Olen elänyt sossutuilla nyt 21v.

• Viestiketjun aloittaja sossutuilla
  • Ensimmäinen viesti
"Viola"
Miten??? Itse en ole edes opiskeluaikana tukia nostanut kun kävin töissä samalla... Luulis et edes jossain vaiheessa elämää haluaisi tehdäkin jotain?!? En ymmärrä, ei sopisi minulle.

"aloittaja"
[QUOTE="Viola";27427399]Miten??? Itse en ole edes opiskeluaikana tukia nostanut kun kävin töissä samalla... Luulis et edes jossain vaiheessa elämää haluaisi tehdäkin jotain?!? En ymmärrä, ei sopisi minulle.[/QUOTE]

No en ole päässyt töihin niin näin olen elänyt.

"vieras"
Oot varmaan mun yks tuttu. Tosin se on välillä kelan tuilla, mutta töissä se ei ole vuosikausiin ollut. Ei ainakaan palkkatöissä, jossain työkkärin järjestämissä "suojatyöpaikoissa" välillä pakosta käynyt, että saa sitten taas jotain peruspäivärahaa. Ja keväällä nyt ei ainakaan kannata töitä hakea, kun sitten pitää olla koko kesä töissä, kun ei tule kesälomaa :O

"vieras"
onhan sun ollut pakko olla jossain töissä. tukeja kun ei saa jos ei osallistu työvoimapoliittisiin toimenpiteisiin. siis sun on ollut pakko olla esim kuntouttavassa työtoiminnassa.

"aloittaja"
[QUOTE="vieras";27427478]onhan sun ollut pakko olla jossain töissä. tukeja kun ei saa jos ei osallistu työvoimapoliittisiin toimenpiteisiin. siis sun on ollut pakko olla esim kuntouttavassa työtoiminnassa.[/QUOTE]

joskus ollut jotain hyvin lyhyitä työllistämistukipätkiä nykyään olen mappi ö.ssä työkkärin kirjoissa.

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";27427496]joskus ollut jotain hyvin lyhyitä työllistämistukipätkiä nykyään olen mappi ö.ssä työkkärin kirjoissa.[/QUOTE]

mutta sinähän olet pitkäaikastyötön ja sulle kai on pakko tarjota jotain. laki kaiketi vaatii sen. mappi öötä ei ole olemassa. sun työkuntoisuushan on ainakin pakko tutkia. saat varmaan sossuntukea lisäksi ja sossukin vaatii jotain toimintaa työttömältä.

"niinpäniin"
Teitä elintapaluusereita on ihan liikaa. Tuet pois ja töihin. Töitä saa kun haluaa tehdä! "Ei ole lukupäätä" VOi kuule ei sitä lukupäätä kovasti tarvita kun haet oppisopimuskoulutukseen. Työ tekijänsä opettaa. On eriasia jos ei vaan halua. Ja sinä et vaan halua. Kivempaa levittää persettä toisten rahoilla.

"aloittaja"
[QUOTE="niinpäniin";27427526]Teitä elintapaluusereita on ihan liikaa. Tuet pois ja töihin. Töitä saa kun haluaa tehdä! "Ei ole lukupäätä" VOi kuule ei sitä lukupäätä kovasti tarvita kun haet oppisopimuskoulutukseen. Työ tekijänsä opettaa. On eriasia jos ei vaan halua. Ja sinä et vaan halua. Kivempaa levittää persettä toisten rahoilla.[/QUOTE]

no en ole saanut töitä vaikka niitä aikoinaan hain aktiivisesti,enää en hae sossu saa elättää.

Yhteistyössä