Kyllä Suomessa eläminen on kallista...

"vieras"
Eläminen on Suomessa kallista koska poliitikot tekevät sen tarkoituksella sellaiseksi: verotuloja hassataan miljardeittain ulkomaille ja kotimaassa elätetään yli miljoonaa virkaköpiä, mamua sekä sossupummia.

Se menee säästöön, ellei rahareikää nyt ilmesty loppuviikolle.
eli jos saat melkein joka palkasta säästöön 700e niin ei se musta oo köyhää ollenkaan. Jos sulle JÄIS palkasta menojen jälkeen 700e niin sit voisin sanoo et suht pienellä joutuu mennä.

Mut en puhuis " pari tonnia menee kortin höyläämiseen" mitenkään köyhänä.. Moni ei saa edes ton verran bruttona kuukaudessa mitä jää käteen.

Plus se te ootte itse valinneet hevoset ja teinin moottoripyöräharrastuksen mikä ei oo halpaa. Siinä vaiheessa suu suppuun ja kortti käteen.

Me ei esim. pystyttäs maksamaan jos likka alottas harrastamaan esim. taitoluistelua tms. sen kalleuden takia. Omat palkat kun ei oo sieltä korkeimmasta päästä.

[QUOTE="vieras";27474293]Juu, tosi köyhiä olette, eihän noilla tuloilla elä tosiaan Suomessa, pelkkää kurjuutta. Muuttakaa ihmeessä ulkomaille niin pärjäätte varmasti paremmin. Britanniassakaan ei lasten koulutus ja päivähoito maksa mitään...[/QUOTE]

Itse asiassa Briteissä maksaa koulutus ainakin.. mulla on englantilaiset pomot ja ne just sitä valittaa kun monta tuhatta puntaa vuodessa menee pelkkään kouluun, kun Suomessa on onneksi ilmainen koulu.. :)

"Sanna"
[QUOTE="vieras";27475439]Eläminen on Suomessa kallista koska poliitikot tekevät sen tarkoituksella sellaiseksi: verotuloja hassataan miljardeittain ulkomaille ja kotimaassa elätetään yli miljoonaa virkaköpiä, mamua sekä sossupummia.[/QUOTE]

Rikkaita suositaan täällä. Olisi helppoa lainsäädännöllä estää verokikkailut, mutta eihän sitä tietenkään haluta omaa jalkaa sahata. Pääomatulojen verotus pitäisi myös muuttaa progressiiviseksi.

Täällä on älyttömät bonussysteemit jo muutenkin hyvin tienaaville johtajille. Rikkaimmille maksetaan jopa satoja tuhansia euroja kuukaudessa eläkettä. Aivan naurettavaa tuollainen. Kukaan ei sellaisia summia tarvitse, eikä varsinkaan suomalaisten veronmaksajien pitäisi joutua niitä maksamaan. Suorastaan tavallisen duunarin pilkkaamista.

"vieras"
[QUOTE="Sanna";27475581]Rikkaita suositaan täällä. Olisi helppoa lainsäädännöllä estää verokikkailut, mutta eihän sitä tietenkään haluta omaa jalkaa sahata. Pääomatulojen verotus pitäisi myös muuttaa progressiiviseksi.

Täällä on älyttömät bonussysteemit jo muutenkin hyvin tienaaville johtajille. Rikkaimmille maksetaan jopa satoja tuhansia euroja kuukaudessa eläkettä. Aivan naurettavaa tuollainen. Kukaan ei sellaisia summia tarvitse, eikä varsinkaan suomalaisten veronmaksajien pitäisi joutua niitä maksamaan. Suorastaan tavallisen duunarin pilkkaamista.[/QUOTE]

Suomessa suositaan köyhiä, näkeehän se jo siitäkin kenelle verorahat menevät: rikkailta otetaan ja köyhille annetaan.

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
[QUOTE="vieras";27475585]Ei Suomessa koulu ole ilmaista, vaan veronmaksajat kustantavat sen.[/QUOTE]

Niin mutta sun EI tarvitse itse maksaa koululle 4000 £ vuodessa suoraan.. joten kyllä se mun mielestä tavallaan on ilmaista...

ulkonainen
[QUOTE="vieras";27474083]Melkein missä tahansa on halvempaa elää kuin Suomessa. Esim. nyt vaikka Saksassa ja Britanniassa.[/QUOTE]

Kylla. Mutta esim. talla palstalla alkaa heti narina jos esim. kodinhoidontuki ja lapsilisat poistettaisiin. Esimerkkina vain etta noissa maissa maksetaan myos paivahoito ihan omasta pussista ja vajaa 300e (Suomessa kk hoitoa) ei riita siella kuin viikoksi.

Ei kun saan joka 15pv. palkan, mutta maksoin tänään rästilaskuja pois.
Et sä lisää rahaa tarvitse. Aivot olis sulle ihan jees, ja piiiiiiiiiitkä talouden hallinta kurssi!

Rästilaskuja?

Hevoset maksaa, sen tiedän, mutta sanotaanko että nopeasti vilkaistuna saisit säätöönkin vielä aimo tukun kahisevaa, vaikka sitten asteittan summaa korottaen, ettei elintaso kerralla hajoa käsiin!

