Että ärsyttää kun syntymäpäiville kutsutut eivät tule oikeana päivänä vaan haluavat itse määritellä milloin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Aapee";27499776]Lahjanahneita, niin just. No tee sinä tavallasi. Meille ei ole kukaan koskaan soittanut, että milloin teille sopisi, että järjestämme juhlamme. En ole koskaan kuullutkaan, että joku noin toimii. Osaatko muuten tehdä muita päätöksiä itse vai soitteletko ihmisille, että miten tässä tekisi?[/QUOTE]
Kannattaisi välillä nostaa katse sieltä navasta ja ymmärtää, että vaikka oma elämäsi pyörii oman napasi ympärillä, muiden elämä ei. Tekee elämästä paljon helpompaa, kun oppii vähän joustamaan ja etsimään ratkaisuja, jotka sopivat kaikille. Voit toki kiukutella, kun muut eivät hypi sinun pillisi mukaan, mutta siitä ei aiheudu kuin pahaa mieltä.

[QUOTE="Öttiäinen";27499792]...mutta kuten jo aikaisemmin totesin, tämä on vieraalle tilanne, jossa ei voi kun hävitä. Voisiko ap kertoa miten vieraan tulisi toimia, jotta ap olisi tyytyväinen, jos ap:n määräämä ajankohta ei vieraalle sovi?[/QUOTE]

Olisin tyytyväinen jos tullaan kun on luvattu eikä viime hetkellä laiteta viestiä, että sori ei nyt tullakaan kun päätettiinkin lähtä kylään muualle / lähdetäänkin elokuviin / ajateltiinkin siivota varasto tms. Jos ollaan sairaina / töissä / aiemmin jo luvattu mennä muualle niin ei siinä mitään ongelmaa ole. Mikä tässä nyt on niin vaikea tajuta?! Puhun näistä viime hetken perujista, jotka vaanei vaan jaksa lähtä kun on kutsuttu ja sitten odottavat, että heitä varten järkätään myöhemmin taas jotain muuta.

[QUOTE="Öttiäinen";27496025]Tämä on juhlavieraalle sellainen tilanne, että ei voi kuin hävitä. Jos ilmoitat juhlia järjestävälle, että valitettavasti ei sovi, en tule, niin mamma valittaa plussalla, että törkeitä ihmisiä, kun eivät muista, eivätkä edes käväise korttia tai lahjaa tuomassa. Jos taas ilmoitat että valitettavasti ei käy, mutta sopiiko että käväisen ja tuon lahjan jonakin toisena päivänä, niin mamma kipittää plussalle valittamaan kuten ap nyt tässä. Teet sitten niin tai näin, niin aina väärinpäin.

En muuten pidä ollenkaan outona, että jos kyläillään arkena, niin se tapahtuu kello kuuden jälkeen. Ei kaikki tee puolipäivätöitä, tai pysty itse määrittelemään työaikojaan. Esim. minä olen töissä 9-17, ja joskus 10-18. Siihen työmatkat päälle, niin en todellakaan pääse arkisin minnekään kyläilemään ennen kuutta. Tästä on käyty vääntöä muutaman kaverin kanssa, kun kovasti kiukuttelivat, kun minä ja muutama muu työssäkäyvä kaveri emme päässeet arkisin kahvittelemaan kolmen-neljän maissa, ja heidän mielestään halusimme vaan olla hankalia kun emme voineet kahvitella "ihmisten aikaan".

Ap, eivät ne vieraat ole mitään orjia, joiden pitää totella sinun aikataulujasi. Jos ei sovi tulla kylään muutoin kuin tiettyyn aikaan, niin sano se. Ja sitten on ihan turha itkeä, jos vieraat eivät pääse. Ei koko maailma voi pyöriä teidän perheen aikataulun mukaan.[/QUOTE]

No onpas ihan hirveesti vaadittu että kerran vuodessa pääsis kummilapsen synttäreille,varsinkin kun se synttäripäivä harvemmin tulee yllätyksenä. "Ei pyöri teidän aikataulujen ympärillä".. No kyllä se mun mielestä aika kovastikin pyörii sen ympärillä joka ne juhlat järjestää. Sanotko aikuisillekin että "emmä nyt jaksa tulla sun viiskymppisille mut käviskö et vedettäs kännit vaikka ens viikonloppuna?".

