[QUOTE="vieras";27487959]Tutkimusten mukaan haluavat ja vedättävät sossua ihan mielin määrin. Lue edelliseltä sivulta STM. tekemä selvitys maahanmuuttajista.[/QUOTE]
Mä puhun näistä koululaislapsista.
Mä puhun näistä koululaislapsista.
Ihan varmasti on kipuilua, jos Suomessa syntynyttä, suomea puhuvaa, suomalaista koulua käyvää lasta kohdellaan eri tavalla kuin muita suomalaisia. Tämä Mikkelin toiminta osoittaa näille lapsille ja heidän perheilleen, että he eivät ole suomalaisia ja samassa asemassa kuin muutkin suomalaiset. Vaikka tarkoitus onkin ollut mitä ilmeisimmin hyvä, niin nyt näitä lapsia ja perheitä eriarvoistetaan. Osoitetaan, että ette kuulukaan "meihin", vaikka pitäisi toimia just päinvastoin. Ei tällä tavalla kotouteta vaan eriytetään.En mä usko, että lapset itsekään toivovat tulevansa kohdelluiksi 'maahanmuuttajina'...ainoastaan ja vain.
Mutta kyllähän se melkoista kipuilua on, se kotoutuminen...jo ihan siksikin, että lapset kasvavat kahden kulttuurin välissä. Siksipä ei ole järin reilua kohdistaa angsteja näihin lapsiin itsessään...jankutijankuti.
Löytyy selvitys koululaislapsistakin kun vaan luet. Kouluahan ne ei pahemmin käy vaan pinnaavat koulusta.Mä puhun näistä koululaislapsista.
En mä nyt ihan tästä puhu. Ilmeisesti et tunne kovinkaan hyvin niitä ongelmia, joiden kanssa maahanmuuttajien lapset painiskelevat. Mulle ne ovat kentältä ihan tuttuja.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27487973:Ihan varmasti on kipuilua, jos Suomessa syntynyttä, suomea puhuvaa, suomalaista koulua käyvää lasta kohdellaan eri tavalla kuin muita suomalaisia. Tämä Mikkelin toiminta osoittaa näille lapsille ja heidän perheilleen, että he eivät ole suomalaisia ja samassa asemassa kuin muutkin suomalaiset. Vaikka tarkoitus onkin ollut mitä ilmeisimmin hyvä, niin nyt näitä lapsia ja perheitä eriarvoistetaan. Osoitetaan, että ette kuulukaan "meihin", vaikka pitäisi toimia just päinvastoin. Ei tällä tavalla kotouteta vaan eriytetään.
Mitä ne on tehnyt oikein? Koulusta pinnaavat ja näpistelevät, valehtelevat, tekevät rikoksia. Mitä siinä on oikein, miksi siihen ei puututa.En mä nyt ihan tästä puhu. Ilmeisesti et tunne kovinkaan hyvin niitä ongelmia, joiden kanssa maahanmuuttajien lapset painiskelevat. Mulle ne ovat kentältä ihan tuttuja.
Ihmiset voivat myös itse funtsata asioita ja kieltäytyä 'eriyttämästä'....mutta mun nähdäkseni tässä nyt suurimmalla osalla asiasta napisijoilla istuu nyt sellanen ajatus päässä, että on ihan oikeutettua käyttäytyä siten, että nää reppanat maahanmuuttajat jotka sinne konserttiin on menossa saa tuta sen nahoissaan ainakin paheksuntana. Mitä nää maahanmuuttajalapset ovat tehneet VÄÄRIN?????
On ainakin minulta, maksamilleni verorahoille löytyy heti parempaa käyttöä kuin ruokkia mamujen jouteliaisuutta.Aikuiset ihmiset, onko tämä jotenkin teiltä pois? "No mutku tuoki saa, miks mä en saa?!??!?"
Sä olet Talvivaarassa. mitä siellä nyt tapahtuu?Alkuperäinen kirjoittaja Järkkyä;27488034:Suomessa on tapahtunut suuri ympäristökatastrofi ja täällä vaan itketään konserttilippujen vuoksi. Ei ole elämää joillakin, ei.
Sanopa muuta...mä olen tässä yrittänyt peräänkuuluttaa suhteellisuuden tajua, mutta ilmeisesti tämä vaan on joillekin kova pala ja iso asia.Alkuperäinen kirjoittaja Järkkyä;27488034:Suomessa on tapahtunut suuri ympäristökatastrofi ja täällä vaan itketään konserttilippujen vuoksi. Ei ole elämää joillakin, ei.
Mun lapsillani on ollut useitakin maahanmuuttajakavereita eri kulttuureista. Heidän kotoutumistaan on helpottanut se, että heistä on tullut kantasuomalaisten lasten kavereita ja heitä on kohdeltu kuin ketä tahansa sen ikäistä lasta. Ei etnisen taustansa vuoksi eri tavalla vaan samalla tavalla.En mä nyt ihan tästä puhu. Ilmeisesti et tunne kovinkaan hyvin niitä ongelmia, joiden kanssa maahanmuuttajien lapset painiskelevat. Mulle ne ovat kentältä ihan tuttuja.
