Mamut ilmaiseksi Robinin konserttiin...ei ju**l****

• Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";27487264]Ovat liian iso kuluerä, muutenkin köyhältä karsitaan viimeisetkin edut helvettiin ja mamuja ruokitaan kuin vammaisia. Miksi somput ja
muut rullahuulet ei palaa takaisin omaan kotimaahansa?[/QUOTE]

Perheessä vammainen ja mamu, että kun sataa rahaa ovista ja ikkunoista. On jos jonkinlaista retkeä ja huvia menossa ja tulossa :)

Keittiönoita
Ja tässä kohtaa juuri tarvitaankin sitä ymmärrystä jokaiselta jolle tämä asia on vaikea hyväksyä...maahanmuuttajia on tästä asiasta turha syyttää!!!!
En mä maahanmuuttajia syytäkään vaan niitä tahoja, jotka ovat tehneet virheitä kotouttamiseen johtavissa asioissa. Tavoitteena kun pitäisi olla, että maahanmuuttajaa ei enää tarvitsisi kohdella eri tavalla kuin valtaväestöä. Että se eri tavalla kohtelun tarve joskus lakkaa. Nyt se ei ole lakannut edes seuraavassa sukupolvessa vaan edelleen kohdellaan eri tavalla.

"vieras"
Ja sitä mä juuri tarkoitan, että jokaisen pitää ottaa nyt vastuu itsestään ja omista syytöksistään eikä lisätä sitä epäreiluutta tieten tahtoen ja ilkeyksissään.
Viha ja kaktkeruus lisääntyy mamauja kohtaan tällä tavoin suosimalla niitä suunnattoman paljon. Ei kukaan jaksa eikä osaa ymmärtää sitä mamujen paapomista ja elättämistä. Ei ole enää pitkä matka Norjan, ruotsin ja ranskan tilanteisiin jossa on kunnon mellakat mamujen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27487604:
Nimenomaan. Jossain on kuitenkin kotouttamisessa ollut vikaa, jos parikymmentä vuotta Suomessa asunut ei edelleenkään osaa kieltä. Tai maahanmuuttajataustainen, joka on syntynyt Suomessa, käynyt Suomessa tavallisen peruskoulun jne. Kotouttamisen pitää mun mielestä olla tehokasta ja mahdollisimman nopeaa eikä sen jälkeen enää tarvitse kohdella eri tavalla.
No, näille jotka täällä ovat asuneet yli 20 vuotta tuskin on aikanaan tarjottu mitään hirveen spessua. Jos nämä Mikkelin sosiaalitoimen ihmiset nyt vaan aattelivat, että hei, me keksittiin kiva juttu ja se vois olla kivaa...kuten tuo Keppälerttukin asian esitti, niin eiköhän ne fyffet olleet jo valmiiksi maahanmuuttajien menoihin budjetoitu. Missä muuten esitettiin, että konsertti ois osa kotouttamisohjelmaa?

Keittiönoita
No, näille jotka täällä ovat asuneet yli 20 vuotta tuskin on aikanaan tarjottu mitään hirveen spessua. Jos nämä Mikkelin sosiaalitoimen ihmiset nyt vaan aattelivat, että hei, me keksittiin kiva juttu ja se vois olla kivaa...kuten tuo Keppälerttukin asian esitti, niin eiköhän ne fyffet olleet jo valmiiksi maahanmuuttajien menoihin budjetoitu. Missä muuten esitettiin, että konsertti ois osa kotouttamisohjelmaa?
No ihan tuossa Länsi-Savon uutisessa lukee: "Tavoite on kotouttaa maahanmuuttajataustaisia lapsia kulttuurin keinoin kotiseutuun ja Mikkeliin."

inhottavaa
INHOTTAVA ilimiö!

Aletaan me suomalaiset vaatimaan jotain omillemme, kun olemme pelkästään maksupuolella yleensä. Ainakin me pienituloiset työssä käyvät :( Kyllä ilmaiset konsertit meidänkin lapsille kelpaisi!!!!!!

Tuollainen toiminta lisää vaan maahanmuuttvastaisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27487632:
En mä maahanmuuttajia syytäkään vaan niitä tahoja, jotka ovat tehneet virheitä kotouttamiseen johtavissa asioissa. Tavoitteena kun pitäisi olla, että maahanmuuttajaa ei enää tarvitsisi kohdella eri tavalla kuin valtaväestöä. Että se eri tavalla kohtelun tarve joskus lakkaa. Nyt se ei ole lakannut edes seuraavassa sukupolvessa vaan edelleen kohdellaan eri tavalla.
No juu, tavallaan mä ymmärrän tän asian jos kyseessä on vaikkapa terveyteen tai koulutukseen liittyvä probleema, vaikkapa se, että maahanmuuttajilla olisi omat kiintiöt yliopistoihin tms. Mutta edelleen, kyse on Robinin konsertista.:O Siis...Robinin...

"vieras"
[QUOTE="vieras";27487688]Eikös suomalaisia mamuja kotoutettu Ruotsissa? Ja suomalaiset muuttivat Ruotsiin paremman elintason toivossa? Onko suomalaisilta kokonaan oma historia unohtunut?[/QUOTE]

Ilmaisia konsertteja tuli joka vkl. Rahaa sai aina kun pyysi, töissä ei tarvinnut olla ja ruotsalaisissakouluissa järjestettiin suomalaisille sopivia joulujuhlia. Jeejee..

Keittiönoita
No juu, tavallaan mä ymmärrän tän asian jos kyseessä on vaikkapa terveyteen tai koulutukseen liittyvä probleema, vaikkapa se, että maahanmuuttajilla olisi omat kiintiöt yliopistoihin tms. Mutta edelleen, kyse on Robinin konsertista.:O Siis...Robinin...
Niinpä, kyse on Robinin konsertista, joka ei ole millään tavoin välttämätön. Johon maahanmuuttajataustaiset lapset voisivat osallistua siinä missä valtaväestöön kuuluvat lapsetkin. Ihan varmasti tässä on ollut taustalla hyvä tarkoitus, mutta mun mielestä toimintatapa on väärä. Erityiskohtelu ei lisää vaan hidastaa kotoutumista. Ja ennenkaikkea se lisää negatiivista suhtautumista maahanmuuttajiin. Hyvä tarkoitus, mutta mennäänkin ojasta allikkoon.

[QUOTE="vieras";27487714]Niille ei olisi tarvinnut lippuja hankkia, jos heillä ei ole sellaiseen varaa niin jääkööt kotiinsa.[/QUOTE]

Jos sulla olisi varaa ostaa lapsellesi lippu konserttiin niin ostaisitko todella lipun vaikka sulle tarjottais ilmaista? Ja jos teillä ei olisi kertakaikkiaan ollut varaa lippuun ja sellaista sulle tarjottaisiin niin etkö antaisi lapsesi mennä perusteena se, että ei meillä olisi alunperinkään ollut siihen varaa?
Luuletko, että vaadit maahanmuuttajalapselta nyt hieman liikaa?

Yhteistyössä