Kaveri kertoi itsestään jotain mistä järkytyin aika tavalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiinu.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiinu.

Vieras
Enkä voi tätä tietenkään kenellekään kertoa :( pakko se on johonkin kuitenkin saada kanavoitua, olen niin järkyttynyt :(

Kaverini on aivan tavallinen perheenäiti, miellyttävä ihminen. Nyt hän kertoi varastaneensa jokaiselta työnantajaltaan kesätyöpaikoista lähtien. Kassasta rahaa, tavaroita, mitä milloinkin on varastettavaa ollut. Oli kuulemma vaihto-oppilasvuonna varastellut isäntäperheen äidin rahapussista seteleitä ja katsellut vierestä kun nainen oli ihmeissään kaivellut käsilaukkuaan ja ihmetellyt että oli aivan vakuuttunut siellä olleen rahaa. Löytänyt isäntäperheen matkakassan lomareissun jälkeen ja käynyt vaihtamassa löytämänsä setelit dollareihin pankissa! Ihmettelin että MIKSI varastit niin ei kuulemma ollut rahaa ja tarvitsi kipeästi sitä.

JOtenkin oma mielikuva ko. ihmisestä notkahti aika rajulla tavalla...

:O No huh huh! En minä itsekään mikään moraalin perikuva ole, ihan hyvillä mielin on firman (iso pulju, miljardi-bisnes) villasukkia kotikäytössä ja parit teippirullat ja kuulakärkikynät tuolla laatikossa, mutta ei kyllä kävisi mielessäkään viedä tai kavaltaa rahaa! Saatikka että ihan yksityishenkilöiltä, omassa kodissaan... :|

Inhottavaa. Oliko kaveri katuvainen ja sen kuuloinen, että rehenteli asialla? Ei kivaa kuultavaa tuollainen. Toivottavasti kertoi siksi, että pitää sinua hyvänä ystävänä ja kaikki rötöstely takanapäin ja haluaa aloittaa uutta elämää. Varasteluhan ei noin vain enää onnistu, jos siitä on kertonut.

[QUOTE="vieras.";29463551]Inhottavaa. Oliko kaveri katuvainen ja sen kuuloinen, että rehenteli asialla? Ei kivaa kuultavaa tuollainen. Toivottavasti kertoi siksi, että pitää sinua hyvänä ystävänä ja kaikki rötöstely takanapäin ja haluaa aloittaa uutta elämää. Varasteluhan ei noin vain enää onnistu, jos siitä on kertonut.[/QUOTE]

Oli katuva ja ihmetteli itsekin käytöstään, kertoi sillä tavalla, että pidät varmaan häntä nyt todella kuvottavana mutta kerron kuitenkin. Ei enää varasta, näin hän sanoi. Ja oli varastanut tarpeeseen, jotain puolustuksia kyllä pidin ihan vähän pätevinä itsekin... esim. sitä, että isäntäperhe oli "riistänyt" häntä ja kohdellut muutenkin aika karmeasti. Esim. koko perhe ravintolaan syömään ja hänelle tilattu joku kammottava listan halvin annos kysymättä jne. tai kotona ei saanut juoda jotain parempaa mehua tai muuta kuin pikakahvia jne. todella ala-arvoista..

No olisi lähtenyt kotiin vaihto-oppilas paikasta, jos oli huonoa kohtelua. No mutta joo, pitäisin vähän tarkempaa huolta tavaroistani, kun tämä kyseinen henkilö on paikalla. On olemassa sellainenkin sairaus kuin kleptomania.

Voisin vielä ymmärtää, että vihastunut ja nöyryytetty nuori voisi kostoksi tehdä tuollaista ymmärtämättömyydessään, mutta toi että kertoo varastaneensa vielä jokaiselta työnantajaltaan sen jälkeenkin? Ihan taatusti olisin varuillani tuollaisen ihmisen suhteen, ilman muutahan sitä ajattelisi että taatusti se pöllii jossakin vaiheessa multakin. Ainakin jos suuttuu tai loukkaantuu jostakin.

Ihmettelin myös, kun silloinen poikakaverini toi kotiin jos minkälaista tavaraa töistä... Esimerkiksi säästi työvaatteet jotka olisi pitänyt palauttaa (ei joutunut korvaamaan niitä). Eron jälkeen jätti nämä taakseen ja kuukausien päästä muuttaessani pois, oli minun pakko palauttaa nämä tavarat hänen työpaikalleen. En näistä hänelle kertonut, mutta tuntui vähän hassulta itse säilyttää näitä, enkä roskiinkaan viitsinyt laittaa. Jälkeenpäin mietitytti, että lukikohan niissä työvaatteissa hänen nimensä... :D Ja mitä siellä työpaikalla ajateltiin, kun löysivät kassillisen tavaraa pihalta.

Mun sisko jäi koukkuun varastelemiseen.. kaupoista siis.
Kunnes jäi kiinni niin että vartija raahasi ulos poliisiautoon ja oli paljon yleisöä todistamassa episodia.

ja neljän lapsen perheenäiti kyseessä.

Yhteistyössä