaan kummilapsen toisen sisaruksen synttäreille ihan vaan sen takia, että se saisi paljon lahjoja. Ja vaikka hyvin tiedetään, että meidän perheessä molemmat tekee vuorotyötä/todella epäsäännöllisiä työvuoroja niin kutsu tulee aina alle viikkoa ennen synttäreitä. Ja jos se tulisikin edes sen lapsen syntymäpäivänä niin osaisi edes suunnitella etukäteen mutta ei.

Ja se mikä on ihanaa, kun perheen synttäreitä järjestävä äiti pääsee pätemään ja laittamaan vieraita arvojärjestykseen. "Tuona päivänä ja tuohon kellonaikaan tulevat isovanhemmat, sitten tuohon kellonaikaan tulevat kummit ja te voisitte sitten tulla seuraavana päivänä tähän kellonaikaan, koska ennen teitä tulevat nämä ja nämä vieraat." Voi että siinä tuntee kyllä itsensä niiiiiin tervetulleeksi, että. Ja vielä kun saa helkkarin kalliin lahjalistan käteen niin ei voi kuin pyöritellä päätään.

Sitten kun et pysty siirtämään työvuoroa ja yrität varovasti kysäistä, että olisiko mahdollista tulla joku toinen päivä tai edes kellonaika, kun se äidin laatima aikataulu ei mitenkään onnistuu niin sitten vedetään porot nokkaan ja leikitään mykkäkoulua ainakin seuraavat 4 kuukautta. Huvittavinta on, että nämä samaiset perheet eivät ikinä käy meillä kylässä vaikka kuinka ollaan pyydetty. "Meillä on lapsia, ei niiden kanssa pysty niin vain lähteä kyläilemään 20 kilometrin päähän. Tulkaa te meille."

Ärsyttävää!

Joo, voi tsiisus. Mua ottaa niin päähän, kun kutsutaan kummilapsen toisen sisaruksen synttäreille ihan vaan sen takia, että se saisi paljon lahjoja. Ja vaikka hyvin tiedetään, että meidän perheessä molemmat tekee vuorotyötä/todella epäsäännöllisiä työvuoroja niin kutsu tulee aina alle viikkoa ennen synttäreitä. Ja jos se tulisikin edes sen lapsen syntymäpäivänä niin osaisi edes suunnitella etukäteen mutta ei.

Ja se mikä on ihanaa, kun perheen synttäreitä järjestävä äiti pääsee pätemään ja laittamaan vieraita arvojärjestykseen. "Tuona päivänä ja tuohon kellonaikaan tulevat isovanhemmat, sitten tuohon kellonaikaan tulevat kummit ja te voisitte sitten tulla seuraavana päivänä tähän kellonaikaan, koska ennen teitä tulevat nämä ja nämä vieraat." Voi että siinä tuntee kyllä itsensä niiiiiin tervetulleeksi, että. Ja vielä kun saa helkkarin kalliin lahjalistan käteen niin ei voi kuin pyöritellä päätään.

Sitten kun et pysty siirtämään työvuoroa ja yrität varovasti kysäistä, että olisiko mahdollista tulla joku toinen päivä tai edes kellonaika, kun se äidin laatima aikataulu ei mitenkään onnistuu niin sitten vedetään porot nokkaan ja leikitään mykkäkoulua ainakin seuraavat 4 kuukautta. Huvittavinta on, että nämä samaiset perheet eivät ikinä käy meillä kylässä vaikka kuinka ollaan pyydetty. "Meillä on lapsia, ei niiden kanssa pysty niin vain lähteä kyläilemään 20 kilometrin päähän. Tulkaa te meille."

Ärsyttävää!

Outo tuo kuvailemasi tyyppi muuten, mutta ei kait se nyt välttämättä ole mitään arvojärjestykseen pistämistä jos pyytää ihmisiä tulemaan tiettyihin aikoihin? Ehkä hän vain haluaa estää sen, etteivät kaikki tule samaan aikaan? Tai haluaa varmistaa, että toisensa hyvin tuntevat ihmiset tulevat samaan aikaan? Mutta enpä minä tietysti häntä tunne...

Kuulostaa niin tutulta. Meillä tytön synttärit ensi viikonloppuna ja kysyttiin jo ajoissa vierailta, että kumpi olisi parempi päivä, la vai su. No, kaikille piti sopia lauantai ja sitten sovitiin niin, ja eiköhän niitä peruutuksia ole tullut ja sitten määritellään itse, että koska voidaan tulla. ÄRSYTTÄÄ

[QUOTE="vieras";27503558]Kuulostaa niin tutulta. Meillä tytön synttärit ensi viikonloppuna ja kysyttiin jo ajoissa vierailta, että kumpi olisi parempi päivä, la vai su. No, kaikille piti sopia lauantai ja sitten sovitiin niin, ja eiköhän niitä peruutuksia ole tullut ja sitten määritellään itse, että koska voidaan tulla. ÄRSYTTÄÄ[/QUOTE]

Törkeää! :(

Tuttu juttu. Meillä miehen sisko perheineen tulee aina ilmoitetusta kellonajasta poiketen vähintään kaksi-kolme tuntia myöhässä tai eivät samana päivänä ollenkaan, eivätkä viitsi edes ilmoittaa asiasta. Yleensä jompi kumpi vanhemmista on pelaamassa tennistä tai jonkun hömpänpömppäkerhon kokouksessa juuri kun meillä on syntymäpäivät. Itselläni ei ehkä sitten olekaan oikeaa elämää, kun pystyn omat menoni järjestämään yleensä niin, että pääsen juhliin joihin meidät on kutsuttu.