Näin säästät 10 000 euroa vuodessa

"vieras"
En säästyisi, kun muutenkin eletään minimisti. Ainoastaan nuo herkut on sellaiset, josta voitaisiin säästää 20e/viikko, kun kolmelle lapselle viikonloppukarkit ostetaan ja itselle myös herkkuja.

Onneksi saatiin kesällä asuntolaina ilman säästöjä ja takaajia. Nyt tosin säästetään asunnon remonttiin sitten.
 
hgh
Meidän taloudessa säästöä syntyisi hurjasti limsoissa, karkeissa ja ulkona syömisissä, mutta ei niistä kymppitonnia sentään saa itkemälläkään :)

Puhelinkuluja vois vielä vähentää ja lehtiostoksia muttei niistäkään em. lisättynä kymppitonnia säästy.
 
Erääseen parin päivän takaiseen keskusteluun liittyen; suurimmat säästöt nuoret ensiasunnon hankkijat saisivat päivittämällä autonsa hiukan lähemmäs omaa tulo- ja varallisuustasoaan. Huippu taisi olla se, joka kertoi hänellä olevan 40ke autolainaa. :(
 
"vieras"
Tsiisus :LOL:

En juo, en polta, en juo limsaa, syön töissä ilmaiseksi / eväitä, keitän itse kahvini, alelihaa jos vaan löydän, käytän aika paljon halpismerkkejä, autoillaan nyt jo tarvittavat, sähkö-ja vakuutukset on kilpailutettu aikaa sitten, koskaan en osta mitään pullovesiä. Kulutan maltillisesti.


Muovipusseissa säästöä 51 euroa, herkuissa 189 euroa. Aika kaukana vielä 10000 euroa :D
 
eredre
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27486209:
Erääseen parin päivän takaiseen keskusteluun liittyen; suurimmat säästöt nuoret ensiasunnon hankkijat saisivat päivittämällä autonsa hiukan lähemmäs omaa tulo- ja varallisuustasoaan. Huippu taisi olla se, joka kertoi hänellä olevan 40ke autolainaa. :(
Joo, ja yleensä sitä autoa vaihdetaan sitten uudempaan versioon parin-kolmen vuoden välein eikö muka koskaan hävitä rahaa =D Niin varmaan juu...

Meillä auto vm -98, maksoi 1200€. Varaa olisi kyllä ollut kalliimpaankin, mutta miksi ostaa kallista kun halvemmallakin ajaa sen minkä tarvitsee? lampunkin voi vaihtaa itse , uusissa autoissa sekin pitää tehdä liikkeessä ja maksaa maltaita.
 
  • Tykkää
Reactions: Isämies
Lilith Le Nuit
Mä elän jo melkein kokonaan tuolla tavalla. Ei mun tuloista voi säästää noin paljon rahaa. Mulla ei ole autoa. :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"Zap"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27486209:
Huippu taisi olla se, joka kertoi hänellä olevan 40ke autolainaa. :(

Se huippu olen minä! Isämiehellä ei tunnu oikein olevan hanskassa se, miten varallisuutta kannattaa sijoittaa. Minulla olisi vara ostaa se tämän hetkinen auto käytännössä ilman lainaa, mutta tässä ei ole mitään järkeä. Minun autolainani hinta on nyt 2,1% ja jos olisin maksanut autoni käteisellä, olisin hukannut välittömästi 40-tonnia ja auton ikääntyessä koko ajan lisää.

Sitä vastoin otin autolainan sillä 2,1% korolla ja sijoitin tämän 40-tonnia muualle. Sijoituksen reaalituotto (juuri tarkistettu) on nyt 11,83%. Eli käteisellä auton maksaminen olisi ollut täyttä hulluutta. Onneksi on näitä "älykkäitä" isämiehiä, jotka pistävät säästöt autoon ja rehvastelevat sillä, ettei ole koskaan tullut otettua euroakaan lainaa autoihin. TOTAALISTA HULLUUTTA!!!!

Suuria investointeja ei kannata oikeastaan koskaan tehdä käteisrahalla, mikäli sitä käteistä on. Käteinen täytyy sijoittaa paremmin kuin hankittavan tavaran reaalikorko. Onnea Isämiehelle loppuunajetun velattoman Mersun ja prätkän kanssa. Siinä on säästöt järkevästi käytetty!
 
"vilima"
Suurin piirtein noin olemme eläneet, ja kyllä se totta on, että säästöjä kertyy nopeasti. Asuntoa ostaessamme säästössä oli 100 000€, joten lainansaanti oli helppo kuin heinänteko ilman takaajia tms. Säästettiin taas muutama vuosi ja pystyttiin tekemään säästöillä iso remontti ilman lainaa, auto vaihdettiin uudempaan ilman lainaa jne.
 
