Mamut ilmaiseksi Robinin konserttiin...ei ju**l****

• Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
En mä usko, että lapset itsekään toivovat tulevansa kohdelluiksi 'maahanmuuttajina'...ainoastaan ja vain.
Mutta kyllähän se melkoista kipuilua on, se kotoutuminen...jo ihan siksikin, että lapset kasvavat kahden kulttuurin välissä. Siksipä ei ole järin reilua kohdistaa angsteja näihin lapsiin itsessään...jankutijankuti.
Ihan varmasti on kipuilua, jos Suomessa syntynyttä, suomea puhuvaa, suomalaista koulua käyvää lasta kohdellaan eri tavalla kuin muita suomalaisia. Tämä Mikkelin toiminta osoittaa näille lapsille ja heidän perheilleen, että he eivät ole suomalaisia ja samassa asemassa kuin muutkin suomalaiset. Vaikka tarkoitus onkin ollut mitä ilmeisimmin hyvä, niin nyt näitä lapsia ja perheitä eriarvoistetaan. Osoitetaan, että ette kuulukaan "meihin", vaikka pitäisi toimia just päinvastoin. Ei tällä tavalla kotouteta vaan eriytetään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27487973:
Ihan varmasti on kipuilua, jos Suomessa syntynyttä, suomea puhuvaa, suomalaista koulua käyvää lasta kohdellaan eri tavalla kuin muita suomalaisia. Tämä Mikkelin toiminta osoittaa näille lapsille ja heidän perheilleen, että he eivät ole suomalaisia ja samassa asemassa kuin muutkin suomalaiset. Vaikka tarkoitus onkin ollut mitä ilmeisimmin hyvä, niin nyt näitä lapsia ja perheitä eriarvoistetaan. Osoitetaan, että ette kuulukaan "meihin", vaikka pitäisi toimia just päinvastoin. Ei tällä tavalla kotouteta vaan eriytetään.
En mä nyt ihan tästä puhu. Ilmeisesti et tunne kovinkaan hyvin niitä ongelmia, joiden kanssa maahanmuuttajien lapset painiskelevat. Mulle ne ovat kentältä ihan tuttuja.
Ihmiset voivat myös itse funtsata asioita ja kieltäytyä 'eriyttämästä'....mutta mun nähdäkseni tässä nyt suurimmalla osalla asiasta napisijoilla istuu nyt sellanen ajatus päässä, että on ihan oikeutettua käyttäytyä siten, että nää reppanat maahanmuuttajat jotka sinne konserttiin on menossa saa tuta sen nahoissaan ainakin paheksuntana. Mitä nää maahanmuuttajalapset ovat tehneet VÄÄRIN?????

"vieras"
En mä nyt ihan tästä puhu. Ilmeisesti et tunne kovinkaan hyvin niitä ongelmia, joiden kanssa maahanmuuttajien lapset painiskelevat. Mulle ne ovat kentältä ihan tuttuja.
Ihmiset voivat myös itse funtsata asioita ja kieltäytyä 'eriyttämästä'....mutta mun nähdäkseni tässä nyt suurimmalla osalla asiasta napisijoilla istuu nyt sellanen ajatus päässä, että on ihan oikeutettua käyttäytyä siten, että nää reppanat maahanmuuttajat jotka sinne konserttiin on menossa saa tuta sen nahoissaan ainakin paheksuntana. Mitä nää maahanmuuttajalapset ovat tehneet VÄÄRIN?????
Mitä ne on tehnyt oikein? Koulusta pinnaavat ja näpistelevät, valehtelevat, tekevät rikoksia. Mitä siinä on oikein, miksi siihen ei puututa.

ööööö
[QUOTE="hohhoijaa";27487126]No ilman maahanmuuttajia Helsingissä ei olisi joukkoliikennettä. Miksiköhän Suomeen joudutaan tuomaan sairaanhoitajia Thaimaasta ja opettamaan heille kieltä yms.? Koska suomalaiset eivät halua tehdä töitä. koska Suomessa on mahdollista maata kotona vaikka koko elämä ja sossu kustantaa.

Mieluummin menköön mun verorahat maahanmuuttajalasten iloksi, kuin siihen, että hyysätään juoppoja ja narkomaaneja vuodesta toiseen. Joillekin maksetaan hoitoja vaikka kuinka monia kertoja ja silti sama touhu jatkuu.[/QUOTE]

Asennevammaa parhaimmillaan. Alkoholismi on S A I R A U S. Olet varmaan samaa mieltä syöpäpotilaidenkin hoidosta. Hyi sua.

