Kaveri tekeytyy köyhemmäksi kuin on...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Melissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Melissa"

Vieras
Mul on yks kaveri, jolla tuntuu olevan rahaa todella paljon. Ilmeisesti vanhempiensa, miehensä ja miehensä suvun kautta. Nainen itse työskentelee opettajana ja on olevinaan "tavallinen". No ei siinä mitään, mutta aika paljon kertoo se mitä juteltiin yks päivä. Juttelin että oomme menossa ulkomaille, mutta tiukkaa tekee taloudellisesti. Ihmetteli sitten että miten paljon matka maksaa. Sanoin sitten, että matkan hinta on 2000 euroo. Se ajatteli, että eihän se oo summa eikä mikään. Sanoin, että se on mun kuukausipalkka. Nainen oli ihan ihmeissään, että "voidaanko niin vähän maksaa, että miten se on mahollista"... Sanoin, että mulla on ihan tavallinen palkka. Nainen on ite opettaja ja ei varmaan hirveesti enemmän tienaa. Tosin se ei ees tiennyt palkkaansa. Sekin kertoo jotain.

Rahaa on aina ja heillä on aivan valtavat tilukset. Rakentaneet silti ihan tavallisen talon ja ajavat suht. tavallisilla autoilla. Vaatteisiin laittaa rahaa, mut ei mitenkään överiks. Silti aina olevinaan kuin köyhä. Vaaleissakin kauheesti Kokoomusta vastaan (me silti äänestetään Kokoomusta). Äänestää ite jotain vasemmistoliittoa. Ite kyllä miellän sen porukan enempi slummeissa asuviks sossutapauksiks.

Hassuu että joissakin on tommonen tarve leikkiä köyhää. Meneekö se sitten niin, että se on kivaa kun on tarpeeks rahaa?

No ei sullakaan järkeä ole, jos tiukkaa tekee ja ulkomaille pitää vääntyä.

OIkeasti et tiedä heidän varallisuuttaan. Mistä tiedät paljonko velkaa on ja tosiaan opettajien palkat ei nyt ihan huippuja ole.

[QUOTE="Melissa";27488455]Se ajatteli, että eihän se oo summa eikä mikään.?[/QUOTE]

SANOIKO se, että eihän se ole summa eikä mikään? Miten sä muuten tiedät mitä toinen ajattelee? Ja eikö ihminen voi olla "tavallinen" jos hänellä on rahaa enemmän?

En tajua, miten tuo kuvailemasi on "köyhäksi tekeytymistä". Siis häh?

Jos on rahaa, niin sillä siis KUULUU pröystäillä ja elää leveästi, niinkö se menee mielestäsi?

[QUOTE="Melissa";27488455] Tosin se ei ees tiennyt palkkaansa. Sekin kertoo jotain.[/QUOTE] Kertoo siitä, että olet udellut liian henkilökohtaisia asioita ja hän ei ole kokenut aiheelliseksi vastata.

Rahaa on aina ja heillä on aivan valtavat tilukset. Rakentaneet silti ihan tavallisen talon ja ajavat suht. tavallisilla autoilla. Vaatteisiin laittaa rahaa, mut ei mitenkään överiks. Silti aina olevinaan kuin köyhä. Vaaleissakin kauheesti Kokoomusta vastaan (me silti äänestetään Kokoomusta). Äänestää ite jotain vasemmistoliittoa. Ite kyllä miellän sen porukan enempi slummeissa asuviks sossutapauksiks.
Perjantai-p. :D

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="Melissa";27488455]Rakentaneet silti ihan tavallisen talon ja ajavat suht. tavallisilla autoilla. Vaatteisiin laittaa rahaa, mut ei mitenkään överiks. [/QUOTE]

Eivät kaikki halua isoa, "näyttävää" taloa tai maksaa vaatteista ylihintaa. Tunnen monia varakkaita, joista ei kyllä päälle päin näy että ovat rikkaita. Itsekin olen suht varakas, mutta kaverini luulevat että meillä on tiukkaa taloudessa ja että siksi meillä on ns. tavistalo ja ajamme yhdellä autolla, vaatteet ovat ihan perushenkkamaukkaa ja espritiä...Ei minulla ole tarvetta osoittaa taloudellista vaurauttamme muille, tekee vain ihmiset kateellisiksi ja selän takana puhelijoita riittäisi (kuten sinäkin tässä nyt ap teet). Köyhimpien kavereiden on helpompi varmaan mieltää minut ystävikseen, kun en osoita olevani varakas. Vaikka raha ei saisi vaikuttaa ystävyyssuhteisiin, niin ikävä kyllä se monesti tekee niin...