Sellainen ihminen joka jotain vinkkilistaa noudattamalla yhtäkkiä onnistuisi säästämään vuodessa 10 000 (eli täyttää kaikki kohdat) tuskin on säästämisestä kiinnostunut ja on itse valinnut oman "huolettoman" elämäntapansa. Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että haaskaa kymppitonnin vuodessa sitä tajuamatta ja listan nähtyään on ihan että vau. Ei kai?
 
"vieras"
[QUOTE="Zap";27486270]Se huippu olen minä! Isämiehellä ei tunnu oikein olevan hanskassa se, miten varallisuutta kannattaa sijoittaa. Minulla olisi vara ostaa se tämän hetkinen auto käytännössä ilman lainaa, mutta tässä ei ole mitään järkeä. Minun autolainani hinta on nyt 2,1% ja jos olisin maksanut autoni käteisellä, olisin hukannut välittömästi 40-tonnia ja auton ikääntyessä koko ajan lisää.

Sitä vastoin otin autolainan sillä 2,1% korolla ja sijoitin tämän 40-tonnia muualle. Sijoituksen reaalituotto (juuri tarkistettu) on nyt 11,83%. Eli käteisellä auton maksaminen olisi ollut täyttä hulluutta. Onneksi on näitä "älykkäitä" isämiehiä, jotka pistävät säästöt autoon ja rehvastelevat sillä, ettei ole koskaan tullut otettua euroakaan lainaa autoihin. TOTAALISTA HULLUUTTA!!!!

Suuria investointeja ei kannata oikeastaan koskaan tehdä käteisrahalla, mikäli sitä käteistä on. Käteinen täytyy sijoittaa paremmin kuin hankittavan tavaran reaalikorko. Onnea Isämiehelle loppuunajetun velattoman Mersun ja prätkän kanssa. Siinä on säästöt järkevästi käytetty![/QUOTE]

Isämies on sikäli oikeassa, että jos sulla olisi ollut edullisempi auto olisit saanut sijoittettua enemmän rahaa ja se olisi tuottanut enemmän.

Sijoituslainan ymmärrän jotenkin, mutta monessa tapauksessa vivuttamalla päätyy leikkimään rutiköyhä upporikas peliä, ja harva siinä voittaa.

Mulla ja miehellä olisi rahaa tilillä ja sijoituksissa ostaa se uusi auto, mutta ei todellakaan aiota niin tehdä. 10-15keur autolla pääsee yhtä hyvin.
 
Sellainen ihminen joka jotain vinkkilistaa noudattamalla onnistuisi säästämään vuodessa 10 000 (eli täyttää kaikki kohdat) tuskin on säästämisestä kiinnostunut ja on itse valinnut oman "huolettoman" elämäntapansa. Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että haaskaa kymppitonnin vuodessa sitä tajuamatta ja listan nähtyään on ihan että vau. Ei kai?
En minäkään usko siihen, etteikö huomaisi kuluttavansa edellä mainittuihin asioihin, mutta ehkä havahtuu tajuamaan sen miten PALJON siihen menee kun kaikki laskee yhteen.

Ei meilläkään 10 000 euroa saisi millään säästettyä, mutta jotain kyllä. Osa jutuista taas on sellaisia, että puolison takia niihin menoihin ei voi vaikuttaa :kieh:
 
"vieras"
Alkuperäiseen listaan, niin ei kyllä ihan 10 000 säästyisi sillä useimmat ihmisistä eivät tee kaikkia listalla olevia asioita vaan vain joitakin niistä. Esim. minä en polta, enkä juuri käytä alkoholia. Käyn kuitenkin välillä ulkona syömässä.

Ruoan ostaminen pelkästään punaisten lappujen vyöhykkeeltä tuskin toimii jos sitä kaikki laajemmin käyttäisivät hyväkseen. Eli niitä on tarjolla tietty määrä, ja jos tuoretta lihaa ei kukaan osta kaupat vähentävät sisäänostotilauksiaan.

Mulla säästyy noin 500e/kk eli en ihan näihin lukemiin pääse.
 
"vieras"
Meillä kans eletään aika pitkälle listan mukaan, mut kyllä meille on säästynyt parin vuoden aikana noin 15 000 ei ihan kymppitonnia vuodessa. Musta toi säästäminen ennen lainan saantia on ihan fiksua. Silloin kun itse ole nensi asunnon ostanut niin kyllä silloinkin piti olla omia säästöjä. Mullakin oli asp-tili johon säästin.
 
Joopa joo. :D Sanoisin että 1000-2000e voisimme säästää, mutta sen eteen pitäisi luopua monesta kivasta. Ehkä tuo 10 000e onnistuisi, jos molempien tulot olisivat edes keskivertopalkan verran ja rahaa käytetty holtittomasti aiemmin.
 
