Lomalle ilman lapsia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annni78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voin sanoa että provo tämä ei ole.
Toisten ilo ja onni synnyttävät näemmä täällä pelkkää kateutta, että viettäkää te mammat joulunne makaammlla kotona ja syömällä.

Voin sanoa että mun käy sääliksi teidän lapsia. Katos kun ei kaikki kateutta ole. Meillä toinen tekee normaalia työviikkoa, toinen osa-aikatyötä, lapset on kotona hurrrjan paljon, jouluna en olis lapsista erossa mistään hinnasta ja ens viikolla lähdetään 4 yöksi reissuun ilman lapsia. Että mistäs MINÄ olisin SULLE kateellinen? :D

Mä en ymmärrä, kun nykyään halutaan olla erossa niistä omista lapsista koko ajan. Tuon ikäiset jo matkustaa mahtavasti mukana.

Olisko kannattanut miettiä haluaako niitä lapsia, kun niistä pitää päästä eroon koko ajan.

Provolta kuulostaa, mutta valitettavasti vieväthän vanhemmat lapsiaan hoitoonkin, kun ovat kotona.

Voi kuulostaa kivalta, lapset pääsevät huomion keskipisteeksi isovanhempien hemmoteltavaksi ja te yhteiselle lomalle. Mua ällöttää ja naurattaa osa vastauksista, ollaan sitä taas niin paheksuvana kun joku irtoaa lapsestaan joskus ja kehtaakin nauttia elämästä ilmankin heitä, ihan jouluna!!!! :D Siis äitiyshän on pelkkää uhrausta! Mitä rankempaa, sitä parempi. :laugh: Katkerat ämmät... :D

Voi kuulostaa kivalta, lapset pääsevät huomion keskipisteeksi isovanhempien hemmoteltavaksi ja te yhteiselle lomalle. Mua ällöttää ja naurattaa osa vastauksista, ollaan sitä taas niin paheksuvana kun joku irtoaa lapsestaan joskus ja kehtaakin nauttia elämästä ilmankin heitä, ihan jouluna!!!! :D Siis äitiyshän on pelkkää uhrausta! Mitä rankempaa, sitä parempi. :laugh: Katkerat ämmät... :D

Sun on ihan oikeasti mahdoton kuvitella, että jotkut haluaa viettää lastensa kanssa paljon aikaa? Eivätkä laittaisi 2 viikoksi hoitoon, kun ei muutenkaan lapsia juuri näe. Ei se nyt sitä tarkoita ettei ikinä laittaisi lapsiaan hoitoon, come on!

Mä en ymmärrä, kun nykyään halutaan olla erossa niistä omista lapsista koko ajan. Tuon ikäiset jo matkustaa mahtavasti mukana.

Olisko kannattanut miettiä haluaako niitä lapsia, kun niistä pitää päästä eroon koko ajan.

Provolta kuulostaa, mutta valitettavasti vieväthän vanhemmat lapsiaan hoitoonkin, kun ovat kotona.

Enemmänkin niin ettei koskaan saisi olla erossa. Vähänkin jos ajattelee itseään niin jo on katkerat ämmät kauhistelemassa ihan vaikka tavan vuoksi, niin huvittavaa. Sitten seuraavassa kohdassa valitetaan kuinka raskasta on kun lapset on "koko ajan kiinni", koetaan että ollaan vankeina kotona ja pallo jalassa jne.:D Ja tässähän tapauksessa otettiin kyllä huomioon molemmat. :)

Se on kuule joulu pilalla jos ei oo äiti polvet verillä kuurannu pirtin lattiaa puhtaaksi, ja itte kaulinnu torttutaikinaa, samalla sen kyynelillään kostuttaen.

[QUOTE="vieras";27491257]Sun on ihan oikeasti mahdoton kuvitella, että jotkut haluaa viettää lastensa kanssa paljon aikaa? Eivätkä laittaisi 2 viikoksi hoitoon, kun ei muutenkaan lapsia juuri näe. Ei se nyt sitä tarkoita ettei ikinä laittaisi lapsiaan hoitoon, come on![/QUOTE]

Ei ole ollenkaan, minäkin haluan viettää enkä haluaisi lähteä kahdeksi viikoksi pois. Eihän siinä mitään, mistä sä ton revit?