Miten hän on olevinaan köyhä, jos kuitenkin on oma talo ja autot, monikossa? Tavikselta minusta kuulostaakin. Oisitko tyytyväisempi, jos kaveri leveilisi jatkuvasti rahoillaan? -jos niitä nyt oikeasti edes on.

Hänellä saattaa olla myös parempi taloudenhallinta ku sulla! Ei parin tonninmatka kirpase lomapkossa, jos se on harkittu ja siihen on säästetty.

Ite oon opiskelija ja käyn töissä, eli olen melko varaton. Pystyisin silti vuodessa säästämään paritonnia matka varten.

Miksi ei saa olla tavis jos haluaa. Ei se toisen varallisuus kuulu muille. Itseäni tuossa jutussasi ihmetyttää se, että pitää väkisin lähteä ulkomaille, vaikka tiukkaa tekee. Kannattaisiko odottaa vielä vaikka vuosi ja lähteä sitten.

Ihan tavis olen minäkin, eikä mun mielestä 2000 euron matka ole kovin kallis jos kyse on koko perheen reissusta. Halvimmillaan viikko etelässä neljältä on noin 1300 euroa. 2000 on aika keskiverto reissun hinta.

Mä vähän ihmettelen miksi pitää ylipäätään lähteä matkalle jos siihen ei rahat meinaa riittää, mutta minä olenkin minä. Mulle käy ne halvat reissut, mutta en kenellekään siitä valita että rahat olisi lopussa.

Kerrotko minusta? Tosin en ikinä menisi arvostelemaan toisten matkojen hintoja ja tuollaista ihmettelemään. Perin aikoinaan ( olin parikymppinen ) aika paljon rahaa, jotka olen sijoittanut kun ei silloin niille ollut ihmeellisempää käyttöä. opiskelinkin ihan opintotuella ja kävin töissä samalla, niin ei ollut tarvetta koskea rahoihin. Ensiasuntoon laitoin vähän. Nyt olen 32v ja ihan normaali töissä käyvä ihminen ( nyt kyllä hoitovapaalla ) Ei kukaan tiedä varallisuudestani ( mieheni joo ) mutta ystäväpiirini ei todellakaan. Ihan osallistun kaikkiin juttuihin ym. sillä mielellä, että olen hoitovapaalla ja tiukkaa tekee ( vaikka todellisuudessa ei tekisikään ) ei vaan kuulu varani muille. En ostele, en pröystäile, ajan normaalilla perheautolla, vaatteet normaalit, lapset puettu normaalisti. Mikä minusta nyt sitten tekee niin huonon?

Lisäyksenä vielä, että olen melko kova säästämään. Nytkin hoitovapaalla ihan pakko nipistää kaikesta mistä pystyy. Käytän kirpputorit hyödyksi ja myyn kaiken tarpeettoman pois kirppareilla. Kaiken ylimääräisen laitan säästöön.

[QUOTE="vieras";27488476]No ei sullakaan järkeä ole, jos tiukkaa tekee ja ulkomaille pitää vääntyä.

OIkeasti et tiedä heidän varallisuuttaan. Mistä tiedät paljonko velkaa on ja tosiaan opettajien palkat ei nyt ihan huippuja ole.[/QUOTE]

Ei tee tiukkaa, mutta toki vähän pitää säästää. Eipähän makseta velaks.

Minusta paljon kertoo se, että pienituloinen äänestää Kokoomusta. Miksi äänestät puoluetta joka ei aja käytännössä asiaasi?

Öö mä tienaan nettona yli 2000 ja mies tienaa bruttona varmaan 5 donaa, että ei olla mitään pienitulosia tosiaankaan. Ja haluumme äänestää puoluetta joka ei halua lisää veroja sun muita. Ja lisäksi täällä meidän paikkakunnalla se on just Kokoomus joka on ajanu hyviä asioita kuten urheilupaikkoja paremmaksi. Ja muutenkin puolue yrittää vähentää tukia semmosille jokka ei tee mitään ja vaan valittaa. Mutta se on toinen juttu.

Uusimmat

Yhteistyössä