mitä mieltä tästä uskovaisten hömpötyksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Simo sirullinen on ottanut uuden siruimplantin oikeaan käteensä....hän on ollut oikein tyytyävinen tähän asti tähän uuteen mullistavaan keksintöön....eurot ja dollarit muutettiin yhdeksi maailmanvaltuuaksi....tai oikeastaan..käteinen raha vaan hävisi...sanottiin, että ne jotka ei sirua ota jäävät globaalin maailman ulkopuolelle....no ei sitä alussa sanottu...kortitkin vielä kävi...ne kortit joissa oli radiosignaali...nittä kun heilautti esim kaupan kassalla...tai ostokeset maksettua ja kuitti tuli käteen koneesta kassan päässä...ne kaupat missä kassaneiti vielä oli...heidän tehtävänsä oli hymyillä aurinkoisesti.

Se oli ollut helppo operaatio...ihan tavallinen ruisku vaan joka...pikkuisen kirpaisi, sitten siru oli asennettu Simon käteen.Hänen veljensä Sami siruton oli uskovainen...oli kyllä jotain varoittanut pedon merkistä...että kun tähän lähtee paluuta ei enään olisi...mutta se Sami on ollut vähän omituinen...yhtä omituinen kun heidän kolmas veljensä Seppo...hän vaim hävisi...joskus jostain tempauksesta puhui...ja uutisissa oli muitakin ihmisiä hävinnyt....selitys oli annettu että, ilmeisesti ufot olivat heidät siepanneet....

Simo meni tankkaamaan ja vilautti kättään....20 litraa....ompas tosi kallista tuo bensakin....maksaminen on helppoa....sitten Simo meni kauppaan ja osti perunoita ja porkkanoita ja maitoa ja kahvia...kassalla hän vilautti kättään taas lukiassa....ja kuitti siirettiin hänen iphone10 puhelimeensa...jos kuittia haluisi....harvoin koneet teki virheitä ne olivat aika luotettavia...
J.S

Ja tuo edellinen on erään uskovaisen kirjoittama hömppätarina, jolla hän yrittää osoittaa jotain sirukorttien ja korttiajan vaarallisuudesta. Mitä mieltä te olette tästä?

Otsikoin vähän turhan provosoivasti. Tiedän ettei kaikki uskovaiset ajattele samoin, tietenkään, ja tämä kyseisen tarinan vastikään minulle lähettänyt henkilö (joka on lähettänyt saman tarinan myös useille muille henkilöille) on itse helluntailainen.

Ehkä seitsemännellä luokalla vielä pääsisi läpi ainekirjoituksessa mielikuvituksen käytön ja sanamäärän takia, sitä vanhemmilta ehkä odottaisi edes alkeellista tarinan kaarta ja kielioppia fiktiivistaiteellisessakin tuotoksessa.

Niin siis mikä tuossa nyt sitten oli vaarallista. Se, että kuittia ei jaksa tarkistaa, vai se, että väkeä katoaa johonkin. Siis pointtiko oli, että ne tempaistaan, joilla ei ole sirukorttia?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27446268:
Niin siis mikä tuossa nyt sitten oli vaarallista. Se, että kuittia ei jaksa tarkistaa, vai se, että väkeä katoaa johonkin. Siis pointtiko oli, että ne tempaistaan, joilla ei ole sirukorttia?

Siis että ne pääsevät taivaaseen, joilla ei ole sirukorttia. Sirut ja sirukortit pahasta, Pedon merkki tms. Näin mä ymmärsin.

Eikö kannattais olla ennemmin huolissaan omasta taivaspaikastaan kuin uskovaisten hömpötyksistä? On teillä itelläkin joskus hömpötyksiä, ihmisiähän tässä ollaan. Itse asiassa suurin osa teistä hömpöttää kerran viikossa kännissä ja teistä siinä ei ole mitään hävettävää.

kertoa paremmalla suomenkielellä vaikkapa näin:

Simo Sirullinen on ottanut uudn siruimplantin oikeaan käteensä. Hän on tähän asti ollut oikein tyytyväinen tähän uuteen, mullistavaan keksintöön, jossa eurot ja dollarit muutettiin yhdeksi maailmanvaluutaksi - tai oikeastaan käteinen raha vain hävisi. Sanottiin, että ne jotka eivät ota sirua, jäävät globaalin maailman ulkopuolelle. Vaikka ei sitä alussa sanottu... Tuolloin kortitkin vielä kävivät; ne radiosignaalilliset. Niitä kun heilautti vaikkapa kaupan kassalla, sai ostokset maksettua. Tämän jälkeen sai kuitin käteensä kassalta - niissä kaupoissa, joissa kassaneitejä vielä oli.