Kyllä pari viikkoa on aika pitkä aika kuusivuotiaalle. Mummosta puhumattakaan, aika hyväkuntoiset isovanhemmat saa olla että jaksaa kaksi viikkoa järjestää puuhaa alakouluikäisille...

Toivon edelleen että tuo on provo, enkä mä silti ole yhtään katkera. Saan kyllä mennä mieheni kanssa kaksin reissuun, mutta en mitenkään haluaisi olla paria viikkoa ilman lapsia.

Ite ollaan lähdössä tammikuussa Thaimaahan ja tietenkin 2- ja 3-vuotiaat tulee mukaan. Enkä koe että uhraudun.

Ei ole ollenkaan, minäkin haluan viettää enkä haluaisi lähteä kahdeksi viikoksi pois. Eihän siinä mitään, mistä sä ton revit?

Just siitä, että sun mielestä täällä katkerat ämmät valittaa. Minä valitin, mutta en todellakaan ole mikään uhrautujaäiti. Tuo kateus-, ja katkeruuskortti on niiiiiin kulunut ja sitä heitetään kun ei mitään muuta keksitä.

[QUOTE="vieras";27491283]Just siitä, että sun mielestä täällä katkerat ämmät valittaa. Minä valitin, mutta en todellakaan ole mikään uhrautujaäiti. Tuo kateus-, ja katkeruuskortti on niiiiiin kulunut ja sitä heitetään kun ei mitään muuta keksitä.[/QUOTE]

No osa vastauksista on just sitä, että ei kertakaikkiaan kyetä ymmärtämään että vaikkei itse ehkä haluaisi lähteä, kukaan muu normaalijärkinen ei vaan voi haluta ja tarvita sitä kun en MINÄ IKINÄ! :O Ja sitten tavan mukaan tietysti haukutaan maanrakoon nämä kamalat vanhemmat. :D Hyvä jos et ole uhrautujaäiti, hieno homma.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;27491276:
Kyllä pari viikkoa on aika pitkä aika kuusivuotiaalle. Mummosta puhumattakaan, aika hyväkuntoiset isovanhemmat saa olla että jaksaa kaksi viikkoa järjestää puuhaa alakouluikäisille...

Toivon edelleen että tuo on provo, enkä mä silti ole yhtään katkera. Saan kyllä mennä mieheni kanssa kaksin reissuun, mutta en mitenkään haluaisi olla paria viikkoa ilman lapsia.

Ite ollaan lähdössä tammikuussa Thaimaahan ja tietenkin 2- ja 3-vuotiaat tulee mukaan. Enkä koe että uhraudun.
Sun lapset on 2 v ja 3 v.

Ap:n lapset on 6 v ja 8 v.

Mä näen aika pirun suuren eron asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;27491276:

Kyllä me oltiin veljen kanssa alakouluikäisinä viikkojakin mummolassa. Isovanhemmat silloin 60+, eikä meitä tarvinnu 24/7 viihdyttää...

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Kyllä me oltiin veljen kanssa alakouluikäisinä viikkojakin mummolassa. Isovanhemmat silloin 60+, eikä meitä tarvinnu 24/7 viihdyttää...

Olen minäkin ollut lapsena serkkujen kanssa kesät mökillä mummin ja ukin kanssa. Mutta mun vanhemmat oli töissä. Ja kyllä mulla oli ikävä, vaikka olin varmaan vanhempikin ja viikonloppuisin nähtiin.

Enemmänkin niin ettei koskaan saisi olla erossa. Vähänkin jos ajattelee itseään niin jo on katkerat ämmät kauhistelemassa ihan vaikka tavan vuoksi, niin huvittavaa. Sitten seuraavassa kohdassa valitetaan kuinka raskasta on kun lapset on "koko ajan kiinni", koetaan että ollaan vankeina kotona ja pallo jalassa jne.:D Ja tässähän tapauksessa otettiin kyllä huomioon molemmat. :)

Mistä luit, ettei koskaan saa olla erossa? Me olemme menossa mieheni kanssa viikoksi lomalle kahdestaan, muttemme jouluna.