Jos ei pääse juhliin silloin kun on kutsuttu niin sit ei pääse. Tässä on mun mielestä ihan päinvastanen kun mun mielestä taas noi ap:n tutut olettaa että ap:n perhe-elämä pyörii heidän aikataulujensa ympärillä ja että tottakai se sopii koska vaan tulla juhlapöytään seuraavan kolmen viikon sisällä.

[QUOTE="Öttiäinen";27499822]Kannattaisi välillä nostaa katse sieltä navasta ja ymmärtää, että vaikka oma elämäsi pyörii oman napasi ympärillä, muiden elämä ei. Tekee elämästä paljon helpompaa, kun oppii vähän joustamaan ja etsimään ratkaisuja, jotka sopivat kaikille. Voit toki kiukutella, kun muut eivät hypi sinun pillisi mukaan, mutta siitä ei aiheudu kuin pahaa mieltä.[/QUOTE]

Ookei... Enpä jaksa alkaa jankkaamaan kanssasi. Kuten sanoin, toimi vain tavallasi. Nämäkin eilen peruneet olivat sellaisia, jotka ensin sanoivat tulevansa ja pari tuntia ennen syntymäpäiviä peruivat mitättömän syyn takia.

[QUOTE="Aapee";27499862]Olisin tyytyväinen jos tullaan kun on luvattu eikä viime hetkellä laiteta viestiä, että sori ei nyt tullakaan kun päätettiinkin lähtä kylään muualle / lähdetäänkin elokuviin / ajateltiinkin siivota varasto tms. Jos ollaan sairaina / töissä / aiemmin jo luvattu mennä muualle niin ei siinä mitään ongelmaa ole. Mikä tässä nyt on niin vaikea tajuta?! Puhun näistä viime hetken perujista, jotka vaanei vaan jaksa lähtä kun on kutsuttu ja sitten odottavat, että heitä varten järkätään myöhemmin taas jotain muuta.[/QUOTE]

Ok, tulkitsin hieman toisin. Joo, ymmärrän että tuo ärsyttää. Olisiko sitten niin, että heitä ei alkujaankaan oikein kiinnostanut tulla? Kannattaako heitä sitten kutsua ollenkaan, jos on tiedossa että eivät kuitenkaan tule? Jätä kutsumatta?

[QUOTE="Öttiäinen";27499822]Kannattaisi välillä nostaa katse sieltä navasta ja ymmärtää, että vaikka oma elämäsi pyörii oman napasi ympärillä, muiden elämä ei. Tekee elämästä paljon helpompaa, kun oppii vähän joustamaan ja etsimään ratkaisuja, jotka sopivat kaikille. Voit toki kiukutella, kun muut eivät hypi sinun pillisi mukaan, mutta siitä ei aiheudu kuin pahaa mieltä.[/QUOTE]

Oot todella moukkamainen ihminen jos ensin ilmoitat tulostasi ja sitten perut ihan vaan sillä perusteella ettet halua jättää Kaunareita kattomatta. Eihän tommoseen ihmiseen voi edes luottaa joka tekee jatkuvia ohareita ihan huvikseen. Taitaa sun ajatukset pyöriä vähän liikaa siinä omassa navassa jos oletat että voit kohdella ihmisiä miten huvittaa ja rikkoa lupauksia kun ei nyt vaan jaksa niistä pitää kiinni. En IKINÄ tekis lapselle tyhjiä lupauksia. Toinen odottaa vieraita synttäreilleen kun on luvattu tulla ja sit ei jakseta nostaa läskipersettä sohvalta. Ilmoittaisit edes reilusti jo hyvissäajoin että ette pääse nyt ettekä jatkossakaan.