Ihmiset voivat myös itse funtsata asioita ja kieltäytyä 'eriyttämästä'....mutta mun nähdäkseni tässä nyt suurimmalla osalla asiasta napisijoilla istuu nyt sellanen ajatus päässä, että on ihan oikeutettua käyttäytyä siten, että nää reppanat maahanmuuttajat jotka sinne konserttiin on menossa saa tuta sen nahoissaan ainakin paheksuntana. Mitä nää maahanmuuttajalapset ovat tehneet VÄÄRIN?????
Hei. Tänne voi tehdä uuden avauksen aiheesta joka koskettaa omaa mieltä, rohkeasti tekemään aloitustaAlkuperäinen kirjoittaja Järkkyä;27488034:Suomessa on tapahtunut suuri ympäristökatastrofi ja täällä vaan itketään konserttilippujen vuoksi. Ei ole elämää joillakin, ei.
Onko se niin vaikea ymmärtää, että nämäkin rahat olisi voitu käyttää tärkeämpiin asioihin? Kulttuuritoimelta on selkeästi varaa leikata määrärahoja vuoden 2014 budjetista, kunhan alkavat sitä laatia. Ensi vuosi taitaa olla hukkaan heitetty jo.Aikuiset ihmiset, onko tämä jotenkin teiltä pois? "No mutku tuoki saa, miks mä en saa?!??!?"
En mäkään tajua, osa voi mennä nuoruuden ja kokemattomuuden piikkiin, mut suhteellisuudentaju on tiessään kyllä.Sanopa muuta...mä olen tässä yrittänyt peräänkuuluttaa suhteellisuuden tajua, mutta ilmeisesti tämä vaan on joillekin kova pala ja iso asia.
Ilmeisesti joku porttiteoria tms.
Ei ole millään tavalla multa pois, mutta mä katsonkin tätä asiaa kotoutumisen kannalta. Eriarvoinen kohtelu - olisi sitten positiivista tai negatiivista - eriarvoistaa lapsia. Näiden lasten kuuluisi saada tuntea olevansa suomalaisia ja samanarvoisia kuin valtaväestön lapsetkin.Aikuiset ihmiset, onko tämä jotenkin teiltä pois? "No mutku tuoki saa, miks mä en saa?!??!?"
Sitä se kateus todella on, inhottava ilmiöINHOTTAVA ilimiö!
Hei niin me päiväkodissa tehdään. Kasvatetaan lapsia samoin riippumatta heidän etnisestä taustastaan. Mutta kyllä taustojen erilaisuus arjessa näkyy, olisi hullua ruveta väittämään, ettei koskaan saisi tai tulisi näkyä. Ihan suomenkielikin asettaa vuosien haasteita varhaiskasvatuksellisesti sekä vielä kouluvaiheessa. Myös ruokavalio on monella maahanmuuttajalla erilainen, ihan koko koulu-uran läpi.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27488049:Mun lapsillani on ollut useitakin maahanmuuttajakavereita eri kulttuureista. Heidän kotoutumistaan on helpottanut se, että heistä on tullut kantasuomalaisten lasten kavereita ja heitä on kohdeltu kuin ketä tahansa sen ikäistä lasta. Ei etnisen taustansa vuoksi eri tavalla vaan samalla tavalla.
Syöpä ja juopottelu on saman vertaisia?! Kaikkea sitä kuulee!! :OAlkuperäinen kirjoittaja ööööö;27488028:Asennevammaa parhaimmillaan. Alkoholismi on S A I R A U S. Olet varmaan samaa mieltä syöpäpotilaidenkin hoidosta. Hyi sua.
En henkilökohtaisesti ymmärrä, millä tavalla tavallinen suomalainen (ilmeisesti tietoisesti?) eriyttää maahanmuuttajia? Oikeasti, kerro ihan konkreettisia esimerkkejä tästä, että tiedetään sitten vastaisuudessa varoa... ja tämä ketju ei käy esimerkiksi :xmas:En mä nyt ihan tästä puhu. Ilmeisesti et tunne kovinkaan hyvin niitä ongelmia, joiden kanssa maahanmuuttajien lapset painiskelevat. Mulle ne ovat kentältä ihan tuttuja.
Kysy Keittikseltä, se siitä asiasta puhui.En henkilökohtaisesti ymmärrä, millä tavalla tavallinen suomalainen (ilmeisesti tietoisesti?) eriyttää maahanmuuttajia? Oikeasti, kerro ihan konkreettisia esimerkkejä tästä, että tiedetään sitten vastaisuudessa varoa... ja tämä ketju ei käy esimerkiksi :xmas: