L
lapsi hoidossa
Vieras
jos ei hae töitä,ei odota vauvaa,ei ole sairaslomalla yms vaan pitää lapsen hoidossa vaan virikkeiden ja kavereiden takia,niin miksi sellainen tuomitaan?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
jos ei hae töitä,ei odota vauvaa,ei ole sairaslomalla yms vaan pitää lapsen hoidossa vaan virikkeiden ja kavereiden takia,niin miksi sellainen tuomitaan?
Päivähoito on aika kallista yhteiskunnalle.
Päivähoito on aika kallista yhteiskunnalle.
Ja jokainen tietää mikä omalle lapselle ja sen kehitykselle on parasta.
Paska mäihä jos on kallista. Just sen takia mie oon maksanu niitä saakelin veroja. Ja jokainen tietää mikä omalle lapselle ja sen kehitykselle on parasta.
Oletko koskaan nostanut hetkellisesti mitään valtion tukia? Ajattelitko silloin, että "muut maksaa" nyt sun elämisen ja olemisen?
Vaikka aion viedä lapseni ainakin vähäksi aikaa virikehoitoon (parina päivänä viikossa) toisen lapsen syntymän jälkeen, olen maksanut monta vuotta veroja ja tulen maksamaan jatkossakin. Jos se mun lapsen hetkellinen virikehoito nyt menis sitten vaikka niistä mun aiemmin maksamista veroista.. Ja oikeastaan virikkeet ei nyt ole tässä tilanteessa ainoa syy lapsen hoitoon viemiseen (tai hoitopaikassa jatkamiseen), mutta ne syyt nyt ei kuulu tähän ketjuun.
Oletko koskaan nostanut hetkellisesti mitään valtion tukia? Ajattelitko silloin, että "muut maksaa" nyt sun elämisen ja olemisen?
Vaikka aion viedä lapseni ainakin vähäksi aikaa virikehoitoon (parina päivänä viikossa) toisen lapsen syntymän jälkeen, olen maksanut monta vuotta veroja ja tulen maksamaan jatkossakin. Jos se mun lapsen hetkellinen virikehoito nyt menis sitten vaikka niistä mun aiemmin maksamista veroista.. Ja oikeastaan virikkeet ei nyt ole tässä tilanteessa ainoa syy lapsen hoitoon viemiseen (tai hoitopaikassa jatkamiseen), mutta ne syyt nyt ei kuulu tähän ketjuun.
Ok. Kun nyt niin moni vetää tuon rahan tähän keskusteluun, niin sitten varmaan perheen tuloilla pitäisi olla merkitystä. Meillä se tilanne, että lapsen isä maksaa niin paljon veroja, että sillä kuitataan helposti meidän virikelapsen kulut, ja hyvin jää rahaa vielä parin muunkin lapsen hoitokuluihin. Eli meidän lapsi varmaankin saa olla sielä virikehoidossa?
minua ainakin sapetti kun työt olisi alkanu ja en saanut päivähoitopaikkaa. ja tieto siitä kuinka paljon on sellaisia jotka ei niin pakosta tarvitse sitä pkpaikkaa pitää niitä paikkoja varattuna. kyllä se pitäs olla niin että ketkä oikeesti tarvii työn jne puolesta ja vaikka erikseen "virike" hoidot.
Tästä olen kyllä ihan samaa mieltä. Toinen syy meillä lapsen hoidossa parina päivänä viikossa pitämiseen on juurikin arjen helpottaminen, koska tukiverkot on huonot. Isovanhemmat auttavat mielellään mahdollisuuksien mukaan, mutta asuvat 300km:n päässä ja ovat töissäkäyviä, joten esim. arjen asioinneissa ei juurikaan ole apua.. Pääsevät hoitamaan lasta, jos tiedän tarvitsevani hoitoa viikkoja etukäteen ja aika tärkeä asia täytyy olla, että kehtaan edes pyytää tulemaan niin kaukaa. Kolmas syy on oma jaksaminen toisen vauvan synnyttyä. Ajattelin, että jos vauva valvottaa paljon niin saan sitten ehkä kahtena päivänä viikossa nukkua päiväunet kun vauva nukkuu ja isompi on hoidossa. En usko, että veisin lasta päivähoitoon, jos olisi edes mahdollisuus saada lapsi viikolla joskus muutamaksi tunniksi johonkin hoitoon. Jonkinlainen lapsiparkki ratkaisisi varmasti monella tilanteen ja kunnallinen päivähoito ei kuormittuisi läheskään niin paljoa.
Meidän tyttö käy kyllä nimenomaan virikehoidossa ens maaliskuusta eteen päin, jonnekkin seuraavaan vuoden vaihteeseen. Tyttö on nyt 2 vuotta ollut päiväkodissa, missä on hyviä kavereita ja joita ei nää päivähoidon ulkopuolella. Kun meidän toinen lapsi syntyy niin en todellakaan aio sanoa tytölle että hei nyt kun meille tulee vauva niin et voi mennä päivisin kavereiden kanssa leikkimään. Joten siis hän saa käydä 2 päivää viikossa päiväkodissa ja kun äitiyslomani loppuu menevät lapset sitten yhdessä lähemmäs päiväkotiin.