Mutta olenkin kotiäiti ja olen paljon kotona lasten kanssa. Lapset eivät ole hoidossa muilla, kuin aina silloin tällöin.

Sun lapset on 2 v ja 3 v.

Ap:n lapset on 6 v ja 8 v.

Mä näen aika pirun suuren eron asiassa.

Vaikea tietty asettua isompien lasten vanhempien asemaan. Mutta jotenkin oon melkein varma että en kyllä kahta viikkoa haluaisi tuolloinkaan olla.

Tuossa on vähän sellainenkin jo, että lapset tajuaa jo enemmän kun esim. nää meidän. Tajuavat että vanhemmat ovat lomalla eivätkä halua heitä mukaan jne. Mutta siis ihan vapaasti tehkööt kaikki miten parhaaksi näkevät, ei se laitonta ole. Mutta on outoa väittää, että ne ketkä ei tekisi noin on kateellisia :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;27491361:
Olen minäkin ollut lapsena serkkujen kanssa kesät mökillä mummin ja ukin kanssa. Mutta mun vanhemmat oli töissä. Ja kyllä mulla oli ikävä, vaikka olin varmaan vanhempikin ja viikonloppuisin nähtiin.

No niin meidänkin vanhemmat oli yleensä töissä, mutta jos nyt sen yhden kerran pariin vuoteen kävivät kahdestaan Korfulla niin suotakoon se heille.

[QUOTE="Vieras";27491374]Mistä luit, ettei koskaan saa olla erossa? Me olemme menossa mieheni kanssa viikoksi lomalle kahdestaan, muttemme jouluna.

Mutta olenkin kotiäiti ja olen paljon kotona lasten kanssa. Lapset eivät ole hoidossa muilla, kuin aina silloin tällöin.[/QUOTE]

Puhuinko sinusta?

Mahdan olla katkera ämmä, kun haluan viettää mahdollisimman paljon aikaa lomillakin lapseni kanssa. Joka vuosi menen ilman lastani lomalle, ajatella, Venäjälle tosin. Haluaisin tyttöni ottaa mukaan, mutta miehen mummon asunto ei ikävä kyllä sovellu toistaiseksi siihen tarkoitukseen. Enkä koskaan menisi jouluna, joulun kun tarkoitus on olla, ainakin meille, perhejuhla.

Sen sijaan panostan lomaan joulun jälkeen koko porukalle. Otetaan itseasiassa lisää lapsia matkaan leikkiseuraksi tytölleni. Koska lapseni on pieni vain hetken ja hyvin ehdin matkustamaan ilman lapsiakin tulevaisuudessa.

[QUOTE="Vieras";27491472]No kun lainasit tekstiäni, niin silloin oletus on, että puhuit minulle. Just joo....[/QUOTE]

"Mä en ymmärrä, kun nykyään halutaan olla erossa niistä omista lapsista koko ajan."
Tällä suht yleistävällä lauseella aloitit ja siihen vastasinkin. Lukekaa tarkemmin, ei jaksa tarkennella kun ymmärretään miten halutaan...Vielä siirryn selvästi puhumaan vasta vikassa lauseessa ko tapauksesta.

Mahdan olla katkera ämmä, kun haluan viettää mahdollisimman paljon aikaa lomillakin lapseni kanssa. Joka vuosi menen ilman lastani lomalle, ajatella, Venäjälle tosin. Haluaisin tyttöni ottaa mukaan, mutta miehen mummon asunto ei ikävä kyllä sovellu toistaiseksi siihen tarkoitukseen. Enkä koskaan menisi jouluna, joulun kun tarkoitus on olla, ainakin meille, perhejuhla.

Sen sijaan panostan lomaan joulun jälkeen koko porukalle. Otetaan itseasiassa lisää lapsia matkaan leikkiseuraksi tytölleni. Koska lapseni on pieni vain hetken ja hyvin ehdin matkustamaan ilman lapsiakin tulevaisuudessa.

En edelleenkään sanonut että..ei jumalauta en jaksa. Antaa olla, nyyhkyti.

Yhteistyössä