Implantin asentaminen oli ollut helppo operaatio. Ihan tavallinen ruisku vain, joka pikkuisen kirpaisi. Sen jälkeen siru oli asennettu Simon käteen.

Hänen veljensä Sami Siruton oli uskovainen. Oli kyllä jotain varoittanut pedon merkistä; sirujuttuihin kun lähtisi mukaan, paluuta ei olisi. Mutta Sami se on ollut aina vähän omituinen, ajatteli Simo, ihan yhtä omituinen kuin heidän kolmas veljensä Seppo, joka vain hävisi, ja joka oli joskus puhunut jostain tempauksesta. Uutisissa oli ollut muitakin hävinneitä ihmisiä, joiden katoaminen oli selitetty sillä, että ufot olivat heidät siepanneet.

Simo meni tankkaamaan ja vilautti kättään. 20 litraa, onpas tosi kallista tuo bensa, tuumi Simo, - ja maksaminenkin on helppoa.

Simo meni kauppaan ja osti perunoita, porkkanoita, maitoa ja kahvia. Kassalla hän vilautti kättään taas sirun lukijassa. Kuitti siirrettiin hänen IPhone20- puhelimeensa, koska hän kuitin halusi. Harvoin koneet tekivät virheitä, ne olivat melko luotettavia.

Joka tapauksessa: Tämä tarina kuulostaa aika... no miten sen nyt nätisti sanoisi?!

[QUOTE="vieras";27446333]Eikö kannattais olla ennemmin huolissaan omasta taivaspaikastaan kuin uskovaisten hömpötyksistä? On teillä itelläkin joskus hömpötyksiä, ihmisiähän tässä ollaan. Itse asiassa suurin osa teistä hömpöttää kerran viikossa kännissä ja teistä siinä ei ole mitään hävettävää.[/QUOTE]

No mä olen absolutisti. Eli en hömpöttele kännissä kerran viikossa, en ole tätä tehnyt aiemminkaan enkä niin aio tehdä tulevaisuudessakaan mikäli se musta itsestäni riippuu.

Ei ole musta tervettä, jos on pakko päästä kännäämään kerran viikossa, tai juoda aina perseet olalle, mutta ei tuollaisten tarinoiden tuputtaminen ja keksiminenkään ole musta ihan tervettä. Että kyllä mä vähän huolehtisin noista hömpötyksistäkin.

Ja sen verran vielä, että en ole mikään ateisti tai uskovaisten vihaaja, uskon itsekin Jumalaan vaikken uskossa olekaan tai eläkään. Mutta Raamattu kun ei puhu mitään tuollaisista asioista, niin minusta ne eivät myöskään mihinkään kristilliseen uskoon kuulu. Jokainen kuitenkin tyylillään.

Terv. Tarinan mielenkiinnolla lukenut

Mitäs sille Samille tapahtui?

Antaa kyllä aika yksinkertaisen kuvan kirjoittajastaan.

Mulle yritettiin pokkana väittää vuonna 2011, että kausi-influenssarokotteessakin on Pedon merkki. Sen kummemmin ei selitetty, mitä se oikeastaan tarkoittaa, eikä siitä kyllä mitään ole seurannutkaan.

[QUOTE="vieras";27446333]Eikö kannattais olla ennemmin huolissaan omasta taivaspaikastaan kuin uskovaisten hömpötyksistä? On teillä itelläkin joskus hömpötyksiä, ihmisiähän tässä ollaan. Itse asiassa suurin osa teistä hömpöttää kerran viikossa kännissä ja teistä siinä ei ole mitään hävettävää.[/QUOTE]

No kirjoitin aiheesta jo vähän alempana, eli siis että otsikoin ketjun aloituksen vähän turhan provosoivasti, mikä ei ollut tarkoitus. Enkä tosiaan lokeroi kaikkia uskovia samaan lokeroon, sillä kaikki me ihmiset olemme erilaisia.

