siis en voi käsittää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
eräässä äitiporukassa alkoivat yksi päivä kauhistelemaan ja olivat oikein kiukkuisia kun synnytyksestä ja sairaalapäivistä joutuu maksamaan niin paljon. paljon?!? jotain reilu 30e/vrk johon kuuluu hoito, ruoat, lääkkeet ja kaikki ja joku kehtaa rutista että on kallista.
eikä oo kyse siitä ettei ko. ihmisillä olis rahaa maksaa tuotakaan (ja sossuhan sen pienituloisimmille taitaa maksaa) vaan ihan normaalit hyvin toimeentulevat qikuiset valittaa kun viiden päivän lasku oli niin kallis.
en voi käsittää.

[QUOTE="vieras";27461651]Kyllä mua ainakin reilu 200 euron lasku kirpasi ja ketutti, vaikka tiedän ettei ollut sisältöönsä nähden kallis.[/QUOTE]

sä ootkin sit ihan saatanan tyhmä, olisit synnyttänyt saunassa ja siivonnut ja kokannut heti itse.
mua ei kyllä 8 päivän lasku harmittanut yhtään.

[QUOTE="vieras";27461651]Kyllä mua ainakin reilu 200 euron lasku kirpasi ja ketutti, vaikka tiedän ettei ollut sisältöönsä nähden kallis.[/QUOTE]

ja isot laskut saa maksaa osisa ilman korkoa

Siis noin paljon???`:O Meillä maksaa normi sairaalapäivä aikuiselle 10€. Lapsen sairaalapäivä on aina ilmainen (myös hoito). Synnytys on myös ilmainen, kuten siihen liittyvät sairaalapäivät.

Se kenen mielestä 30e/vrk on liian kallis on hyvä valitsemaan yksityisen sairaalan julkisen sijaan. Siinä voi sitten sängyssä maatessaan mietiskellä, että minkä ihmeen takia kilpaillulla alalla hinta olikin korkeampi. Kyllä veronmaksaja maksaa 99% kustannuksista, joten 30e on enää vain nappuloita.

No joo, kirpaisihan se loppulasku mikä tuli synnäriltä vietetyistä vuorokausista, mutta sen takia lähinnä kun ollaan melkosta köyhiä. Mutta en minä sitä kalliina pidä, kun ottaa huomioon, mistä maksetaan. Ja joku tuolla taisi jo mainita, että sen laskun voi neuvotella korottomaksi osamaksuksi.

Ehkä tuo ystäviesi päivittely oli sellaista tavan vuoksi rutinaa... Juttelin tuossa kaihileikkauksessa käyneen lähisukulaisen kanssa. Tuumasi, että on se hyvä kun kolmentuhannen arvoinen leikkaus kustansi julkisella kokonaisuudessaan vain yhdeksänkymmentä euroa ja hän sai näkönsä takaisin. Ja tämä sukulainen on rutiköyhä eläkeläinen. Asioita voi katsoa niin monella tapaa.

[QUOTE="vieras";27461663]sä ootkin sit ihan saatanan tyhmä, olisit synnyttänyt saunassa ja siivonnut ja kokannut heti itse.
mua ei kyllä 8 päivän lasku harmittanut yhtään.[/QUOTE]

Hohhoijaa..

Noh, kyllä se mun kukkaron päälle kävi kun joutu olemaan sen 7päivää sairaalassa. Se oli sentään tiedossa, että se maksaa, mutta jouduttiin sitten melkein heti perään toiseks viikoks sairaalaan, .. että ei paljoo naurattanut tämä maamme ilmainen terveydenhoito.

Ei voi olla niin irti todellisuudesta että pitäisi 30eur päivä kalliina kun se on vain murto-osa todellisista kustannuksista. Mutta noista valittavat ovat varmaan niitä kotona makaajia jotka valittavat muutenkin ettei yhteiskunta anna tarpeeksi tukia törsättäväksi.

Saunan taakse saisi viedä tuollaiset tietämättömät ja pummit.