[QUOTE="vieras";27499888]No onpas ihan hirveesti vaadittu että kerran vuodessa pääsis kummilapsen synttäreille,varsinkin kun se synttäripäivä harvemmin tulee yllätyksenä. [/QUOTE]
Syntymäpäivä ei tule yllätyksenä, mutta sen sijaan se päivä, jolloin synttäripippalot järjestetään vaihtelee...

[QUOTE="Öttiäinen";27499933]Syntymäpäivä ei tule yllätyksenä, mutta sen sijaan se päivä, jolloin synttäripippalot järjestetään vaihtelee...[/QUOTE]

Harvemmin niistäkään tuskin edellisenä iltana ilmoitetaan.

[QUOTE="vieras";27499932]Oot todella moukkamainen ihminen jos ensin ilmoitat tulostasi ja sitten perut ihan vaan sillä perusteella ettet halua jättää Kaunareita kattomatta. Eihän tommoseen ihmiseen voi edes luottaa joka tekee jatkuvia ohareita ihan huvikseen. Taitaa sun ajatukset pyöriä vähän liikaa siinä omassa navassa jos oletat että voit kohdella ihmisiä miten huvittaa ja rikkoa lupauksia kun ei nyt vaan jaksa niistä pitää kiinni. En IKINÄ tekis lapselle tyhjiä lupauksia. Toinen odottaa vieraita synttäreilleen kun on luvattu tulla ja sit ei jakseta nostaa läskipersettä sohvalta. Ilmoittaisit edes reilusti jo hyvissäajoin että ette pääse nyt ettekä jatkossakaan.[/QUOTE]

Taidat nyt puhua omasta käytöksestäsi, minä kun en ole missään vaiheessa sanonut tuolla lailla käyttäytyväni, enkä käyttäydy. Olen koko ajan puhunut sen puolesta, että etsitään mahdollisimman monelle sopiva ajankohta, jotta kukaan lapsista ei jää vaille huomiota.

Mun mielestä se menee kyllä niin, että juhlanjärjestäjä päättää ajankohdan ja vieraat joustaa jos pystyy. Jos ei pysty, niin sitten ilmoittavat etteivät pääse.
On sitten taas juhlanjärjestäjän päätettävissä, ottaako vieraat vastaan joskus muullon.
Eihän muidenkaan juhlien ajankohtaa päätetä vieraiden aikataulun mukaan

• Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
[QUOTE="Öttiäinen";27499950]Taidat nyt puhua omasta käytöksestäsi, minä kun en ole missään vaiheessa sanonut tuolla lailla käyttäytyväni, enkä käyttäydy. Olen koko ajan puhunut sen puolesta, että etsitään mahdollisimman monelle sopiva ajankohta, jotta kukaan lapsista ei jää vaille huomiota.[/QUOTE]

Justhan sä tuolla paasasit miten ap tuijottaa vaan omaa napaa eikä vieraiden tarvitse hyppiä ap:n pillin mukaan.

[QUOTE="vieras";27499971]Justhan sä tuolla paasasit miten ap tuijottaa vaan omaa napaa eikä vieraiden tarvitse hyppiä ap:n pillin mukaan.[/QUOTE]
Niin sanoin, sillä oletuksella että ap määrää ajankohdan ja kiukuttelee jos vieraille ei sovi. Kuten jo sanoin, ymmärsin ap:ta väärin. Mutta kun etsitään mahdollisimman monelle sopiva ajankohta, saa synttärisankarikin sitä huomiota mahdollisimman monelta tärkeältä ihmiseltä.

Mä olen ratkassut asian niin, että sovittuna juhlapäivänä on pöytä koreana. Kakut tilataan leipomosta ja kämppä kiiltää. Jos vieras ei pääse silloin, saapi tulla jonain muuna sovittuna ajankohtana, mutta sitten en enää panosta vierailuun niin paljon. Tarjotaan kahvit ja jotain suolaista ja makeaa, mahdollisesti kaupan pakastealtaasta. Ei ole kukaan ainakaan valittanut. Musta on mukava, että nekin ihmiset käy, jotka ei oikeana päivänä pääse, mutta kaikkihan sen ymmärtää, että ei voi kaikille erikseen monena päivänä tilailla kakkuja jne. Tuollaisia viime hetken perujia meillä ei ole lähipiirissä. Jättäsiin varmaan ensi kerralla kutsumatta, jos useinkin viimehetkellä peruis jonkun mitättömän syyn takia.

