Jaa.. kaikki yliluonnollinenhan on jollain tavalla selitettävissä sen kokeneen herkkyystason perusteella. Mut meidän perheessä mm. tällaista:
Äitillä on ~13-vuotiaasta asti käynyt vierailijoita. Aina kun joku läheinen tai kyläläinen on kuollut, äidin sängyn viereen on tullut istumaan musta hahmo, joka tökkii äitiä. Osa on ollut selitettävissä unihalvauksilla, mutta pari kertaa äiti on pystynyt koskettamaan hahmoa, joka tuntui kuulemma kylmältä ja hyytelömäiseltä.
Ne samat vierailijat on tullut mulle, mutta toistaiseksi vain unihalvauksien muodossa.
Sillon kun mun isä kuoli, edeltävänä yönä kun ei oltu vielä saatu tietoa, meidän ovikello soi kolmesti. Niin, että se soi ensin normaalisti ja äiti meni avaamaan - ei ketään. Siitä ~10sec soi uudestaan, ei edelleenkään ketään. Äiti jäi päivystämään pilaa tekevien lasten varalta ja kun ovikello soi kolmannen kerran, olin vieressä kun äiti avasi oven alle sekunnissa ja ei edelleenkään ketään. Tuo oli about samaa aikaa, kun on määritetty isäni kuolinajaksi toisella puolella Suomea.
Oon herkkä aistimaan paikoista, mitä siellä on tapahtunut. Mulla on esim. töissä yksi sellainen sauna johon on kuollut kaksi ihmistä ja sen kyllä tuntee. Siitä tuli sairaan vahva fiilis jo ennenkuin sain tietää, että sinne on ylipäätään ketään kuollut.
Olen myös itse saanut sydänkohtauksen sellaisen asunnon ovella, jonka takana oli kuollut ihminen. Sattumaa, ehkä, mutta miksi justiinsa siinä?
Oon myös usein nähnyt mun eri asunnoissa joitain tummia hahmoja seikkailemassa, mieshahmoja. Oon myös kerran nähnyt, kun sellainen "etiäinen" menee mun äitin luokse, kun oon asunut vielä kotona.
En oo kokenu mitään näistä pelottaviksi, mutta unihalvaukset voisin kyllä lahjoittaa jollekin muulle.