Päiväkodissa nurin kurin päivä, mikä se on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
nurinkurin-päivänä vanhemmat hymyilevät henkilökunnalle, jättävät valittamatta laittamatta jätetyistä haalarin lenksuista ja ketsuppitahrasta paidassa, hakevat lapsensa ajoissa hoitoaikasopimuksen mukaan kotiin ja palauttavat joululomakyselyn ilman mutinoita ja kiukuttelua päivystysajankohdista ja -paikasta. semmoinen on nurinkurin-päivä päiväkodissa.

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Meillä lasten päiväkodissa nurinkurin päivä on ihana! Lapset voi pukeutua hassusti tai mennä esim yökkärissä hoitoon, jälkkärin saa ennen ruokaa, ruoka voidaan syödä vaikka retkeilemällä lattialla jne. Semmoista leppoisaa höpsöttelyä :)

Meidän tytön päikyssä nurinkurin päivä oli sellanen että lapset oli vetäjinä sen päivän, eli aikuiset leikki askarteli lasten kanssa niitä juttuja mitä lapset halusi itse tehdä ym.

Meillä on joskus aprillipäivänä nurinkurin päivä ja silloin mm. laitetaan vaatteet väärin päin päälle, pyyhitään ensin pöydät, nostetaan tuolit pöydälle ja syödään lattialla, voidaan syödä syviltä lautasilta lihapullia lusikalla, maalata pensseli suussa jne... Yleensä lapset haluavat myös kävellä takaperin, nukkua jalat tyynyllä jne...

Nurinkurinpäivänä tapahtuu kaikenlaista nurinkurista ja hassua :) Vaatteet voi pukea nurinpäin päälle, ilmaantua paikalle pelkissä yövaatteissa tai laittaa vaatteet ihan hassusti päälle. Aamupiiri muuttuu yöpiiriksi, sängyssä maataan väärinpäin ja satu luetaan lopusta alkua kohden. Esimerkisi sellaista :)

Me vietettiin sitä niin, että tehtiin kaikkia asioita vähän hassusti. Lapset tulivat hoitoon ihan kuin ennenkin. Itse olin vaan pukeutunut hassusti. Olin tehnyt lapsille nurinkurin tarinan jonka luin heille ja josta heidän piti löytää hassusti olevat asiat. Kotona oli esineitä hassussa paikassa jotka piti löytää. Mm. kynttilälamppelissa roikku lyhtyjen sijaan kahvikuppeja ja- mukeja. Tauluja oli nurinpäin jne. Ruoka syötiin coctailtikuilla ja ruokana oli siis sellaista mitä pystyi helposti tikulla syömään eli lihapullia, perunoita, kirsikkatomaatteja jne. Iltapäivällä kuljin sitten jo peruukki päässä ja tehtiin edelleen asioita hassusti. Käveltiin takaperin jne. Tämä oli lasten mielestä hauska päivä. Välillä mentiin ihan normipäivän mukaan, mutta hassut jutut välissä teki päiväst erilaisen. Meillä päivän nimi oli heikukeikun päivä.

[QUOTE="tiiliataalia";27478593]nurinkurin-päivänä vanhemmat hymyilevät henkilökunnalle, jättävät valittamatta laittamatta jätetyistä haalarin lenksuista ja ketsuppitahrasta paidassa, hakevat lapsensa ajoissa hoitoaikasopimuksen mukaan kotiin ja palauttavat joululomakyselyn ilman mutinoita ja kiukuttelua päivystysajankohdista ja -paikasta. semmoinen on nurinkurin-päivä päiväkodissa.[/QUOTE]

Minulla on sellainen tunne että tuollainen päivä ei toteudu koskaan :/

Meillä muksun isä vei päiväkotiin aamuisin. Vaikka olin katsonut vaatteet valmiiksi, tytär oli puettu kuin peppi pitkätossu. Eri pari sukat, paita väärin päin jne. Muksu itse varmaan myös vaikutti asiaan ja oman maun mukaan vaihtoi vaatteet aamusella.
Nurinkurin päivä oli meillä usein.

Yhteistyössä