Ja en todellakaan ala etukäteen kaikilta vierailta kyselemään, millon pääsee synttäreille. Isovanhemmat ovat ainoat, joilta kysyn, koska heitä juhliin odotetaan eniten. Kummeille ja sisaruksille ilmoitetaan vaan se päivä ja, jos se ei sopvi, voidaan sopia muu kahvittelupäivä.

Aihetta sivuten, minua ärsyttää vietävästi myös se, kun ei tulla kutsuttuna aikana! Viime vuonna lasten synttärit menivät iloisesti siinä, että latasin tarjottavia jääkaappiin, pakkaseen (jäätelökakku) ja takaisin ja kaadoin kahvia, mehua, etc. vieraile KOKO illan. Tämä siksi, että ainoastaan yksi pariskunta tuli kutsutulla ajalla. Sen jälkeen vieraat valuivat sisään puolen tunnin - tunnin välein. Ymmärrän hyvin, kun yksillä vierailla oli syynä se että piti käydä navetassa ensin. Mutta sitä en esim. ymmärrä, ettei yhden vieraan 4 vuotiaan herrantertun päikkäreitä voitu siirtää/lyhentää ja sitten tullaan kylään kaksi tuntia myöhemmin. Loppuillasta meidän lapset olivat jo viimeisten vieraiden tulessa niin väsyneitä, että koko homma meni kiukutteluksi.

Tänä vuonna aion ilmoittaa, ovet suljetaan 45 min. juhlien alkamisajankohdasta... No en, mutta mieli tekisi kyllä jättää tarjoilut tarjoamatta (ilman kunnon syytä) myöhästelijöille.

[QUOTE="vieras";27500224]Aihetta sivuten, minua ärsyttää vietävästi myös se, kun ei tulla kutsuttuna aikana! Viime vuonna lasten synttärit menivät iloisesti siinä, että latasin tarjottavia jääkaappiin, pakkaseen (jäätelökakku) ja takaisin ja kaadoin kahvia, mehua, etc. vieraile KOKO illan. Tämä siksi, että ainoastaan yksi pariskunta tuli kutsutulla ajalla. Sen jälkeen vieraat valuivat sisään puolen tunnin - tunnin välein. Ymmärrän hyvin, kun yksillä vierailla oli syynä se että piti käydä navetassa ensin. Mutta sitä en esim. ymmärrä, ettei yhden vieraan 4 vuotiaan herrantertun päikkäreitä voitu siirtää/lyhentää ja sitten tullaan kylään kaksi tuntia myöhemmin. Loppuillasta meidän lapset olivat jo viimeisten vieraiden tulessa niin väsyneitä, että koko homma meni kiukutteluksi.

Tänä vuonna aion ilmoittaa, ovet suljetaan 45 min. juhlien alkamisajankohdasta... No en, mutta mieli tekisi kyllä jättää tarjoilut tarjoamatta (ilman kunnon syytä) myöhästelijöille.[/QUOTE]

Me taas ollaan aina kutsuttu niin, että meille voi tulla milloin vain 13.00 jälkeen juhlapäivänä. Jokainen voi tulla oman aikataulunsa mukaan, joten siksikään en ymmärrä näitä viime hetken perujoita. Siinä on koko päivä aikaa käydä ihan milloin itselle sopii.

Ja jos joku haluaa määritellä ajan tarkkaan (niin kuin osa meidänkin ystävistämme) niin sitten mennään siihen oikeaan aikaan. Jos ei mitenkään päästä, niin ilmoitetaan hyvissä ajoin. En minäkään ymmärrä noita miten sattuu tulevia ihmisiä jos kerran olet juhlille tietyn ajan sanonut.