Totta kai meistä jokainen hömpöttää välillä, mutta tuo nyt oli oikeastaan ensimmäinen sana, mikä ko. tarinasta tuli mieleen, siis että "uskovaisten hömpötyksiä". Ei sillä, että te uskovat olisitte jotenkin ei-uskovia huonompia, minusta on hienoa että moni löytää uskosta suunnan elämälleen :)

Mutta tuon kaltaiset tarinat, joita moni - ihan oikeasti minä ainakin tunnen henk.koht. monta uskovaa - yrittää totena väittää ja kertoa siten, että sirukorteille sun muille tulisi sanoa ei siitä yksinkertaisesta syystä että ne ovat pahasta, menevät niin yli ymmärryksen ja sille puolelle, jossa minä alan ihmetellä, mitä sen ihmisen päässä ihan oikeasti liikkuu vai liikkuuko sittenkään mitään. Kaikella kunnioituksella, ja tämähän on vain minun mielipiteeni.

Kyllähän noita känniriehujiakin on, tosin itse en kuulu heihinkään.

[QUOTE="Vieras";27446395]Eihän tuo tarina kerro. Joutui helvettiin?[/QUOTE]

Tuota mulle on yritetty kertoa. Siis että nuo sirut yms. on pahasta, ja että niiden takia joutuu kadotukseen. En tiedä, mistä tuo ajatus ja uskomus juontaa juurensa. Kuulisin kyllä vastauksen todella mielelläni...

En ole mikään uskis. Mulle tulee tuosta tekstistä mieleen Matrix-elokuva.

Musta sirukorteissa ei ole mitään pahaa, mutta siru-ihmisessä? Sen jälkeen ihmisen kaikki liikkeet olisivat jäljitettävissä, ei todellakaan kuulosta mitenkään tavoiteltavalta tilanteelta.

[QUOTE="poikia3";27446423]En ole mikään uskis. Mulle tulee tuosta tekstistä mieleen Matrix-elokuva.

Musta sirukorteissa ei ole mitään pahaa, mutta siru-ihmisessä? Sen jälkeen ihmisen kaikki liikkeet olisivat jäljitettävissä, ei todellakaan kuulosta mitenkään tavoiteltavalta tilanteelta.[/QUOTE]

Nyt se siru voi tuntua jostakusta järkevältä, mutta oikeasti se olisi täydellinen vapauden menetys.

Toistan vähän aikaisempia kirjoituksiani, mutta: jos ei uskoville anneta valinnanvapautta tai edes pienen elintarvikekioskin pitomahdollisuutta ilman siruja, niin sitten Raamatun sanan voi katsoa toteutuneen. Koska Raamatussa sanotaan ettei _kukaan_voi ostaa tai myydä jolla ei ole sitä merkkiä.
Onhan nytkin muslimeille ja jehoville omia vapauksia ruokailun, verensiirron tai uskonnonopetuksen mukaan, saa nähdä saako Jeesukseen uskovat tässä asiassa erivapauden. Se olisi todellista uskonnonvapautta.

Mutta sitten tekisi nyt mieli vähän jyrähtää -mulle hyvin rakkaalle- helluntaikirkolle, että ovatko he todella tutkineet että tempaus oikeasti tulee? Nimittäin kun moni asia UT:ssa puoltaa sitä että uskovat ovat vielä loppusuoran jutuissa. Se Tessalonikalaiskirjeen kohta jossa puhutaan tempaamisesta, voidaan kääntää myös siten että "kohtaamme Jeesuksen tuolla ylhäällä" (en muista tarkkaan miten se oikea käännös menee).
On vakava juttu jos evankelioidaan sellaisten tarinoiden avulla, joilla ei välttämättä ole raamatullista pohjaa.
Usko ei mene itsekritiikin ja tutkimisen kautta, vaan hyvä kritiikki vahvistaa uskoa.

Jahah, pitäisi tänään tehdä muutakin kuin istua koneen ääressä...

Yhteistyössä