Alkuperäinen kirjoittaja Järkkyä;27488034:
Suomessa on tapahtunut suuri ympäristökatastrofi ja täällä vaan itketään konserttilippujen vuoksi. Ei ole elämää joillakin, ei.
Sanopa muuta...mä olen tässä yrittänyt peräänkuuluttaa suhteellisuuden tajua, mutta ilmeisesti tämä vaan on joillekin kova pala ja iso asia.

Ilmeisesti joku porttiteoria tms.

Keittiönoita
Mun lapsillani on ollut useitakin maahanmuuttajakavereita eri kulttuureista. Heidän kotoutumistaan on helpottanut se, että heistä on tullut kantasuomalaisten lasten kavereita ja heitä on kohdeltu kuin ketä tahansa sen ikäistä lasta. Ei etnisen taustansa vuoksi eri tavalla vaan samalla tavalla.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Järkkyä;27488034:
Suomessa on tapahtunut suuri ympäristökatastrofi ja täällä vaan itketään konserttilippujen vuoksi. Ei ole elämää joillakin, ei.
Hei. Tänne voi tehdä uuden avauksen aiheesta joka koskettaa omaa mieltä, rohkeasti tekemään aloitusta :)

miks
Aikuiset ihmiset, onko tämä jotenkin teiltä pois? "No mutku tuoki saa, miks mä en saa?!??!?"
Onko se niin vaikea ymmärtää, että nämäkin rahat olisi voitu käyttää tärkeämpiin asioihin? Kulttuuritoimelta on selkeästi varaa leikata määrärahoja vuoden 2014 budjetista, kunhan alkavat sitä laatia. Ensi vuosi taitaa olla hukkaan heitetty jo.

Minä en halua noita rahoja ja lippuja itselleni, vaan haluan että nämä järjettömät "sopeuttamiset" lakkaavat ja aletaan tehdä jotain toimivaa ja hyödyllistä.

Keittiönoita
Aikuiset ihmiset, onko tämä jotenkin teiltä pois? "No mutku tuoki saa, miks mä en saa?!??!?"
Ei ole millään tavalla multa pois, mutta mä katsonkin tätä asiaa kotoutumisen kannalta. Eriarvoinen kohtelu - olisi sitten positiivista tai negatiivista - eriarvoistaa lapsia. Näiden lasten kuuluisi saada tuntea olevansa suomalaisia ja samanarvoisia kuin valtaväestön lapsetkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27488049:
Mun lapsillani on ollut useitakin maahanmuuttajakavereita eri kulttuureista. Heidän kotoutumistaan on helpottanut se, että heistä on tullut kantasuomalaisten lasten kavereita ja heitä on kohdeltu kuin ketä tahansa sen ikäistä lasta. Ei etnisen taustansa vuoksi eri tavalla vaan samalla tavalla.
Hei niin me päiväkodissa tehdään. Kasvatetaan lapsia samoin riippumatta heidän etnisestä taustastaan. Mutta kyllä taustojen erilaisuus arjessa näkyy, olisi hullua ruveta väittämään, ettei koskaan saisi tai tulisi näkyä. Ihan suomenkielikin asettaa vuosien haasteita varhaiskasvatuksellisesti sekä vielä kouluvaiheessa. Myös ruokavalio on monella maahanmuuttajalla erilainen, ihan koko koulu-uran läpi.
Ihmiset ovat erilaisia, kyllä se pitää aina ottaa huomioon.

"vieras"
Tutkimuksessa kävi ilmi että lapsille syötetään päiväkodeissa yms. tavallista ruokaa ja kotonaan ne syöttävät kotimaansa maustettuja ruokia, ihmettelevät miksi lapselle ei ruoka maistu.

En henkilökohtaisesti ymmärrä, millä tavalla tavallinen suomalainen (ilmeisesti tietoisesti?) eriyttää maahanmuuttajia? Oikeasti, kerro ihan konkreettisia esimerkkejä tästä, että tiedetään sitten vastaisuudessa varoa... ja tämä ketju ei käy esimerkiksi :xmas:

[QUOTE="vieras";27488080]Tutkimuksessa kävi ilmi että lapsille syötetään päiväkodeissa yms. tavallista ruokaa ja kotonaan ne syöttävät kotimaansa maustettuja ruokia, ihmettelevät miksi lapselle ei ruoka maistu.[/QUOTE]

Niin, voi olla ihan hyväkin huomio. Eihän tätä aspektia oteta huomioon, lähinnä vain kasvisruoka ja sianlihattomuus...olen tavannut useita somalilapsia joille suomalaisittain maustetut ruoat ei kovin hyvin maistu...mutta kyllä siihenkin oppii.;)

Yhteistyössä