Mitä ihmettä oikein lässytät? Ei kai kukaan nyt sentään synttärijuhlia järjestä muiden aikataulujen mukaan, oletpas hassu!? Järjestätkö häät myös niin että soittelet ensin kutsuvieraslistaa läpi että kenelle sopii ja milloin?;)

Eihän kutsujen järjestäjä mitään jousta, vaan kutsutut,-jos lapsi merkitsee yhtään niin yrittää tulla juhliin, siinä se. Ei se nyt NIIN vaikeeta pitäis olla.

Eikä se ole mitään kiukuttelua ap;lta , jos valittaa ihmisistä jotka haluavat tulla muulloin kun juhlat on järjestetty, siinähän voi joutua kahvittamaan ihmisiä koko viikon, jos jokainen tulee silloin kun huvittaa ja jaksaa...

Sulla on ihan kummallisia ajatuksia...

[QUOTE="vieras";27499888]No onpas ihan hirveesti vaadittu että kerran vuodessa pääsis kummilapsen synttäreille,varsinkin kun se synttäripäivä harvemmin tulee yllätyksenä. "Ei pyöri teidän aikataulujen ympärillä".. No kyllä se mun mielestä aika kovastikin pyörii sen ympärillä joka ne juhlat järjestää. Sanotko aikuisillekin että "emmä nyt jaksa tulla sun viiskymppisille mut käviskö et vedettäs kännit vaikka ens viikonloppuna?".

Jos ei pääse juhliin silloin kun on kutsuttu niin sit ei pääse. Tässä on mun mielestä ihan päinvastanen kun mun mielestä taas noi ap:n tutut olettaa että ap:n perhe-elämä pyörii heidän aikataulujensa ympärillä ja että tottakai se sopii koska vaan tulla juhlapöytään seuraavan kolmen viikon sisällä.[/QUOTE]

Peesi, ihan samaa mieltä.

Kyllä synttärien pitäjä saa päättää päivämäärän, ja vieraat jos ei pääse, sitten ei pääse. Ei niitä synttäreitä tarvitse muulloin juhlia. Eikä se oli minusta edes mitenkään oman navan ympärillä pyörimistä.

[QUOTE="vieras";27500224]Aihetta sivuten, minua ärsyttää vietävästi myös se, kun ei tulla kutsuttuna aikana! Viime vuonna lasten synttärit menivät iloisesti siinä, että latasin tarjottavia jääkaappiin, pakkaseen (jäätelökakku) ja takaisin ja kaadoin kahvia, mehua, etc. vieraile KOKO illan. Tämä siksi, että ainoastaan yksi pariskunta tuli kutsutulla ajalla. Sen jälkeen vieraat valuivat sisään puolen tunnin - tunnin välein. Ymmärrän hyvin, kun yksillä vierailla oli syynä se että piti käydä navetassa ensin. Mutta sitä en esim. ymmärrä, ettei yhden vieraan 4 vuotiaan herrantertun päikkäreitä voitu siirtää/lyhentää ja sitten tullaan kylään kaksi tuntia myöhemmin. Loppuillasta meidän lapset olivat jo viimeisten vieraiden tulessa niin väsyneitä, että koko homma meni kiukutteluksi.

Tänä vuonna aion ilmoittaa, ovet suljetaan 45 min. juhlien alkamisajankohdasta... No en, mutta mieli tekisi kyllä jättää tarjoilut tarjoamatta (ilman kunnon syytä) myöhästelijöille.[/QUOTE]

Ai jaa...

Meillä taas niin, että nimenomaan saa tulla esim. klo 14 jälkeen koska haluaa. Ja nimenomaan siksi, että kaikki vieraat eivät olisi yhtä aikaa; että kaikille riittää puhtaita astioita ja pääsevät juomaan kakkukahvit ruokapöytään. Ja että ehdin passata rauhassa jokaisen vieraan. Samalla ehdin myös jutella kaikkien kanssa edes hetken, mikä olisi hankalampaa, jos kaikki tulisivat yhtenä ryppäänä ja myös lähtisivät sitten suunnileen yhtä aikaa. Ja siksi, että koko talo ei ole yhtäaikaa tupaten täynnä aikuisia ja ympäriinsä juoksevia lapsia. Minusta on paljon mukavampi, että ihmiset tulevat ripotellen.