"Zap"
[QUOTE="vieras";27486327]Isämies on sikäli oikeassa, että jos sulla olisi ollut edullisempi auto olisit saanut sijoittettua enemmän rahaa ja se olisi tuottanut enemmän.

Sijoituslainan ymmärrän jotenkin, mutta monessa tapauksessa vivuttamalla päätyy leikkimään rutiköyhä upporikas peliä, ja harva siinä voittaa.

Mulla ja miehellä olisi rahaa tilillä ja sijoituksissa ostaa se uusi auto, mutta ei todellakaan aiota niin tehdä. 10-15keur autolla pääsee yhtä hyvin.[/QUOTE]

Elämä on valintoja, minun valintani on ajaa uusilla hyvillä autoilla. Joudun työni puolesta matakustamaan paljon (myös omalla autolla) ja en ota kyllä mitään ikäloppua riisikuppia siihen tarkoitukseen. Olen ostanut muutakin "turhaa" ja jos nekin olisi sijoitettu, olisin hyvinkin varakas. Toisaalta haluan nauttia useista etelänmatkoista/vuosi, uusista autoista, kivitalosta jne. Ja koska minulla on tähän varaa, niin toteutan sen.

Toiseten lainoja ei kannata mennä arvostelemaan ennen kuin tietää taustat. Kyllä minäkin tajuan, että nipin napin toimeentulevan ei pidä mennä ottamaan lainoja, joihin heillä ei ole varaa.
 
Blue
[QUOTE="Zap";27486270]Se huippu olen minä! Isämiehellä ei tunnu oikein olevan hanskassa se, miten varallisuutta kannattaa sijoittaa. Minulla olisi vara ostaa se tämän hetkinen auto käytännössä ilman lainaa, mutta tässä ei ole mitään järkeä. Minun autolainani hinta on nyt 2,1% ja jos olisin maksanut autoni käteisellä, olisin hukannut välittömästi 40-tonnia ja auton ikääntyessä koko ajan lisää.

Sitä vastoin otin autolainan sillä 2,1% korolla ja sijoitin tämän 40-tonnia muualle. Sijoituksen reaalituotto (juuri tarkistettu) on nyt 11,83%. Eli käteisellä auton maksaminen olisi ollut täyttä hulluutta. Onneksi on näitä "älykkäitä" isämiehiä, jotka pistävät säästöt autoon ja rehvastelevat sillä, ettei ole koskaan tullut otettua euroakaan lainaa autoihin. TOTAALISTA HULLUUTTA!!!!

Suuria investointeja ei kannata oikeastaan koskaan tehdä käteisrahalla, mikäli sitä käteistä on. Käteinen täytyy sijoittaa paremmin kuin hankittavan tavaran reaalikorko. Onnea Isämiehelle loppuunajetun velattoman Mersun ja prätkän kanssa. Siinä on säästöt järkevästi käytetty![/QUOTE]

Uuden, hyvän auton saa myös 20te. Miksi sitten pitää saada se 40te auto? Onko siinä ihan oikeasti silloin rahat järkevästi käytetty, kaikista näkökulmista katsottuna?
 
"Zap"
Uuden, hyvän auton saa myös 20te. Miksi sitten pitää saada se 40te auto? Onko siinä ihan oikeasti silloin rahat järkevästi käytetty, kaikista näkökulmista katsottuna?
Ei minulla ole 40-tonnin autoa, vaan noin 85-tonnin!! Lainaa on 40-tonnia. Ne ovat minun rahojani ja olen sijoittanut muuhunkin paljon järjettömämpään. Toisten elämää on nimittäin vaikea arvioida, varsinkin silloin kun toista ei tunne!
 
hellsbells
Tottakai jostain voisi nipistää vielä, mutta en millään sais kymppitonnia kasaan.Esim. alkoholia ja tupakkaa en käytä, ulkona syödään todella harvoin , jne.

Tottakai joillain tekee joskus tiukkaa eikä ole varaa mihinkään ylimääräseen, mutta oikeesti.. .tämä on elämämme, yksi ainoa, pitääkö se elää jatkuvasti kituutellen? Jos joku nauttii jokapäiväsestä limustaan niin onko se niin kamalaa? Tottakai vähällä elää, mutta jos on mahdollisuus nauttimiinsa asioihin, niin miksi niistä pitäisi karsia.
 
1. Lopeta limsan juonti Säästö vuodessa: 500 euroa.

- en juo limua kuin muutaman kerran vuodessa

2. Puolita herkkujen syönti Säästö vuodessa: 189,5 euroa

- jos mun 60 senttiä maksava suklaapatukka per viikko kaataa mun talouden niin...