Noi sun motiivit muutenkin ihmetyttää, ei voi muuta kuin ihmetellä millaisia ihmisiä kehdataan äänestää, ja missä? Asut vissiin jossain junttilanperäkylässä?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: päätön
"vieras"
Mä yritän nyt hillitä itseni ja todeta vain viileästi, että en tiedä kumpi on etovampaa: rahoillaan leveily, vaiko rahoillaan leveily niin, että se on heikosti yritetty piilottaa toiseen asiasisältoon.
Olet vain kateudesta vihreä. Luulis sun vain olevan iloinen siitä, että joku vielä jaksaa tehdä töitä ja maksaa veroja jotta sinä ja muut työttömät saatte elää muiden siivellä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27475644]Eihän tuo ole kuin kolmisen sataa kuukaudessa: britit maksavat sen suoraan koululle, Suomessa sama raha kierrätetään verottajan kautta.[/QUOTE]

Juu, mutta miten kuvittelet köyhän perheen esim. opiskelijaperheen kustantavan suoraan koululle tuollaisen summan. Hyvinvointiyhteiskunta tarkoitaa sitä, että kaikille suodaan samat mahdollisuudet koulutukseen ja terveydenhuoltoon. Briteissä ei todellakaan esim. terveydenhuolto ole hyvää vaikka siellä asuneet suomalaiset hehkuttaa ilmaista synntystä ym.

-.-
Mä yritän nyt hillitä itseni ja todeta vain viileästi, että en tiedä kumpi on etovampaa: rahoillaan leveily, vaiko rahoillaan leveily niin, että se on heikosti yritetty piilottaa toiseen asiasisältoon.
Peesi.
Ei voi kyl sanoa muuta kuin pirun nolosti ja epäonnistuneesti nyt meni nuo rahoilla leveilyt.

Voivoi kun talolaina, pari autoa, pojan motourheilu ja tytön hevoset maksaa. Ei jää ku 700€ viikossa säästöön. No oho, aika köyhää, ressukka.
Miten noin tyhmä ihminen voi saada noin paljon palkkaa, onko kenties joku kansanedustaja?

Professional Griefer
Kai ap sait nyt sen mitä halusit? Huonompituloisten taivastelua suurensuuresta.palkastasi? Jos ei riittänyt, niin kai tuolla on hiljattain tehty "kuukausitulosi" tai "paljonko tienaat" -ketjuja, sinne vaan as usual.

eks kässää? ensin pannaan palstan yyhoille ilmoitus että ollaan kohta vapailla markkinoilla ja seuraavana päivänä mainos että miks kannattaa kiinnostua

veikkaan että palstan jumiminen johtuu kasvaneesta yyvee-viestinnästä
Kuinka tyhminä sinä meitä palstan naisia oikein pidät? :O
Oikeesti, jos joku tuohon tyyppiin ja tyyliin lankeaa, niin hämmennyn suuresti.

"eeee"
on kyllä naurettavaa surkutella sitä että jää 700e viikoksi elämiseen. sua tuskin oikeasti harmittaa laisinkaan että sitä jäi noin "vähän", kunhan halusit päästä kertomaan että massia löytyy. :p joillekkin tuo 700e kuukaudeks ois jo tosi paljon.

"Vieras"
Itse asiassa Briteissä maksaa koulutus ainakin.. mulla on englantilaiset pomot ja ne just sitä valittaa kun monta tuhatta puntaa vuodessa menee pelkkään kouluun, kun Suomessa on onneksi ilmainen koulu.. :)
Ilmeisesti et ymmärtänyt sarkasmiani :D olen asunut Briteissä useita vuosia ja tiedossani on hyvin esim päivähoidon kalleus, osapäivähoito saattaa maksaa 1000£/kk. Peruskouluja on toki ilmaisiakin mutta taso obkin sitten toinen juttu, jatkokoulutus maksaa aina. Näiden seikkojen kun vuoksi asummekin Suomessa, täällä jää enemmän käteen lapsiperheelle kun ei olla mitään huippujohtajia.

"Sheddon"
Jos sulle jää pari tonnia käteen kaiken pakollisen jälkeen niin mihin sä sitä rahaa sitten tarviit niin paljon? Tai siis onko sillä hintatasolla tuossa kohtaa nyt niin merkitystä kun rahaa jää yli ylinkyllin? Me eletään ihan uskomattomassa maailmassa, jossa paljon (siis PALJON) rahaa on jollakin tapaa hyvän elämä tae, vaikka sinäkin ap ilmeisesti pistät sitä säästöön. Pahan päivän varalle? Jos sitä ei tulekaan? Ihmisillä Rahaa lepää tolkuttomasti tileillä ja aina vaan saatava lisää.
Enkä tarkoita tällä yksin nyt ap:tä vaan yleisesti, meillä on vinksahtanut ajatusmaailma tässä raha-asiassa.
Jotenkin ymmärrän veroista natisemisen suurpalkkasillakin. Isälläni menee se alle puolet palkasta verokassaan,kokee siis selkeästi menettävänsä omiaan. Mutta tavaroiden ja ruoan hintaan voi itsekin vaikuttaa, ostamalla
Eri kaupoista, netistä... Ugh

Yhteistyössä