Ja kyllä itse juhlavieraana ainakin laittaisin oman kolmevuotiaani ensin rauhassa päikkäreille ja tultaisiin vasta kun herää. Miksi toisin juhliin ja väsyneen ja kiukkuisen lapsen, joka pahimmillaan pilaisi muiden juhlat?

Yleensä käsitän, että jos lapsen synttärikutsussa lukee että klo 13 jälkeen, niin saa tulla vaikka neljältä. Muttei toki enää kuudelta. Toki jos tiedän, etten pääse kutsussa imoitettuun aikaan, ilmoitan, että päästään vasta vaikka klo 16. Enpä ole ajatellut, että jotakuta haittaisi. Ei ainakaan minun kaveripiirissäni olla niin tarkkoja, ja toisaalta osataan kyllä jos haittaa.

No mutta kukin tyylillään, tässäkin asiassa näköjään...

Ai jaa...

Meillä taas niin, että nimenomaan saa tulla esim. klo 14 jälkeen koska haluaa. Ja nimenomaan siksi, että kaikki vieraat eivät olisi yhtä aikaa; että kaikille riittää puhtaita astioita ja pääsevät juomaan kakkukahvit ruokapöytään. Ja että ehdin passata rauhassa jokaisen vieraan. Samalla ehdin myös jutella kaikkien kanssa edes hetken, mikä olisi hankalampaa, jos kaikki tulisivat yhtenä ryppäänä ja myös lähtisivät sitten suunnileen yhtä aikaa. Ja siksi, että koko talo ei ole yhtäaikaa tupaten täynnä aikuisia ja ympäriinsä juoksevia lapsia. Minusta on paljon mukavampi, että ihmiset tulevat ripotellen.

Ja kyllä itse juhlavieraana ainakin laittaisin oman kolmevuotiaani ensin rauhassa päikkäreille ja tultaisiin vasta kun herää. Miksi toisin juhliin ja väsyneen ja kiukkuisen lapsen, joka pahimmillaan pilaisi muiden juhlat?

Yleensä käsitän, että jos lapsen synttärikutsussa lukee että klo 13 jälkeen, niin saa tulla vaikka neljältä. Muttei toki enää kuudelta. Toki jos tiedän, etten pääse kutsussa imoitettuun aikaan, ilmoitan, että päästään vasta vaikka klo 16. Enpä ole ajatellut, että jotakuta haittaisi. Ei ainakaan minun kaveripiirissäni olla niin tarkkoja, ja toisaalta osataan kyllä jos haittaa.

Kutsun mukaan tuleekin toimia. Mikäli lukee klo 13.00 jälkeen, niin silloin aika on suht vapaa. Mutta jos lukee kello 13, niin on kyllä melko dorkaa alkaa sitä (jo) 3 vuotiasta silloin nukuttamaan. Joko lapsi nukkuu ennen juhlia tai sitten juhlissa vain käväistään ja lapsi nukkuu sen jälkeen. Eikö teillä osata pätkääkään ennakoida päikkäreiden kanssa???

Ai jaa...

Vielä tätä asiaa sivuten: jos haluaa, että vieraat tulevat tasan 14.00, niin kannattaa kirjoittaa se tarkasti kutsuun. Kerran mentiin vahingossa synttäreille liian myöhään kun kutsussa luki, että syntymäpäiviä juhlitaan 14.00 ALKAEN. Minä käsitin sen väärin niin, että 14.00 jälkeen voi tulla milloin vain :( Kolmen pintaan sitten tuli soitto, että "niin oletteko tulossa vai ette?" Tämän jälkeen jos on tullut samantyyppinen kutsu niin olen aina tarkistanut ajan. Itse aina kirjoitan kutsuun, että vieraat voivat tulla oman aikataulun mukaan milloin vain 14.00 jälkeen.