3. Lopeta tupakointi Säästö vuodessa: 1800 euroa

- en polta

4. Keitä oma kahvisi Säästö vuodessa: noin 480 euroa.

- köyhän harvoja iloja, no can do :rolleyes:


5. Eväät töihin Säästö vuodessa: 1600 euroa.

-työtön syä aina kotona


6. Vähennä alkoholin juomista Säästö vuodessa: 1040 euroa.

- melkein absolutisti...


7. Älä osta muovipusseja Säästö vuodessa: 51 euroa.

- en osta muovikassia kuin jos sille on tarvetta myöhemmin.


8. Osta lihaa halvalla illalla Säästö vuodessa: 234 euroa.

- lihan osto on aika vähäistä

9. Osta kaupan halpismerkkejä Säästö vuodessa: 1440 euroa.

- tulee aika vähän ostettua noita kuivapuolen ruokia ainakaan...


10. Vähennä autoilua Säästö vuodessa: 360 euroa.

- ei ole autoa


11. Laskuta nettisi firmalla Säästö vuodessa: 240 euroa

- netti ilmainen

12. Katso kumman nimissä vakuutus on Säästö vuodessa: 150 euroa

- vakuutus on otettu kymmeniä vuosia sitten ja halvemmalla ei voi saada, kyselty on.

13. Kilpailuta sähkösopimuksesi Säästö vuodessa: 500 euroa

- sähkönkulutus tosi vähäistä, ihan sähköntoimittajan mukaankin, ihmetteli. Ja kilpailutus on tehty aika vaikeaksi tässä talossa.


14. Vähennä ravintolaruokailua Säästö vuodessa: 780 euroa

- kaupungissa käydessä onko pakko välillä syödä, eväitä ei viitsi kadulla syödä. Hesen kupongeilla saa aika halvalla virtaa suoniin.

16. Juo hanavettä. Säästö vuodessa: 125 euroa

- olen kivennäisvesiaddikti. Sori, mutta pitää köyhällä joku ilo olla :rolleyes:


17. Vältä heräteostoksia Säästö vuodessa: 260 euroa.

- heräteostokset korkeintaan ruokapuoleen liittyviä


18. Aja taloudellisesti Säästö vuodessa: 180 euroa.

- ei ole autoa

Eli missä ne mun säästöt viipyy |O
 
"vieras"
[QUOTE="Zap";27486348]Elämä on valintoja, minun valintani on ajaa uusilla hyvillä autoilla. Joudun työni puolesta matakustamaan paljon (myös omalla autolla) ja en ota kyllä mitään ikäloppua riisikuppia siihen tarkoitukseen. Olen ostanut muutakin "turhaa" ja jos nekin olisi sijoitettu, olisin hyvinkin varakas. Toisaalta haluan nauttia useista etelänmatkoista/vuosi, uusista autoista, kivitalosta jne. Ja koska minulla on tähän varaa, niin toteutan sen.

Toiseten lainoja ei kannata mennä arvostelemaan ennen kuin tietää taustat. Kyllä minäkin tajuan, että nipin napin toimeentulevan ei pidä mennä ottamaan lainoja, joihin heillä ei ole varaa.[/QUOTE]

Sä oot ihan takuulla se sama typerä autojankkaaja, jonka kohtasin toisella palstalla joku aika sitten. Hänenkin mielestä oikeasti hyvätuloiset ostavat aina uuden auton ja ne jotka asuu vanhemmalla autolla ajavat vaan koska muuhun ei ole varaa :LOL:
 
"vieras"
Tottakai jostain voisi nipistää vielä, mutta en millään sais kymppitonnia kasaan.Esim. alkoholia ja tupakkaa en käytä, ulkona syödään todella harvoin , jne.

Tottakai joillain tekee joskus tiukkaa eikä ole varaa mihinkään ylimääräseen, mutta oikeesti.. .tämä on elämämme, yksi ainoa, pitääkö se elää jatkuvasti kituutellen? Jos joku nauttii jokapäiväsestä limustaan niin onko se niin kamalaa? Tottakai vähällä elää, mutta jos on mahdollisuus nauttimiinsa asioihin, niin miksi niistä pitäisi karsia.
No jos asunnon ostaminen on tulevaisuudessa kiinni siitä kymppitonnista, niin se on oma valinta kumpaa arvostaa enemmän, "limuja" vai asuntoa.
 
"opiskelijaäiti"
HAHAHAHAHAHAHAHAAAAA. Mun tulot kaikkine tukineen on luokkaa 14 000€/vuos, ei kyl ihan ole mahdollista säästää kymppitonnia vuodessa. Taas näitä rikkaille tehtyjä "säästövinkkejä". LOL.
 

Yhteistyössä