[QUOTE="Aapee";27500694]Vielä tätä asiaa sivuten: jos haluaa, että vieraat tulevat tasan 14.00, niin kannattaa kirjoittaa se tarkasti kutsuun. Kerran mentiin vahingossa synttäreille liian myöhään kun kutsussa luki, että syntymäpäiviä juhlitaan 14.00 ALKAEN. Minä käsitin sen väärin niin, että 14.00 jälkeen voi tulla milloin vain :( Kolmen pintaan sitten tuli soitto, että "niin oletteko tulossa vai ette?" Tämän jälkeen jos on tullut samantyyppinen kutsu niin olen aina tarkistanut ajan. Itse aina kirjoitan kutsuun, että vieraat voivat tulla oman aikataulun mukaan milloin vain 14.00 jälkeen.[/QUOTE]

Kyllä minunkin mielestäni "klo xx alkaen" tarkoittaa suht vapaata tuloaikaa. Mielestäni tarkan ajan (saatika päivän) noudattamatta jättäminen on kuitenkin todella törkeää käytöstä.

[QUOTE="vieras";27500682]Kutsun mukaan tuleekin toimia. Mikäli lukee klo 13.00 jälkeen, niin silloin aika on suht vapaa. Mutta jos lukee kello 13, niin on kyllä melko dorkaa alkaa sitä (jo) 3 vuotiasta silloin nukuttamaan. Joko lapsi nukkuu ennen juhlia tai sitten juhlissa vain käväistään ja lapsi nukkuu sen jälkeen. Eikö teillä osata pätkääkään ennakoida päikkäreiden kanssa???[/QUOTE]

Hmm.. okei, varmaan näin.

Ei ole oikeastaan tarvinnut ennakoida päikkäreiden kanssa, kun omassa kaveripiirissäni ei silleen olla niin tarkkoja, että laitetaan synttärikutsut tosi tiukasti esim klo 13-16. Itseasiassa vähän ihmettelisin moista. Se kun on taaperoilla aika tavallinen päiväuniaika. Lapset on yksilöitä, meidän 3v tarvii ehdottomasti päiväunet.

Mut joo, jos mun joku kaveri olisi hyvin tehnyt selväksi, että esim. klo 13-15 on juhlat, niin sitten varmaan jätettäis päikkärit väliin, mentäis juhliin hetkeksi väsyneen lapsen kanssa. Ja ihmeteltäisiin jälkeenpäin moista kutsuaikaa. ;)

[QUOTE="vieras";27500761]Kyllä minunkin mielestäni "klo xx alkaen" tarkoittaa suht vapaata tuloaikaa. Mielestäni tarkan ajan (saatika päivän) noudattamatta jättäminen on kuitenkin todella törkeää käytöstä.[/QUOTE]

Niin minäkin luulin, mutta kaikki muut vieraat olivat hoksanneet tulla oikeaan aikaan... Ja kun kerroin ystävälleni väärinkäsityksestä, niin hän oli aivan ihmeissään, että olin ymmärtänyt sen väärin.

Jos kyse on lapsen synttäreistä, niin en mä menisi ehdoin tahdoin tuntia myöhemmin kuin aloitusaika. Sellainen puolen tunnin jousto on mielestäni ihan ok, kivempihan se on ettei tarjoilujen tartte seisoa odottamassa vieraita.

Mitä ihmettä oikein lässytät? Ei kai kukaan nyt sentään synttärijuhlia järjestä muiden aikataulujen mukaan, oletpas hassu!? Järjestätkö häät myös niin että soittelet ensin kutsuvieraslistaa läpi että kenelle sopii ja milloin?;)
Kyllä minä aikain juhlia järjestäessä vähän kartoitan tärkeimpien vieraiden kalenteria, että mikä olisi mahdollisesti sopiva ajankohta pitää juhlat, ettei tule kilpailevia juhlia samalle päivälle tai muita menoja, joita ei ole mahdollista siirtää ainakaan järkevästi. Meillä kun osa vieraista tulee pitkän matkan päästä, niin otan senkin huomioon. Tosin itse lyön lukkoon sitten lopullisen ajankohdan. Itse varmaan järjestät ne häät samana päivänä kuin serkkusi, kun olet päättänyt ne juuri silloin pitää.